onko tässä mitään järkeä?!?!?!

uponnut

Kaipaisin mielipiteitä tilanteeseeni, mitä minun kannattaisi tehdä.
Olen toiminut yrittäjänä kampaamoalalla kohta 2 vuotta. Viikolla oli tilinpäätöspalaveri kirjanpitäjäni kanssa ja sain tili-ja tasekirjani kuluneelta vuodelta 2012.
Teen töitä, mutta jo pitkään olen tuskaillut, kun ei millään meinaa pärjätä :/
Siinä se sitten oli mustaa valkoisella; kuukausiansioni viime vuonna oli 870e.....masentavaa :/ eihän tässä ole mitään järkeä.... vuokraa olen työtilasta maksanut 10 000e ja verottaja vienyt myös aimo osan.
Nyt joudun väkisinkin miettimään toiminimeni lopettamista.... motivaatiota ei enää ole...työ on fyysisesti ja psyykkisesti raskasta ja silti elän köyhyysrajan alapuolella.
Mitä te tekisitte? jollen saa heti uutta työtä, millä tulen toimeen?
Ei ainakaan rehellinen yrittäjyys suomessa kannata, ellei ole jokin pistämätön liikeidea.

22

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfghhujkilöäiouy

Oletko miettinyt olisiko kolupuolessa jotain sellaista josta voisit karsia? Esimerkiksi tuo vuokra tuntuu aika kovalta. Olisiko mahdollista vaihtaa toimitila halvempaan? Ehkä pienempi tila hieman sivummalta tai sitten liittoudut jonkin toisen kanssa ja jaatte saman toimitilan.

Kaksi vuotta on kuitenkin aika lyhyt aika hankkia kovin laaja kanta-asiakas joukko. Se vain ottaa aikaa, ei sille oikein voi mitään.

Oletko miettinyt sellaista vaihtoehtoa että sinä menisitkin asiakkaan luo, eikä päin vastoin? Esimerkiksi neuvottelisit lähiseudun vanhainkotien, palvelutalojen ja muiden vastaavien hoitolaitosten kanssa tietyt päivät jolloin tulisit paikan päälle leikkaamaan. Se voisi olla vanhuksille ja liikuntarajoitteisille hyvää palvelua, itse saisit päivän täyteen eikä tilat maksaisi juurikaan mitään.

Jos maksat toimitiloistasi tuon 10 000€/ vuosi niin sanoisin että sinun on saatava alv 0% liikevaihtoa aikaiseksi noin 50-55 000€ jotta saisit itsellesi verotettavaa tuloa 25 000€ / vuosi ja pystyisit maksamaan kohtuullisen YEL eläketurvan ja muut välttämättömät maksut. Jos tähän ei ole mahdollisuuksia niin kannattaa kyllä miettiä joitakin muita ratkaisuja.

• turpari

Et varmaan ole ainoa parturi joka on tollaisessa tilanteessa. Harva vaan uskaltaa sanoa suoraan kuinka heikolla ovat taloudellisesti.
      Edellisellä oli hyviä vinkkejä. Mutta jos noi ei ole syystä tai toisesta toteutettavissa, niin ei kyllä kannata jatkaa.

Funtsaa mitä muuta osaat tehdä ja olisiko joku halukas ostamaan palvelujasi, tai haluisiko joku palkata sinut töihin. Olet palveluammatissa ja ilmeisesti osaat käsitellä ihmisiä. Se on aika hyvä lisä kun töihin pyrkii.

Se on totta, että rehellinen työ ei kyllä yrittäjänä suomessa kannata. Eikä parempaa ole näkyvissä. Mieti myös sitä millaiseen ansioon ei yhteiskunta pääse väliin kuppaamaan työsi hedelmää. Jos sitä kautta sais vaikka viis hunttia
      / kk, niin se olis jo jotain. Mutta vuokrasta ainakin puolet pois. Se, että vaikka olisi kuinka suuri asiakaskunta ja kauan toiminut alalla, mutta jos joku muu vie rahat niin ei siitä mitään iloa ole.

• sdfghjokäölkjh

>>Se on totta, että rehellinen työ ei kyllä yrittäjänä suomessa kannata>>

Ei se nyt ihan noin simppeliä ole, kyllä rehellinenkin työ kannattaa mutta joillakin palvelualoilla työn tuottavuus vaan on turhan heikkoa.

• fdfdfsdfsf

Nostaisin hintoja

• vaihtoehdot vähissä

Köyhän ei kannata alkaa yrittäjäksi, työtilat pitäisi ainakin olla omat ja velattomat pienyrittäjällä, niin työ kannattaisi paremmin.

Kuten kerroit, ei rehellinen yrittäjyys kannata suomessa, ainakaan sinun tapauksessa. Vaihtoehdot siis ovat, joko vedät ohi kirjanpidon enemmän, tai jäät sossun ja kelan tukiaisille, pärjäät niilläkin paremmin ja voit tehdä pimeästi vähän työtä lisäksi.

• uponnut

Liiketila sijaitsee suht syrjässä ja vuokranantaja on tehnyt selväksi ettei pienempään vuokraan suostu. Isoja ihmisryhmiä minun on siis vaikea tuonne saada, eikä markkinointiinkaan ole enää varaa. minun liikevaihtoni viimevuodelta oli siis 250000 (laitetaan nyt tänne vaikka hävettää) ja 100000 vuokraajalle, loput verottajalle ja 870e mulle.... kaikkee on jo koitettu... kunpa ihmiset puhuis näistä asioista enemmän.....ikinä en oo työttömänä ollut, mut mitä jos nyt joudun? olen hakenut nyt palkkatyöhön mutta vastauksen saan 2vko päästä vasta..
      ja tälle viimeiselle, hinnat ovat jo korkeat pienelle paikkakunnalle.
      kulut on niin minimissä kkuin voi....teen jo keikkaa vanhusten ja kehitysvammaisten parissa..... yel on tietty, mutta ei muita vakuutuksia,,.... myöskään liiton (suomen yrittäjät) maksua en pystynyt maksamaan enää kun täytyy pitää katto pään päällä.
      tää ahdinko on hirvee :/

• uponnut

joo, ja yhet nollat voi ottaa pois noista luvuista :D

• yritttäjä
        uponnut kirjoitti:

joo, ja yhet nollat voi ottaa pois noista luvuista :D

Lasketaas Miesten hiustenleikkuu 25eur pitäis liikevaihdoks saada tollanen 50 000.- kuten edellä joku mainitsi se tekee 2000parturointia liike on auki viispäivää viikossa vaikka 48viikkoo/vuosi tekee 41 asiakasta viikko 8,3 asiakasta päivässä. No eihän se tee kuin asiakas/tunti. Pääseekö siihen pienellä paikkakunnalla? jossa on tietysti kilpailua?

No eipä tää yrittäjyys tänäpäivänä pikku yrittäjille ole helppoo mielestäni autoiliat on vielä tiukemalla kalliin kaluston ja lakipykälien kanssa.

• uponnut
        yritttäjä kirjoitti:

Lasketaas Miesten hiustenleikkuu 25eur pitäis liikevaihdoks saada tollanen 50 000.- kuten edellä joku mainitsi se tekee 2000parturointia liike on auki viispäivää viikossa vaikka 48viikkoo/vuosi tekee 41 asiakasta viikko 8,3 asiakasta päivässä. No eihän se tee kuin asiakas/tunti. Pääseekö siihen pienellä paikkakunnalla? jossa on tietysti kilpailua?

No eipä tää yrittäjyys tänäpäivänä pikku yrittäjille ole helppoo mielestäni autoiliat on vielä tiukemalla kalliin kaluston ja lakipykälien kanssa.

No sepäs se, kun asiakkaita ei riitä jokaiselle tunnille, eikä ees kaikille viidelle päivälle. Kyllähän mä ilomielin tekisin töitä jos niitä olis :)

Tuolla ylempänä mainittiin, että pärjäisin sossun ja kelan tukiaisillakin paremmin. Voisiko joku viisaampi avata tätä? Mihin etuuksiin minulla on oikeus? Itse kun asiaa laskeskelen, en millään saa sellaista lukua, mikä olisi suurempi kuin tuloni. En tosiaan ole ikinä ollut työttömänä, joten uusia nää jutut mulle. yel-maksua olen maksanut alimman mukaan. Tietysti toivon löytäväni uutta työtä heti, niin ei tarvisi työttömänä olla, mutta tahdon silti selvittää oikeuteni siltä varalta, että kaikki ei mene toiveideni mukaan

• Ideantynkää

Voisitko ottaa kynsienlaittajia, hierojia ym. tiloihisi vuokralle?
      Esim. illalla ja viikonloppuisin joku voisi tulla oman kalustonsa kanssa tekemään töitä tiloihisi vuokraa vastaan.
      Entäs joku vuokratuoli kampaaja? Liike olisi auki klo 8-21 ja olisitte vuorotellen töissä? Oman vuorosi lisäksi voisit käydä laitoksissa tekemässä töitä, kartoita kaikki järkevän välimatkan päässä olevat laitokset.
      Onko jotan oheistuotteita kampaamotuotteiden lisäksi, joita voisit pitää myynnissä? Korut, ravintolisät ym.

• uponnut

Olen siis toisen tiloissa vuokralla, joten en voi ottaa tähän muita kampaajia tms.... eikä töitä missään nimessä kahdelle olisikaan.Tällä hetkellä teen kaikki mitä vaan on, eikä sekään riitä. Laitoksissa keikkailen sen verran kun niissä töitä on (pari kertaa/kk). Ne päivät todella ovat raskaita, eikä selkäni niitä työasentoja enempää kestäisi.

• yritttäjä
        uponnut kirjoitti:

Olen siis toisen tiloissa vuokralla, joten en voi ottaa tähän muita kampaajia tms.... eikä töitä missään nimessä kahdelle olisikaan.Tällä hetkellä teen kaikki mitä vaan on, eikä sekään riitä. Laitoksissa keikkailen sen verran kun niissä töitä on (pari kertaa/kk). Ne päivät todella ovat raskaita, eikä selkäni niitä työasentoja enempää kestäisi.

"No sepäs se, kun asiakkaita ei riitä jokaiselle tunnille, eikä ees kaikille viidelle päivälle."
        No ei paljoo jää vaihtoehtoo, kohta maksat vuokraa, vakuutusmaksuja jne velalla! (ehkä jo?)
        Lopeta hyvissä ajoin ja hanki "oikea" työ.

• uponnut
        yritttäjä kirjoitti:

"No sepäs se, kun asiakkaita ei riitä jokaiselle tunnille, eikä ees kaikille viidelle päivälle."
        No ei paljoo jää vaihtoehtoo, kohta maksat vuokraa, vakuutusmaksuja jne velalla! (ehkä jo?)
        Lopeta hyvissä ajoin ja hanki "oikea" työ.

En onneksi ole joutunut ottamaan velkaa yrittämisestä aiheutuviin kuluihini, mutta juuri siitä syystä harkitsen lopettamista, ettei näin kävisikään :) kulut saan katettua, mutta kun on sitä itselläni muitakin menoja ja asuntolainaa. Liikaa jää maksuja puolison harteille, ja se harmittaa. Työhakemuksen laitoin jo menemään erääseen palkkatyöhön.

Mutta olen kuitenkin ralisti ja jos en työtä heti saakkaan, niin joudun miettimään millä tulen toimeen. Mihin etuuksiin olen oikeutettu?

• kikka X ja konsti Y
        uponnut kirjoitti:

En onneksi ole joutunut ottamaan velkaa yrittämisestä aiheutuviin kuluihini, mutta juuri siitä syystä harkitsen lopettamista, ettei näin kävisikään :) kulut saan katettua, mutta kun on sitä itselläni muitakin menoja ja asuntolainaa. Liikaa jää maksuja puolison harteille, ja se harmittaa. Työhakemuksen laitoin jo menemään erääseen palkkatyöhön.

Mutta olen kuitenkin ralisti ja jos en työtä heti saakkaan, niin joudun miettimään millä tulen toimeen. Mihin etuuksiin olen oikeutettu?

Kikkailemalla melkein mihin etuuksiin tahansa mahdollisuus, niin suomessa nykyään elää lähes miljoona ihmistä. Se on sitä yrittäjyyttä, jota valtio suosii.

• yritttäjä
        kikka X ja konsti Y kirjoitti:

Kikkailemalla melkein mihin etuuksiin tahansa mahdollisuus, niin suomessa nykyään elää lähes miljoona ihmistä. Se on sitä yrittäjyyttä, jota valtio suosii.

Kyllä ne "kikkailijat" on palkkarenkejä, ansisidonnaispellejä jotka matkustavat verorahoilla!
        Yrittäjän on niistä turha haaveilla.
        Tsemppiä vaan "uponnut" ei yritystoiminnan lopettaminen ole mikään häpeä.

• wertyuiopåxcvbnm,
        yritttäjä kirjoitti:

Kyllä ne "kikkailijat" on palkkarenkejä, ansisidonnaispellejä jotka matkustavat verorahoilla!
        Yrittäjän on niistä turha haaveilla.
        Tsemppiä vaan "uponnut" ei yritystoiminnan lopettaminen ole mikään häpeä.

Yrittäjä on samanlainen ihminen kuin muutkin, miksi yrittäjä ei voi haaveilla samoista asioista. Yrittäjä voi siirty palkkarengiksi, tai sossuelätiksi ja tehdä silti pimeästi duunia ja pärjätä taloudellisesti paremmin.

• UUPUNUT

ITSE MYÖS PART-KAMPAAJA.....TODELLA SURKEETA ..KAIKKI RAHAT MENEE LASKUIHIN ,VEROIHIN.ALV.ELÄKE VASTIKE.,,,,KÖYHYYSRAJAN ALAPUOLELLA MENNYT JO KAUAN ,,,,,ELÄN YKSIN ...EI OLE KENELTÄ EDES LAINAIS....,,,,JOS OLEN VIIKON LOMALLA VUODESSA ---SÄÄÄSTÄN SITÄ KOKO VUODEN 2E-PÄIVÄ...LAITAN KOLIKON PURKKIIN ....KOHTA SE PÄIVÄ TAAS ON .ETTÄ SAAN VIEDÄ PURKIN PANKKIIN....JES ---JA ODOTETTU LOMA ........TÄTÄ ON YRITTÄJÄ ELÄMÄNI ......OIKEAA ERÄPÄIVÄ-ELÄMÄÄ..........ÄLKÄÄÄ RUVETKO YRITTÄJÄKSI ....JOS LOPETTAA ...OLET LAINSUOJATON ....420EUROA ...KUUSSA SAA SEN JÄLKEEN........YRITTÄJÄ MAKSAA 4KERTAA ENEMMÄN YRITTÄJÄ MAKSUA JA KERTYMÄ ON SURKEA ,,,,,,HEL......TTI

• Yrittäjä

Suomalaisia yrityksiä siirtyy kiihtyvällä vauhdilla Viroon missä verotus yritykselle on NOLLA vasta kun nostat yrityksestä ulos rahaa joutuu siitä maksamaa verot!
        Suomen on PAKKO tehdä jotakin yrittäjien ja yritysten maksuille veroille jotakin!

• Pa-ka ammattilainen

Olet siis tehnyt kassaan n.2000 kuussa?
      Summa pitäisi saada tuplattua..

Mieti miten saisit hyödynnettyä OLEMASSA olevia asiakkaita mainostamisessa!
      Esim.äitille/isälle kassalla kouraan tarjouskuponki lasten hiustenleikkaukseen!
      Pitää olla nokkela!

Ja ennenkaikkea tässä työssä pitää olla hyvä.
      Ok työllä ei pärjää jos naapurissa joku tekee paremmin.
      Oletko työssäsi hyvä?

Vuokra siis n.830 e /kk ?
      Se on kova vuokra,varsinkin pienemmällä paikkakunnalla.
      Miksi ylipäätään vuokrasit juuri sen tilan?
      Kuinka pitkä irtisanomisaika sulla on?

Miten niin et voisi ottaa vuokralaista vuokratilaan?
      Esim.hierojaa tai kynsientekijää.

Mullakin on vuokratila ja tuolivuokralaisia.

• fffffdddrtt

1. Ota 1-2 vuokratuolilaista.
      2. Etsi halvempi liikehuoneisto.
      3. Millaisessa asunnossa asut? Toimitilat kotiin?

Siinä vaihtoehtoja.

• yritystä on

Miettisin liiketilasta luopumisesta ja alkavani kiertäväksi kampaajaksi. Vaatinee auton, mutta tuo vuokra on aika korkea.

• Jaksatko tapella?

>> Teen töitä, mutta jo pitkään olen tuskaillut, kun ei millään meinaa pärjätä :/
      Siinä se sitten oli mustaa valkoisella; kuukausiansioni viime vuonna oli 870e.....
      ...
      Olen siis toisen tiloissa vuokralla, joten en voi ottaa tähän muita kampaajia tms.... eikä töitä missään nimessä kahdelle olisikaan.Tällä hetkellä teen kaikki mitä vaan on, eikä sekään riitä. >>

Sanos nyt alkajaisiksi että onko liikkeesi sellaisella paikalla että se elättää edes yhtäkään parturia? Jossakin pienellä paikkakunnalla, pienen umpitien perällä on aika mahdotonta kerätä millään markkinointitoimillakaan riittävää määrää parturiasiakkaita.

Jos kuitenkin ympärilläsi on muitakin parturiliikkeitä, niin silloin se indikoisi että asiakaskuntaa on kuitenkin olemassa riitävästi.
      Parturialalla kuten muillakin aloilla yrittäminen on taistelua ja kilpailemista asiakkaista, joita on kuitenkin vain rajallinen määrä olemassa. On otettava ja voitettava asiakkaita muilta.

a) Onko sinulla voimia, ja haluatko edelleen kamppailla elintilastasi yrittäjänä, ja tarvittaessa viedä asiakaskuntaa kilpailijoiltasi?

b) Onko sinulla hajuakaan miten tämän voit tehdä? Voi olla että takaraivossasi on se tieto olemassa mitä pitää viime kädessä tehdä. Tiedät sen jo nyt, mutta et halua tai uskalla siihen ryhtyä. Esimerkiksi soittamalla suoraan asiakkaille, ja jakamalla postiluukkuihin omalla kuvallasi varustettuja Special-kampaushoidon tarjouskuponkeja tms.
      Eli pystytkö tällä hetkellä tekemään mitään itsesi auttamiseksi?

Jos ei a) eikä käy b), eikä luonnaa, etkä saa täältä mitään käyttökelpoisia vinkkejä, niin silloin on aika nopeata laskea että 870 €/kk palkalla hommaasi ei kannata jatkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      408
      5984
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      81
      5323
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4344
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3931
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3719
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      165
      3429
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      107
      3188
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      53
      3173
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2279
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49