Hei odottajat!
Näimme aikanaan ystävien luona videolta kolmiulotteisessa ultrassa otettua "elävääkuvaa" heidän sikiöstään! Jo tuolloin päätin, että sitten kun itse olen raskaana, tahtoo tuollaisen... No, kävimme nyt 3D:ssa, ja olihan se aivan eri näköistä se kuva monitorissa kuin niskaturvotus- ja rakenneultrassa! Tämä 3D-kuvahan "rakennetaan" kolmen anturin tuottamasta informaatiosta. (Teknologiakin on mennyt eteenpäin - nyt tutkimus"filmin" sai mukaan peräti DVD:lla :))
Kotona on dvd:ta vahdattu silmä kovana. On siinä lapsella aikanaan ihmettelemistä, kun hän näkee, miltä on näyttänyt kohdussa! Kaikkein voimakkain tunne tulee siitä, kun saa katsella oman lapsensa kasvoja - jo nyt :)
Suositeltava, kiva kokemus!
3D-ultra oli KIVA!
12
20432
Vastaukset
- ...
Paljonko tuo 3D-ultra maksaa? Ollaan mietitty sitä itsekin ja löysinkin erään yksityisen lääkäriaseman nettisivulta siitä juttua, mutta hinnoista ei puhuttu.
- Odottaja
muistaakseni about 160 e, KELA korvaa osan. Ainutlaatuinen kokemus, se kuva on tosiaan AIVAN erilainen kuin esim. rakenneultran rakeinen lumisade :)
- Liljankukka
Sopiiko kysyä missäpäin Suomea tällaisia 3D-ultraäänipalveluita tarjotaan? Tiedustelin asiaa Keski-Suomen alueen lääkäriasemilta, eikä yhdessäkään sellaista mahdollisuutta ollut. Eli mihin asti pitäisi matkustaa..?
Eräällä lääkäriasemalla vieläpä tyrmäsivät, etten voi mennä koko ultraan, koska "se on liian myöhäistä"! Kai ultrassa voi käydä missä vaiheessa raskautta vaan?! Olen viikolla 24, ja ko. henkilö varmaankin luuli minun tarkoittavan rakenneultraa... Kaikenlaista.- ...
Helsingistä löytyy ainakin. Katso www.femeda.fi.
- Käyty on!
Tri Cacciatore oli varsin suvereeni laitteittensa kimpussa :-)
Eli siis onkohan Oulussa tai Oulun seudulla mahdollissuutta moiseen?
- Maija
**** kirjoitti:
Eli siis onkohan Oulussa tai Oulun seudulla mahdollissuutta moiseen?
Millä raskausviikolla teetätit 3D/4D-ultran? Itse suunnittelen meneväni samaan. Sanoivat Femedassa, että kyseinen ultra voidaan tehdä rv 20-30, mutta paras tulos saataisiin rv 25. Yksi ystäväni oli puolestaan moitti, että tuolloin 20 raskausviikolla vaavi vatsassa ei muistuta kuitenkaan syntyvää lasta (on vielä kovin laiha jne.), joten hän ei pitänyt näkemästään... Miten on? Pystyykö sukupuolen selviämisen estämään? Itse kun en haluaisi tietää sitä ennen syntymää.
- Tuleva äiti
Maija kirjoitti:
Millä raskausviikolla teetätit 3D/4D-ultran? Itse suunnittelen meneväni samaan. Sanoivat Femedassa, että kyseinen ultra voidaan tehdä rv 20-30, mutta paras tulos saataisiin rv 25. Yksi ystäväni oli puolestaan moitti, että tuolloin 20 raskausviikolla vaavi vatsassa ei muistuta kuitenkaan syntyvää lasta (on vielä kovin laiha jne.), joten hän ei pitänyt näkemästään... Miten on? Pystyykö sukupuolen selviämisen estämään? Itse kun en haluaisi tietää sitä ennen syntymää.
Heippa!
Minäkin olen käynyt Brunon vastaanotolla :) ja olin tuolloin 25. raskausviikolla. Ennen sitä on (mielestäni) vielä hiukan aikaista, ja toisaalta ei kannata mennä ihan 30. viikollakaan, koska lapsi on sit jo niin iso, että tuijotatte siellä vain jotakin vauvan reisiluuta sitten :) :)
Sukupuolta ei saa tietää, jos ei halua. Bruno kysyi minultakin kahdesti, saako kertoa vai ei. Ei hätää siis :) - Maija
Tuleva äiti kirjoitti:
Heippa!
Minäkin olen käynyt Brunon vastaanotolla :) ja olin tuolloin 25. raskausviikolla. Ennen sitä on (mielestäni) vielä hiukan aikaista, ja toisaalta ei kannata mennä ihan 30. viikollakaan, koska lapsi on sit jo niin iso, että tuijotatte siellä vain jotakin vauvan reisiluuta sitten :) :)
Sukupuolta ei saa tietää, jos ei halua. Bruno kysyi minultakin kahdesti, saako kertoa vai ei. Ei hätää siis :)Kiitos vastauksestasi. Vastasiko kuva todellisuutta, vai onko vauva yhä mahassasi? Oliko kokemus mielestäsi kiva? Mukavaa syksyn jatkoa!
- Tuleva äiti
Maija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Vastasiko kuva todellisuutta, vai onko vauva yhä mahassasi? Oliko kokemus mielestäsi kiva? Mukavaa syksyn jatkoa!
Vauva on yhä mahassani. 3D otetaan kuitenkin yli 10 raskausviikkoa ennen LA:ta, joten vauvan täytyykin olla "erilainen" (kehittyneempi) sitten syntyessään :)
Kokemus oli jännittävä ja mukava. Jos myöhemmin siunaantuu lisää lapsia, menen varmasti taas :)
Hyvää syksyä sinullekin!
- Minni
Millä raskausviikolla kävit kyseisessä ultrassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1462479Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot96994- 64871
- 60733
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18667Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637