Kahden viikon putki.

Tsiizus

Tuollainen putki tuli otettua ja eilen viiden aikoja illalla otin viimeiset. Nyt olo on aika kauhea. Vapisuttaa, en voi kävellä huojumatta ja ahdistunut olo. olisiko parempi kärvustellä se pari päivää näiden oireiden kanssa vai hommata itsensä lääkäriin?

52

15501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen tosi alkkis

      Ihan tuttua mulle. tiedän miltä sinusta tuntuu. Kyllä olo helpottaa kun lepäilet.Jos sulla on buranaa niin ota sitä.itse raitistuin kun kyllästyin krapuloihini. Tuli myös vedettyä putkia ja sitten tuli ahdistus ja unettomuus. on ihanaa olla raitis.

    • En minä vaan pojat

      Isot pojat neuvoo, ettei kannata lopettaa juomista seinään vaan loiventaa, ettei tulisi delirium tremensistä.

    • juoppolalli2

      Muutama päivä tuossa varmaan menee ennen kuin olet toipunut. Sitten voi vielä unettomuus vaivata. Normi-vieroitusoireet, et sä mitään lääkäriä tarvitse. Yritä syödä ja juoda, jos vaan maha ottaa vastaan.

    • shsdgwegewds

      juot liian vähän ja harvoin.

    • Tsiizus

      Viime yönä en saanut unta paljoa mutta olo alkaa olla jo parempi. Välillä just kun saamassa unen päästä kiinni tuli sellainen sätky ja niin kävi monesti:)

      • Eloon jäänyt

        Tutulta kuullostaa mm. toi yösätkiminen. Pari vuotta sitten oli mulla vastaava meininki. En enää selvinnyt kotikonstein. Jälkimorkkiskin kesti kuukauden päivät.

        Korkki on nyt sen jäkeen pysyny tiukasti kiinni. Kaikenlaista hauskaa on kuivilla pysymisen myötä saanut aikaiseksi, asioita joista voi ainoastaan haavella kun join.


      • Sepskukka

        Ykköskalja on melko toimiva loivari ja rauhoittava. Sitä ei helposti voi kitata niin paljon että menisi nousun puolelle mutta se rauhoittaa ja siitä saa nestettä. Joku 5-10 ykköstä/pv pari päivää putken lopetuksen jälkeen, on paljon helpompaa kuin lopettaa seinään. Samalla pystyy syömäänkin tukevammin ja sit nukuttua syvemmin.


    • Darvin-fani

      Miksi lopetit juomisen, loppuiko rahat vai mikä tuli?

    • ammattilainen-

      Aika perusputki itselle, ilman rauhoittavia lääkkeitä en viitsi yrittää. Juuri samat sätkyt tulee jos ihan kuiviltaan koittaa. Muutama opamox tai vastaava tasaisesti parin päivän aikana 2-3 päivässä riittää mainiosti.

    • ljyrtyvb

      itselläni (sätkyt) saa estettyä kun syö kunnolla muutaman viimeisen ryyppypäivän tai ottaa 10 mg diapamin yöksi 2-3 ekana yönä kannattaa kuitenkin muistaa että diapam näkyy pikahuume testissä noin viikon .

    • erkki781

      Itsellä nuo sätkyt putkien jälkeen juuri kun on nukahtamassa oli tosi inhottavia, sätkähtää jotenkin tunteeseen että jos nyt antaa unen tulla niin sydän/hengitys pysähtyy samalla, tai että on ollu hengittämättä jo pitkään. Liekö sitten tosiaan vain henkistä, todennäköisesti, koska bentsodiatsepiini auttaa, silloin noita ei tule.

      • so what

        Seuraava vaihe on kunnon kouristuskohtaus, siis sellainen iso epilepsiakohtauksen tapainen, "viinakramppi". Jos kohtaus pitkittyy eikä kaveri ole apuna, voi henki mennä.


    • Larsseni

      Minullakin oli putkia ja kamalan tuskaista katkaista niitä, sehän oli yhtä helv.ttiä elämä silloin.

      Erään putken päätyttyä mietin joko lopetan viinanjuonnin tai juon itseni sairaalakuntoon.

      Ensimmäisellä kerralla pystyin olemaan juomatta pari kuukautta ja sitten join itseni sairaalaan, olin telonut itseni huonoon kuntoon.

      Tämän pohjakosketuksen jälkeen olen ollut juomatta jo yli kaksi vuotta, en ole tarvinnut paljonkaan muuta kuin muiston sairaalasta ja sinne johtuneesta ryyppäämisestä.

      Lisäksi kirjallisuutta olen lukenut, AA-kerhot eivät ole minua varten, ei kiinnosta kuunnella toisten viisastelua omasta erinomaisuudestaan.

    • Maroolofi

      Isot pojat on neuvoneet, että pitäis olla dentzoja tai ketiapinoria. Mutta noita ei lääkäri suostu antamaan, koska ne motivoi vaan elämäntyylin muuttamattomuuteen, kun on helppo parannella niillä oloaan.

      • psyk.hoitsu

        Opettele nyt ensin edes lääkkeiden nimet/vaikuttavat aineet oikein ennen kuin alat lääkäriltä kinuamaan. Osoittaisi että olet edes jollain tapaa ottanut selvää ihan itse ko. asiasta, etkä ole vain kavereiden kuulopuheiden varassa liikkeellä. Mutta ollut kyllä viisas lääkäri, täytyy sanoa.


      • psyk.hoitsu

        Opettele nyt ensin edes lääkkeiden nimet/vaikuttavat aineet oikein ennen kuin alat lääkäriltä kinuamaan. Osoittaisi että olet edes jollain tapaa ottanut selvää ihan itse ko. asiasta, etkä ole vain kavereiden kuulopuheiden varassa liikkeellä. Mutta ollut kyllä viisas lääkäri, täytyy sanoa.


    • Tsiizus

      Soitin aamulla ambulanssin koska yäööä herätessäni kuulin olemattomia ääniä jonkun aikaa ja sitten aloin näjdä olemattomia..kuulin olematonta keskustelua, huutoja jne..näin myös lentävän ötökän, kissan ja miehen tuijottamassa ikkunassa ja vaikka mitä. Koko aika tiesin kuitenkin että kyseessä on harhat. Sain sairaalassa annoks diapamia ja lääkäri noin nelj tuntia myöhemmin ehdotti katkoa mutta en loppujen lopulsi halunnut ja pääsin jopa kotiin! Nyt ei ole oikeastaan enää kuulunut tai näkynyt olemattomia. Lääkäri sanoi että vaikutan ihan selväjärkiseltä ja että olin kerta jo kolme päivää ollut kuivilla..

      • Kokenut lääkäri

        Olisit mennyt katkolle.

        Sulla oli delirium kohtaus, sait siihen hoitoa, mutta kieltäydyit sitten sairauden hoitamisesta. Ihan itse. Ei lekuri voi ketään pakottaa katkolle. Nyt erittäin tarkkana viinan kanssa, kohtaus voi uusia jos putkettaa. Jos ei rännääminen lopu, pahimmillaan voit olla loppuikäsi polttimo sekaisin. Ruumiilliset vierarit menee kyllä ohi, polttimo paljon hankalampi tapaus, se voi tulla kuntoon ihan ok, tai sitten ei.

        Jos juot, älä juo älyttömiä rännejä. Vältä tiukkaa viinaa, jotain keskaria, mistä ei voi edes räkäkänniin tulla. Koita olla mahdollisimman paljon selvänä. Toi henkinen paraneminen voi kestää vaikka kuinka kauan, aa-porukoista näkee, ne ei edes suostu paranemaan, vaikka ruumiillisista oireista päässeet irti ehkä vuosikymmenet sitten. Polttimo se on tärkein asia, se se laittaa ottamaan virkistävääkin, ei kukaan luonnostaan ole ruumiillisesti riippuvainen alkkomahoolista. kaikki lähtee polttimosta.

        Ei yli 17 annosta alkoholi vuorokaudessa jatkossa, eikä mieluusti joka päiväkään.


      • Maroolofi

        Oon mäkin ollut harhojen takia sairaalassa. Alkuun tajusin että ne on harhoja, mutta sitten alkoi todellisuudentaju hämärtyä ja näin käytävässäkin ihan olemattomia ihmisiä. No, mansikkajuomaa sitten otettiin tunnin välein ja siitä ne harhat pikkuhiljaa alkoi lievittymään.

        Viimeksi kun soitin ambulanssin, niin ei ollut harhoja, mutta olin niin huonossa kunnossa, että olisin halunnut tiputukseen. Mutta ambulanssimiehet puhallutti mut ja kun puhalsin 3.75, niin ne ei suostunut viemään mua sairaalaan.


      • Sepskukka

        Osta sitä ykköskaljaa loiventamaan niin ei tarvitse hypätä lanssilla missään. Ekana päivänä 15 pulloo ykköstä, sit 12, 8, 5, , 3ja sit onkin jo mennyt viikko eikä pitäisi olla hulluuskohtauksia.


      • Selvä

        Ei vittu mitä touhua luulis ton jo kertovan et aika lopettaa tai vähentää


      • Anonyymi

        Itse kuulen ääniä rankan putken jälkeen.
        Ei vaarallista. Aivot vain käyvät ylikierroksilla.
        Menee ohi parissa päivässä.


    • Ihmettelennnnnnnn

      Voiko ne päästää ihmistä kotiin joka on nähnyt harhoja aikaisemmin sinä päivänä?

    • Alasajaja

      Mitä tästä opimme?
      Aja putki alas hallitusti annoksia pienentämällä.

      Mitään bentsoja ym. mömmöjäkään ei välttämättä tarvita putken alasajoon, jos sen osaa hallitusti tehdä annoksia pienentämällä päivä päivältä. Mulla ainakin rauhottavat lääkkeet vaan sekottaa pakkaa entisestään antaen vaan hetkeksi vähän paremman olon, siksi niitä pyrinkin välttämään ryyppyputken alasajossa.

      Alasajo nyt on kuin kellosepän työtä, eikä silloin saa antaa karata yhtään kännin puolelle.

    • kokenut juoppo

      Mä olisin saanut tilata lanssin varmaan 10 kertaa jos kaikista yöllisistä harhoista olisin hätääntynyt. Siinä pitää vaan pysyä rauhallisena ja ajatella, että tämä kuuluu asiaan ja menee ohi. Yöllä kannattaa jättää joku lamppu päälle, mahdollisesti myös radio tai telkku hiljaiselle äänelle taustalle. Se jo rauhoittaa. Jos uni ei kertakaikkiaan tule ja sätkyttää niin sitten vaan vaikka katsomaan telkkua tai netistä jotain, eikä pidä mennä paniikkiin. Uni yleensä tulee joskus aamuyöllä kuitenkin.

    • kokenuttuurijuoppo

      Kyse on siitä että pitää oppia ajamaan nimenomaan putki alas. Joko sitten bentsoilla ja/tai oluella, tyyliin keskiolut alas aina kun olo alkaa menemään ihan hirvittäväksi. Oma tapa katkaista 7-21 päivän putki on 1. päivänä juoda 12 kaljaa mahdollisimman hitaasti, siinä ohessa pari bentsoa, 2. päivänä enää 6 päk ja pari bentsoa, 3. päivänä pyritään olemaan koko päivä ilman juotavaa, aamulla bentso, ja illalla 2 olutta nopeasti alas ja 2 uninappia= putki on mukavasti poikki ilman sen kummempaa krapulaa.
      Totuus on että vaan amatöörit katkoo yli 5 päivän putken seinään, siitä ei hyvää seuraa, silleen tulee delirium.

      • kokenuttuurijuoppo

        Ja putkien aikana ei siis ole kyse mistään sellaisesta että illalla juon kännit, vaan yhtä soittoa nukutaan kun sammutaan ja heti herätessä juodaan kovia viinoja tyyliin 2 litraa kirkasta per päivä ja olutta oheen


      • iltadeeku
        kokenuttuurijuoppo kirjoitti:

        Ja putkien aikana ei siis ole kyse mistään sellaisesta että illalla juon kännit, vaan yhtä soittoa nukutaan kun sammutaan ja heti herätessä juodaan kovia viinoja tyyliin 2 litraa kirkasta per päivä ja olutta oheen

        Kannattaakin vaan juoda illalla kännit, ja olla aamut pikku krapulassa ja päivä selvinpäin. Sillain voi ryypätä pitkäänkin ilman pelkoa deliriumeista tai edes kovasta krapulasta. Amatöörit ryyppää heti aamusta alkaen, sillä saa ittensä rikki aika nopeesti.


      • ottakaa nyt opiksi
        iltadeeku kirjoitti:

        Kannattaakin vaan juoda illalla kännit, ja olla aamut pikku krapulassa ja päivä selvinpäin. Sillain voi ryypätä pitkäänkin ilman pelkoa deliriumeista tai edes kovasta krapulasta. Amatöörit ryyppää heti aamusta alkaen, sillä saa ittensä rikki aika nopeesti.

        "Kannattaakin vaan juoda illalla kännit, ja olla aamut pikku krapulassa ja päivä selvinpäin."

        heh, kohtuukäyttäjä neuvoo alkoholisteja, miten kannattaa ryypätä välttääkseen kovia krapuloita.


      • terve iltadeeku
        ottakaa nyt opiksi kirjoitti:

        "Kannattaakin vaan juoda illalla kännit, ja olla aamut pikku krapulassa ja päivä selvinpäin."

        heh, kohtuukäyttäjä neuvoo alkoholisteja, miten kannattaa ryypätä välttääkseen kovia krapuloita.

        Nimenomaan, olenhan kohtuukäyttäjä koska ryyppään vain joka päivä.
        Aamusta iltaan ryyppääminen on asiantuntemuksen puutetta ja johtaa hyvin äkkiä kuolemaan ja muihin terveysongelmiin!


      • Anonyymi
        iltadeeku kirjoitti:

        Kannattaakin vaan juoda illalla kännit, ja olla aamut pikku krapulassa ja päivä selvinpäin. Sillain voi ryypätä pitkäänkin ilman pelkoa deliriumeista tai edes kovasta krapulasta. Amatöörit ryyppää heti aamusta alkaen, sillä saa ittensä rikki aika nopeesti.

        Tottahan tuo on. Amatöörit ryyppää aamusta iltaan. Eri asia juoda illalla muutama kun joka päivä aamusta alkaen


      • Anonyymi
        terve iltadeeku kirjoitti:

        Nimenomaan, olenhan kohtuukäyttäjä koska ryyppään vain joka päivä.
        Aamusta iltaan ryyppääminen on asiantuntemuksen puutetta ja johtaa hyvin äkkiä kuolemaan ja muihin terveysongelmiin!

        Tämä tyyppi on ilmeisesti päättänyt pysyä terveenä " kohtuukäyttäjänä ".
        Vai oikein asiantuntija.....no jaa..


    • Päihdelääkäri

      Rapulassa kannatta runkata ja juoda jonkinverran viinaa.

      • Vaaleanpunainen

        Krapulassa on PAKKO runkata, varsinkin marinol kännin jälkeen panettaa parikin päivää todella runsaasti!


    • Viinaton

      Mitä ihmeen hauskaa on juomisessa ja krapulassa???? Mene hoitoon!
      Selvänä olet oma itsesi ja näet kaiken kirkkaasti....
      Et menetä mitään jos lopetat juomisen...paitsi paskan fiiliksen ja kaverit jotka eivät ole oikeita kavereita edes. Tilalle saat varmasti paljon hyvää.
      En ole koskaan ymmärtänyt, että alkoholismi on sairaus. Vaikka se sitä on ollut jo diagnoosina 50-luvulta asti. Mielestäni se on oma syy...omaa selkärangattomuutta.

      • Anonyymi

        Ei ole, ethän sinä edes ole enää elossa. Tutustu aiheeseen..


    • nainen4

      Olen nainen ja juon päivittäin..käyn töissä.jotenkin sen vielä pystyn hoitaan..klo 12-16.00 alkaa sydän hakata ja tulee kauhea olo..en tiedä miten pääsen tästä eroon..juon pahaan oloon..määrät lisääntyy..sekoan pian.

      • Sepskukka

        Olet pitkällä kun sisäistät, että joka päivä ei voi juoda. Voi juoda esim. tiistaina ja perjantaina mutta viikkoon on tultava selviä päiviä jotta sydän saa lepoa.


      • Ariel57

        Verenpainemittarista näkee mitä tapahtuu jo tollasella viinipullon kokoisella 2 vkon putkella. Pulssi maatessa 120 ja alapaine pitkälle yli sadan, ei kestä pumppu, suonet eikä mikään.


    • Tsiizus

      Olo alkaa pikku hiljaa olemaan ihan hyvä:)

    • Samoilla aalloilla

      Kiinnostuin tästä sinun kirjoituksestasi, tuttua ovat vaivat, vaan enpä enään uskallakkaan ottaa pitkiä kuuria kerralla. Olen vielä kaikenlisäksi nainen, ja 57 vuotias, mutta olen ryypännyt koko ikäni, yhtään 3 kuukauden täyttä raittiutta ei ole ollut kuin vuonna 84 kun olin linnassa. On pontikat kiljut ja kaljat tullu vuosien mittaan tutuiksi, ja pari vakavaa sairaala reissua myös. Nykyisin en ota alkoa juuri ollenkaan, ja kaljaa en yhtään, sillä ne olotilat oli aina kamalat, mutta täysin raitista minusta tuskin tulee, mutta varovaisemmin otan nykyisin. Koitahan vaan kärvistellä, suosittelen tosiaan muutaman päivän lepoa, kyllä se siitä..............

    • esa eläin

      Minun mielestä putkessa on parasta ne lopuksi tulevat sätkyt. Tietää elävänsä.

      • Hyi hitto

        Mitäs kun tulee se viimeinen sätky? Tietääkö silloin kuolleensa?


      • toinen eläin
        Hyi hitto kirjoitti:

        Mitäs kun tulee se viimeinen sätky? Tietääkö silloin kuolleensa?

        Ei se enää haittaa.


      • Anonyymi

        Mun mielestä taas ne reippaan putken päätteeks ilmestyvät pikku-ukot ja liskot on hauskoja. Välillä saa oikein nauraa että mitä vittua oikein tapahtuu! Ne on mun lemmikeitä :)


    • Anonyymi

      Mainitsemasi olotilan hankkiminen on tyylikysymys.
      Huolimatta parista vuotuisesta 4 - 6:n viikon putkesta ei minulla ole koskaan varsinaista krapulaa.
      Aloitan aamuisin ennen 9:ää kahvilla ja reilulla brandy paukulla. päivän ja illan mittaan tasaisesti olutta, viiniä ja teräviä. Ei mitään äkkinousua.
      Tuollaisen muutaman viikon putken jälkeen kädet vapisevat muutaman päivän ja pari viikkoa on hieman varottava kuntosalin kuormituksia. Siinä on loiva, tuskaton lasku arkeen.
      Tätä olen toistanut lukuisina peräkkäisinä vuosina syksyisin ja keväisin.
      Krapulaoireet ovat tyylikysymys!

      • Anonyymi

        Kukin tyylillään, mutta yleisesti on kahdenlaisia alkoholisteja: niitä jotka syövät ja sitten niitä, jotka juovat tyhjään vatsaan ollakseen koko ajan humalassa. Ne juopot, jotka eivät syö mitään, kärsivät ravinteiden puutosoireista, esim. B-vitamiinin puute voi aiheuttaa jopa pysyvän aivovaurion ja magnesiumin puute aiheuttaa lihasten nykimistä ja kramppeja. Sanomattakin selvää, että deliriumin riski on huomattavasti suurempi niillä onnettomilla, jotka ryypistelevät tyhjään vatsaan päivät pitkät, ja ryyppyputkesta kuntoutuminen vie pitempään aikaa.

        P.S. Turha naureskella niille rapajuopoille, jotka jättävät syömisen väliin, sillä heilläkin tilanne on vain liukunut siihen pisteeseen, että heti herättyä aletaan juomaan kirkkaita, välillä oksennetaan ja sitten taas jatketaan juomista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin tyylillään, mutta yleisesti on kahdenlaisia alkoholisteja: niitä jotka syövät ja sitten niitä, jotka juovat tyhjään vatsaan ollakseen koko ajan humalassa. Ne juopot, jotka eivät syö mitään, kärsivät ravinteiden puutosoireista, esim. B-vitamiinin puute voi aiheuttaa jopa pysyvän aivovaurion ja magnesiumin puute aiheuttaa lihasten nykimistä ja kramppeja. Sanomattakin selvää, että deliriumin riski on huomattavasti suurempi niillä onnettomilla, jotka ryypistelevät tyhjään vatsaan päivät pitkät, ja ryyppyputkesta kuntoutuminen vie pitempään aikaa.

        P.S. Turha naureskella niille rapajuopoille, jotka jättävät syömisen väliin, sillä heilläkin tilanne on vain liukunut siihen pisteeseen, että heti herättyä aletaan juomaan kirkkaita, välillä oksennetaan ja sitten taas jatketaan juomista

        En naureskele mutta kuten sanoin se on tyylikysymys. Eli ei äkkipiikkiä vaan hallitun tasaisesti osana joutilaan normaalia elämään arkisina tapoineen joihin kuuluu säännöllinen ruokailu ja kunnolliset yöunet.

        Minulla tuo hillitty nautiskelu tarkoittaa noin 20 - 25 alkoholiannosta / vrk.
        Koostuu tisleet ( 4cl), viinit ( 12cl ) ja oluet 0,3l. Alkoholimäärässä tisleet ovat selvä ykkönen. Sitten oluet. Viiniä satunnaisesti.

        Kuurittelen ympäristössä jossa kaikki alko on meidän hintatasoomme nähden halpaa.
        Normaalin ruokailun lisäksi närkin ilmakuivattua kinkkua. Parhaimmillaan paino luineen 7,5kg meni kahdessa viikossa. Kotioloihin verrattuna syön reilusti enemmän jäätelöä ja makeita pieniä leivonnaisia.
        Edes paino ei nouse vaan laskee johtuen lihaskadosta.
        Nyt on tippunut 82kg:oon.

        Tämä elämäntapa sopii tälläiselle hauraalle vanhukselle. Jopa nautin siitä eikä täysraittiilla vaimollanikaan ole muuta sanomista kuin se, että olisi hyvä jos tekisin lounaan suunnilleen selvin päin. Viruva käsite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En naureskele mutta kuten sanoin se on tyylikysymys. Eli ei äkkipiikkiä vaan hallitun tasaisesti osana joutilaan normaalia elämään arkisina tapoineen joihin kuuluu säännöllinen ruokailu ja kunnolliset yöunet.

        Minulla tuo hillitty nautiskelu tarkoittaa noin 20 - 25 alkoholiannosta / vrk.
        Koostuu tisleet ( 4cl), viinit ( 12cl ) ja oluet 0,3l. Alkoholimäärässä tisleet ovat selvä ykkönen. Sitten oluet. Viiniä satunnaisesti.

        Kuurittelen ympäristössä jossa kaikki alko on meidän hintatasoomme nähden halpaa.
        Normaalin ruokailun lisäksi närkin ilmakuivattua kinkkua. Parhaimmillaan paino luineen 7,5kg meni kahdessa viikossa. Kotioloihin verrattuna syön reilusti enemmän jäätelöä ja makeita pieniä leivonnaisia.
        Edes paino ei nouse vaan laskee johtuen lihaskadosta.
        Nyt on tippunut 82kg:oon.

        Tämä elämäntapa sopii tälläiselle hauraalle vanhukselle. Jopa nautin siitä eikä täysraittiilla vaimollanikaan ole muuta sanomista kuin se, että olisi hyvä jos tekisin lounaan suunnilleen selvin päin. Viruva käsite.

        Sä oletkin eläkeläinen. Joidenkin pitää tehdä töitä.


    • Anonyymi

      ei tätä kukaan enään lue mutta 14 vuotias tyttäreni jäi juuri kiinni 5 päivän putkesta en ymmärrä miten tytön maksa kestää

    • Voisi se lekurikin olla hyvä. Jos sulla on muita sairauksia niin kannattaa ne ottaa huomioon.
      Sinänsä kun tänne kirjoitat niin luulisin sinun olevan kyllästynyt tuohon olotilaasi, sehän seuraa joka ikistä juoppopäivien määrää oli niitä sitten kuinka paljon tahansa.

      Hyvä jos edes hetkellisesti näet ns. selvän päivän joka on taatusti kirkaampi kuin juoneen päivät ikinä.

      Toivon että kykenet tekemään ongelmasi hyväksi jotain. Kannattaa kyllä.

      • Anonyymi

        Kiitos, oloni on hitusen jo parempi.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe