Puhutaan riittävyydentunteesta!

noaakia

Mikäli samaistut ajatuksiini tai sinulla on vaikkapa rakentavaa sanottavaa, ole hyvä ja kerro.

Minulla on huono itsetunto, olen lähestulkoon koko ikäni kärsinyt masennuksesta mutta minulla on kuitenkin järki päässäni ja mikäli järjen valossa katson, voin kertoa olevani ihan normaali, ihan kaunis tyttö tällaisena mitä olen.

Seurustelen, ja alku olikin ihan sujuva. Jossain vaiheessa tätä kolmevuotista suhdettamme tulin kuitenkin hyvin herkäksi vartalostani. (käyn terapiassa ja selvittelen tätäkin aihetta mutta kaipaan silti myös ihan vain ajatustenvaihtoa muiden kanssa) olettaen, että kävimme niin tutuiksi toisillemme että aloin miettiä mahdollista kyllästymistä.

Alastomuus mediassa on saanut minut melko katkeraksi enkä häpeä myöntää sitä, sillä kaltaisiani on, ja mielestäni tätä ei voi vain naureskella näkymättömiin. Minä pelkään, että poikaystäväni vertaa minua muihin. En siedä ajatusta että hän hetkeksi unohtaisi minut ja ajattelisi jotakuta muuta. Tahdon olla paras mahdollinen, hän saa nähdä jumalaisen kauniita naisia kunhan minä olen hänelle _yhtä_ kaunis kuin he. Itse punnisten paljon, hän taas on spontaani. Pelkään että hän tosiaan unohtaisi minut. Minä tunnistan itsessäni asioita, enkä salli itselleni tietenkään niitä asioita mitä en toivoisi kumppaninikaan tekevän. Ja voin myöntää että minä kyllä vertailen. Siksi on vaikea uskoa etteivät muut niin tekisi, eikä tämä minua auta rauhoittumaan.

Koen, että minussa ei ole mitään erikoista. Miehet näkevät niin paljon alastomia naisia joka puolella, etten usko poikaystäväni edes tunnistavan minua jos seisoisin rivissä kymmenen muun alastoman kanssa. En itsekään häntä varmasti tunnistaisi, mutta peniksenkuvia nyt harvemmin missään oikeasti näkee, tiedätte varmaan. Alastomuus on miehiä varten. Koen, että koska itselleni seksi on hyvin yksityinen asia, arvoni laskee aina kun hän näkee seksikkäitä naisia, sillä minun vartaloni näkemisessä ei ole mitään erikoista. Olen vain yksi niistä vartaloista joita hän päivittäin katselee.
Tunnepitoisuus on eri asia. Ongelmani keskittyy siis nimenomaan siihen, riitänkö ulkonäköni perusteella.

Olen hyvin itsepäinen tästä, tiedän sen. Mutta tosissani tahdon saada järeän vastauksen joka vakuuttaa minut. Osaan kyllä huijata itseäni, mutta tahdon tulla normaaliksi, vapautuneeksi ihmiseksi. Tarvitsen apua, ja toivoisin saavani asiallisia vastauksia.

1

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurjakallio

Platonin mielipide tähän kirjasta lainaten.

Rakkauden perimmäinen tavoite on "kauneuden itsensä näkeminen virheettömänä, puhtaana ja sekoittumattomana, ilman ihmisruumiin lihaa ja värejä" Täydellinen, "itsessään aina yksimuotoinen ja ikuinen" kauneus on Platonin mukaan todella olemassa yliaistillisessa, vain järjestelmällisen ajattelun tavoitettavissa olevien puhtaiden muotojen (ideoiden) maailmassa.

Oikea rakastaminen on kulkemista "ensimmäisistä kauneuden aistimuksista", kauniiden kasvojen tai käsien tai muiden ruumiinosien näkemisestä, askel askeleelta ylöspäin kohti kauneuden itsensä tajuamista.

Jokainen aistimaailman esine on aina jossain määrin "osallinnen" jostakin ideasta, puhtaat muodot ovat niissä "läsnä" vaikkakin epätäydellisinä ja epäselvinä. Aineellinen ja henkinen kauneus eivät ole eri asioita, vaan yhden ja saman jakamattoman puhtaan muodon, kauneuden muodon, ilmentymiä.

Eros on epäpersoonallinen. Silloinkin kun rakkaus näyttää kohdistuvan määrättyyn henkilöön, rakastajan eroottiset tunteet kohdistuvat itse asiassa siihen osaan kauneuden ideaa, jota tuo henkilö edustaa. "Yksilö, ainutkertaisessa ja puhtaassa yksilöllisyydessään, ei voi koskaan olla rakkautemme kohde" Rakstettu ruumiillisine ja henkisine ominaisuuksineen on vain välikappale jonka tehtävä on saattaa eroksen luovat voimavarat toimintaan.

Rakastaja, aluksi vain yhteen kauniiseen ihmiseen kiinnyttyään, varsin pian "oivaltaa, että kauneus yhdessä on sukua kauneudelle kaikissa muissa" ja "tämän tajuttuaan hän alkaa rakastaa kaikkia kauniita ihmisiä ja luopuu kiihkeästä rakkaudesta yhteen ainoaan, koska halveksuu sellaista"
      Hän kääntyy yhden kauneuden katselemisesta katselemaan "kauneuden aavaa merta", sitä kauneutta missä "kaikella muulla kauneudella on osansa"

Mikään rakkauden täyttymys maallisessa ei pysty sammuttamaan eroksen elinvoimaa, päinvastoin se innostaa rakastavia etsimään uusia kauneuden esiintymiä. Eroottisuus ei ole kahlittua vaan luovaa, ei edes aistillisessa muodossaan.

Omin sanoin vielä, eikö ihmisen ole parempi olla, mitä enemmän hän näkee kauneutta ympärillään? Eikö ole parempi rakastaa useampaa kuin yhtä? Pitäisikö rakastaa yhtä ja vihata tai halveksia muita?
      Olet osa kauneutta joka täyttää koko maailman.
      Olet rakkaallesi erityinen osa kaikkeen kauniiseen kohdistuvassa rakkaudessa, kaikkein tärkein elämänilon sytyttäjä ja ylläpitäjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      392
      2124
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2049
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1762
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      442
      1715
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1414
    6. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      109
      1203
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      211
      965
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      886
    9. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      812
    10. Jos totta puhutaan niin haluan mies että

N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭
      Ikävä
      72
      810
    Aihe