Kävin JT-koukouksissa ihmettilin??

kokemuksestani

Monelle ihmiselle saattaa tulla yllätyksenä mitä jehovan todistajien oppiin kuuluu. Se poikkeaa täysin evlut kirkon opeista. Myös suuret uskontokunnat pitävät jehovantodistajia ei kristillisenä ryhmänä.

-He jehovan todistajat koontuvat sunnuntaisin ikäänkuin kirkkoon, joita he kutsuvat valtakunnan salieksi. Kuulemani mukaan he kokoontuman muuloinkin tutkimaan raamattua (käytännössä vartiotornin julkaisuja, heillä on käytössää myös väärennös raamatusta nimeltään: uuden maailman käännös.)

-miehillä on puheoikeus (käsittääkseni seurakunnanvanhemmilla tai siihen pyrkivillä)

-Naiset ovat hiljaa he saavat kyllä vastata esitettyinhyn kysymyksiin.

- Heillä on vanhemmisto. Ei pappeja, ei piispoja, ei näkyvää ylentäjohtoa kuten esim suurilla kirkkokunnilla.

-ehtoollisella kukaan ei saa otta leipää eikä viiniä en tiedä miksi (poikkeaa ainakin luterialisten opista).

- He eivät rukoile kokouksissann kuin pinnallisen alku ja loppurukouksen, Seurakunnan vanhemalle tai esitelmän pitäjälle tämä ääneen rukoilu voi henkisesti raskasta ja pelottava. Olen nähnyt sen kun esittelijä hikoilee ja mene solmuun esiintymislavalla (ks alttarill, puhujan pöntössä. "Saarantuolissa".

- Jeesukseta ei puhuta juuri mitään. Jeesusta ei pidetä vapahtajana Olinkin ällikällälyöty kun odotin, että Todistajien kokouksessa kerrotan Jeesuksen sovitusuhrista ja elämän antamisesta Jeesukselle.

- Eipä kuulu Jeesuksesta koukousissa (jumalanpalveluksessa tai messussa ym. Millä nimellä halutaan puhua, mutta tuo kokous on vain kieroilmaisu uskonnolliselle kokoontumiselle) Raamatun sanoman ohi menevät seuran omat julkaisut.

- Mutta ei he kieltävät jumalalisen jeesuksen. Jeesus ei ole heidän mukaansa pelastaja ja syntien anteeksi antaja. He eivät tunne Jeesusta. Heitä on opetettu olemaan rukoilematta Jesusta.

-He eivät käy ovella keromassa Jeeuksen ilosanomaa. Hei eivät usko kolminaisuuteen. He kirovat muuta kristikuntaa. Vartiotorni ja herätkää lehdet ova täynnä näitä arvostelevia harhaanjohtavia (propaganda-mieless) tehtyjä artikkeleita.

- Kyseisten julkaisujen artikkeleita ei voi avoimesti kritisoida, siitä voi joutua ongelmiin. Kuten seurakunnasta erottamiseen ja sitä miyötä muiden liikkeessa toimivien sukulaisten ja ystävien syrjimiseksi. Henkilö eristetään täysin siitä maailmasta missä on saattanut olla mukana vuosikymmenet.

- Kutsuvat jumalaansanimellä Jehova. Missä kohtaa raamattua Jeesus puhuu Jehovasta?? En ole törmännyt vanhaankaan raamattuun missä jehova-nimi olisi. Eräs todistaja kysyi minulta miksi kirkonraamatuista on "jehova sana poistetu Jja korvattu pelkällä Jumalalla? No tällaiseen en ole koskaan törmännyt, pitänee kysyä asiaa Vatikaanista?:)

-Jehovan todistajia on kielletty tutusmusta eri näkemyksiin kristin uskosta. Taikka kielletty puhumasta uskovaisen ihmisen kanssa liian syvällisiä

- Jt-lapaset eivät saa osallistua koulussa uskontotunneille (että he ei saisivat liikaa tieto eri kristinuskon suuntauksista ja uskailtaisivat kyseenalaistaa Jt-opin)

-Jehovan todistajat eivät usko, etä Jeesus kuoli ristille (ks. ristin häpeä.)

- Vartiotornin verikielto ei ole raamatullinen.

-He kiertävät ovella ovelle saarnamassa epäkristillistä sanomaansa. He saavat "raamatuntukiskeluun" mukaan yksinäisiä ihmisä, joilla ei ole tieto "oikeasta kristinuskosta", tarkoitan suuria tunnustettu kirkkokuntia, Niintä en ala tässä erittelemään.

-Jehovan todistajat eivät ole kristilinen seurakunta. Se kristinuskosta kehittynyt amerikkalaine uskonlahko.

-Itse olen sitoutumaton protestantti. Tunnustan Jeesuksen herraksi ja vapahtajakseni. Jeesuksella on kaikki voima ja valta taivaassa ja maanpäällä. Aamen. Anna minulle Herra Jeesus voimia.

Jeesus pelastaa.

Rukoilen jehovan todistajien puolesta. Herra pelasta heidät. Aamen.

16

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutama seikka

Erikoista Jehovan todistajissa on mielestäni sekin, että he kysyttäessä kovasti korostavat olevansa kristittyjä, mutta käytännössä toisaalta haluavat pitää välimatkaa kaikkiin kristittyhin kirkkoihin.

Ikävää Jehovan todistajissa on se, että he syyttävät kristittyjä väärästä opista, haluavat korostaa olevansa ainoita, jotka ovat oikeassa, ja lähtevät kaikessa siitä, että muut ovat väärässä.

Hieman hölmöä Jehovan todistajissa on puolestaan, että he usein yrittävät perustella tieteellä väitteitä, joihin ei tiedettä tarvita. Heidän "luotettavat" tiedemiehet ovat tietysti Jehovan todistajia. Muuten oppineisuutta ei heidän keskuudessaan arvosteta.

• LukuNörtti

http://www.jw.org/assets/a/jl/jl_FI/jl_FI.prd_md.jpg

Sisällys

Jehovan todistajat
        IHMISET Oppijaksot 1–4
        Jehovan todistajat toimivat yli 230 maassa ja edustavat kaikenlaisia kulttuureja ja etnisiä ryhmiä. Mikä on tuonut tämän joukon yhteen?
        Millaisia ihmisiä Jehovan todistajat ovat?

TOIMINTA Oppijaksot 5-14
        Meidät tunnetaan siitä, että teemme saarnaamistyötä.
        Lisäksi kokoonnumme valtakunnansaleille tutkimaan Raamattua
        ja palvomaan Jumalaa. Millaisia kokoukset ovat, ja ketkä voivat käydä niissä?

JÄRJESTÖ Oppijaksot 15-28
        Jehovan todistajat muodostavat kansainvälisen,
        ei-kaupallisen uskonnollisen järjestön,
        johon kuuluvat ihmiset haluavat palvella Jumalaa.
        Millainen on sen rakenne, miten sitä johdetaan, ja miten sen toiminta rahoitetaan? Tekeekö se todella Jehovan tahdon?
        http://wol.jw.org/fi/wol/lv/r16/lp-fi/0/19318

Asiallista faktaa todistajista.
        Julkaistu 2012

• Sanavoima

Vain osa aloittajalla oli totuutta.SUURIN OSA VALHETTA,sillä olen itse käynyt Jt.kokouksissa,ja järjestys on hämmästyttävän raamatullinen.Toisin esim.ortodoksit ja luterilaiset ovat suvainneet jumalattomuuden ja kieltävät Jumalan,jonka nimi on Jehovah,mutta itse käytän Jumalasta nimeä Jahveh.Esim.jo hallelujah tarkoittaa,YLISTÄKÄÄ JAHIA,se EI tarkoita ylistäkää herraa,tai ylistäkää Jeesusta.Jah on Jumalan nimen lyhenne.Eikä kirkkoraamatuissa tätä juurikaan ole,mutta baal=herra sieltä löytyy.Kuinka onkaan Jumalan nimeä häväisty!Aloittajan valhe on nähtävissä.

• En yleensä nykyään viitsi kaikenlaisiin juttuihin vastata koska ne poistetaan
      nykyään herkästi palstalta. " Jehovan todistajia on kielletty tutustumasta eri
      uskontoihin. " Tässä yksi ajatus palstan alusta. Eipä huolta, on julkaistu kirja
      nimeltään " Ihmiskunta etsii Jumalaa." Luku 1." Miksi olla kiinnostunut muista
      uskonnoista?" "mytologia", " hindulaisuus"," Buddhalaisuus", Sinto, j.n.e.
      Ja myös seuraavanlaínen otsikko " Uskonpuhdistus" etsintä lähti uusille
      urille.- Suosittelen tutustumaan k.o. kirjaan. Ja päätelköön nyt jokainen onko
      kielletty tutustamasta onko kielletty perehtymästä aiheeseen ,mistä uskonnon
      hajaantuminen alkoi ja miksi kristikunta on jakaantunut kovin moniin eri
      suuntauksiin. Kirja on Jehovan todistajain julkaisema.

• Tietoteos

**”Voin suositella kirjaa kaikille”

Mistä kirjasta kuuluisa tanskalainen kirjailija Erik Haaest oikein puhui?

Ihmiskunta etsii Jumalaa
        Hän kirjoitti: ”Tanskassa on monia tabuja.
        Aion rikkoa yhtä niistä tänään. Ei ole sopivaa puhua myönteisesti Jehovan todistajista. Mutta juuri niin aion nyt tehdä.

Eräs siististi pukeutunut pariskunta on jo useiden vuosien ajan käynyt joka kuukausi ovellani tuomassa minulle Herätkää!- ja Vartiotorni-lehdet.
        Olen kauan sitten selittänyt heille,
        etten aio kääntyä mihinkään uskontoon, mutta minusta heidän lehtensä ovat varsin kiinnostavia ja opettavia – jos jättää saarnakohdat huomiotta.

Olen lukenut noista lehdistä useita mielenkiintoisia kirjoituksia, ja [21 miljoonan kappaleen] levikki herättää kieltämättä kunnioitusta.
        Eräänä päivänä tuo komea pariskunta
        jätti minulle ilmaiseksi tämän kirjan [Ihmiskunta etsii Jumalaa]. – – Luin kirjan kannesta kanteen. Tarkistin myös useimmat lähdeviittaukset, ja niitä on paljon!

Se on paras,
        totuudenmukaisin ja objektiivisin uskonnon historiaa käsittelevä kirja,
        jonka olen koskaan lukenut.

Voin suositella kirjaa kaikille. Siinä kerrotaan tietysti jotakin myös Jehovan todistajien uskonkäsityksistä,
        mutta se on vain pieni osa tästä
        erinomaisesta uskonnon historiaa käsittelevästä teoksesta.”**
        g03 8/7 s. 32
        ”Voin suositella kirjaa kaikille”
        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/102003492?q=ihmiskunta etsii jumalaa&p=par

Moni muukin kuin tiuotanskalaikirjailija on kirjaa kehunut,
        ja moni uskonnonopettaja on myös sitä kiitellyt.
        sisältö on aika kattva,
        joten kyllä nähdäkseni todistajat ovat erittäin tietoisia myös muitten
        uskontojen sisällöstä kuin vain omsnsa.

Ihmiskunta etsii Jumalaa
        Sisällys
        Sivu Luku
          5  1. Miksi olla kiinnostunut muista uskonnoista?
         19  2. Miten uskonto sai alkunsa?
         41  3. Yhteisiä lankoja mytologiassa
         69  4. Tuntemattoman etsintää magian ja spiritismin välityksellä
         95  5. Hindulaisuus – vapautuksen etsintää
        129  6. Buddhalaisuus – valaistumisen etsintää ilman Jumalaa
        161  7. Taolaisuus ja kungfutselaisuus – taivaan tien etsintää
        187  8. Šinto – Japani etsii Jumalaa
        205  9. Juutalaisuus – Jumalan etsintää pyhien kirjoitusten ja perinteen välityksellä
        235 10. Kristillisyys – oliko Jeesus tie Jumalan luo?
        261 11. Luopumus – este tiellä Jumalan luo
        284 12. Islam – tie Jumalan luo alistumisen kautta
        306 13. Uskonpuhdistus – etsintä lähti uusille urille
        329 14. Nykyajan epäusko – tulisiko etsinnän jatkua?
        344 15. Paluu tosi Jumalan luo
        366 16. Tosi Jumala ja tulevaisuutesi
        380 Asiahakemisto
        383 Valokuvat

• kiehtova etsintä

Nimiö- ja julkaisijasivu
        Ihmiskunta etsii Jumalaa/ alkusanat

Ihmiskunnan historian vuosituhansien kuluessa
        ihmiset ovat lähteneet Jumalaa etsiessään monille eri teille.

Siksi maailmassa on syntynyt tavattoman paljon erilaisia uskontoja hindulaisuuden loputtomasta moninaisuudesta juutalaisuuden, islamin ja kristikunnan yksijumalaisuuteen ja šinton, taolaisuuden, buddhalaisuuden ja kungfutselaisuuden itämaisiin filosofioihin saakka.

Toisaalla ovat hyvin monet ihmiset kääntäneet huomionsa animismiin, magiaan, spiritismiin ja šamanismiin. Onko tämä Jumalan etsintä ollut menestyksellistä? Onpa uskonnollinen taustasi millainen tahansa, kehotamme sinua tämän kirjan avulla liittymään tähän tosi Jumalan kiehtovaan etsintään. – Julkaisijat

• lukutaitoinen luter
        kiehtova etsintä kirjoitti:

Nimiö- ja julkaisijasivu
        Ihmiskunta etsii Jumalaa/ alkusanat

Ihmiskunnan historian vuosituhansien kuluessa
        ihmiset ovat lähteneet Jumalaa etsiessään monille eri teille.

Siksi maailmassa on syntynyt tavattoman paljon erilaisia uskontoja hindulaisuuden loputtomasta moninaisuudesta juutalaisuuden, islamin ja kristikunnan yksijumalaisuuteen ja šinton, taolaisuuden, buddhalaisuuden ja kungfutselaisuuden itämaisiin filosofioihin saakka.

Toisaalla ovat hyvin monet ihmiset kääntäneet huomionsa animismiin, magiaan, spiritismiin ja šamanismiin. Onko tämä Jumalan etsintä ollut menestyksellistä? Onpa uskonnollinen taustasi millainen tahansa, kehotamme sinua tämän kirjan avulla liittymään tähän tosi Jumalan kiehtovaan etsintään. – Julkaisijat

**-Jehovan todistajia on kielletty tutusmusta eri näkemyksiin kristin uskosta. Taikka kielletty puhumasta uskovaisen ihmisen kanssa liian syvällisiä**
        kirjoittaa ketjun aloittaja.

Ei pidä paikkaansa,
        voihan sen todeta ihan
        www.jw org verkkokirjaston materiaalistakin,
        aivan omin silmin.

• 13.3.2013

Paras teos tästä aiheesta

TÄTÄ mieltä oli muuan San Diegossa Kaliforniassa
      toimiva luterilainen opettaja saamastaan kirjasta Ihmiskunta etsii Jumalaa.
      Hän kirjoitti seuraavanlaisen kiitoskirjeen.

”Arvostan sitä, että olette uhrannut aikaanne ja voimianne auttaaksenne minua näkemään asiat todistajien tavalla tässä mielettömässä maailmassamme.
      Olen lukenut yhä uudelleen tämän kirjan, joka kertoo siitä, miten ihmiskunta etsii Jumalaa. Se on paras teos, minkä olen tästä aiheesta lukenut.

En ehkä ole tutkinut luterilaista kirjallisuutta niin paljon kuin olisi pitänyt, mutta näyttää siltä, että todistajien kirjallisuus, jota olette ystävällisesti minulle antanut, on aivan ylivertaista meidän kirjallisuuteemme verrattuna.
      Kiitän teitä jatkuvasta kiinnostuksestanne hengellistä hyvinvointiani kohtaan.”

Kirjan Ihmiskunta etsii Jumalaa luvuissa tarkastellaan
      mytologiaa, magiaa ja spiritismiä, hindulaisuutta, buddhalaisuutta, taolaisuutta ja kungfutselaisuutta, šintoa, juutalaisuutta, kristillisyyttä ja islamia.

Lisäksi siinä annetaan ohjausta siitä,
      kuinka palvoa Jumalaa hänen hyväksymällään tavalla.
      http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/102000654?q=ihmiskunta etsii jumalaa&p=par

• Jeesuksesta ei puhuta juuri mitään. Tänään puhuttiin. " Jeesuksen kuoleman vuotuista muistojuhlaa vietetään auringonlaskun jälkeen tiistaina 26. maaliskuuta
      2013. Jehovan todistajat toivottavat sinut tervetulleeksi tähän tilaisuuteen, jossa
      käsitellään sitä, miksi Jeesus ja hänen uhrikuolemansa ovat niin merkittäviä
      Viittaan myös samalla kirjaan :" Suurin ihminen joka koskaan on elänyt."
      Kirjaa on saatavilla. Kustantaja Jehovan todistajat.

• hämmästelen

Ihan Jw.org etusivulla:
        **
        Jeesuksen kuoleman muistojuhla
        Joka vuosi miljoonat ihmiset kokoontuvat viettämään
        Jeesuksen kuoleman muistojuhlaa.
        Olet tervetullut tähän tärkeään tilaisuuteen, jossa kerrotaan,
        mitä Jeesuksen kuolema merkitsee sinulle.
        http://www.jw.org/fi/

Hurjaa valhettelua ja mustamaalausta jotkut harjoittaakin,
        eikös ne osaa ollenkaan lu-ke-a mitä todistajien lehdissä lukee?

• Jeesus-kirja

• kirjoja Jeesuksesta

• hieno kirja
        kirjoja Jeesuksesta kirjoitti:

http://www.jw.org/assets/a/cf/cf_FI/cf_FI.prd_md.jpg
        "Tule minun seuraajakseni"

pdf ja mp3-muodoissa
        http://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/?start=24

Voi myös lukea suoraan verkkokirjastossa.
        http://wol.jw.org/fi/wol/lv/r16/lp-fi/0/19298

Takakansi

Tuntuuko sinusta toisinaan siltä, ettet tiedä,
        mihin suuntaan sinun pitäisi elämässäsi mennä?

Jeesus Kristus on Jumalan antama Opas,
        jota kaikki ihmiset tarvitsevat.

Jeesus sanoi:
        ”Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen lampaani,
        ja minun lampaani tuntevat minut.” (Johannes 10:14.)

Tunnetko todella tämän Hyvän Paimenen?
        Oletko selvillä hänen ominaisuuksistaan, sanomastaan ja työstään?
        Tiedätkö, millaista intoa ja rakkautta hän osoitti?

Tämän kirjan avulla voit oppia tuntemaan
        Jeesuksen paremmin ja seuraamaan häntä tarkemmin.
        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1102007066

• äimän käkenä

Minäkin kävin ja olin todella hämmästynyt kuinka ne asiat mitä siellä sanottiin tai oikeastaan kiellettiin todistajia tekemästä niin näitä kyseisiä asioita todistajat silti tekevät kielloista huolimatta. Ei mitään järkeä olla mukana jos ei kykene noudattamaan sitä mitä siellä opetetaan ja mitä siellä kielletään tekemästä.

• höpsötys pois

todistajat tietävät maailman eri uskonnoista
        mielettömän paljon enemmän kuin riviluterilainen.

www.jw.orgsivun materiaali kertoo sen.

lukutaitoiselle asia selviää minuuteissa :)

• Kun tällä palstalla kommentoitiin mm. kysymystä, että Jehovan todistajat eivät
      voi tutustua muihin uskontoihin, lisätään vielä yksi julkaisu " Mitä uskonto on
      tehnyt ihmiskunnalle".
      Kirja on tuolta -50. luvulta(?). Ehkä joku teistä muistaa vuoden.
      Julkaisija : Jehovan todistajat.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3015
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe