Apua kaivataan pikavippien maksamiseen!

velkaavelkaa-123

Elikkä tarina alkoi tossa armeijassa kun tyhmyyksissäni menin itseni sähläämään tähän kierteeseen. Velkaa noin 2500e kun kotiuduin armeijasta, nyt olen muutaman kuukauden ajan yrittänyt etsiä töitä mutta ei tunnu löytyvän. Velka on noussut jo 3000e. Nyt päätin että tämä kierre saa loppua ja en ota enää ensimmäistäkään pikavippiä/ muuta lainaa. Olen jo soitellut muutamaan firmaan ja kysellyt maksusuunnitelman tekemisestä, käskevät lähes poikkeuksetta odottamaan perintätoimiston kirjettä ja käskivät näiden kanssa sitten neuvottelemaan. Eli velka on 3000e, 10:stä eri firmasta.

Kysyisinkin onko jollakin kokomusta tästä tilanteesta, että minkälaisia maksusuunnitelmia perintäyhtiöt tarjoavat? Eli kuinka pienen e/kk summan voin saada kasaa nyt kun olen työttömänä, haluaisin mahdollisimman pienen ja kun töihin pääsen (viimeistään toukokuus, kesätyöpaikka jo varma, mutta haen sitä ennenkin jo töitä) niin haluaisin maksaa kaikki mahdollisimman nopeasti pois ja päästä tästä helvetistä eroon joka alkaa jo väkisinkin tulemaan uniin ja viemään ruokahalun.

Vanhempien apu ei ole mahdollista, ilmoitan tämän ennenkuin joku sitä neuvoo.

Vinkkejä ja tietoja tästä selviämiseen kiitos!

Ja erityisesti tietoa tuosta perintätoimistojen maksusuunnitelmista, onko kokemuksia? Onko jopa 30e/kk erät mahdollisia?

6

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+15

Noi pikavippikeisarit on just tuollaisia kusipäi.tä, medioissa esittävät että kyllä heidän kanssa voi neuvotella jos tulee ongelmia lainan maksun kanssa. Suurin osa tosiaan kieltäytyy maksusuunnitelmista, lain vastaisesti, koska heillä on omat perintäfirmat ja saavat nyhdettyä siten enemmän rahaa varattoman selkänahasta. Perintäfirmat taas eivät suostu kovinkaan pieneen maksueriin, joka taas aiheuttaa sen että et tule noista selviämään, koska sinulla on kappalemääräisesti noita liian paljon. Perintäfirmat suostuvat n.2-6 eriin niitä laskuja laittamaan, riippuen laskun summasta. Svea perintätoimisto on kaikkein suostuvaisin, jos summa on pieni niin he jopa 4kuukauden päästä itse lähettävät maksusuunnitelma ehdotuksen.

Seuraavia neuvpja kannattaa noudattaa. Älä tee sellaisia maksusuunnitelmia misä et pysty pysymään, koska näin suurennat vain velkaasi ja ostat sillä vain 1kk lisää maksuaikaa. Lasket mitä sulle jää käteen KAIKKIEN pakollisten menojen jälkeen ja sen jälkeen soitat niin monelle velkojalle kuin rahaa riittää. Lopuille voit haistattaa pas.kat, koska sulla on kuitenkin n.6kk aikaa alkuperäisestä eräpäivästä ennenkuin velat kerkiävät ulosottoon asti. Eli sun tarttis n.500€ kuukaudessa saada noita maksettua. Mahdoton tehtävä jos kerran et ole edes töissä. Älä kuitenkaan MISSÄÄN nimessä ota yhtäkään vippiä enää! Maksat noita sieltä pienimmästä päästä pois ja lopuista sun ei tarvitse stressata, koska et asialle voi mitään.

Kysyt että onko 30€/kk erät mahdollisia, eli pystytkö sinä 300€/kk lyhentämään noita työttömänä, jos jokaiseen saisit sellaisen maksusuunnitelman tehtyä? Kuulostaa aika hurjalta.

Tässä on taas yksi esimerkki siitä miksi pikavipit pitäisi välittömästi kieltää lailla. Pikavippikeisarit luotottavat työttömiä ihmisiä joilla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia suoriutua veloistaan.

Tsemppiä sulle kuitenkin...

• 19+6

Onko vika
      a) vippien antajassa
      b) vippien ottajassa

• 6+15

Oikea vastaus on A vaihtoehto.

• 9+2

Oikea vastaus on B vaihtoehto. (Ainakin jos puhutaan henkisesti täyskasvuisesta ihmisestä.)

• 55555555

Todellakin !

1. perintähommiin tulee joku järki

2 . pikavippifirmojen omat perintäfirmat loppuvat

3. koko pikavippibisnes kuolee omaan sontaansa

• velkaavelkaa-123

9-15: Kiitos monipuolisesta vastauksesta! Auttaisiko asiaa jos saisin tuosta esim supistettua pienellä siviilihenkilölainalla, vippivelkojen määrän 10:stä 5:een.
      Elikkä viiteen paikkaan on isompi velka, ja toisiin viiteen paikkaa vain 100e-150e lainoja, joista jo puolet osasta maksettuja, saisin veljeltäni tähän pienenlainan jonka maksaisin sitten hänelle kun olen töissä ja hoitanut vippikierteeni.

Eli jäisi vain 5 ~400e lainaa jäljelle. Olen laskenut että pystyisin lyhentämään 200-220e max kuukaudessa työttömänä velkaa. Saanko viiteen paikkaan tarpeeksi pienen maksuerän että tämä summa riittäisi?

Kahdesta paikasta olen jo saanut sovittua eli: Yksi paikka antaa laittaa maksun 12 erään. Yksi perintäfirma suostuu että maksan 35e / kk.
      Eli nämä tekisivät n. 80e/kk.

Jos kolmessa muussakin paikassa joustetaan vastaavasti, saisin juuri ja juuri maksettua näitä jopa työttömänäkin.

19 6 : Syy on sekäettä, mutta minun tapauksessa vika on vippien ottajassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      119
      5563
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      277
      2237
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      92
      1803
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1230
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      341
      1207
    6. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      154
      1133
    7. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1130
    8. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1129
    9. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1117
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      114
      1108
    Aihe