Liian korkea pulssi, apua!

En kestä

Olen sairastanut kaksi vuotta anoreksiaa ja sitä ennen bulimiaa 4 vuotta. Olen 19-vuotias.

Verenpaineeni on yleensä alhainen, joskus yläpaine nousee sinne 137 paikkeille, mutta alapaine pysyy n. 60:ssä. Pulssini on yli satasen.

Tänään mittasin viimeeksi verenpaineen, ja näytti 130/61 ja pulssi 134. Minulla on ollut joitain sydänoireita; lyöntien nopeutumista jonka jälkeen sydän ei ns. "lyö ollenkaan" hetkeen, ja fyysinen olo huononee heti tuon jälkeen. Fyysinen vointini on muutenkin romahtanut kuluneen vuoden aikana roimasti, olen huonovointinen ja väsynyt. Pyörryttää usein enkä saa unta kunnolla edes unilääkkeiden kanssa, koska sydän temppuilee.

Kaipaisin asiallisia neuvoja, onko kellään hajuakaan viittaako tämä sydänsairauteen? Lääkäreille on jonoa ties kuinka pitkälle, eikä epämääräinen selitys puhelimessa auta saamaan nopeammin aikaa vastaanotolle.

1

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninni000

Itse sairastuin anoreksiaan 16-vuotiaana, olin todella huonossa kunnossa ennen kuin jouduin sairaalaan. Painoin alimmillaan 33 kiloa ja pituutta on 160cm, eli tosi alipainoinen olin. Parannuin sairaudesta kuitenkin hyvin, mutta lisälyöntisyyttä minulle jäi. Kuten itsekin kuvailet, että sydän tuntuu ikäänkuin olevan lyömättä, siltä juuri lisälyönnit voivat tuntua. Ja alkuvaiheessa myös minulle tuli noista lisälyönneistä tosi huono olo. Kohdallasi sairastelu on varmastikin jo vaikuttanut sydämeen. Anoreksiapotilaat voivat juuri kuolla sydämen pysähdykseen, kun elimistö on niin nääntyneessä tilassa, että sydänkään ei jaksa enää pumpata. Minulle lääkäri sanoi sairaalassa, että ehkä parin päivän päästä en enää olisi ollut elossa, koska juuri sydämeni ja munuaisetkin olivat tuolloin huonossa kunnossa.

Suosittelen kyllä, että hakeudut pikaisesti hoitoon. Ja nimenomaan anoreksiaan vuoksi. Se on pitkä matka, mutta kannattava. Itse en usko, että sinulla on mistään muusta johtuvia nuo sydänoireet, aliravitsemus sen tekee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      154
      4116
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1755
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      911
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      886
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe