Estääkö päivitetty Avast! postiliikennettäni?

postia ei pukkaa

Minulla on Windows 7, 64bit. Päivitin ilmaisen Avast!:in versiosta 7 ja jotain versioon 8.0.1483 Lisäksi on ollut pitkään Comodon palomuuri mutta siihen en ole koskenut.

Tämän jälkeen on alkanut Thunderbirdissä (v.17.0.3) ongelmat. Viestit mukamas lähtevät, mutta asettamiani toimitustustilan ilmoituksia ei saavu. Epäilen että myöskään saapuvia viestejä ei tule perille.
- Joitakin viestejä olen saanut lähetettyä oman talouden osoitteisiin (luukku.com, gmail ja bluehost jota käytän myös thunderbirdillä)

- Nyt myös yksi useista lähettämistäni viesteistä oli mennyt perille sokoshotelliin (sain vastauksen tiedusteluun). Mitään toimitustilan ilmoitusta ei normi-tapaan ollut tullut.

Nettiyhteys ja oletus-sähköposti on pöytäkoneessani Sonera.

Virhekonsoliin kertyy jatkuvasti seuraavanlaisia ilmoituksia:

Aikaleima: 7.3.2013 23:55:47
Varoitus: XUL-laatikko _moz_generated_content_before-elementille sisälsi koodissa #text-lapsen pakottaen kaikki sen jälkeläiset blockiin paketoiduksi.
Lähdetiedosto: chrome://messenger/content/messenger.xul
Rivi: 0

Aikaleima: 8.3.2013 0:09:13
Virhe: Warning: unknown value for smtpserver... authMethod: 0
Lähdetiedosto: chrome://messenger/content/am-smtp.js
Rivi: 139

Avastin asetukset -> vianmääritykset olen laittanut nyt ruksin "Älä käytä Chromea tämän ohjelman oleitusselaimena." -Ei tunnu auttavan.
Tosta XUL-laatikosta ei ainakaan ole mitään hajua.

Ehdin tällä viikolla jo päivittää Javan, mutta sillä ei kai ole osuutta asiaan.

Olisin todella kiitollinen hyvistä vastauksista.

1

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimii taas!

Avast! -päivitys tosiaankin sekoitti postin. Määritin uudestaan Thunderbirdissä saapuvan ja lähtevänpostin asetukset. Työkalut->Tilien asetukset... Oikeat asetukset löysin Soneran sivuilta.
      Virhekonsolissa on edelleen samoja huomioita tuntemattomista ja määrittelemättä pystymättömistä käsitteitteistä "box sizing", "padding bottom" . Varsinaisia punaisella merkattuja virheitä ei kuitenkaan nyt ole näkynyt. Nyt posti vaikuttaa toimivan kuten ennenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe