Keppran annostus.

raumatar 54

Olisin kysynyt miten teidän keppran annostus. Itse söin aluksi tripetalia ja sitten keppraa. Keppra niin kallis lääke että pakko aina loittaa tripetalilla, että kela korvaa
Nyt annostukseni on aamulla 1500mg ja illalla 1750mg eikä kohtauksia 3 vuoteen.

Mietein vaan mikä on isoin annos mitä voindaan antaa tai elimistö kestää.

13

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raumatar 54

      Piti lisätä tuohon vielä että syön kaliumtabletteja myös että kaliumarvo pysyy hyvänä koska sen puute tekee myös pyörtymistä jne.

    • Epileptikko

      Itselläni on vaikeahoitoinen epilepsia mihin joudun ottamaan Keppraa 3000mg/Deprakinee 1600mg/Trileptalia 900mg päivässä. Itselläni ei ole tullut mitään oireita. Onko noi sun annokset pelkkää Keppraa vai yhteen laskettu molemmat lääkkeet? Itselläni otetaan kaikki verikokeet kolmen kuukauden välein niin nähdään toimiiko sisäkalut. Itseäni myös hirvittää oma päivä annokseni.

      • Hugo.

        Eiköhän se ole painoon suhteessa ja kai lääkkeiden teho heikkenee aikaa myöten. Itse olen huomannut, että alkoholi olisi paras lääke, jos joisi kokoajan, mutta krapulassa on aivan hirvittävä olo ja mihinkään ei pysty liikkumaan. Noh, ainakin tulee liikuntaa, kun tärisee krapulassa krampeissa kahdeksan tuntia noin.

        Kieltolaki Suomeen!


    • raumatar 54

      Joo pelkkää keppraa ja ei ole löytynyt epilepsiaa päästä vaikka on tutkittu. Aloin saamaan kohtauksia kun alkoi vaihdevuodet eli aina 6 viikon jälkeen tuli. Mulla oli ensin tripetal mutta koska sen kanssa tuli edelleen kohtauksia niin siirryttiin keprraan ja tripetal jäi pois.

      Nyt kaikki ok ja täytyy sanoa että sun lääkitys pisti aattelen että onpas paljon. Kun nyt syön keppraa ei tarvi verikokeita kun kerran vuodess. Onko sun kaliumarvot ok?

    • hypo-Na

      Minulla Keppra 1500 mg/vrk eikä kohtauksia ole tullut lainkaan näiden neljän vuoden aikana, kun olen käyttänyt Samalla Trileptalia menee 1800 mg/vrk. Minulla kalium on ollut koko ajan OK, mutta hyponatremiaa esiintyy Trileptalin takia.

      • sakkesi1

        Miehelläni menee epilepsiaan tällä hetkellä 2x600 trilptal ja lamiktal 2x50mg kotauksia kolmen kuukauden välein. nyt olis lamiktalin purku hiljalleen ja keppran aloitus. trileptalit jatkaisi edelleen. kysyisinkin sinulta sivuvaikutuksista tän keppran suhteen oliko niitä? ja minkälaisia. kiitos vastauksestasi etukäteen.


      • Omat havainnot
        sakkesi1 kirjoitti:

        Miehelläni menee epilepsiaan tällä hetkellä 2x600 trilptal ja lamiktal 2x50mg kotauksia kolmen kuukauden välein. nyt olis lamiktalin purku hiljalleen ja keppran aloitus. trileptalit jatkaisi edelleen. kysyisinkin sinulta sivuvaikutuksista tän keppran suhteen oliko niitä? ja minkälaisia. kiitos vastauksestasi etukäteen.

        Ensimmäisen viikon ajan huimaus ja väsymys olivat järkyttäviä, mutta tilanne meni ohi. Vähäinen pahoinvointi silloin tällöin ilman oksennusta on ollut vaivana. Kerran on ollut ihon kihelmöinti. Jos on mahdollista, aloita Keppra ns. lomaviikolla. En osaa sanoa, onko satunnainen pyörrytys Keppran aiheuttamaa vai hyponatremian aikaansaannosta.

        Olen lukenut tällä palstalla Lamictalin allergiavaikutuksista, mutta Keppran kihelmöinti ei vastannut ns. nokkosihottumaa.

        Tarkemman listan sivuvaikutuksista löydät osoitteesta http://www.laakeinfo.fi tuotenimen perusteella.


      • Hugo.
        sakkesi1 kirjoitti:

        Miehelläni menee epilepsiaan tällä hetkellä 2x600 trilptal ja lamiktal 2x50mg kotauksia kolmen kuukauden välein. nyt olis lamiktalin purku hiljalleen ja keppran aloitus. trileptalit jatkaisi edelleen. kysyisinkin sinulta sivuvaikutuksista tän keppran suhteen oliko niitä? ja minkälaisia. kiitos vastauksestasi etukäteen.

        Itse en ainakaan saanut mitään sivuvaikutuksia Kepprasta tai en ainakaan huomannut. Lamictal ei toiminut minulla ja se purettiin ja triptalista ei kokemusta. Toivottavasti Keppra poistaa kohtaukset.


    • Epileptikko

      Kaikki arvot on pysyneet kohtalaisen hyvinä. Itselläni on epilepsiapesäke aivoissa. Leikkauksesta puhuttu mutta sijaitsee vaikeassa paikassa.

    • Kaikki hyvin nyt!

      Keppra 2000mg ja Neurotol Slow 800mg Ei enää kohtauksia lainkaan vuosiin.

      • Hugo.

        Käytätkö alkoholia koskaan? Jos käytät, niin mikä on Neurotol Slow vaikuttava aine. Onko se jotain bentsoja? Slow ainakin viittaisi hieman humoristiseen sävyyn siihen.


      • karbam.
        Hugo. kirjoitti:

        Käytätkö alkoholia koskaan? Jos käytät, niin mikä on Neurotol Slow vaikuttava aine. Onko se jotain bentsoja? Slow ainakin viittaisi hieman humoristiseen sävyyn siihen.

        Neurotol Slow:n vaikuttava aine on karbamatsepiini, aivan kuin Tegretolin ja Neurotolinkin.


    • Hugo.

      Itselläni nykyisin 2000 aamuin illoin.

      Vai Kela on keksinyt nyt tuollaisen säännön, että toisella aloitettava. Aikoinaan itse jouduin maksamaan monta vuotta itse ja sitten vasta valitusten kautta tuli korvauksen piiriin.

      Itselläni ei paljon hyviä kokemuksia Kelasta ja mielestäni yhteiskunta säästäisi, jos se lakkautettaisiin, enkä tarkoita lääkekorvattavuuksia, vaan sitä, että miten huonosti se toimii ja aiheuttaa paljon harmia ihmisille Siellä on liikaa ammattitaidottomia henkilöitä töissä. Liian byrokraattinen ja ehkä kunta voisi ottaa Kelan asiat hoidettavakseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe