Söin Sepramia masennukseen 40 mg annoksella liki 1,5 vuotta. Pikkuhiljaa annosta pienentäen lopetin sen lopullisesti jouluna.
Paljon puhuttuja fyysisiä lopetusoireita ei ole ollut. Sen sijaan pari viikkoa lopetuksesta alkoi mieli muuttua synkäksi. Mikään ei oikein kiinnosta tai innosta, pieniinkin suorituksiin pitää liki pakottaa itsensä ja pienetkin vastoinkäymiset saavat ärtymään.
Onko kenelläkään kokemusta, johtuvatko nämä tuntemukset mahdollisesti masennuksen paluusta vai ovatko ne tyypillisiä Sepramin lopettamiseen liittyviä ohimeneviä "vieroitusoireita". Voivatko Sepramin lopettamisen oireet kestää yli kaksi kuukautta?
Sepramista toipuminen
6
119
Vastaukset
- ---------
Olet masentunut uudelleen. Minä lopetin sepramin 6 käyttövuoden jälkeen ja minulla ei ollut mitään oireita.
- ASiantuntija.
Hei
Tuntemukset kuuluvat normaaliin elämään. Mistään vieroitusoireistosta ei ole kyse. - 7+17
Masennuksesi todennäköisesti on palannut, vieroitusoireita ei yleensä uuden polven masennuslääkkeistä tule. Miksi lopetit lääkityksen?
- Henna
Lääkäri oli sitä mieltä, että masennukseen johtaneet syyt (vakava työperäinen uupumus yms) ovat helpottaneet eikä lääkitystä ole syytä jatkaa. Lopetettavan tuo oli kun ei lääkäri enää suostunut uusimaan reseptiä.
Jotenkin sitä vain hämmästelee, kuinka voimakkaasti mieliala voi vaihdella nyt pari kuukautta lopetuksen jälkeen ja miten vetämättömäksi ja saamattomaksi sitä on muuttunut. Vointi on ajoittain jopa huonompi kuin ennen lääkityksen aloittamista.
- 6+15
Itse sain hermoromahduksen kun lopetin sertralinin käytön vaikkei siitä ollut mulle edes apua. Sivuoireita vaan. Tästä lähtien suostun käyttämään vain benzoja.
- Minävaa
Mulla Sepramista todella pahat vieroitusoireet! Myös muilta olen kuullut että Sepramista toipuminen on vaikeampaa kuin muista ssri-lääkkeistä.
Tänään viimeksi lääkäri sanoi että jos ei kahdessa kuukaudessa helpota niin sitten takaisin vastaanotolle. Eli ei pitäisi kestää yli kahta kuukautta.
Onko sulla tsekattu kilpirauhasarvot/ onko muita niihin liittyviä oireita? Nuo kuuluu vahvasti sen oireistoon. Suosittelen tutustumaan aiheeseen, mulla vastaavat oireet ja nyt kilpparilääkityksellä ja vihdoin olo on aivan mahtava! (Kun pääsisi noista Sepramin vierotusoireista...) Jaksaa ja haluaa tehdä taas kaikkea, ei ole sellanen saamaton ja väsynyt kaiken aikaa. Mielialat ei enää heittele laidasta laitaan päättömästi. Vihdoin tuntuu että apu on löytynyt! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760