Varhaiskasvatus ja koululautakunta käsittelee aloitettani 13.3.2013
Olen tuonut esille sen, että kuoromme johtaja jättää meidät ja siten tulisi ryhtyä kaupungissamme toimenpiteisiin kuoronjohtajan saamiseksi.
Olen pyrkinyt myös tuomaan vaihtoehtoja eri yhteistyökuvioista eli peruskoulun ja musiikkiopiston ja kansalaisopiston osalta siten, että kuorolla olisi myös mahdollisuus jatkaa harrastustaan.Mielestäni mitään erillistä virkaa ei silloin tarvitse perustaa vaan homma hoitaa hyvällä yhteistyöllä ja ajoissa asia huomioida.
Selvää kuitenkin on mielestäni se, että jos ei haluta toimia ja jätetään asia huomioimatta niin ainakin voinen todeta sen, että taas tuo perustuslaillinen kohtelu kaupungissamme ei toteudu kaikkien osalta vaan jotkut asiat ovat etuoikeututettuja olen huomannut sen seikan, että hyvin moni on tullut nyt mukaan laulamaan ja ensi keskiviikkona on myös yhteislaulutilaisuus Kuorojen järjestämänä ja esim karaokeharrastus on saaåunut Lieksaan ja sillä saralla on jopa Maailmanmestaruushopeaa mutta vapaa-aika toimi tökkii ja kaupunginhallituksen toiminta asian tiimilta aloitetta makuutetaan siltä osin Markku
Karjalaiset laulavainen kansa ?
85
420
Vastaukset
- Mennerheimm
heill hitler kirjoitti:
- Irwin batmen
Mennerheimm kirjoitti:
- Karvalaki
Irwin batmen kirjoitti:
- Hannu Karpo
Karvalaki kirjoitti:
- ei sävelkorvaa
Eikö sinne Lieksaan voisi perustaa yhdistytä / klubia kuorolaulun jatkuvuutta turvaamaan.
- on ottaa
Vai pitäs vielä harrastajille saaha palkattu toiminnanvetäjä. Johan taas pomppasi. Vasta ruikutit omaan harrastukseesi, että siitä pitäs sulle vielä maksaa. On muuten tyypillistä kepupropagandaa. Kaikki pitäs maksaa toisten verovaroilla.
Kansalaisopistossa olemme maksaneet ehkä enenmän opiskelusta kuin moni muu ryhmä
On kuitenkin mielestäni hyvä asia, että meillä on kansalaisopisto ja hyvin laajaa mahdollisuutta opiskella eri aineita ja siten harrastusten kirjo on laaja.
Oletko sitten sitä mieltä, että poistetaan koko opiston toiminta ja kukin ottaa oppinsa sieltä mihin rahat riittää sekö on sinun filosofia?
Mitä tulee sitten kirjoituksiini niin edelleen olen sitä mieltä, että tuon vapaa-ajan lautakunnan toiminta ei ole edustanut mitenkää kansalaisten tasapuolista kohtelua, eli jotkin harrasteet ovat siten olleet lautakunnan jäsenten ja esittelijän suosiossa ja näin on ollut ja on toiminta eriarvoistavaa.
Olen siinä suhteessa puhunut lähinnä toisten puolesta koska juuri jopa senioriurheilijat palkittiin mutta ei niitä jotka ovat omassa lajissaan tuoneet Suomen mestaruuksia ja jopa MM hopeaa karaokessa niin mitään huomionosoitusta en ole nähnyt joten siinä suhteessa totean hävetkää päättäjät ja varsinkin esittelijät jotka ovat mielestäni yksisilmäisten toimintaa nähdään vain oma napa eli mieltymykset taiteen saralla.
Siitä muuten on esimerkkinä ne liput jäähalliin vaskiviikolla ovatko sitten poistuneet esittelystä ja pöytäkirjoistasiitä jokin kirjoitti nettiin.MK- on ottaa
Et sie ossaa enää edes lukea. Sinä et tarvii pennin ujua noihin hoilaamishuutoihin. Maksa ite omat harrastuksesi, vaikka kuinka kepuli ootkin.
Ymmärrän yskän hyvin ja tuon miten katehensiipi liippa sinua.
Minulla on hyvinkin selkeä ymmärrysasioihin mutta heitän sinulle kysymyksen. Jos laulajat kuorolaiset eivät ole kuin jo aikaisemmin tervetulleita kansalaisopiston toimintaan mukaan niin heitän kysymyksen uudelleen olisiko silloin tasapuolisuuden nimessä opisto lakkautettava sehän palvelee lieksalaisia monella tavalla olisiko sitten myöskin urheiluseurojen ja yksityisten urheilijoiden palkitseminen lakkautettava sitäkö tämä merkitsee?
Aikanaan kyllä jotkut haki nuorten kotkien toimintaav nuorisopuolelta rahaa ja pitiko sitten vappumarsiin osallistujille maksaa joten näin kepulisti sitä tehdään.
Kuitenkin jälleen olen kolmessa valtakunnallisessa kisassa mukana ja maalari teki taulun " huuto" Minä laulan ja keskiviikkona kirkossa mielestäni hyvin arvokkaassa sotainvalidien tilaisuudessa solistina pyynnöstä ja sen teen kunnioituksella MK- on ottaa
Mulla ei muuten katehensiipi yhtään räpylöi. Olen itse omasta pussista maksanut omat ja jopa toistenkin harrastukset.
Kysehän on osaltasi tuossa ruikutuksessasi se, että sulle pitäisi maksaa toisten nuo harrastuksesi. On muuten äijällä otsaa olla röyhkeä ja kuvitella itsestään jotakin Pavarottia. Tuohon on aivan turha sinun lähteä sotkemaan jotakin urheiluseurojen tukemista.
Jos kuorolaiset eivät saa omasta sakistaan kuorolleen johtajaa, niin sehän on heidän oma päänsärkynsä.
Ja ps. Jos kerran olet noinkin hyvä tuolla laulelun saralla, niin miksikös et sitten ota siitä palkkaa kulujesi peittämiseksi. Mahtaa olla niin, ettei ole ollut niitä maksajia. on ottaa kirjoitti:
Mulla ei muuten katehensiipi yhtään räpylöi. Olen itse omasta pussista maksanut omat ja jopa toistenkin harrastukset.
Kysehän on osaltasi tuossa ruikutuksessasi se, että sulle pitäisi maksaa toisten nuo harrastuksesi. On muuten äijällä otsaa olla röyhkeä ja kuvitella itsestään jotakin Pavarottia. Tuohon on aivan turha sinun lähteä sotkemaan jotakin urheiluseurojen tukemista.
Jos kuorolaiset eivät saa omasta sakistaan kuorolleen johtajaa, niin sehän on heidän oma päänsärkynsä.
Ja ps. Jos kerran olet noinkin hyvä tuolla laulelun saralla, niin miksikös et sitten ota siitä palkkaa kulujesi peittämiseksi. Mahtaa olla niin, ettei ole ollut niitä maksajia.En ole todella tuon asian kanssa mikään ruisrääkkäja en ole edes ruikulla. mitä tulee noihin tukemisiin niin Kyllä sitä on kuule laitettu aurausviittoja pystyyn toistenkin osuuden kun kersojen etehe on jotaki teheny ja aina on myös tullu oltua talkoissa tuolla urheilun saralla esim luin tuloksia 20 vuotta sähköisessä ajanotossa ja myös olen muuten ollut toimitsijana ja kuuluttajana.
Luontainen tapani ei ole olla röyhkeä ne löytyvät ihan muualta jotka osaa anomuksia tehtailla jopa lääniin tai muuten suhteita käyttäen.
Minä en ole siten sotkenut urheiluseuroja vaan tuonut asian esiin vertailukohteina mutta aivan selvää oli, se, että katsoin aikanaan kausikortin jäähalliin otteluiden seuraamiseksi olevan sellainen asia valtuutetuille ja kohdalta sen palautin. sillä vaikutettiin mielestäni silloin jo jäähallin rakentamiseen ja nyt sitten jo toistamiseen se on tehty.
Lisäksi olen useasti ollut mukana tukemassa urheilua kunniakierroksen mukana ja aikanaan porukassa joka hankki olympiaurheilijalle puhelimen.
Ompa sinulla näkemys että kuka vaan hallitsee kuoron johtamisen se on kuule niin, että ei kaikki osaa edes nuotteja kuorossa vaan sitä varten harjoitellaan ja ei se vaan tuosta lähde korvakuulolta kuitenkin on tärkeä asia, ettei niitä nuotteja revi Kuorossa joka lienee suurin on tietysti vitsinä lasikantinen laulukirja ja se on suurin kuoro huutajat eri puolilla maailmaa.
Kuten sanoin en ole kuoronjohtaja joskin osaan antaa äänenmuodostusta ja joitakin vinkkejä esiintymiseen koska olen sentään käynyt laulua opiskelemassa musiikkiopistoissa ja lavatähtikursseilla se on ihan eri asia kuin kuorotoiminta
Todella kyllä on niin että ei ole maksajia ja mielestäni olen pärjännyt.
Mutta tärkein asia on se, että kun ihminen laulaa niin jopa taivas kuuntelee tai kun ihminen harrastaa mieluista asiaa ja kun hän on hyvä tai aloittelija niin on mieluisaa kannustaa ja aikanaan huomasin ville kyvyt kun hän oli lapsi niin annoin nuottisukat ja hyvin on poika pärjännyt MM karaoken hopeamitalisti
Kuitenkin Kaupunkimme päättäjät todella ovat asiassa umpeloita ja yksisilmäisiä asian pöytälaatikossa pitäjiä en voi muuta sanoa.Markku- tollo oot
markkukorpinen kirjoitti:
En ole todella tuon asian kanssa mikään ruisrääkkäja en ole edes ruikulla. mitä tulee noihin tukemisiin niin Kyllä sitä on kuule laitettu aurausviittoja pystyyn toistenkin osuuden kun kersojen etehe on jotaki teheny ja aina on myös tullu oltua talkoissa tuolla urheilun saralla esim luin tuloksia 20 vuotta sähköisessä ajanotossa ja myös olen muuten ollut toimitsijana ja kuuluttajana.
Luontainen tapani ei ole olla röyhkeä ne löytyvät ihan muualta jotka osaa anomuksia tehtailla jopa lääniin tai muuten suhteita käyttäen.
Minä en ole siten sotkenut urheiluseuroja vaan tuonut asian esiin vertailukohteina mutta aivan selvää oli, se, että katsoin aikanaan kausikortin jäähalliin otteluiden seuraamiseksi olevan sellainen asia valtuutetuille ja kohdalta sen palautin. sillä vaikutettiin mielestäni silloin jo jäähallin rakentamiseen ja nyt sitten jo toistamiseen se on tehty.
Lisäksi olen useasti ollut mukana tukemassa urheilua kunniakierroksen mukana ja aikanaan porukassa joka hankki olympiaurheilijalle puhelimen.
Ompa sinulla näkemys että kuka vaan hallitsee kuoron johtamisen se on kuule niin, että ei kaikki osaa edes nuotteja kuorossa vaan sitä varten harjoitellaan ja ei se vaan tuosta lähde korvakuulolta kuitenkin on tärkeä asia, ettei niitä nuotteja revi Kuorossa joka lienee suurin on tietysti vitsinä lasikantinen laulukirja ja se on suurin kuoro huutajat eri puolilla maailmaa.
Kuten sanoin en ole kuoronjohtaja joskin osaan antaa äänenmuodostusta ja joitakin vinkkejä esiintymiseen koska olen sentään käynyt laulua opiskelemassa musiikkiopistoissa ja lavatähtikursseilla se on ihan eri asia kuin kuorotoiminta
Todella kyllä on niin että ei ole maksajia ja mielestäni olen pärjännyt.
Mutta tärkein asia on se, että kun ihminen laulaa niin jopa taivas kuuntelee tai kun ihminen harrastaa mieluista asiaa ja kun hän on hyvä tai aloittelija niin on mieluisaa kannustaa ja aikanaan huomasin ville kyvyt kun hän oli lapsi niin annoin nuottisukat ja hyvin on poika pärjännyt MM karaoken hopeamitalisti
Kuitenkin Kaupunkimme päättäjät todella ovat asiassa umpeloita ja yksisilmäisiä asian pöytälaatikossa pitäjiä en voi muuta sanoa.MarkkuVittuukos täällä uliset. Mee sano kasvokkain päättäjille
tollo oot kirjoitti:
Vittuukos täällä uliset. Mee sano kasvokkain päättäjille
Kyllä vaan mutta on myös hyvä tuoda asiat julki ja sen teen.MK
- paraskin ulisija
Täälläkö. Ei oo miehellä munaa mennä kasvokkain asioita hoitamaan. Täällä räkyttää, paraskin maailmanparantaja. Kunnantalolla on silppuri varattu vartatvasten räkyttäjää varten
- otahan taas olvia
ai täällä. On meillä paraskin kunta-asioiden hoitaja. Ilmankos kannatusluvut on koko ajan äijällä tippuneet. Siirty suoleen hoitamaan kunnanasioita. Julki asiat. Voi vihnes tuota hemmoa
paraskin ulisija kirjoitti:
Täälläkö. Ei oo miehellä munaa mennä kasvokkain asioita hoitamaan. Täällä räkyttää, paraskin maailmanparantaja. Kunnantalolla on silppuri varattu vartatvasten räkyttäjää varten
Jokaisen kansalaisen tulee saada perustuslain mukaan asiansa hoidetuksi viranomaisessa ilman aiheetonta viivytystä.
Toiseksi olen valmis aina kohtaamaan ihmisen ja keskustelemaan mutta on matkan varrella ollut joitakin koppavia virkahenkilöitä jotka ovat sitten kyllä saaneet tuta vähän korkeammalta taholta joten oikeassa olen ollut monta kertaa.
Vaikka kaupungintalolla olisi puimakone niin mulla on niin paksu nahka jotta läpi tulen ja jatkan toimintaani.otahan taas olvia kirjoitti:
ai täällä. On meillä paraskin kunta-asioiden hoitaja. Ilmankos kannatusluvut on koko ajan äijällä tippuneet. Siirty suoleen hoitamaan kunnanasioita. Julki asiat. Voi vihnes tuota hemmoa
Katsohan tämän päivän lehteä miten noita tukia jaetaan Lieksalaisille muuta kautta ja kuka siellä on niistä taidetoimikunnassa päättämässä on tämä esittelijä Lieksasta ja todella on peru sanojani ,jotta kyllä syrjintää on ja suoranaista valehtelua, ettei tueta joitakin ykksittäisiä henkilöitä ja kuitenkin urheilijoista jopa seniorit palkittiin joten siinä se vale juuri piilee.MK
- riahka55
Eikun tutkintapyyntöjä tehtailemaan kaupunkia vastaan!
Aikooko Korpinen pyrkiä itse kuoronjohtajaksi?? En koska siinä täytyy olla myös taitoa kykyjä ja haluja.Toisaalta voinen kysyä sinulta yhtä typerästi joko lopetat tai alat vaimoasi hakkaamista tai kaulinta käyttämästä.
- perus Lieksa
Eläpä Pohojalaisia tapojasi lähde opettamaan perusslieksalaisille. Sovitaaks näin. meillä ei paneskella lapsia, ei hakata naisia, eikä haukuta naisia.
perus Lieksa kirjoitti:
Eläpä Pohojalaisia tapojasi lähde opettamaan perusslieksalaisille. Sovitaaks näin. meillä ei paneskella lapsia, ei hakata naisia, eikä haukuta naisia.
Voitko tuon asian todeta kohdaltani. aika suuri väite ja vastaatko huutoosi?
Kuitenkin olen täällä noihin asioihin toisten osata Lieksassa törmännyt eri tavoin joten " ei kaapu suojannut " ja oikeuden tuomioita on ollut joidenkin kohdalla.
Kuitenkin nyt noin henkilööni kohdennettuna väite on melkoinen ja missä tilassa tuon osoitit?
Sinulla on nyt mahdollisuus vielä toimia toisin se mahdollisuus on aina olemassa ja suurin asia on sanoaa yksi sana jos on tehnyt väärin.
Tuon pysäköinnin kohdalla tuo sana tuli joidenkin huulilta joilla oli sentään käytöstapoja.
Muuten nähdään pärnällä koko perheen tapahtumassa talkoilen siellä.MK
Tulipahan käytyä sitten tuossa tapahtumassa jälleen ja hyvin oli lapsiperheitä mukana se on hyvä asia.
Mutta hyvin moni ihmettelee sitä, että kaupunki on rakentanut tuollaisen pytingin ja ainoastaa vc tilat on avoinna ja muut tilat on lukossa esim jossa on kahvio.Onko niin, että tilat on joidenkin yksityisyyttä kysäisen näin veronmaksajana.MKEdelleen nimimerkki perusLIeksa aijotko jatkaa tuolla tiellä jonka nyt olet valinnut. solvaavin tekstein
Olen sentään kenties asunut täällä Lieksassa kauemmin kuin mitä sinulla on ikää joten tuon kirjoituksesi johdosta voinet ottaa yhteyttä jopa henkiökohtaisesti mitä tarkoitat noilla öillisillä kirjoituksilla vai eikö sinulla ole mitään häpeää olemassa.
Pitäisikö sinun mennä sellaiselle henkilölle kuten joskus joku tuumasi kun olivat eronneet ja kuullut, että millaisen naisen hänen ex oli saanut seurustelukumppniksi niin siihen, että hän on jokin terapeuti joka tekee kenkiin erilaisia sovitteita niin siihen tuo miehen entinen oli todennut olisiko sillä kentie jotakin selkätukia asentaa kun se mies on ihan selkärangaton
Tästä ei pidä ammatti-ihmisten loukkaantua vaan se oli vertaus- K-Jooseppi!
En jummarra miten jollakin voi olla noin kova hinku tuppautua kaikenmaailman kissanristiäisiin hoilaamaan ?
Toinen asia on mitä en ymmärrä on tuo tolkuton valitusten ja tutkintapyyntöjen tehtailu!
Eikös tuolla iällä pitäisi jo rauhoittua eläkepäiviä viettämään ?
Mennä lomille vaikka epsanjaan ja nauttia elämästä, käydä pilkillä ja mietiskellä yksin viikkokausia, kuten hyvin useat noin tekeekin!
Vedä vaikka kunnon känni välillä ja makaa pari paivää rapulassa. Tai sitten naida napsauta naapurin himokasta naista ...johan nettikirjoittelu loppuisi parikspäivää..heh heh !
Miksi pitää heilua kuin hullu heinämies joka suunnalla, kytäten jopa toisen parkkeeramisiakin.
Outtoo, hyvin outtoo! K-Jooseppi! kirjoitti:
En jummarra miten jollakin voi olla noin kova hinku tuppautua kaikenmaailman kissanristiäisiin hoilaamaan ?
Toinen asia on mitä en ymmärrä on tuo tolkuton valitusten ja tutkintapyyntöjen tehtailu!
Eikös tuolla iällä pitäisi jo rauhoittua eläkepäiviä viettämään ?
Mennä lomille vaikka epsanjaan ja nauttia elämästä, käydä pilkillä ja mietiskellä yksin viikkokausia, kuten hyvin useat noin tekeekin!
Vedä vaikka kunnon känni välillä ja makaa pari paivää rapulassa. Tai sitten naida napsauta naapurin himokasta naista ...johan nettikirjoittelu loppuisi parikspäivää..heh heh !
Miksi pitää heilua kuin hullu heinämies joka suunnalla, kytäten jopa toisen parkkeeramisiakin.
Outtoo, hyvin outtoo!Todella k j on eri linjoilla jatkuvasti kanssani
Ensinnäkin en tuppaudu esiintymään vaan minua pyydetään.
Mitä tulee tutkimuspyyntöinin tai valituksiin niin se on sinun käsitys ja yksi ainut sekin jäi selvittämättä poliisissa koska asiakirjat olivat jopa häipyneet jonnekksin.
Eläkeläiset ovat melkonen voimavara ja jopa joidenkin perheiden tuki ja turva ja myöskin yksinäisten henkilöiden toimeentulon maksaja,
Mitä tulee pikkimisen se on myös yksipulista harrastusta ja ei ainakaan meikeläiselle ole ruokaa tuonut pöytääm koska ongin pohjamutaa.
olen myös vihmerä mies joten jos en olisi ihmisten parissa niin tulisin täihin.
Minulle ei tule ihan kuitenkaan rapuaa ja en siten selaiseesa tilassa olla koska elämäni on hallinnassa, mutta tiedän kyllä tuonkin asian ja kerta riitii
Mitä tulee naapureihin voimme olla ystäviä ja koskaan ei noita himokkaita naisia ole kohdalleni naapureista ollut mutta muuten kokemusta on joita olen torjunut jopa siten, että olesani laulamassa on tullut korkea c kun on puristettu munista joidenkin akkojen taholta.
Tuo huluus on jopa hyväksi luovuuden kannalta kunnan selaista sinuksin kohdalta olisi ja se palvelisi yhteiskuntaa kj joten jatketaan vaan keskusterelua
- EI ei ei
EI ole laulavaa kansaa vaan itsensä esille tuleva kansa.Kerhokin on ja siinä kaikki haluavat vai itsenä esittää kukaan muu ei saa laulaa.Laulaa se variskin omalla äänellä.mutta kerholaiset ei anna muita ihmisiä esitää lauluja vaan he itse. Kerho kiinni.
Tänään olen laulanut jopa melkein yhteen soittoon 12 tuntia laulun merkeissä ensin kotona harjoittelin solistiosuutta kuoron ja orkesterin kanssa olevaa tapahtumaa varten jä äänen avaus pitää muistaa ja rentoutus ja naama voimistelut kielimutristelut hengitysharjoitukset sen jälkeen oli kirkossa harjoitukset tuon ryhmän kanssa ja ruokailu ja juhlat koko ajan jossakin tilanteessa pientä hyrinää ennen esiintymistä ja hyvää hengitystekniikkaa. Juhla meni hyvin esiintymisen kannalta sitten jälleen harjoitusta esikoulaisen kanssa joka halusi musisoida ja soitta rumpuja, on muuten kiinnostunut musiikista sen jälkeen sitten tenorit ja stemmat.
MUTTA OLITKO LAULAMASSA YHTEISLAULUJA JOHON OLI VAPAA PÄÄSY JOKAISELLA AUDITORIOON KESKUSKOULULLE
sen jälkeen vielä kuoroharjoitus eli 12 tuntia
Huomenna jälleen sotaveteraanien kuoro jossa opastan äänenmuodostusta Perjantaina laulujuhlien kuoro Joensuussa
Lauantaina Kehitysvammaisten musiikkiryhmä
Maanantaina tule laulamaan kanssani hengellistä karpalosaliin ja kuukauden päästä keväistä kevyttä
En kuulu myöskään kerhoon mutta jotakin ymmärrän musiikista ja esiintymisestä johon on koulutusta ja kokemusta ja myös kisoja jo 20 vuotta mk
- EI ei ei
Keksi jotain muuta ku laulaminen.Kävele luonossa ei sisällä oloa.Haluatte vain etttä kaikki tuntisi muka laulajat,mutta jos joku haluaa kokeilla niin ei anneta laulaa vaan itse hoilottavat ja tulevat esille.Kerho on esille tuloa jotta heitä ei unohtais kukaan ja ihmisillä pitäs olla muutakin ku kerhossa istumista ja kinastella samoista asioista.Entä niitten lähiomaiset esim.lapset jää unholaan ku kerhossa ollaan.Joa sulla on isot tai ei ollenkaaan lapsia ,niin muilla on jotka laulavat on lapsia .Perheen yhteisolo jää kokonaan pois.Entä rakkaus ?
Elämässä voi kyllä tehdä työtä myös laulaen ja hyräillen se triipuu asenteesa ja toisten huomioimisesta.Selvää on että minulla on ollut myös muunlaista toimintaa ja ulkona on tullut oltua myös vaikka sitten invapysäköintiä seuraten ja eri tapahtumissa.
Kukin taaplaa tyylillää ja käyttää vapaa-aikansa johonkin ja toivottavasti hyödyllisesti käyttäen niitä lahjoja jota jokainen ihminen on jollakin osa-alueella saanut eri meillä jokaisella on mahdollisuus käyttä omia voimavaroja ja kykyjä kun ne vaan löytää itsestään se on luojan lahja.
Mitä siten teemme myös on juuri sitä, että huolehdimme lapsissa jos jokin sattuu harrastamaaan tai tekemään työtä kuten totesin niin myös siten voi olla perheiden tukena ja kun antaa niin saa itsekkin.
On kuitenkin niin, että lapsilla pitää olla oikeus olla lapsi ja ei aina tarvitse olla heille ohjaamassa ja viihdyttämässä vaan lapsen pitää oppi joskus pitkästymään ja myöskin käyttämään omaa luovuutta ja kykyjä. kuitenkin pitää huomioida, että aina aikuisen pitää olla kuulolla ja seurattava asiaa- Höyry nousee
Jo tuli taas kevät ja alkoi mylly pyöriä. Niin se valo vaikuttaa joihinkin.
Joo se on hyvä että on luonnonvalo ja ei ole pimennysverhoja ikkunoissa ja jokin kasvihuone sitten vaatehuoneessa,
Joten on hyvä ainakin harrastaa kuka mitäkin
- Suh Hautus
Mistäs sulla höyryä nousee
Kuulummeko samaan yhdistykseen....Suomen Suh Hauttajat !!!!
Se yks kansanedustaja johtaa sitä Suomen Sihauttajia....- suohon lauletaan
Karatelaulu on perseestä. Ja Lieksa ei ole karjalassa vaan itä-savossa!
suohon lauletaan kirjoitti:
Karatelaulu on perseestä. Ja Lieksa ei ole karjalassa vaan itä-savossa!
Karate on aivan eri muoto kuin karaoke jossa on nyt myöskin Lieksassa harrastajia.
Vaikka olisi muutakin harrasteita niin ainakin hyvä seurustelumuoto ja jopa ulkomailla aina liike elämässä Japanissa liikemiehet viedään teehuoneisiin ja siellä on karaokea ja juuri liike-lämässä pärjäämisen kannalta sillä jopa työnantaja maksaa kurssitusta että nuo neuvottelijat pystyisivät laulamaan, eli se on yksi tae siinä kulttuurissa menestyä.
On aivan selvää jotta siinä olisi oppia otettava suomalaisen saunakultturin lisäksi jos aijomme menestyä markkinoilla
- Kaikki vai yhdessä
Miksi pitäs viinan voimalla laulaa.Kukaan ei ole selvin päin laulamassa.Silloin unohtuu muut perheenjäsenet kotiin yksin.Miksi pitää jokapäivä olla laulamassa tai kapakassa?Näin syntyy yksinäisiä nuoria kotiin.Voisitta kaikki jotka laulatte tai haluatte tulla esille ajatella ensin,että mitäs ne muut perheenjäsenet voivat ja televät ? Perhe ekaksi ja muutasiat ,jos jää aikaa .Mutta ette te ajatele ku itseään.
On aivan selvää, että eilenkin kävin kuuntelemassa laulajia jotka olivat selvinpäin kisailemassa ja myös itsevuoden 2008 lieksan karaokemestaruuden voittaneena en nyt voinut osallistua kisaan mutta lauloin alussa hieman malliksi yhden laulun.
Koska olen saanut jopa opstusta lauluun ja esiintymiseen jo kisoihin osallistuneena parin kymmenen vuoden aikana tein huomioitani jokaisesta laulajasta ja koska en täälä ole jatkuvasti voinut olla mukna niin huomioni on, että kehitystä on tapahtunut, mielenkiinnolla tulen seuraamaan miten kisat jatkuu.
vihjeenä löytäkää itsellenne sopiva laulu ja sävellaji ja laulu on runo jota voidaan tulkita jokainen oman persoonan mukaan laittaen sävelpuhtauden mukaan ja hengitystekniikkaa halliten..
Eli laulan ja laulatan selvinpäin ja nyt myös yhdessä perheen toisen jäsenen kanssa käymme laulamassa myöskin kuoroissa.
Jokaisella perheenjäsenellä pitää olla mahdollisuus toteuttaa omia kykyjä ja luovuutta silla osa-alueella joka on hyväksi,ei kukaan marmatti saa eikä voi koko ajan kahlita toista ihmistä perheessä laitta jyrän alle.
Toisaalla pitää aina muistaa se, että ei akan tarvitse kokoaikaa olla kotona sidottuna hellaan ja pitää yllään sitä halpahallin hametta, siinä tietysti pitää olla tolkku huomioida ne seikat.eli jos lasikantinen laulukirja on niin tärkeä .
On aivan selvää että järkeä voidaan käyttää miten toimitaan.
On myöskin selvää että naapurit kylänämmät tietää parhaiten toisten asiat ja niitäkin haluaa hallita mutta on myös sellaisia jotka antavat tukensa ja apunsa toisille mahdollisuuden harrastaa ja siten on vuorotteluperiaate huolehtia ja hoivata jopa siten, että ainakin lapset ovat aikuisten hoidossa ja senkin asian tiedän jotta monen muun lapset ovat perheessä heitteillä vaikka vanhemmat on kotona ja eivät harrasta ao asiaa vaan muuta seurantaa.
- Mezzähini
Karjalaiset ovat laulavainen kansanosa, mutta Lieksalaiset eivät ole. Lieksalaiset ovat Pielisjärveläisiä. Savosta tulleita. Lieksassa ei ole mitään muuta karjalaisuutta, kuin evakkojen tuoma Karjalaisuus. Aivan tyhjä jauhaa karjalaisuutta muilta osin.
Tänäpäivänä sekin vähä on jo kuollut ja kuopattu. Karjalaisuutta ei ole enää missään muualla kuin historiankirjoituksissa ja ihan pieni hiukkanen Venäjän rajan takana ja meidän muistoissamme. Onneksi muistot elävät.- 17.03.2013
Eikä ainakaan pohjanmaan junkkareissa,siellä on puukkojunkkarit
ja omankehut listaykkösiä,tapa sinä kauhavan rumavallesmanni sitä ne
ainoastaan hoilaa,se on ikuinen pohjanmaalaisten hitti numero uno.
Jos joku lapualainen humalassa erehtyy ölähtämään, kun poijat ne raitilla
lauleloo,niin hänet muilutetaan itärajan tuntumaan ulisemaan .
Karjalaisuus ja karjalaisten kieli/laulut on ollut ja mennyt ,Prelon Hannun
levyttämillä cd:tä voi kuulla vielä karjalan kielellä laulettuja lauluja ,muilta
karjalaisena laulajina esiintyminen on ,niin sitä se on.
Aika on kulunut niin siellä kuin täällä ja on hyvä,että meillä koitetaan pitää yllä erilaisia kulttuureita ja voimme olla jopa ylpeitä juuristaan,On kuitenkin huomattava sekia asia, että juuremme voivat olla hyvinkin kaukana uusien tutkimusten mukaan Dna yhden sukuhaarani jopa uralilta ja nytkin tiedän että myös sukuun on tullut Lieksassakin asuvia.
On kuitenkin niin vaikka toteat, että joku henkilö "muilutetaan itärajalle ulisemaan" on sinun näkemys, jota toistat katkeruttasi ja kaunaisuutta ajaen ja osoitehan on selviö on kuitenkin hyvä,että ääntä on ja taitoa jota pääseen myös täältä laulamaan minne haluaa mennä ja inisijät eivät pärjää oikein tuolla saralla.
On aivan selvää, että voinen todeta, että olen tuntenut Hannun ja hän vaali tuota karjalaista kulttuuria ja kieltä ja olen samoissa tilanteissa laulanut ja myös Hannu kommentoi lauluani Youtubessa, joten kyllä hän myös oli hieno taiteilija joka arvosti toistakin.
Isäni kodissa oli monta asuinsijaa ja siten aikanaan meillä oli siirtolaisia karjalasta ja myös naapurissa Sortavalasta ja myöskin kummitätini sieltä joka asuu vieläkin siellä ja opin hyvin paljon arvostamaan karjalaisuutta ja kotini myös oli ja ympäristöni hyvin suvaitsevainen ja niin sinne jäi monta perhettä kyläämme ja vaikuttivat jopa suksia tekemällä ja ensimmäiset sälesukset oli oman kylän tuotantoa ja kaivonrenkaat myös yms joten näin yhteistyö pelasi.
Minulla on erilaisia levyjä hakittu ja eri kulttuureita myös karjalaisia tarinoita.
On hyvä että nyt sitten varsinkin Nurmes on tehnyt etulyönnin jopa karjalaisen kielen elvyttäjänä lapsille tarhassa ja myös yliopisto on siinä osaaja.
Selväähän on myös, että Lieksa on aina historian aikana ollut taho jossa kulttuurit kohtaavat ja tuolla puistossa on ihan patsas siitä hyvästä.
Kirkkokunnat toimivat yhteisesti ja perheissä voidaan olla eri uskontokuntaan kuuluvina ja kunnioitaa sitä samaa Herraamme ja varmaan päämääränä on jokaisella tuo ihmisyys ja hyväksyminen kaikki luodut ja tehtävänä on viljellä ja varjella luomakuntaa ja sitä varten meille on asetettu myös paimenia joidenka tehtävänä opastaa ja opettaa meitä. ystävällisesti markku- suuri kuski
Kimi voitti formulakisan juuri. Tuleeko siitä laulaja. Hyvin inisee.
Terveiset partalanmäen tutulle.joka seuraat noita kisoja on kai jokaisella mahdollisuus jopa inistä ja olla silti hyvä sarjassaan ja tehdä vapaa-aikanaan muutakin kuin ajaa kilpaa.
- EI kilpailuja.
Vai vielä laulukilpailut hah sanon mä.Tuomareinna pitäs olla kunnon tuomarit eikä lieksalaisia laulajien tuttavia.Sellainen joka tietää laulusta ja osaa KUNNOLLA laulaa itse,vaikka laulun opettaja muulta paikka kunnalta. Miksi nnin ei ole jos tulee muualta yritttäjiä,niin heti pois vaikka ovat parempia kuin Lieksalaiset.Onhan Lieksalaisiakin yrittäjiä muuallakin käynnyt.Miksi ei saa esim Joensuusta tulla kokeilemaan.
- Kultainen mikki
Lieksan karaokeen viime lauantaina osallistui myös Lieksan ulkopuolelta laulajia ja myöskin pääsivät jotkaut jatkoon.
Osallistujia oli24 henkilöä niistä Naisia 11 ja miehiä 13 henkilöä
Itse en voinut osallistua kisaan koska olen kisan voittanut 2008
Olen myös muualla huomannut noissa kyläkilpailuissa saman asian kuin sinä, eli tuomarointi mutta karaoken luonne on vähän jokainen on tähti osallistuessaan.
Kuitenkin tein myös jonkun verran laulun saloinhin perwehtyneenä eli laulua opiskelleena joitakin huomioita ja kirjoitin niitä ylös ja jotkut kysyivät minulta arviota.Korostan en ole milloinkaan tuomaroinut enkä nytkään mutta huomioni tein.
Mielestäni nyt on siten noilla kisoihin jatkoon päässeillä hyvä mahdollisuus ja minun mielipiteeni on se, että laulu on runo ja se pitää osata myös tulkita ja pitää olla jo esiintymiskykyä ja näyttää lavalla tänä päivänä jopa hyvännäköiseltä eli toppatakki ei ole ihan esiintymisasu sisätilassa ja tuoda kuitenkin persoona esiin täytyy siis osata myös laulaa ja tietää mitä laulaa ja rytmi hyvin tärkeä ja vaihtelevuus
Markku Kultakurkku Finalisti 2012 Humppa karaoken Suomen mestari 2009 avoin ja miehet yli 50v
EL pk mestari 2009 ja 2011- pollareita
Niitä vitun määkijöitäkö tässä olisi mentävä kuuntelemaan? Karatelaulanta on lailla kiellettävä! Työntäisivät mikin hanuriin. Ei siis haitariin vaan perseisiinsä!
Sehän vielä puuttuisi, että haitaria rääkkäisivät! - jäsenkö
pollareita kirjoitti:
Niitä vitun määkijöitäkö tässä olisi mentävä kuuntelemaan? Karatelaulanta on lailla kiellettävä! Työntäisivät mikin hanuriin. Ei siis haitariin vaan perseisiinsä!
Sehän vielä puuttuisi, että haitaria rääkkäisivät!Oikeassa olet,aina samat määkyjät. Että samat akatkin kehtaavat suurine rumine ryntäineen olla joka kissanristiäisissä (missä vaan on karaokea) inisemässä. Jos jossain on karaokea niin aina ne samat inisijät.
- Kyrpä-Jooseppi!
Elekkee, elekkee ny noen!
Mie on aatellu ostaa karaokelaitteet ja vanhatkin kävisi, koska en tiijä riittääkö innostus pidempiaikaiseen hoilaamiseen. Pääasia että on halvat ja toimivat. 4 Mikkiä saisi olla ja piste iin päälle olisi jokunen karauukelevykin .Jos sulla on televisiossa jonkunlaiset kaijuttimet niin alkuunpääset hyvinkin jopa ostamalla paikallisesta liikkeestä dvd soittimen jossa on myös kaikulaite ja paikat 2 mikille noin 50e ja noita levyjä myös kotikäyttöön.
Mutta esim minun laitteet makso 550e ja jo yksi mikki 150e ja Onni myy tietää musiikista jotakin mielestäni paljonkin.- karaokemirri
Jos sulla on televisiossa jonkunlaiset kaijuttimet niin alkuunpääset hyvinkin jopa ostamalla paikallisesta liikkeestä dvd soittimen jossa on myös kaikulaite ja paikat 2 mikille noin 50e ja noita levyjä myös kotikäyttöön.
Mutta esim minun laitteet makso 550e ja jo yksi mikki 150e ja Onni myy tietää musiikista jotakin mielestäni paljonkin.Onnilla loppuunmyynti...on tällä Mk:lla keveämieli ja leveäotsa kehuskella itseään. Sen vähän mitä olen vahingossa joutunut kuulemaan kyseistä suurlaulajaa niin hiljaiseksi se tunne on vetänyt. Ihan melkein toivoisi että ääntä aukaistessaan ja kieltä mutristellessaan hän nielaisisi vahingossa koko kielensä...
Kel Onni on se onnen kätkeköön lauletaan useasti hääparille.
On se kuitenkin hyvä että on tuota leveyttä jopa hartioissa enenmän kuin takapuolessa.Mutta kuka sitten jauhaa otsallaan asioita vai takapuolellaan siinäpä sinulle miettimistä..
Niinhän se taitaa olla kun saa jotakin herkullista maiskutellakseen vaikka sitten elämässään kultaisen mikin niin meneehän se kieli vaikka takapuoleen yläkautta mutta meneekö se sulla väärään reikään toisinpäin eli alakautta., ja päästät paskaa suustasi, todella harrastat melkoista voimistelua ja urheilua ja kylvet mitallisateessa kaiken töryn joukossa- Kehtaatkin vanhaukko
Onko sun pääsi pipi kun tuollaista tekstiä täällä suollat ja vielä KIRKKOVALTUUTETUKSI moinen meinasi. Hyi olkoon .
- taneli touhukas
Mää oon ollut kerran kirkkoveneesä.
Kehtaakin niin sinäkin missä on sinun moraalisi?
Vastasin tuolle karaokemirrin solvaavaan krjoitukseen
Kuitenkin pitäisi keskustella asiasta eikä minun persoonasta. Eli onko täällä olemassa enää laulavaista kansaa ja karjalaista kulttuuria?
Eilen sentään olin Joensuussa saakka kuoroharjoituksessa koska kesällä on pitkästä aikaa laulurinteellä EL valtakunnallinen laulujuhla- karjala rajan takana
Kuitenkin pitäisi keskustella asiasta eikä minun persoonasta. Eli onko täällä olemassa enää laulavaista kansaa ja karjalaista kulttuuria?
Eilen sentään olin Joensuussa saakka kuoroharjoituksessa koska kesällä on pitkästä aikaa laulurinteellä EL valtakunnallinen laulujuhlaEi ole!
- karjala rajan takana
Eilen sentään olin Joensuussa saakka kuoroharjoituksessa koska kesällä on pitkästä aikaa laulurinteellä EL valtakunnallinen laulujuhlaEi ole!
Eikö ole jännää? Joillakin on tarvetta kaikin tavoin häpäistä juuri se puu josta on hedelmän nauttinut ja sahata omaa oksaa jolla istuu.
On todellakin niin, että Teiltä on jotenkin unohtunut hurkaudessanne tuo sana mitä ristillä todettiin.
Jokaiselle kuuluu armo, sen kautta tuo pelastus tapahtuu.MKMuuten jäi sanomatta,että pielisen laulu pitää konserttin, onko niin, että viimeisen kerran sunnuntaina koska jälleen olemme tilanteessa että kuoronjohtaja puuttuu.
Avaimet nyt oli asiaan lautakunnalla ja kaupunginhallitus myös käsitteli asiaa. mielessäni on näkemys se, että ei voida enää puhua että karjaliset olisi ainakaan enää kuoroihmisiä ainakaan toimintaa tukemassa paremmin amerikkailaista tappelua tukemassa eli toistamiseen siihen tarkoitukseen oikein halli rakennettiin.- trupatuuri
Mikäli Pielisen Laululla ei ole edellytyksiä toimia enää kuorona eikä jäsenistö osaa ratkaista esiin tullutta ongelmaansa, on syytä miettiä homman mielekkyyttä.
Aikaahan teillä on ollut, mutta ilmeisimmin tämä kirjoittelija on tottunut siihen, että kaikki hänen harrastustoimintaan liittyvät asiat tulisi verovaroin kustantaa ja vielä siitä palkkakin maksaa. - Ei euroakaan
trupatuuri kirjoitti:
Mikäli Pielisen Laululla ei ole edellytyksiä toimia enää kuorona eikä jäsenistö osaa ratkaista esiin tullutta ongelmaansa, on syytä miettiä homman mielekkyyttä.
Aikaahan teillä on ollut, mutta ilmeisimmin tämä kirjoittelija on tottunut siihen, että kaikki hänen harrastustoimintaan liittyvät asiat tulisi verovaroin kustantaa ja vielä siitä palkkakin maksaa.Se on sitten loppu. Ei enää kirjoitella tästä.
trupatuuri kirjoitti:
Aikaahan teillä on ollut, mutta ilmeisimmin tämä kirjoittelija on tottunut siihen, että kaikki hänen harrastustoimintaan liittyvät asiat tulisi verovaroin kustantaa ja vielä siitä palkkakin maksaa.Jäsenistöllä pitää olla tasavertaiset edellytykset toimia kuin muillakin kuntalaisilla.
On selvää, että kansalaisopisto tarjoaa hyvin moninaisia palveluja kuntalaisille ja siten mahdollistaa moninaisia harrasteita.
Kaupunkin on myös huolehtinut siitä, että on toistamiseen rakennettu jäähalli jotta henkilöt voivat sitä käyttää latuja pidetään kunnossa verovaroin on rakennettu urheilupuisto ja avantouimareille koppi sekä tuetaan verovaroin selkeästi avuustuksin joitakin yhdistyksiä joista myös tulee polemiikkiä.
On kuitenkin niin, että kirjoittaja haluaa sivaltaa minua, mutta selvää on kuitenkin, että omin kustannuksin olen edustanut jopa koko maakuntaa ja myöskin Suomea yhdessä kisassa jonka voitimme joukkueena.
Joten en ole todellakaan tottunut siihen, että saisin palkan vaan kyllä asia on niin, että se palkka tulee sitten aikanaan vaikka sitten pietarin portilla.MK
vielä kerran karpalossa " Minä keinussa kesällä kerran" otetaan kevyesti maanantaina
- tatus tutus
HYvä että nimi on esillä.
Muusta ei väliä.
KJ juuri niin joillakin tuo humala sitä tekee ja se on aika vaarallinen mauste se tekee riippuvaiseksi "humala" totesi juoppo äidilleen peräkamarista MK
- peltiruuvi renkaassa
Vai pitäs Korpisen saaha itelleen kuoronjohtaja verovaroin kustannettuna.
Ei kuule ole jäähalliinkaan palkattu kunnanvaroin valmentajaa jokaisen lajin harrastajaryhmälle.
Ei avantouimareikkekkaan ole kouluttajaa haalittu verovaroin. Saatikka hiihtoväelle.
Onko Korpinen urheilupuistossa tavannut montakin kunnanvaroin palkattua valmentajaa.
Aivan varmasti Pielisen laululle on tarjottu yhtäläiset mahdollisuudet toimintaan, verrattuna toisiin harrastajaryhmiin.
Joten Korpisen kommentit tasavertaisista edellytyksistä on kyllä varsin omituisia.- Mähköbarin lippalaki
Noin hillittömään laulunhimoon löytyy kai joku lääkekkin ? Ei riitä kun laukkaa ympäri suomea hoilaamassa ja joka tilaisuudessa olla äänessä..vielä kuoronjohtajaa vailla mokoma!
Olen kuitenkin huolestunut en yksin itsestäni vaan mahdollisuuksista.
selvää on erttä kaupunki jakaa joillekkin yhdistyksille juuri verovaroista rahaa pitää yllä hiihtolatuja ja ja muita toimintoja ja hyvä niin
Kyllä eri urheiluseuroille on tukea myös myönnettu ja myös palkittu se on selvää ja siitä en kantaani mutta mutta tasapuolista toiminta ei ole muita kohtaan se on mielipiteeni.
Mitä tulee tuohon laukaamiseen niin niin se on sinun katkera ja kaunainen näkemyksesi omin voimin olen kulkenut ja varoin.Lieksan Hiihtoseura työllistämisperusteiset avustukset anottu summa 11.500e kahden vuoden palkkatuella työnohjaajan ja toimistonhoitajan tätä toimintaa varten
Häettu sosiaali ja terveyslautakunnalta.markkukorpinen kirjoitti:
Lieksan Hiihtoseura työllistämisperusteiset avustukset anottu summa 11.500e kahden vuoden palkkatuella työnohjaajan ja toimistonhoitajan tätä toimintaa varten
Häettu sosiaali ja terveyslautakunnalta.Nuorisoseura ohjauspalkkioita 700e
Liikuntatoimen kautta urheiluseuroille jopa urheilijoiden palkitsemisiin 72.630e
Aglity poppoo lapsi ja koira kaupunginmestaruuskisojen järjestelyyn 300e
Väitän, että yntään ei ole annettu karaoken Lieksan mestaruuskisoihin joten nämä asiat pomittu vapaa-ajan lautakunnan listalta.MK- haudankaivajako
Nuorisoseura ohjauspalkkioita 700e
Liikuntatoimen kautta urheiluseuroille jopa urheilijoiden palkitsemisiin 72.630e
Aglity poppoo lapsi ja koira kaupunginmestaruuskisojen järjestelyyn 300e
Väitän, että yntään ei ole annettu karaoken Lieksan mestaruuskisoihin joten nämä asiat pomittu vapaa-ajan lautakunnan listalta.MKVai pitäs Korpisen mielestä Lieksan kaupungin lähteä tukemaan kaljabaarien toimintaa, myöntämällä niille toiminta-avustuksia verovaroista.
Melkotavalla omituista ja poukkoilevaa ajatustoimintaa. Omituisemmaksi ajatuksen tekee se, että herra kehuskelee täällä olevansa milloin missäkin luottamuspaikalla seurakunnassa ja kunnan tehtävissä.
Lainata pitää lause tuolta toisaalta "" ja ihmetellä, että herran mielestä kunnan tulisi suosia aikuisten kaljakulttuuria ja kyseenalaistaa nuoriin, kunnan kohdistama tervepäinen toiminta.
" Olen kuitenkin varajäsen sosiaali ja terveyslautakunnassa ja edellä olen maininnut jo meriittini.
sekä varajäsenenä varhaiskasvatus ja koululautakunnassa ,josta oli lyhyt kokemus edelliseltä valtuustokaudelta noin yli puoli vuotta varsinaisena jäsenenä.
sekä kirkon varhais ja nuorisotyön lautakunnan jäsen, kokemusta myös kirkon nuorisotyöstä itsellä jopa kirkkoherran viraston hoidosta.MK "
- iha vaa huomio
Aivan piti lukea ko. yhdistyksen periaatteet. Ja lyhyesti.
Pielisen Laulu ry
Muut harrastukset
JÄSENMAKSUN SUURUUS
15€ / hlö / lukukausi kansalaisopistomaksu 31 € / lukukausi
MITÄ ETUJA SAA JÄSENMAKSUN MAKSETTUAAN
Jäsenmaksuilla katamme mm. yhdistyksen vuosittain SULASOL:lle (Sulasol=Suomen soittajain- ja laulajainliitto) suorittaman henkilömäärään perustuvan jäsenmaksun sekä käytettävät nuotit ja yhdistyksen jäsen saa jäsenetuna Sulasol -lehden.
Lisäksi kansalaisopiston jäsenmaksu, joka kattaa opettajan palkan ja opiskelijoiden vakuutuksen.
KUKA VOI LIITTYÄ JÄSENEKSI
Mies/nainen - laulutaitoinen
MILLAISIA TOIMINTA- JA HARRASTUS- MAHDOLLISUUKSIA YHDISTYKSESSÄ ON
Kuoro kokoontuu harjoittelemaan 1 kerran viikossa keskiviikkoisin
klo 18.30 - 20.45 musiikinopettaja Hannu Airaksisen johdolla
Päiväkeskus Karpalossa, Jokikatu 2.
Tämän perusteellahan muidenkin yhdistysten tulisi tasavertaisuuteen vedoten saada ammattikoutsi valmentajakseen kunnan kustantamana.
Tuskimpa jäsenmaksut, jotka ovat kansalaisopistomaksu 31 € / lukukausi kattaa opettajan palkkakustannuksia.Tarvitaan myös muita tuloja ja jäsenmaksu on 17 e joten sinulla on vanha tieto
Tuon lisäksi tulee vielä muita kuluja kuten ylimääräiset harjopitukset kulttuurisalin vuokra lehti-ilmoitukset säestys sekä yhdistyksen kirjanpito ja tilintarkastus yms
Mutta jotka harrastavat opistossa muuta maksavat ainoastaan opiston maksun
Edelleen monet yhdistykset saavat toimintaansa tukea ja esim urheilijoita palkitaan henkilökohtaisesti mutta esim MM karaokessa hopeamitallistia ei tietämäni mukaan ole huomioitu.- luu kurkkuun
Hyvä pointti tuo iha vaa huomio.
- Googlelaulaja
Tarvitaan myös muita tuloja ja jäsenmaksu on 17 e joten sinulla on vanha tieto
Tuon lisäksi tulee vielä muita kuluja kuten ylimääräiset harjopitukset kulttuurisalin vuokra lehti-ilmoitukset säestys sekä yhdistyksen kirjanpito ja tilintarkastus yms
Mutta jotka harrastavat opistossa muuta maksavat ainoastaan opiston maksun
Edelleen monet yhdistykset saavat toimintaansa tukea ja esim urheilijoita palkitaan henkilökohtaisesti mutta esim MM karaokessa hopeamitallistia ei tietämäni mukaan ole huomioitu.Harjoitukse peruttu Miksi
- Kulkakulukku
luu kurkkuun kirjoitti:
Hyvä pointti tuo iha vaa huomio.
osooko ne laulaa
- Veltto puikko
Pupu menne pöksyyn, jos Vaskiviikolla torille pitää mennä.
Koe-esitys. Kansalaisopiston kevatjuhla oli eilen ja oli myöskin nautittavaa kuulla ja nähdä opiskelijoiden esityksiä.
Todella on mahtavaa se, että lapsilla on sirkuskoulu jossa tulee liikuntaa olipa lapsiltaja nuorilta taidokkaita esityksiä kiiton myös soittajille ja laulajille.
Rehtori toi esiin sen puheessaan, että opiskelijoita on noin 1800 henkilöä tuntiopettajia 70 henkilöä.
Jos nämä kaikki toiminnot lopetettaisiin kuten täällä jopa todetaan kuorosta ja sen mahdollisuudesta niin yhtä hyvin verovaroin pidetään yllä näitä opintopiirejä ja opettajat maksavat veroja työstään.
On mielestäni hyvä, että hyvin oni voi harrastaa erilaisia asioita kansalaisopistossa hyvää jatkoa MK- homenokkako
Kukas tuo oni on?
Mites ne uimahallin lauteet jaksavat? Hyvin moni voi harrastaa kansalaisopistossa.
Olen paremmin keskittynyt tässä osiossa harrastustoimintaan, enkä narisiviin ja lahoaviin lauteisiin se on hieman vihjeelistä asiaa sinulle marisko.
Mutta korjaus on tehtyMuuten huomioksenne kun puhutaan palstan siivoamisesta niin ainakin voinen osoittaa sen, että ketä muuta ihmistä tölvitään nimeltä mainiten näin paljon ja palstan siivoamista ei tapahdu koska jokaisen pitäisi tietää vastuunsa kirjoituksista koska olen ainut omalla nimellä toimija jonka ihon alle tunkeudutaan
Kyseessä tässäkin osiossa on luodaanko mahdollisuuksia harrastaa tasapuolisesti ja miten eri harrasteeet ovat eri arvoisessa asemassa noiden kaupungin tuklimuotojen mukaan.MK- heti baariin
Tottahan toki luottamushenkilöä voi ja saa arvostella, jopa hyvinkin kärjekkäästi. Arvostelun oikeutukseen vielä ja napakoiden kommenttien antamiseen tulee ilman muuta oikeutus, kun luottamushenkilö ottaa elämäntehtäväkseen asioiden hoidon s24 palstalla.
Tuohon loppulauseeseen, jonka luottamustointa hoitava varavaltuutettu esittää, niin ilman muuta täytyy anniskelutoimintaa tukea, vaikkapa palvelusetelin muodossa. Jaetaan kaikille aikuisille palveluseteli, joka oikeuttaa puolenkymmenen pitkän tuopin nautintaan, paikallisessa kaljabaarissa karaoketa kuunnellen.
Otetaan varat siihen tuolta seuratoiminnan tukemisesta. Hyvä ajatus,
Käsitän asiat jos olisin luottamushenkilö kuitenkin olen nyt varalla lautakuntaan ja en ole enää varavaltuutettu joten toimiani siltä pohjalta ei voida arvostella ja arvostelut kohdistuu henkilööni ja persoonaan hyvinkin solvaavasti.
Tuo loppukaneetisi on sinun näkemyksesi karaokea voidaan todella kuunnella ja laulaa ihan selvinpäin varsinkin kilpailuissa vallitsee kunnioittava asia laulajiin ja esityksiä kuunnellaan
Mitä tulee tuohon seuratoimintaa edellen pidän sitä hyvänä ajatuksena mutta pitää antaa myös arvo toisillekkin ja tuo arvo kohtaani on ainakin ollut jopa kaupungin päätöksissä törkeä kohtaani jolla viedään jopa koko elämäntyön tarkoitus aivan samaa luokkaa miltei kuin kirjoittajan mielipide.MK- asiat tärk.järjest.
Ei keltään viedä elämäntyön tarkoitusta. Itsessäänhän ihminen elämäntyönsä tärkeyden ja tarkoituksen tietää ja tuntee. Sydämessään iloitsee omakseen kokemasta elämäntyöstä. Eikä kenenkään elämäntyö voi olla karaoken hoiluu.
Kysymys ei ole ollut siitä karaokesta vaan jopa kokonaan siitä työstä mitä olen elämäni aikana tehnyt erilaisten ihmisten parissa ja jopa nuhteettomasti hyvilla työtodistuksilla ja edennyt myös urallani ja vieläkin tunnen ja olen saanut palautetta siitä että laulan ja laulatan ihmisiä.
Kuitenkin siviistystoimessa ja kaupunginhallituksessa on lausuma, että työlläni ei ole mitään painoarvoa tälläinen lausuma todella on törkeä kohtaani noinkin oppineelta esittelijältä ja kaupunginhallituyksessa on vielä erikoisia osaajia ja he sallivat tuollaisen häpäisyn siinä on ihmisyys kaukana.vielä kun asia on toistunut vaikka joskus lausumaa siivottiin kaupunginhallituksessa.
Olen asiasta tehnyt kantelun ja kirjoitanut asiasta jopa kaupunginhallituksen puheenjohtajalla ja henkilökohtaisesti siitä hänelle maininnut, onko hänkin kelkkansa kääntänyt? tuollainen toiminta on myös rasistista jos olisi tuntoa tallella niin anteeksi pyytäisivät Markku
Tiedän ja tunne
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345558Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4902543Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271379JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51375En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171089Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7964- 62882
Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4877Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43863HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807