Tarmo Rapo kirjoittaa Itä-Häme lehdessä 11.3.2013

johan tokkiisa

" Valtuutetun mietteitä
Olen kokenut valtuutetun työssä vaikeaksi puuttua kovalla luonteella toimivien valtuutettujen toimiin viranhaltijoita vastaan. Henkinen väkivalta kohdistui avainasemassa olleeseen virkamieheen. Asiaan puuttumiselleni en saanut tukea.
On tosi vaikeaa tunnustaa se tosiasia, että yhteisten asioiden hoitaminen tuo, minussa kuin monessa muussakin ihmisessä esille helposti omat pimeät puolet, jonka avulla tämä yrittää taistella ajamansa asian puolesta. Kun monen luottamushenkilön huonot luonteenpiirteet siten yhtäaikaisesti "purskahtavat esille", on riita valmis ja laadultaan ja sisällöltään täysin selvittämätön. Ulkopuoliselle kuntalaiselle ei yksittäisen luottamushenkilön pyrkimykset varmasti avaudu sillä lailla kuin toimiva valtuutettu haluaisi. Pimeyden vallat ovat päässeet esille ja "totuuden tai oikeudenmukaisuuden asian puolestapuhujat" teilataan heti alkuvaiheessa.
Riidan mennessä pahimpaan vaiheeseen kukaan ei ole enää kiinnostunut totuudesta. Mieluummin haemme kaikelle pahalle tapahtuneelle vain syyllistä, ja jos sellaista ei ole selvästi näkyvillä, "keksimme" sen kyllä pian pienen lähipiirin tukeman keskustelun rohkaisemana. Monikaan valtuutetuista ei voi olla lopputulokseen tyytyväinen. Haluaisin olla monen muun lailla jossakin muualla kuin riitelemässä poliittisessa toiminnassa.
Tarmo Rapo
Pyhäjärven
kaupunginvaltuutettu,
lakit.lis.,yleinen syyttäjä"

95

978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peukku alas

      OTL;llä on paha olo omista toimistaan.
      Selittelee kuin itse itseään puhdistava tekee.

      Kiusattu viranhaltija, nyt seuraa tutkinnassa käänne.

      Tarmolla olisi siis koulutuksen puolesta ollut edellytykset esittää ratkaisu jo aikanaan, vai kuinka?
      Hän syyllistyi oman asemansa ( kokemuksensa) puolelta rikokseen, jos ja kun ei puuttunut nk. kiusantekoon, vaan jatkoi passiivista yksinpuoleista kuulemista.

      Kuinka hän voi olla siis varma, että "kiusatu" puhui totta?

    • 9383

      Siehän puhut täyttä paskaa. Tuollaista tekstiä oo Itä-Hämeessä.

    • käytöskouluun

      Ala-arvoiset keinot ei yllätä tasakattokomppanian taholta!

    • +3??

      Laitapa linkki.

    • kuka mikä missä

      Pilaako?

      • uskomaton juttu

        Vastaus:

        Itä-Häme lehdestä 11.3.2013.

        Tilaa IKtä-Häme lehti, niin tiedät enemmän-- tai yhtä paljon kuin minä.


    • pääläri-erkki

      Joko pääsöö puolukkaan toverit?

      • 10+14=24

        Ei vielä, on lunta mättäilä.


    • Ollaan rehellisiä

      Totta on ,luin Itä-Häme lehdestä kyseisen kirjoituksen. Vähän oli samaa kuin Pyhäjärven Sanomissa ,mutta sehän oli sana sunnuntaiksi ja kirkkovaltuuston puheenjohtaja Tarmo Ravon kirjotus. Nyt Itä-Hämeessä, kahtokaapa tittelit on vähän itse kouluttautuneen ,ei luottamushenkilön.

      Jokohan se alkaa omaa itseäänkin harmittaa ,kun polut ei oo menneet oikein.
      Tässäpä se mahti näkyy kuinka lukeneet pompottaa tavallista kansaa ,ja osalle lukeneistoa herra ja rouva kaartia kansalaiset oikein syvää niijaa ja kumartaa

      Ne tavalliset tallaajat vaikka kuinka rehellisesti asioita hoitaa kivitetään ja viskataan kuin räsymatto pihalle. Voi kuinka monta meidänkin kunnassamme on näin postettu päättäjien riveistä. Ja oikein naurujen säistyksellä pilkan kohteeksi saattamalla.

      Taitaapi oma kohtalokin ruveta puhututtamaan ja mietityttämään ,sillä maanmatosiahan kaikki täällä ollaan ja aikansa kukin täällä tallaa ja sitten siirtyy autuaimmille maille.

    • Onko juttu totta, sitä en tiedä, mutta Raamattu käskee uskovaisten olla poissa maalisesta hallinnosta.
      Mulle on turha KENENKÄÄN ns uskovaisen kertoa johtavansa Saatanan vallassa olevaa yhteiskuntaa totuudessa ja Jumalan hyväksi.
      Se on täys kusetus ja satanasta itsestään ihmistä hyväksikäyttäen.
      Jeesus itse ilmoitti ettei ole kuningas tästä maailmasta ja systeemistä vaan sieltä mikä oli jo ennen tellusta.
      Keisarille mikä keisarin on ja Jumalalle mikä Jumalan on.

      Joka osaa tuomita ja syyttää, saa vastata tuomarien tuomarille.

      • Tuomarien ja syyttäjien osa tulee olevan kusinen.
        Jeesus ei missään kohtaa Raamattua sanoa jotta ihminen vois piiloutua viran taakse, vaan on vastuusa ihan ITSE !


    • lain tulema

      Ihmettelen kovasti Tarmo Rapoa, että hän sanoo että haluaisi olla mieluimmin muualla kun valtuustossa tällä hetkellä.

      Mikä se pakottaa ottaisi eron .Kaikki pykälät täyttyy siihenkin.

      Toivotan onnea parempiin hommiin , tiiä vaikka syyttäjän viran hoitoonkin vielä tarvittaisiin tai sitten puolustuksen hoitoon,lakia kun kovasti tuntee.

    • pyhäjärven malli

      Aivan, jättäköön eroanomuksen.

      Valtuustoon nousisi oikeudenmukaisempi Marja Puro, hänellä on sentään halu ja kyky soveltaa rehtiyttä yhteisiin asioihin. Eikä vain sepustella sanaa sunnuntaksi paikallislehteen tai suorstaan myötähäpeän nostavia breivejä muihin maakuntiin.

      Mikä "valkeuden enkeli" hän on levittämään negatiiviisuutta Pyhäjärvestä?

      Ei ero muuta hänen kohdallaan mitään, samalla lailla se voi siviilistä sepustaa Tikanmäelle vastineita ja kiertokirjeitä.

      Tervemenoa vaan ulos erokirjeellä!

    • jaksamisiin vain

      Tuliko pupu pöksyyn ja pelko korvauksista, kun tuommoisia höpisee Itä-Häme lehteen.

      Kalajokilaakso kirjoittaa 6.3.2013

      Antti Savela

      Tampereen yliopiston JOHTAMISKORKEAKOULUN KUNNALLISOIKEUDEN PROFESSORI
      Asko Uoti ihmettelee Pyhäjärven kaupunginvaltuuston päätöstä myöntää kaupunginjohtaja Tita Rinnevaaralle ero.
      Päätös tehtiin viikko sitten maanantaina äänin 18-9. Valtuusto vapautti Rinnevaaran sillä perusteella, että hän oli kesäkuussa jättänyt eroilmoituksen virastaan. Vähemmistöön jääneet olivat taas sitä mieltä, että Rinnevaaran eroilmoitus ei enää ollut voimassa, sillä kaupunginhallitus myönsi kesäkuussa enintään vuoden kestäneen virkavapauden Rinnevaaran suostumuksella.

      Uoti ei tunne tarkkaan Pyhäjärven tapauksen pöytäkirjoihin merkittyjä päätöksiä, mutta yleisellä tasolla hän toteaa, että jos virkavapaus on asianmukaisesti myönnetty, niin se pätee. Pyhäjärvellä hallintosääntö antaa kaupunginhallitukselle mahdollisuuden myöntää alaisilleen eli tässä tapauksessa kaupunginjohtajalle virkavapauden.
      Uotin mukaan asianmukaisen virkavapauden puolesta puhuu myös määräajaksi nimetynb kaupunginjohtajan sijaisen valinta. Rinnevaaran sijaisena toimii parhaillaan Veikko Tikkanen.
      Tuntuu oudolta, että tä-mä eroasia nousi nyt esiin, vasta yli puoli vuotta kaupunginhallituksen päätöksestä. Miksi ei heti, tai vasta virkavapauden päätyttyä? On vaikea perustella johtajan kärsivän juuri nyt luottamuspulaa, jollei hän ole kaupungissa töissä.....jne.................................
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------

      (Voi vain todeta, että tämä on Pyhäjärveltä johdettua Tita Rinnevaaran ajojahtia
      Heinolan kanssa. Kun Heinolassa saatiin asia tähän pisteeseen, missä se nyt on, piti Pyhäjärven OTL:n ja tikanmäen hoitaa asiaa "samaan tahtiin", että
      olisi mahdollisimman onnistunut ajojahti)

      Tuo kirjoitus Itä-Häme lehteen kyllä vaatii "tulkin". Sanoma on senlaatuinen, ettei tuota kykene kohdentamaan TR:n toimiin täällä.

      Esimerkkinä voidaan mainita kaikki edellisen vaalikauden valitukset, jotka hänen oman ilmoituksensa mukaan ovat kaikki otl:n käsialaa. Mitäs näillä pyrittiin kaiken aikaa saavuttamaan. Vahinko kaupunginjohtajalle, kaupunginhallitukselle ja valtuuston enemmistölle, joka asioita ratkaisi.

      Periskummallista!! Aika näyttää, polttelee, polttelee.

    • junttarivi rakoilee

      hei, olisiko tarmo tarkoittanut kirjootuksessaan veli-jukkaa, ja muita näitä puoli-kimmoja? Kun hän kirjoittaa..." Olen kokenut valtuutetun työssä vaikeaksi puuttua kovalla luonteella toimivien valtuutettujen toimiin viranhaltijoita vastaa"

    • Totuus ei pala

      Eiköhän Tarmo kirjoituksen alussa tarkoita Rinnevaaran tekemää jahtia kaupungininsinööriä kohtaan.

    • Hhuono vitsiksi

      Taitaa olla omatekoista kirjoitusta. Vähän haiskahtaa. Ei näy itähämessä.

    • toto tuo, tot

      ...mie veikkaan ensimmäisen lähdön hevosta...kysseessä on kait se niin tyttö-tomera kisällinkoulutettu pätevä ja

      nyyh nyyh nyyh

    • Phempi juttu

      Hyvät veljet eivät olleetkaan veljiä vaan villiintyneitä velipuolia. Totuus näyttää ihmeellisemmältä kuin pahimmatkin"kylän juorut".

    • selkeästi sanottu

      Olen kokenut valtuutetun työssä vaikeaksi puuttua kovalla luonteella toimivien
      VALTUUTETTUJEN toimiin VIRANHALTIJOITA vastaan. Henkinen väkivalta kohdistui AVAINASEMASSA OLLEESEEN virkamieheen. Näin alussa kerrotaan yhden lakia tuntevan valtuutetun kirjoittaneen. Selkeää ja ymmärrettävää tekstiä.

      Hyvin vakavaa. Ovathan valtuutetu ylintä päätösvaltaa käyttäviä ja viranhaltijoiden esimiehiä.

      Pyhäjärven asukkaiden kannalta hyvin surullista.

    • päättäjät tiukalla

      Ajatukset olivat luettavissa Sanasta Sunnuntaiksi jo aikaisemmin.
      Hän kertoo kokemuksesta. Siis tietää, mitä sanoo.
      Siinä on valtuustolle pohdittavaa ja toimintatapojen tarkastelemista.
      Päätöksenteon lutettavuus on horjunut. Se ei korjaannu kuin suunnan muutoksella.
      Mutta miten sen teemme.

    • pohojojan periltä

      Juu olihan se eilisessä Itä-Häme lehessä tuo Rapon kirjotus. Perin on merkillistä ,taitaa katumusta olla ilimassa. Mikähän herätti ,varmaankin tämä kaunis kevät aurinko saa mielenkin paremmaksi.

      Se kirjotus oli hänen näkemyksensä asiasta.
      Minäkin voin yhtyä ,kyllä Rinnevaaraa on kiusattu.

    • Ketä kiusattiin?

      Luulen, että Rapo tarkoitti Rinnevaaran ja naishallinnon "laukkasvainoa".

    • aivan uutta

      Miten sitä laukkasta on vainottu?

      • kakase ulos tietosi

        Rapo varmaankin tietää, kuka teki tutkintapyynnön laukkasesta. Hän oli silloin kaupunginhallituksessa.


    • hajuseitti

      Hän, joka on Rapon kamu, voisi soittaa hänelle ja kysyä, ketä kirjoituksessaan vihjailulla tarkoittikin?
      pelle mies kun ei osaa tuon kummemin itseään puhdistaa.

      • soita itse

        Hei Hajuseitti! Soita itse, jos kerran kiinnostaa. Vai onko Sinusta siihen?


      • hajuseitti
        soita itse kirjoitti:

        Hei Hajuseitti! Soita itse, jos kerran kiinnostaa. Vai onko Sinusta siihen?

        Tuli selväksi, sinä tiedät ketä tarkoitettin.
        Olet joko hra OTL itse tahi hänet vaikeuksiin saattanut.

        Soittaako? en tee puhelinlaksua kuunnellakseni häneltä puutaheinää..samaa saa lukemalla sen täältä.

        Olen puhunut!


    • Ei kehumista

      Tuo oli politiikkaan turhautuneen miehen kirjoitusta. Henkilökohtaisen kokemuksen pohjalta. On asiantuntija entisen virkansakin puolesta lakiasioissa. Rohkeasti toi esiin omia tuntemuksiaan.
      Miten luulette heikomipiensa tulevan toimeen tuommoisessa myllytyksessä ja "työpaikkakiusaamisessa".

    • ?000??

      Johan on markkinat valtuustossa.

    • pilkaduksia paremmas

      Kyllä tämä kaikki kohta puoliin alakaa selevetä .Piste vain päälle ja useampi varmaan poistuu takaviistoon. UUvet immeiset astuu remmiin ja asioihin palataan tositoimin.

    • heiltä voisi kysyä.

      Henkilöt jotka olivat Laukkasen valintaa vastaan?

    • Marssikaa

      Periaatteessa esille tullut asia on vakava. Niin ovat sen yksityiskohdatkin.

    • pyhäjärven malli

      Tekokuita on liikkeellä, Laukkanen ei ole sen erikoisemmassa asemassa valintansa suhteen, kuin mitä oli Rinnevaara kaupunginjohtaja äänestyksessä. Hänen siis TIta R äänestyksessä jätettiin eriävä mielipide. Ja se on selvä viesti, ettei haluttu häntä.

      Laukkasen äänestyksestä ei jätetty eriävää mielipidettä, vaikka jos nyt olisi sama eessä, saattaisi olla harkinnassa monella.

      Miten hänestä pääsisi eroon, ei ole mies osannut kummoisesti esimiesasemaansa hoitaa.

      Pyhäjärvellä on ihan outoa touhua, ja oudommaksi menee.
      Kenen pää tipahtaa, kuka eroaa valtuustosta, kuka syyttää ketäkin joutuneen kiusatuksi tai miten kaukaa voi työpaikkakiusaamista edistää?

      Pyhäjärvi kontra Heinola?

      • mikä syy?

        Pikkuhiljaa palaset loksahtelee paikoilleen,sanomaasti voidaan käyttää todisteena Tapaus Laukkasessa.
        Tapaus Rinnevaara on jo selvä.


    • hiljainen todistaja

      sen kun käytät, seison tai kaadun omilla ansioillani.
      en käytä muita välikappaleena.
      kuinka lie sinun laitaisi, herra ??? vai liekkö neiti???

      valitettavasti tämä " Pikkuhiljaa palaset loksahtelee paikoilleen,sanomaasti voidaan käyttää todisteena" kertoo ahdistuneisuudestasi ja kaikesta itseltäsi silmäkulman varjossa olevista tehtävistä ja tekemättä jääneisiin vastuisiin.

      Rakentuva palapeli on toisella pöydällä, ja siihen sinulla ei ole sopivia paloja. ei ole eikä tule. eikä siihen sinulla ole edes valtaa enää.

    • yx äänestäjä

      Ottakaa huomioon, että kirjoittaja on pitkän linjan kunnallinen päättäjä ja valtion virkamies. Hänen sanomansa on painavaa tekstiä Pyhäjärven valtuuston tilasta.

    • oikeassa oot

      Joo. Muutosta on tultava.

      • Tuumasta toiseen

        Teksti on niin selvää, että olkoonpa kyse nimestä kuin nimestä, niin pahasti asiat on vinossa........
        Tärkein viesti oli henkisestä väkivallasta, jota hän on havainnut valtuustossa. Selkeästi tuo ilmi, että kyseessä on valtuutettujen toimet viranhaltijoita vastaan.
        Valtuusto itse on pyykinpesun tarpeessa. Näyttää niin likaiselta, ettei enää puhdistu hienopesuohjelmalla.


    • suupielet ylös

      Kyllä se akkavalta hallitus ja valtuusto oli ihan kamala. Oli henkilökunnalla suupielet väärinpäin 4 vuotta.

    • aamujen aamua

      Laukkanenhan on "kaikkien lemmikki". Niin nyt en ymmärrä alkuunkaan näitä heittoja nimistä.
      Rapo kirjoittaa ihan kummaa, mutta sitä ihmettelen, että Itä-Hämeessä. Lieköhän tämän aamun Pyhäjärven Sanomissa sama juttu. ja vielä etelä-suomen sanomat ja hesari. no, kaleva tietysti, pitäkääpä silmällä.

      • Voip ihmetellä

        Ihme kirjotus. Painaakohan omatunto. Mietin vaan kuka tai ketkä ovat syyllistyneet virkamiehen henkiseen kiusaamiseen monilla et tavoin ja monissa eri paikoissa. Kuulemma kirkkovaltuustonkin kokouksen yhteydessä. No jospa paha olo poistuu kirjotelemalla, Luoja antakoon meille anteeksi lähimmäisen mollaaminen.


    • muistellaanpa

      eikös siellä Iisalmen Sanomissakin ole pari Pyhäjärvistä kirjoituksiaan julkaissut!

    • buldogi 18

      valtuuston puheenjohtaja puoli-kimmo kirjoitteleepi paimenkirjeiitä kansalle, ei saa enää valittaa.. kun enitsistäkin valituksita on niin paljon vaivaa.

      Häh, mitä etteikö valituksia voi tehdä?
      Varmasti voi, ja kaiksita asioista, joita valtuusto tahi hallitus vouhkatessaan ja kiimoissaan tekevät ohi oikeuden.

      puoli-kimmo, Hän ohittaa herraskaisesti sen gluun, että ketkäs niitä valituksiaoOTL johdolla rustaili koko edellisen vaalikauden? oikea kohde on, että puhus heille nuhteluäänellä, miesten kesken uimahlallin lauteilla.

      mistä ihmeestä meille on siunaantunut /keräytynyt näitä mediassa kynällä julistavia kansankynttilöitä ja urospaimentajia..?
      Löytyskö syy siihenkin koti-oloista? lapsuus tahi nykykodista?
      Kun eivät saa kotona olla isäntiä, yrittävät olla sitä sitten koko kunnalle.

    • suuri ero

      ero onkin siinä että vime valtuustokaudella valtuusto/hallitus teki selviä virheitä päätöksissä. Siis laittomuuksia! Kaikki valituksethan meni/menee läpi!
      Nyky valtuustokaudella tullaan tekemään turhia valituksia, ja pelkästään!

      • suuripieni

        Olen sinäkin polonen,nim."suuriero"avaa jo silmäs ja tule sitten kirjoitteleen


      • ex-kaudella J.T

        Kukas se johtikaan suurimman osan aikaa valtuustoa 2009-2012?

        Miten hänen johdollaan niitä virheitä siunaantui noinkin paljon?

        Nyt on sama lakinero hallituksen puikoissa!


    • buldogi 18

      Ei ole mitään eroa valituksella tahi valituksella
      .PAITSI; että
      Siinä on ero, että OTL johdolla junailtu valitus hiljaisuudessa "pusisitetaan" ennakkoon piireissä...

      Virheitä on 1.1.2013 alusta istunut valtuusto tehnyt jo lukumääräisesti enemmän, kuin edellinen valtuusto neljän vuoden aikana.

      Hallitus alkaen toimensa tammikuun lopssa 2013 , on tehnyt muotovirheitä, lausuntavirheitä, päätöskierouksia jo pussillisen..hyi hyi miltä alku näyttää!!!

      Rukoilkaa nyt hyvät kardinaaliveljet-ja siksot, että teidän Isä Kaikkitietävä pysyy vastineiden laadintakunnossa!
      Hänellä kun on viitteitä katumukseen..vai onko sekin vain harhautusta?

    • turbolenssi

      "Olen kokenut valtuutetun työssä vaikeaksi puuttua kovalla luonteella toimivien valtuutettujen toimiin viranhaltijaa vasaa.Henkinen väkivalta kohdistui avainasemassa olleeseen virkamieheen..."
      Näin kirjoittaa
      Tarmo Rapo, Pyhäjärven kaupunginvaltuutettu, lakit.lis.,yleinen syyttäjä.

      Voi herra mun jee, en muuta sano. Itse johti tämän kahden vuoden aikana ihan topakasti kaupunginjohtajan ajojahtia.

      Nyt kirjoittelee tällaista Itä-Häme lehdessä. Mitä tämä tarkoittaa. Ei kirjoita, että on "elakelainen" vaan komiasti tittelit: lakit.lis.,yleinen syyttäjä.

      Joku arvelee vielä, että ihan virastaan moista kikrjoittelee.Itse on kertonut kaikki pyhäjärven valitukset väsänneensä ja vielä voittaneensa.

      Saapa nähdä, mitä sanoo KHO?

    • repikää siitä

      Tekihän se valtuusto tosiaan pari päätöstä joista onnistuneesti valitettiin. Tosin kumpaakaan päätöstä ei ollut johtamassa Tikanmäki!
      1. laiton päätös oli puheenjohtajan (Tikanmäen) erottaminen luottumuspulan vuoksi
      2. laiton päätös oli laittoman kokouksen järjestäminen ja Selänteestä ero

    • vierestä katsoen

      Tarmo, Tarmo!

      Olet itse itsesi, omien pahojen tekojesi, pahin todistaja.

      Tunnustit itse siunanneesi kiusaamisen.

    • ay-aktivisti

      Mahtaa työpaikkakiusaaminen olla tätä päivää monilla työpaikoilla. Hovioikeuksien ratkaisuja on alkanut tulla tapauksista.
      Tuo on meidän yhteiskunnassamme suuri työn tuottavuuden este. Hyvät palkat eivät tuo tuottavuutta, vaan työn teko ja vapaus tehdä työpaikallaan työtään vapaalla mielellä kykyjensä mukaan.
      Ne työpaikat, jotka kiinnittävät huomiota työolosuhteisiin ja korjaavat virheensä, saavat tuottavuuden nousuun.

      Tarmo Rapo kirjoituksessaan tarttui erittäin tärkeään asiaan työn tuottavuuden lisäämiseksi.
      Ammattiliitot ovat kiinnittäneet huomiota samaan seikkaan jo pidemmän aikaa.
      Rohkeutta esittää mielipiteensä ja ryhtyä toimiin tarvitaan laajemminkin.

    • Vinksahdusta vastaan

      Kyllä.
      Kiusaamiseen on puututtava tiukasti. Niin koulukiusaamiseen kuin työpaikalla
      tapahtuvaan kiusaamiseen.

      Työpaikat havahtukaa.
      Koulupuoli on jo havahtumassa ja hakemassa keinoja turvallisen kouluympäristön rakentamiseen.

    • Upside down

      Taitaa Tarmolla olla monta eri persoonaa ja jokainen persoona toimii, kirjoittaa aina tilanteen, luottamustehtävän jne. mukaan mitä milloinkin.

    • miten lie?

      sitä,mitä,mieltä minnäi.

      Kas , onko tuota tarmo kirjottanna, kun on niin teoistaan poikkeavaa?

    • kansalainen

      teoistaan mies tunnetaan, sanotaan.

      Turha kirjoitella ihan höpöjä.

    • tekot

      Eikös näin. Ensin ajatellaan ja sitten sanotaan. Ja sanoista tekoihin.

    • Kaksi puolta, eikö?

      Työpaikkakiusaamisessa tai siihen rinnastettavissa ongelmissa, on kuultava ja pitää kuulla kaikkia osapuolia, ennenkuin tuomioita lähdetään jakelemaan

      Pyhäjärvellä puhutaan suu vaahdossa kiusaamisesta, kohdistetaan se k-talon sisälle ja henkilöihin.

      Väitetään niin ja näin tapahtuneen, mutta todistajat puuttuvat.

      Herää kysymys, miksi ulkopuolella "pahanolon lähetit" vaahtoaa, vaan miten talon sisällä ?.

      Hyvin ihmeellistä asiassa on, että "oksennustaudin levittäjä" olisi tunnistettu ( kohde TR) mutta kukaan ei tule todistamaan, milloin ja missä asiassa tauti tarttui.

      Olen erittäin kyllästynyt näihin Rapo Tarmon tapaisiin ulostuloihin, viittailee sitä ja osoittaa tuota, vaan eipä ole henkilöä / henkilöitä astunut julkisuuteen, joka todistaa että miten häntä on kiusattu!

      Jokainenhan voi puhua vaikka mitä kauheuksia ja olettamuksia sydämensä kyllyydestä, kun vaan kuulijoita riittää. Vaan onko ne totta?

      On jo aika herätä todellisuuteen OTL ja muidenkin asiaan sotkeutuneiden huhuilijoiden, että väitteet on myös todistettava ja kiusatut esiin nimellä, mikä asia, kuinka kauan, mitä työnantaja teki vai tekikö mitään ?

      Niinkuin nyt on julkisesti syyllistetty Rinnevaaraa.

    • hiljaa hyvä tulee

      Jokainen ymmärtää miksi kiusaamisasiasta on vaikea puhua. Eiköhän tilanne ala selvitä kun TR asia on lopullisesti selvä. Silloin saattaa ketsuppipullo aueta oikein toden teolla....

      • vainu pelaa

        TR:n kirjoituksissa on löydettävissä jyväsiä , joiden pitäisi herättä vallassa olevat ratkaisujen jäljille.


    • Mustapässi erämaahan

      voi vee,, ompa outoa. eikö syytetyllä ole oikeus tietää mitä hänen väitetään / osoitetaan tehneen?

      jälkikäteen puretut lätinät ovat sieltä syvältä!

      Pahanolon syyn aiheuttaja on voinut pesiä jokaisen puhujan omassa otsaluussa ja sisimmässä..ja mihin ne sieltä lähtee muutoin kuin julkituomalla.

      Aika pöyristyttävää on ottaa viimeiseksi taloon tullut esimies ns. pääpiruksi.

      Parempi kerta rytinä, kuin ainainen kitinä.

    • Ollaan rehellisiä

      Jotakin oli pahasti vialla jo silloin, kun kaupunginjohtaja ja insinööri miltei samanaikaisesti tulivat taloon, ja alkoi molempiin kohdistuva loan heitto.

      Silloin terhakoitui poliittisten "leirien" kissan hännän veto ja "tykötuleminen".
      On seurannut hallinnon katastrofi, joka ylittää valtakunnan tason uutisoinnin.

      Siinäpä sitä sitten ollaan.

    • siinäkö se on

      Mitä tarkoittaa "molempiin kohdistuva loan heitto".

      Itse mielessäni ja kuultunakin, loan heittoa on vain ollut kaupunginjohtajaa kohtaan.
      Lentokenttä sotkut aiheuttivat sen, että tekninen johtajalta siirrettiin asiat toisaalle.

      Tämä ns. loan heitto on itse rakennettua. Teknistä johtajaa johdettiin tekemään asiaa virheellisesti. Joko nuorena virkamiehenä tai miten?, hän suostui Lentokenttä asioita viemään "lyhyen kaavan " kautta virheellisesti eteenpäin.

      Onko tämä sitä teknisen johtajaan kohdistuvaa loan heittoa. En tiedä. Asiat vain olivat senlaatuisia, että toisin olisi pitänyt toimia, ei kaupungin "pääekonomistien tahdon mukaan", vaan miten kaupunginjohtaja odotti toimittavan.

      Tämäkö tässä hiertää. Olemmeko totuuden lähteillä?

      Kuka vei virkamiestä harhaan, tieten tai tahtoen!?

    • Joukkoja

      Yhksi harhaanjohdettu tuskin tämmöistä on saanut aikaan.

    • Niinpä se

      kyllä, yksi pääskynen ei tee kesää, eikä yksi syysmyrsky talvea.

    • kuka pihtaa?

      Mutta se on totuus, että Lentokenttä Oy:n tilit eivät ole kunnossa vieläkään.

      Hallitus on tammikuussa päättänyt jättää asian tutkittavaksi poliisille.

      Liekö jo mennyt?

    • karjalan kunnaat

      Tita Rinnevaaraa kohtaan aloitettiin loan heitto, heti, kun hänet valittiin menneen valtuustokauden enemmistön äänillä.Pätevimpänä, mutta heti haukuttuna.

      Tekninen johtaja valittiin , menneen kauden enemmistöäänillä, parhaana,teknisen johtajan virkaan.

      • TARVALEMPI 1

        PÄTEVIN OLI RINNEVAARA, mutta ei "uuskeskustalaisten" tai ukkoporukan mielestä sopiva, kun ajatteli omilla aivoillaan, ja rupesi reippaasti tekemään hänelle viran puolesta kuuluvia töitä.
        Ei lakaissut maton alle hoitamattomia sotkuja, niinkuin rivi edellisiä herroja, kaupunginjohtajia oli tehnyt
        . Pyhäjärvellä pitää olla nimenomaan SOPIVA, ja kuulua sopivaan puolueeseen ja sukuun. Parasta, että on mies, sillä AKKAVALTA EI SOVI Pyhäjärvelle, se tuli todistettua viime kaudella, sillä akkavaltaa moitittiin jo siksi että mukana oli naisia, jotka ajattelivat omilla aivoillaan, JA SAIVAT ÄÄNENSÄ KUULUVIIN.


    • TERMARITYTTÖ

      OI OI, EI OIKEIN TIEDÄ MITÄ TUOSTA OLISI MELTÄ . Katumustako lienee,
      tiedä häntä ?
      Asiat voi korjata, kai hän on hyvin keskeisessä asemassa omassa puolueessaan, Titteleitäkin on riittävästi, ja sen myötä keinoja (luulisi olevan )
      Selvittäköön nyt soppansa,puoluetovereidensa kanssa, kun on ollut sitä keittämässäkin ja vielä kokeneiden politikkojen seurassa, vai onko soppa jo liian paksua hämmennettäväksi ?

      • TERMARITYTTÖ 2

        TERMARITYTTÖ kohdisti kirjoituksensa Tarmo Rapon kirjoituksen innoittamana.


    • valt.pj:n rva/omaish

      Tekninen johtaja, parhaimpana,??? Kokemattomimman ottivat. Sanoisinko, että voi hyvänen aika!! Kaupungin varat, suuret ja vaativat.
      Tämähän oli selvää puoluepolitikointia. ns. uusikepu, johoin kuului tikanmäki, rapo, kangasharju,a kauranen ja vasemmisto, tiedättekö, keitä siihen kuului, halusivat vasemmistoisen teknisen johtajan, kuten ennenkin, mutta sorry, ei ole kokemusta, ei ollut kokemusta.

      Sanokaa tulokset, jos tiedätte, ihmetelkää vielä kerran. Kuitenkin on sanottava, että tekninen puoli hoitaa yhteisten varojen hoidosta suuren osan, mutta voi, voi, mitä ajattelette siitä, että-
      kaupunki ostaa Kehitys Oy:ltä, joka on kaupungin omistama yhtiö, omaa kaupungin omaisuuttaa lähes 200 000 eurolla teknisen tilojen laitteiden säilytystilaksi. Herramun jee, onko oikein. Annettakoon tämä 200 000 euroa vaikka paljon esilläoleville omaishoitajien palkkaukseen.
      Äly --- älä jätä.---
      Katsokaa hallituksen listoja ja googlettakaa, mitä olette mieltä??

      • huhhuhhei

        Edelliseltä on mennyt kyllä äly sekaisin. Olisko lääkitys mennyt yli vai mikä on?Kannattais esittää asiansa vähän lyhyemmin ja selvemmin että siitä sais jotakin tolkkua. Vai onko sitä tolkkua itselläkään?


    • ei lypsyjakkara

      Googletin!!!

      Näyttää olevan, että kaupunki on teknise lautakunnan esityksestä ostamassa Kehitys Oy:ltä teollisuushallia lähes 200 000 euron hinnalla.
      Kaupunki omistaa Kehitys Oy:n 100 prosenttisesti.
      Kun yhtiö perustettiin, kaupunki luovutti omaisuutensa Kehitys Oy:lle.
      Nyt en ymmärrä, miten kaupunki on omaa omaisuutta ostamassa Kehitys Oy:ltä-.
      Ymmärrätkö sinä?

      • melko varmaa

        kohta erkki taas kysyy puolukkaan menosta.


    • 090909

      Oletko erkin edeskäypä.

    • Kaksikko J.T ja T.R

      Poimin tästä ketjusta kaksi viestiä, jotka lukijat ovat nähneet sijoittuvan asioiden ytimeen!
      Ole samaa mieltä!!!




      Kukas se johtikaan suurimman osan aikaa valtuustoa 2009-2012?

      Miten hänen johdollaan niitä virheitä siunaantui noinkin paljon?

      Nyt on sama lakinero hallituksen puikoissa! ( kirj.ex-kaudella J.T)

      Aivan, jättäköön eroanomuksen.

      Valtuustoon nousisi oikeudenmukaisempi Marja Puro, hänellä on sentään halu ja kyky soveltaa rehtiyttä yhteisiin asioihin. Eikä vain sepustella sanaa sunnuntaksi paikallislehteen tai suorstaan myötähäpeän nostavia breivejä muihin maakuntiin.

      Mikä "valkeuden enkeli" hän on levittämään negatiiviisuutta Pyhäjärvestä?

      Ei ero muuta hänen kohdallaan mitään, samalla lailla se voi siviilistä sepustaa Tikanmäelle vastineita ja kiertokirjeitä.

      Tervemenoa vaan ulos erokirjeellä! (kirj. pyhäjärven malli)

    • onnistumistako?

      Vaikea temppu. Ei moni pysty. Tuplakorkit mellakalla.

    • 234372312

      En ole samaa mieltä! Edellisellä valtuustokaudella tehtiin todellakin valtuustossa 2 laitonta päätöstä. Kumpaakaan ei johtanut Tikanmäki, vaan päin vastoin! Ensiksi Tikanmäki erotettiin lainvastaisesti puheenjohtajan paikalta ja toiseksi kutsuttii laittomasti kokous ja erottiin Selänteestä!

      Siinä on laittomat valtuuston päätökset. Edellinen hallitushan sitten kunnostautui laittomuuksissa oikein urakalla!

    • renne ja HO

      Odotetaan KHO:n ratkaisua ja kehutaan sitten. Kannattaisin tätä ajatusta.

    • selevä peli

      eikös ne ratkaisut noista ole jo tulleet! Selevä peli!!!!

    • odotetaan ratkaisua

      Etkö tiedä, että asioista on valitettu Korkeimpaan hallinto-olikeuteen. Hallinto-oikeuden päätöksissä on ollut lauseke., että
      päätökseen voidaan hakea muutosta Korkeimmalta hallinto-oikeudelta.
      Ja niin on tehty.
      Siis peli
      ei ole vielä pelattu, eikä hallinto-oikeuden ratkaisu ole ratkaisu. Siellä on ollut niitä hyvä-veli järjestön päättäjiä.

    • ehdottomasti

      ainakin tr muistitestiin. On niin merkittäviä kirjoituksia, että uskoako vai ei?!?

    • Ajantasa

      Tarmo Rapo on kirjoituksessaan ajantasalla. Työpaikkakiusaaminen ilmenee mitä moninaisimmilla tavoilla. Esimerkiksi työn teon mahdollisuuksia saatetaan eliminoida monella tapaa. Työnantaja voi vaatia korkeita suoritustasoja, mutta ei järjestä resursseja asioiden hoitamiseen. Kaikki resurssien järjestämiseen liittyvä valta on työnantajalla.

      Näen, että jos esimerkiksi sosiaalityöntekijöiltä vaaditaan yhä parempaa lastensuojelua. Nähdään, että tarve on kasvanut ja välttämättömien lastensuojelutapausten määrä lisääntyy kokoajan.Kuitenkaan ei anneta henkilö- eikä taloudellisia resursseja, työnantaja syyllistyy työpaikkakiusaamiseen. Tai työnantajan tulee asettaa sosiaalityölle alenevat vaatimukset ja kertoa se myön julkisuuteen, että työntekijät toimivat päättäjien antamien ohjeiden mukaan.

      Yksi vakava työpaikkakiusaamisen muoto, joka on syytä tiedostaa varsinkin nyt, kun näyttää, että "hyvinvointi"yhteiskunnan toimintaperusteet natisevat. Se ei ole työntekijän vika, jos resurssit puuttuvat.

      • kokemusta,kokemusta,

        Työkavereiden kiusaamistoimet eivät tunnu läheskään niin pahoilta, kuin mitä työnantajan edustajien. Heillä tunnettaa olevan kaikki valta. Niin kuin lieneekin kun kyse on meistä työntekijöistä. Silloin auttajia on mahdoton löytää.


    • tuota ei voi uskoa

      Rapo kertoi, että joku "kirjailija" olisi hänen juttunsa vienyt Pyhäjärven Sanomista
      Itä-Häme lehteen.

      Kukahan tuommonen kirjailija. Eihän nuita juttujaan saa muutenkaan lehteen vaikka kuinka yrittää.

      • peruspyhäjår

        Eiköhän se ole jo selvinnyt, ja juttu on kirjoitettu vielä eri tavalla mitä alkuperäinen tarmon kirjoitus oli, kysyppä joltakin joka ei tykkää tarmon kijoituksista. no no, jospase toisen kirjoituksen lainaaja katuu tekosiaan


      • virkaajavaltaa

        Sepittihän se ristinen Pyhäjärven Sanomiin parkkisen blogin. että saa näköjään, sen virkavalta on teollaan todistanut.


    • talista tekoasi

      sinä rapo olet täysin tyäysin nolla .vielläkö jaksat kulkea mustikassaq

      • Niet panimaju

        Nimimerkkis on nolla!


    • mitä tämä on?

      Tikanmäki oli antanut haastattelun ItäHäme-lehteen, että ensi maanantaina
      laitetaan kauunginjohtajan virka hallituksessa haettavaksi. Kuinka ollakaan?, niinkö?.

      Viidakonlaki toimii Pyhäjärvellä.
      Hei Halloo Hallinto-oikeus!. Mikä on yksilön oikeussuoja? Ei kai Renne P ?

      • hui hai

        Onko linkkä tähän?


    • savontarzan

      Viidakonlaki yritti toimia kun vanha hallitus ei vienyt Rinnevaaran eroilmoitusta valtuustolle vaikka se oli sille osoitettu! Nyt on korjattu tuokin virhe!

    • hoviin

      Nyt ei ollut viidakon tai otl:n laki. Käräjäoikeus oli viidakkona.

    • kohtaonjoulukuu

      päästään lukemaan sunnuntain sanaa.

    • valtesmanne

      Elekee vittuilla tarmosta, on tanu ja tolokun mies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      420
      9106
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2416
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      39
      1785
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1639
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1408
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1339
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      363
      1225
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      132
      1112
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1093
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1032
    Aihe