Loppuuko tämä ikinä?

Pikkuhiljaa epätoivo

Pääseekö hänestä ikinä eroon? Yli kahteen vuoteen en ole hänelle sanallakaan vastannut, mutta aina vaan pommittaa viesteillä, tänään esim. "...karkuun et pääse niin kauan ku minä elän..."

22

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmarin

Ihan aluksi kysymys.
      - Onko hänellä joku oikea syy katkeruuteen?

Lapsethan ei voi olla kyseessä, sillä muutenhan olisit hänen kanssaan yhteydessä ja vastaisit hänen viesteihinsä sekä kertoisit lasten etenemisestä. Vaikka hän onkin narsisti.

Erossa tulee helposti tehtyä asioita, mitä itse pitää oikeutettuna ja mikä ei välttämättä ole sitä jonkun puolueettoman silmissä.

Joku tällainen asia, missä hän tietää olevansa oikeassa, voi olla sellainen, ettei hän koskaan jätä sinua rauhaan. Silloin on parempi korjata vääryys, vaikka hän olisikin tehnyt sellaista, että ansaitsisi sen.

Anna hänen poistua voittajana takavasemmalle, niin pääsette kaikki helpoimmalla, ei hullun kanssa kannata alkaa riitelemään. Pyydät kaikkea anteeksi, pyydät jättämään sinut rauhaan(sileen nöyrästi) ja toivot sen auttavan. jos hän on narsisti, niin sen pitäisi todennäköisesti riittää hänen ylvertaisuutensa osoittamiseksi.

• Pikkuhiljaa epätoivo

Onneksi ei ole yhteisiä lapsia. Hän on väkivaltainen ja en voisi koskaan luottaa siihen, että lapset olisivat turvassa hänen kanssaan. Onneksi ei tarvitse tuon asian kanssa yrittää tasapainoilla.

"Pyydät kaikkea anteeksi...". Silloin kun oltiin vielä yhdessä, niin pyytelin aina ja koko ajan anteeksi kaikkea mahdollista. Se oli kuin olisi bensaa heittänyt liekkeihin....

• Iina0307

Et pääse. Erosta oli aikaa 10 vuotta kun muutti naapuritaloon ja jatkoi siitä julkista seuraamista. Eihän sille voi mitään, jos pihassa nähdään tai näkee kenen kanssa kulkee samassa lähiökäupassa. Sitten ottaa selvää googlettamalla seuralaisesta ja lähettää kaikenlaista postia ristiin kaikille. Tätä on nyt kestänyt 15 vuotta. Kunnes kuolema meidät erottaa jne

• Pikkuhiljaa epätoivo

Kiitos kannustuksesta :) Tätä olen epäillytkin, että tarina tulee jatkumaan loputtomiin. Ja muistin samalla, että kun oltiin yhdessä, hän lähetteli uhkailuviestejä jollekin yli 20 vuoden takaiselle tyttöystävälle :(

• OtanOsaa

Narsistit on sentään siitä hyviä, että ne eivät jää ruikuttamaan perään, puhumattakaan viereen muuttamisesta.

Tuollaiset sekahäiriöiset, jotka eivät pysty jatkamaan omaa elämäänsä ovat todella pahoja. Ne jää menneisyyteen jumiin, eivätkä suostu hyväksymään totuutta.
      Anna kun arvaan, hänellä on tullut iän mukana neurooseja, hänellä on jotain riippuvuuksia...

Toivotaan, että aloittajan painajainen on oikea narsisti, sillä silloin siitä pääsee eroon. Tuollaisesta sekahäiriöisestä ei pääse kuin poliisin avulla, jos silläkään.

• Niin no,

Riippuu tietenki ihmisestä paljon ja miten itse kukin asioihin suhtautuu.
        Mä en tiedä voiko narsistejakaan kategorisoida ihan silleen että niille vois asettaa aina tietyt raamit miten ne milloinki mihinkin suhtautuu ja siitä riippuen ne on aina sitte narsisteja,sosiopaatteja,skitsoja jne...

• OtanOsaa

No itse asiassa voi.

Kun henkilö on saatu diagnosoitua, niin psykiatri/pätevä psykologi pystyy hyvinkin tarkasti kertomaan miten tämä henkilö toimii erilaisissa tilanteissa. Saman psyykkistä sairautta sairastavat toimivat hyvin samalla tavalla.

Yksi psykoterapeuttien jippo hoidon alkuvaiheessa on se, kun he alkavat kertomaan potilaalle potilaasta itsestään olevia asioita, joita terapeutin ei pitäisi mitenkään tietää. Tämä perustuu juuri siihen, että ne käyttäytymisreitit on hyvin identtiset. Tämä jippo aiheuttaa pienen shokin potilaalle ja saa hänen ymmärtämään, että hänellä on tällainen vaiva, se on aika tehokas todiste, jota potilaan on todella hankala kiistaa.

• Pikkuhiljaa epätoivo

Voi tietysti olla, että hän on "sekahäiriöinen", mutta on kyllä saanut diagnoosin "narsistinen persoonallisuushäiriö". Ja ihan oikeassa olet, hänellä on riippuvuuksia. Siltikään en menisi allekirjoittamaan väittämää, että narsisti ei jää ruikuttamaan perään. Ehkä kysymys on siitä, että hän ei usko, että "lähde on kuivunut"?

• mobbillllle

Vaihda puhelinnumero (salaiseksi tietysti) ja sähköpostiosoite. Ja ihan oikein olet toiminut, kun et mitään ole vastannut.
      Kyllä narsisteistakin eroon pääsee, kun ei periksi anna.

• Pikkuhiljaa epätoivo

Olen todennut, että tämä täydellinen hiljaisuus toimii kaikkein parhaiten. Pyytelyt, raivoamiset ja asialliset puheet saavat hänet innostumaan entisestään....

Hyvä vinkki, mutta olen yksityisyrittäjä ja puhelinnumeroni täytyy olla yleisesti asiakkaiden saatavilla. Jos tästä ei tule loppua, niin pitää vaihtaa yrityksen nimi ja yhteystiedot...

• Sssssssairaita ne on
        Pikkuhiljaa epätoivo kirjoitti:

Olen todennut, että tämä täydellinen hiljaisuus toimii kaikkein parhaiten. Pyytelyt, raivoamiset ja asialliset puheet saavat hänet innostumaan entisestään....

Hyvä vinkki, mutta olen yksityisyrittäjä ja puhelinnumeroni täytyy olla yleisesti asiakkaiden saatavilla. Jos tästä ei tule loppua, niin pitää vaihtaa yrityksen nimi ja yhteystiedot...

Juu, älä reagaoi viesteihin mitenkään, älä ota itse yhteyttä, älä vastaan mihinkään viestiin mitään (teillä kun ei edes niitä yhteisiä lapsia ole), se on paras keino narskuja vastaan. Tarvittaessa hae lähestymiskielto, jos ei viesteillä häiriköimistä lopeta.

• Pikkuhiljaa epätoivo
        Sssssssairaita ne on kirjoitti:

Juu, älä reagaoi viesteihin mitenkään, älä ota itse yhteyttä, älä vastaan mihinkään viestiin mitään (teillä kun ei edes niitä yhteisiä lapsia ole), se on paras keino narskuja vastaan. Tarvittaessa hae lähestymiskielto, jos ei viesteillä häiriköimistä lopeta.

Hänellä on ollut lähestymiskielto (vuoden mittainen, meni oikeudessa ihan "läpihuutojuttuna", kun oli todisteita niin paljon fyysisestä väkivallasta (?)). Olen miettinyt uuden kiellon hakemista, mutta en tiedä, riittääkö tällaiset edellä mainitut tekstiviestit sen saamiseksi. Niissä kun ei ole mitään konkreettisesti uhkaavaa... Eli jos aiempi tuomio on "lusittu", niin poistuuko se myös kaikista rekistereistä? Jos näin on, niin hommahan alkaa ihan alusta uudelleen..

• fgjrfgfjgfghfhf
        Pikkuhiljaa epätoivo kirjoitti:

Hänellä on ollut lähestymiskielto (vuoden mittainen, meni oikeudessa ihan "läpihuutojuttuna", kun oli todisteita niin paljon fyysisestä väkivallasta (?)). Olen miettinyt uuden kiellon hakemista, mutta en tiedä, riittääkö tällaiset edellä mainitut tekstiviestit sen saamiseksi. Niissä kun ei ole mitään konkreettisesti uhkaavaa... Eli jos aiempi tuomio on "lusittu", niin poistuuko se myös kaikista rekistereistä? Jos näin on, niin hommahan alkaa ihan alusta uudelleen..

No kyllä tuon kaltainen "karkuun et pääse niin kauan kuin minä elän..." on minusta aika uhkaava. En tiedä rekistereistä, saisiko niihin oikeudesta/poliisilta vastausta? Rikkoiko narsku lähestymiskieltoa tuon vuoden aikana?

• Pikkuhiljaa epätoivo
        fgjrfgfjgfghfhf kirjoitti:

No kyllä tuon kaltainen "karkuun et pääse niin kauan kuin minä elän..." on minusta aika uhkaava. En tiedä rekistereistä, saisiko niihin oikeudesta/poliisilta vastausta? Rikkoiko narsku lähestymiskieltoa tuon vuoden aikana?

Uhkaavia nuo viestit minunkin mielestä on, koska tunnen hänet ja tiedän mitä hän voi tehdä. Mietin vain, että miten vakavasti poliisi/tuomari tällaiset viestittelyt ottaa, jos aiemmat tiedot on jo poistettu. Toisaalta pitäisi luottaa viranomaisiin. Tässä tapauksessa ainakin he ovat aiemmin suhtautuneet todella vakavasti asiaan....

Hän rikkoi lähestymiskieltoa, jouduin sillonkin hälyttämään poliisin kotiini, josta hänet vietiin putkaan. Ja sai tuomion lähestymiskiellon rikkomisesta. Finlexistä löysin: "Tietojen poistaminen poliisiasiain tietojärjestelmästä: -lähestymiskieltoa koskevat tiedot kahden vuoden kuluttua lähestymiskiellon päättymisestä.... pidätettyjen tiedot kymmenen vuoden kuluttua viimeisen tiedon merkitsemisestä;" Eli minun tulkintani mukaan tiedot mm. "kotirauhan rikkominen", "lähestymiskiellon rikkominen", "törkeä vapaudenriisto", "laiton uhkaus" ja "pahoinpitely" säilyisi sitten kymmenen vuotta rekisterissä. Vai olenkohan ihan hakoteillä?

• OtanOsaa

Vastaukseni siitä sekahäiriöisestä oli Iinalle. Se viereen muutto ja oman ajan uhraaminen vakoilemiseen...

Mutta faktahan on se, että he eivät päästä täysin irti vanhoista lähteistä, ennen kuin ne on käytetty loppuun. Ilmeisesti hänellä on vaikeuksia löytää uusia lähteitä, kun joutuu pitämään vanhoista kiinni niin mustasukkaisesti.

Itsellä kävi tuuri kun hän löysi uuden lähteen, jolla oli parempi statusarvo.
      Hänen uusi puolisonsa on myös mielenterveysongelmainen, joten hänellä ei jää "jännältä elämältä" aikaa muuhun.

• Lähestymiskiellosta sinulle oli jo vastattukin. Mutta lähestymiskieltoon voi liittyä ns menettelyohje. Sitä sovelleteaan esimerkiksi silloin, kun lähestymiskieltoa on jo aiemmin rikottu. Menettelyohjeessa on se etu - toisin kuin lähestymiskiellossa - että tuomari voi määrätä sen lopulliseksi. Menettelytapa karkeasti voi sisältää seuraavat seikat: kumpikin osapuolen on noudatettava ehdotonta lähestymistä ja yhteydenpitoa (koskee myös kaikkea viestintää) toiseensa nähden ja jos sitä rikkoo, oikeus määrää välittömästi lähestymiskiellon, jolloin rikkoja on siis syyllistynyt rikosoikeudelliseen virheeseen, josta voi saada tuomion.

Sinulla on dokumenttia yhteydenpidosta. Mahdollisesti niistä paljastuu lähettäjä tai on jäljitettävissä.

Heille, joilla on vain tieto että tarkkailee, mutta ei ole helposti jäljitettävissä: hankkikaa omat vakoojanne ja turvallisuusalalta löytyy erilaisia apulaitteita.

• Pikkuhiljaa epätoivo

En ole tällaisesta menettelyohjeesta kuullutkaan, enkä siitä löytänyt mainintaa Finlexistä. Kuulostaa ihan liian hyvältä ollakseen totta :). Mistähän tästä voisi saada lisätietoa, vai pitääkö mennä asianajajan puheille?

Dokumenttia löytyy kyllä. Hän lähettää viestit omasta puhelimestaan, joka ei ole salainen...

• Pikkuhiljaa epätoivo kirjoitti:

En ole tällaisesta menettelyohjeesta kuullutkaan, enkä siitä löytänyt mainintaa Finlexistä. Kuulostaa ihan liian hyvältä ollakseen totta :). Mistähän tästä voisi saada lisätietoa, vai pitääkö mennä asianajajan puheille?

Dokumenttia löytyy kyllä. Hän lähettää viestit omasta puhelimestaan, joka ei ole salainen...

Tuomari on se joka voi määrätä menettelytapaohjeen oikeudessa tapauskohtaisesti. Asianajajalta voit saada lisää tietoa.

• lisätäänpä tähän

ketjuun, että mitenkäs tehdä oman vanhempansa kanssa, joka (erittäin suurella todennäköisyydellä) on erittäin vaikeasti narsistinen. Herra itse on sanonut, ettei ota minuun mitään yhteyttä enää puhelimitse erään riidan päätteeksi, jossa hän "sai sanoa suhteen irti, ettei halua enää koskaan soittaa mulle" (kun käyn kotona, olemme kuitenkin puheväleissä). Ennen riitaantumisvaihetta hän soitteli minulle tarkistussoittoja 5-10 kertaa vuorokaudessa, joten huh, onneksi se loppui.

Kuitenkin pakottaa äitini, joka aina tekee kuten hänen miehensä sanoo, niin soittamaan joka ikinen päivä ja vahtaamaan tekemisiäni. Olen jo siis relusti täysi-ikäinen narsistin lapsi.

• toivoton.

Joo,kyllä psyko jatkaa vainoamistaan hamaan loppuun saakka.
      Minä olen siitä hyvä esimerkki.Rauhaan ei jätetä!..ei varmaan ikinä...
      (sai muuten ex-tyttöystäviltään viestejä varovaisesti että ootko suuttunut
      mulle vieläkin)...kas kummaa?=((.....

• prepaid

vaiha puhelin nro....

• pimpom

kauheaa kiristystä,älä hävitä viestejä.ole vaan hiljaa.tiedän vastaavia...vaihdoin numeroa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6175
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3796
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2811
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2340
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      2231
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1699
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1312
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1256
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      33
      1248
    Aihe