Viduiks män

Homemies5000

Nyt on "korjaukset" tehty. Työsuojelupiiri kävi tarkastamassa ja kaikki on OK! Ja eipäs ole. Oireilen edelleen. Työhuoneeseeni ei tehty mitään. Toisen puolen kosteusvauriot korjattiin tyylillä: Vähän uutta lautaa ja maalia päälle = ei hyötyä mutta näyttää siistiltä.

Luovutan. En jaksa enää.

Minulla on työkykyarviointi tulossa jatkuvien poissaolojeni sekä masennuksen vuoksi. Kyllä. Minä, joka olen pitänyt itseäni aina helvetinmoisena taistelijana ja ties minä mahtimiehenä, en jaksa enää. En edes hymyile enää. Ei vaan jaksa. Nyt on mitta täys. Irtisanotkoot minut. Ihan sama. Kunhan pääsen helvetin kauas tästä homehallista.

Olkoot masennusta. Olkoot motivaation puutetta. Ei kiinnosta enää oikeasti vitun vertaa. Säikähtivät lääkärissä kun sanoin että voi olla että lataan jotain täysillä kuonoon jos lopullisesti napsahdan.

Joka aamu herään sanoilla "...voi v*ttu...." Kun niin paljon nyppii tulla tänne paskafirmaan töihin.

Se siitä. Jos joudutte homeiden kanssa työpaikallla tekemisiin niin luovuttakaa. Tätä taistelua ei yksin voi voittaa. Minä parhaani yritin, yksin näitä asioita hoidin eteenpäin. Hyötyä ei ollut. Nyt on mies rikki ja lähes järkensä menettänyt jatkuvista oireista mihin ei helpotusta saa.

Nyt olen sitä mieltä että parempi päästä täältä pois äkkiä ja vikkelään kun olen vielä suht kunnossa, millä tarkoitan sitä että palaudun n. 3-4 päivässä kuntoon.
Pois pois pois ja äkkiä. Mutta karenssia en kestä vieläkään mutta ensi viikolla psykologia ja lääkäriä ja arviointia. Leimatkoot hulluksi.

Olenkin varmaan hullu kun eilenkin nukahdin suihkuun melkein kun olen niin väsynyt töiden jälkeen näiden paskojen hengittelystä.

Olen varmaan hullu kun nukahdin rattiin töiden jälkeen ja meinasin ajaa pöpelikköön.
Olen varmaan hullu kun olen niin uuvuksissa että en jaksa edes 10 kg:n laatikkoa nostaa mutta salilla nousee kymmenkertainen määrä viikonloppuisin kun oloni on terve.

Olen varmaan hullu.
Perse.

T:Homemies5000

34

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullostatullu

Eli oireet ei voi johtua mistään muusta kuin homeesta? Olet hullu ja olet päättänyt että oireesi johtuu homeesta.

Tälläkin palstalla on ollut linkkejä moneenkin tutkimukseen joissa on todettu että sisäilma ongelmia aiheuttavat homeenpoistoaineet, pesuaineet, lattiavahat, lattiamateriaalit, käsidesit yms.yms.

Eli voisiko olla hullu niin että olet herkistynyt jollekkin yllämainitulle. Jos hometta ei löydy,niin vaikea siihen on kenenkään puuttua...hullu.

• 16+13

Hyvä "Pullostatullu", ymmärrän kyllä, että homeiset kiinteistöt ovat aiheuttaneet sinulle harmia ja jopa taloudellisia menetyksiä. Kommenttisi kuulostavat siltä, että seuraavaksi aiot käydä paskalla jonkun homeeseen kuolleen haudalla. Siksi toivon, että hankit itsellesi apua, esim. paikkakuntasi terveyskeskus on sopiva tapa aloittaa.

• pullostatullu
        sanasinko kirjoitti:

"pullostatullu"

- Kun hutkii, ennen kuin tutkii...

Olisit lukenut Homemies5000:n aiemmat viestit ja katsonut myös työpaikalta otetut kuvat:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11233415

http://tinypic.com/view.php?pic=2i9ffm&s=6

"Jos hometta ei löydy,niin vaikea siihen on kenenkään puuttua...hullu."

- Älä puhu paskaa.

Homeongelma on Suomessa sairas kansallisaarre, jolla ihmisiä kiusataan.

Eli ilmeisesti sitten ei ole mahdollista että joku muu on herkistänyt Homemiehen??

En vähättele kosteusvaurioita, korjattava ne ehdottomasti on. Monet vaan tuntuu olevan yhtä varmoja noista mainitsemistani aineista että sisäilma ongelmat johtuu niistä.

Eli mikä on totuus? Teidän homeuskovaisten mielestä ainut ja ehdoton totuus sisäilma ongelmille on home ja kiinteistöjen omistajat ovat noita teidän "kiusaajia". Jos saisitte päättää niin kaikki rakennukset jossa teidän nenänne ärtyy pitäisi purkaa ja rakentaa uusi tilalle...

Uudet tutkimukset joita on viljelty tälläkin palstalla kertoo jostain muusta, eli esim. PHMB mömmöistä ja muista kemikaaleista, joita on käytetty rakennuksissa joissa on ollut ongelmia. Jopa lattiavahat ja pesuaineet kuivuessaan ja sitten ajan kanssa pölyyntyessään kulkeutuu keuhkoihin ja aiheuttaa ongelmia...!!! Ja missä käytetään kyseisiä mömmöjä??? Niinpä... julkisissa rakennuksissa sekä työpaikoilla.

Tuolla vouhkaamisella homeesta ette saa mitään aikaan. Kaikkia vaan alkaa vituttamaan tuo höpötys "home sitä, home tota". Kannattaisiko kumminkin katsoa asiaa hieman avarammin ja antaa edes pieni hetki ajatukselle että sisäilma ongelmat voi ehkä johtua jostain muustakin kuin homeesta.

Ette oikein itsekkään tunnu ymmärtävän että tuolla vouhkaamisella vain edesautatte sitä että ongelmat eivät oikeasti ratkea, vaan ratkaisut siirtyy ja venyy. Ja on yhteiskunnallekkin aivan helvetin kalliita. Kaikki maksamme nuo remontit ja jos ne todetaan joku päivä turhiksi niin täytyy tulla onnittelemaan teitä homeuskovaisia.

• v-ee
        pullostatullu kirjoitti:

Eli ilmeisesti sitten ei ole mahdollista että joku muu on herkistänyt Homemiehen??

En vähättele kosteusvaurioita, korjattava ne ehdottomasti on. Monet vaan tuntuu olevan yhtä varmoja noista mainitsemistani aineista että sisäilma ongelmat johtuu niistä.

Eli mikä on totuus? Teidän homeuskovaisten mielestä ainut ja ehdoton totuus sisäilma ongelmille on home ja kiinteistöjen omistajat ovat noita teidän "kiusaajia". Jos saisitte päättää niin kaikki rakennukset jossa teidän nenänne ärtyy pitäisi purkaa ja rakentaa uusi tilalle...

Uudet tutkimukset joita on viljelty tälläkin palstalla kertoo jostain muusta, eli esim. PHMB mömmöistä ja muista kemikaaleista, joita on käytetty rakennuksissa joissa on ollut ongelmia. Jopa lattiavahat ja pesuaineet kuivuessaan ja sitten ajan kanssa pölyyntyessään kulkeutuu keuhkoihin ja aiheuttaa ongelmia...!!! Ja missä käytetään kyseisiä mömmöjä??? Niinpä... julkisissa rakennuksissa sekä työpaikoilla.

Tuolla vouhkaamisella homeesta ette saa mitään aikaan. Kaikkia vaan alkaa vituttamaan tuo höpötys "home sitä, home tota". Kannattaisiko kumminkin katsoa asiaa hieman avarammin ja antaa edes pieni hetki ajatukselle että sisäilma ongelmat voi ehkä johtua jostain muustakin kuin homeesta.

Ette oikein itsekkään tunnu ymmärtävän että tuolla vouhkaamisella vain edesautatte sitä että ongelmat eivät oikeasti ratkea, vaan ratkaisut siirtyy ja venyy. Ja on yhteiskunnallekkin aivan helvetin kalliita. Kaikki maksamme nuo remontit ja jos ne todetaan joku päivä turhiksi niin täytyy tulla onnittelemaan teitä homeuskovaisia.

Et näytä ymmärtävän asian "ydintä" (pullostatullu).

Kosteusvaurio aiheuttaa maassamme liian usein homevaurion ja kastuneet sekä homehtuneet rakennusmateriaalit yhdessä "toksiinien"
        kanssa alkavat päästelemään vaan homevaurioisten rakennusten sisäilmastoon myrkyllisiä kaasuja ja höyryjä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Toksiini

Ei tässä mistään vouhkaamisesta ole kysymys.

Tällä viikolla "vouhkaavat" Sisäilmastoseminaarissa Hesassa ne jotka hyötyvät eniten tästä ongelmasta. Mene kuuntelemaan jollet usko. On porukkaa jolla on tietoo mutta ei ole halua eikä uskalllusta hoitaa hommaa niinkuin pitäisi.

Helvetin vittumaista on menettää terveytensä ja vielä syyttömänä rakennusvirheiden- rakennuskorjausvirheiden ja ja älyttömien MCF PHMG ja vastaavien homedesinfiointiaineitten ruistukuksien takia minkä suoritti kuivan kuivaajat, sählääjät ja oman edun tavoittelijat. Siivousfirma ei meillä käynyt, että se siitä. Revi tästä pelle ja onnittele itseäsi sillä, että olet vielä terve. Sitä ei kukaan voi sulle kuitenkaan taata kuinka kauan jos myrkkyjen myrkyttäjiä ei saada "kuriin". Ei edes STM eikä TTL.

Yritetään kuitenkin panna hanttiin minkä voidaan.
        http://yle.fi/uutiset/viranomaiset_kaikki_hometalojen_desinfioinnit_turhia/6454355?origin=rss

"Kaikki maksamme nuo remontit ja jos ne todetaan joku päivä turhiksi niin täytyy tulla onnittelemaan teitä homeuskovaisia".

Menehän (pullostatullu) onnittelemaan sitten niitä "homekusettajia" kun sulle vihdoin selviää kuka niitä myrkkyjen myrkytyksiä oiken on suorittanut ja kenen määräyksestä tai suosituksesta vuosikaudet. Otahan selvää asioita ennen kuin päätä alat aukomaan tällä palstalla.

• ver-eet
        v-ee kirjoitti:

Et näytä ymmärtävän asian "ydintä" (pullostatullu).

Kosteusvaurio aiheuttaa maassamme liian usein homevaurion ja kastuneet sekä homehtuneet rakennusmateriaalit yhdessä "toksiinien"
        kanssa alkavat päästelemään vaan homevaurioisten rakennusten sisäilmastoon myrkyllisiä kaasuja ja höyryjä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Toksiini

Ei tässä mistään vouhkaamisesta ole kysymys.

Tällä viikolla "vouhkaavat" Sisäilmastoseminaarissa Hesassa ne jotka hyötyvät eniten tästä ongelmasta. Mene kuuntelemaan jollet usko. On porukkaa jolla on tietoo mutta ei ole halua eikä uskalllusta hoitaa hommaa niinkuin pitäisi.

Helvetin vittumaista on menettää terveytensä ja vielä syyttömänä rakennusvirheiden- rakennuskorjausvirheiden ja ja älyttömien MCF PHMG ja vastaavien homedesinfiointiaineitten ruistukuksien takia minkä suoritti kuivan kuivaajat, sählääjät ja oman edun tavoittelijat. Siivousfirma ei meillä käynyt, että se siitä. Revi tästä pelle ja onnittele itseäsi sillä, että olet vielä terve. Sitä ei kukaan voi sulle kuitenkaan taata kuinka kauan jos myrkkyjen myrkyttäjiä ei saada "kuriin". Ei edes STM eikä TTL.

Yritetään kuitenkin panna hanttiin minkä voidaan.
        http://yle.fi/uutiset/viranomaiset_kaikki_hometalojen_desinfioinnit_turhia/6454355?origin=rss

"Kaikki maksamme nuo remontit ja jos ne todetaan joku päivä turhiksi niin täytyy tulla onnittelemaan teitä homeuskovaisia".

Menehän (pullostatullu) onnittelemaan sitten niitä "homekusettajia" kun sulle vihdoin selviää kuka niitä myrkkyjen myrkytyksiä oiken on suorittanut ja kenen määräyksestä tai suosituksesta vuosikaudet. Otahan selvää asioita ennen kuin päätä alat aukomaan tällä palstalla.

Täältä löytyvät kaikki ne jotka hyötyvät helvetisti homeongelmasta ja "vouhkaavat" asian kanssa mutta mitään valmista ei tule sairastuneiden ja kaiken homepaskoissa menettäneiden VAKUUTUSTURVAN JA OIKEUSTURVAN OSALTA. .

http://www.sisailmayhdistys.fi/portal/sisailmastoseminaarit_ja_sisailmapajat/sisailmastoseminaari_2013/

Menkäähän kuunteleen ja avatkaa silmänne vihdoinkin.

• Sisusisko

Pois sinun on sieltä päästävä,niin elimistösi alkaa toipumaan. Työpaikkakiusaamista on tuo alistaminen ja syrjiminen ja vähättely joten älä helkkari luovuta kokonaan. Onko mitään mahdollisuutta etätyöhön ammattisi puolesta? Onko sinulla hyvää yksityislääkäriä?V.Valtonen paras minun mielestäni.

• Homemies5000

Ei ole varaa yksityiselle. Varmaan koittavat hankkiutua minusta nyt eroon kun minulla on tuo työkykyarviointikin. Myönnän että olen henkisesti aika loppu. Eilenkin meni ilta siihen kun nukkusin melkein pystyyn taas. Veto aivan pois. Eikä se ole sellaista normaalia väsymystä vaan totaalista uupumusta.

Ja tosiaan, en voi todistaa onko täällä hometta. Mutta jotain täällä on. Jokin pöly, huono sisäilma tai jokin oireiluni aiheuttaa koska kotona oloni alkaa aina parantua.
        En kuvittele ongelmiani. Mutta olen päättänyt hankkiutua täältä pois, tässä on oma terveys kyseessä, ellei sitten ole jo mennyt.

Vastustuskykyni on ainakin heikentynyt kun olen n. 2-3kk välin kuumeessa ja kipeänä.

Kunhan en karenssiin joudu. Töitä riittää aina ja niitä saa kyllä aina jostain. Mutta terveyttä en takaisin saa jos sen menetän ja sitten saan kyllä unohtaa työtkin.

Tämä on ehdottomasti hankalin tilanne missä olen koskaan ollut. Ketään ei kuuntele, kukaan ei auta ja minua syyllistetään tässä hommassa eniten. Toimitusjohtajakin sanoi laiskaksi "Yleensä jos näin paljon ollaan poissa niin se sitten tarkoittaa ettei enää haluta tulla". Toisinsanoan syyttää minua lintsariksi vaikka minulla on joka poissaolosta todistukset.

Olen muuten leikkausjonossa. Röörejäni laajennetaan. Tässä on nyt käyty taas erikoislääkärillä, röntgenissä, kerroskuvauksissa ja ties missä.

• Sisusisko
        Homemies5000 kirjoitti:

Ei ole varaa yksityiselle. Varmaan koittavat hankkiutua minusta nyt eroon kun minulla on tuo työkykyarviointikin. Myönnän että olen henkisesti aika loppu. Eilenkin meni ilta siihen kun nukkusin melkein pystyyn taas. Veto aivan pois. Eikä se ole sellaista normaalia väsymystä vaan totaalista uupumusta.

Ja tosiaan, en voi todistaa onko täällä hometta. Mutta jotain täällä on. Jokin pöly, huono sisäilma tai jokin oireiluni aiheuttaa koska kotona oloni alkaa aina parantua.
        En kuvittele ongelmiani. Mutta olen päättänyt hankkiutua täältä pois, tässä on oma terveys kyseessä, ellei sitten ole jo mennyt.

Vastustuskykyni on ainakin heikentynyt kun olen n. 2-3kk välin kuumeessa ja kipeänä.

Kunhan en karenssiin joudu. Töitä riittää aina ja niitä saa kyllä aina jostain. Mutta terveyttä en takaisin saa jos sen menetän ja sitten saan kyllä unohtaa työtkin.

Tämä on ehdottomasti hankalin tilanne missä olen koskaan ollut. Ketään ei kuuntele, kukaan ei auta ja minua syyllistetään tässä hommassa eniten. Toimitusjohtajakin sanoi laiskaksi "Yleensä jos näin paljon ollaan poissa niin se sitten tarkoittaa ettei enää haluta tulla". Toisinsanoan syyttää minua lintsariksi vaikka minulla on joka poissaolosta todistukset.

Olen muuten leikkausjonossa. Röörejäni laajennetaan. Tässä on nyt käyty taas erikoislääkärillä, röntgenissä, kerroskuvauksissa ja ties missä.

Tuo röörien laajennusleikkaus oli hyväksi ainakin minulle. Sain ajan toimenpiteeseen nopeasti sen jälkeen kun päätös asiasta tehtiin. Soita leikkausjonon hoitajalle ja sano että peruutusaika myös käy koska et pysty enää hengittämään.Jos se ei auta soita sinne korvapolille mistä varmaan tuon ajan sait.Kun leikkaus tehty pyydä pitkä loma niin paranet nopeammin. Itse menin liian aikaiseen töihin paikkaan,jossa huono sisäilma. Olen vieläkin antibioottikuurilla.Minusta ensin pitäisi hoitaa tuo leikkaus ja vasta sitten muut jutut.

• Sivistä itseäsi

Pullostatullu.Onneksi jostain asioista on saatu virallisia tutkimustuloksia.
      http://www.hs.fi/ulkomaat/Tyhmä on liian tyhmä tajutakseen asian itse/a1305559157792

• pullostatullu

Näyttääkin siltä että homemies onkin ainut joka on järjissään näistä homeuskovaisista.

Nuo pahimmat vouhkaajat ( Vertti-eetut) ovat näitä yhteiskunnan jarruja jotka vievät vaan asioita taaksepäin. Kukaan ei heitä viitsi kuunnella tai varsinkaan lukea heidän toitotuksiaan. Juuri nämä vouhkaajat aiheuttaa sen että kun joku mainitsee sanan home niin nousee karvat pystyyn.

Kohta alkaa taas vertti-eetulta tulemaan tekstiä ja omiin viesteihinsä vastaamisia.... (yleensä n. 3-4 omaan viestiinsä vastaamista). Siitä ei pidä välittää tai ottaa ihteensä, se on haistellut liikaa noita PHMB mömmöjä.

• v-eet

Heh heh ne sattuu olemaan muntersin sählääjien "mömmöjä" mitä ruiskivat meille ja levittelivät pitkin kämppiä ja petollinen otsonoiti siihen perään vielä.
        Kaiken varmistivat vielä Etanolilla, että kovat on myrkyt pojilla mitä toksiineille heittelevät ja ruiskivat.
        Kyllä pojat osaa ja kuivaa kuivasivatkin vielä sekä manit sit pois tyhymiltä. Meillä muuten ei ollut BHMB vaan MCF PHMG. Siinäpä onkin haistelemista vaikka STM ja TTL pomoillekin. Sekin aika vielä koittaa, että lisää biosiideja tullaan kieltämään, äläkäähän hättäilkö.

Terveyden tuhoojiin sun pullostatullu pitää ottaa yhteyttä eikä niihin jotka ovat terveytensä menettäneet MCF PHMG ja vastaavien myrkytysten jälkeen.

Ensin "ruskutukset" ja sen jälkeen materiaalinäytteet ja sisäilmanäytteet.

Totuutta et voi kaveri kiertää enää, homekusetukset on tulossa tiensä päähän kuten PHMG. Epätoivon vallassa on moni litkukauppias ja "savusumuttaja" ollut viimeaikoina. Vielä kun saadaan valvonta pelaan niin hyvä tulee.

Älkää kuitenkaan ensimmäisenä niitä homedesinfiointimyrkytyksiä asuntoonne päästäkö ketään tekemään.

Nyt ei mennä enää kuin "etteenpäin".

Home ei meitä yksin sairastuta kai sen kuitenkin älyät mutta ne myrkyt onkin sitten jo kovempi paikka sinullekin kun aika on otollinen.

Ei ole järkevää ottaa kantaa sun pullostatullu asioihin mitä et oikein ymmärrä.

Voihan sitä yrittää kaikenlaista mutta tässä on selvää tekstiä:
        http://yle.fi/uutiset/sisailmaremontti_on_usein_yhta_tyhjan_kanssa/6534244

Tässä vastaus sulle pullostatullu. Lisää saat jos osaat pyytää oikeista asioista.

• pullostatullu
        v-eet kirjoitti:

Heh heh ne sattuu olemaan muntersin sählääjien "mömmöjä" mitä ruiskivat meille ja levittelivät pitkin kämppiä ja petollinen otsonoiti siihen perään vielä.
        Kaiken varmistivat vielä Etanolilla, että kovat on myrkyt pojilla mitä toksiineille heittelevät ja ruiskivat.
        Kyllä pojat osaa ja kuivaa kuivasivatkin vielä sekä manit sit pois tyhymiltä. Meillä muuten ei ollut BHMB vaan MCF PHMG. Siinäpä onkin haistelemista vaikka STM ja TTL pomoillekin. Sekin aika vielä koittaa, että lisää biosiideja tullaan kieltämään, äläkäähän hättäilkö.

Terveyden tuhoojiin sun pullostatullu pitää ottaa yhteyttä eikä niihin jotka ovat terveytensä menettäneet MCF PHMG ja vastaavien myrkytysten jälkeen.

Ensin "ruskutukset" ja sen jälkeen materiaalinäytteet ja sisäilmanäytteet.

Totuutta et voi kaveri kiertää enää, homekusetukset on tulossa tiensä päähän kuten PHMG. Epätoivon vallassa on moni litkukauppias ja "savusumuttaja" ollut viimeaikoina. Vielä kun saadaan valvonta pelaan niin hyvä tulee.

Älkää kuitenkaan ensimmäisenä niitä homedesinfiointimyrkytyksiä asuntoonne päästäkö ketään tekemään.

Nyt ei mennä enää kuin "etteenpäin".

Home ei meitä yksin sairastuta kai sen kuitenkin älyät mutta ne myrkyt onkin sitten jo kovempi paikka sinullekin kun aika on otollinen.

Ei ole järkevää ottaa kantaa sun pullostatullu asioihin mitä et oikein ymmärrä.

Voihan sitä yrittää kaikenlaista mutta tässä on selvää tekstiä:
        http://yle.fi/uutiset/sisailmaremontti_on_usein_yhta_tyhjan_kanssa/6534244

Tässä vastaus sulle pullostatullu. Lisää saat jos osaat pyytää oikeista asioista.

No kun kerran olet "joka alan erityisasiantuntija". Niin kerroppas mitä olet mieltä koneellisesta ilmanvahdosta? Pitääkö talon olla ali- vai ylipaineistettu? Kumpi olisi parempi sisäilman kannalta?

Tiedän että näitä asioita et ole ajatellut, kun kaikki aikasi menee MCF PHMG mömmöjen haisteluun. Mutta yritä edes laajentaa ajatusmaailmaasi, voisiko sisäilma ongelmat selittyä osaksi koneellisella ilmanvaihdolla...

• V-etu #1 silläkin
        pullostatullu kirjoitti:

No kun kerran olet "joka alan erityisasiantuntija". Niin kerroppas mitä olet mieltä koneellisesta ilmanvahdosta? Pitääkö talon olla ali- vai ylipaineistettu? Kumpi olisi parempi sisäilman kannalta?

Tiedän että näitä asioita et ole ajatellut, kun kaikki aikasi menee MCF PHMG mömmöjen haisteluun. Mutta yritä edes laajentaa ajatusmaailmaasi, voisiko sisäilma ongelmat selittyä osaksi koneellisella ilmanvaihdolla...

"voisiko sisäilma ongelmat selittyä osaksi koneellisella ilmanvaihdolla... "

Ongelmat johtuvat hyvin monesta tapahtumasta. Myös koneellisesta ilmanvaihdosta ja suodattimien laadusta ja "kunnosta".
        Käyhän joskus ottamassa "materiaalinäyte" koneellisen ilmastoinnin suodattimista siitä viljely ja labraan analyysiin ja kerro mitä löytyi.
        Jollei hienosuodatin ole riittävän "tiheä" niin mikrobit mitä emme silmillä näe pakkosyötetään sisäilmastoomme. Terve ihminen voi tämän kestää mutta en osaa sanoa kuinka kauan. Herkistyneet oireilevat jo pienistäkin määristä, alle viitearvojen mitkä eivät ole edes terveysperusteisia.

Onko viitearvot peräti kovakuntoisimpien terveiden ihmisten mukaan laadittu, että päästään halvoilla homeremonteilla ongelmasta ohi tai vain esim. MCF PHMG myrkytyksellä, mikä ei kuitenkaan ole mikään "homeremontti" korostan tätä.

Kun ilmastointikanavistoon pääsee kosteutta ja sinne lentelee perhoset, ampiaiset, sääsket ja muut pieneliöt ja pöly, kadulta, metsästä ja taivahalta, niin onhan siellä kanavistossa ja varsinkin suodattimissa kasvualusta mikrobeille ja "toksiineillekin". No meillä on tälläinen ongelma useassa asunnossa kerrostalossa ja aiheuttaa simäoireita, hengitys raskasta ja suu- ja päänsärkyä. Räkääkin pukkaa onteloista yhtenään.
        Jos tuo kanavisto on puhdistettu tai puhdistetaan "ilmastointikanavien desinfiointiaineilla PHMG" niin lopputulos on sellainen, että ei ole väliä onko kämpässä ali- tai ylipaine ihmiset siinä sisäilmastossa alkavat oireilemaan ja sairastelemaan se on kaveri aivan varma. Joku ennemmin ja toinen vähän myöhemmin. Joku kenellä rautainen kunto ja geeniperimä hyvä ja on pois paljon siitä asunnosta selviää hyvinkin pitkään. Mutta onko se asumista jos sieltä pitää pois olla pitkiä aikoja.
        Joka tapauksessa olkaa paljon ulkona, liikkukaa paljon ja syökää tervellisesti. Lopettakaa tupakanpoltto ja viinaa maltillisesti niin kyllähän silloin voi paremmin kestää ympäristömyrkkyjäkin ja jotenkin pärjäilee myrkytetyssä sisäilmastossa.
        En ole mikään asiantuntija. Tässä maassa on helvetisti "asiantuntijoita" mutta todellisia osaajia erittäin harvassa. Kysy lisää niin vastaan. Jollen osaa vastata niin soittelen niille jotka todella asioista tietävät kuten M S-S (professori) tutkinut paljon mm. PHMG ja PHMB mikä tulisi kieltää myös ja heti kohta.

"Pitääkö talon olla ali- vai ylipaineistettu? Kumpi olisi parempi sisäilman kannalta?"

Tuohon en osaa sanoa mitään varmaa. Jos ensin ylipaineinen niin asunnon kosteus sauna- ja pyykinpesupäivinä kuusihenkisessä perheessä ylimääräinen kosteus panattelee rakenteisiin. Muutaman vuoden päästä kun korjataan "ilmastointia" alipaineiseksi vaikka niin homeet ja kastuneiden- ja homehtuneiden rakennusmateriaalien myrkylliset kaasut ja höyryt pääsevät sisäilmastoon ja aiheuttaa "herkille" oireita sekä vakaviakin sairasteluja. Näin maalaisjärjellä kun ajattelen. Mutta homekoirahan se silloin on hätiin kutsuttava jos ei tikalla heittämällä homehtunut paikka löydy viidellä ekalla tikalla.

• V-etu#1 silläkin on
        V-etu #1 silläkin kirjoitti:

"voisiko sisäilma ongelmat selittyä osaksi koneellisella ilmanvaihdolla... "

Ongelmat johtuvat hyvin monesta tapahtumasta. Myös koneellisesta ilmanvaihdosta ja suodattimien laadusta ja "kunnosta".
        Käyhän joskus ottamassa "materiaalinäyte" koneellisen ilmastoinnin suodattimista siitä viljely ja labraan analyysiin ja kerro mitä löytyi.
        Jollei hienosuodatin ole riittävän "tiheä" niin mikrobit mitä emme silmillä näe pakkosyötetään sisäilmastoomme. Terve ihminen voi tämän kestää mutta en osaa sanoa kuinka kauan. Herkistyneet oireilevat jo pienistäkin määristä, alle viitearvojen mitkä eivät ole edes terveysperusteisia.

Onko viitearvot peräti kovakuntoisimpien terveiden ihmisten mukaan laadittu, että päästään halvoilla homeremonteilla ongelmasta ohi tai vain esim. MCF PHMG myrkytyksellä, mikä ei kuitenkaan ole mikään "homeremontti" korostan tätä.

Kun ilmastointikanavistoon pääsee kosteutta ja sinne lentelee perhoset, ampiaiset, sääsket ja muut pieneliöt ja pöly, kadulta, metsästä ja taivahalta, niin onhan siellä kanavistossa ja varsinkin suodattimissa kasvualusta mikrobeille ja "toksiineillekin". No meillä on tälläinen ongelma useassa asunnossa kerrostalossa ja aiheuttaa simäoireita, hengitys raskasta ja suu- ja päänsärkyä. Räkääkin pukkaa onteloista yhtenään.
        Jos tuo kanavisto on puhdistettu tai puhdistetaan "ilmastointikanavien desinfiointiaineilla PHMG" niin lopputulos on sellainen, että ei ole väliä onko kämpässä ali- tai ylipaine ihmiset siinä sisäilmastossa alkavat oireilemaan ja sairastelemaan se on kaveri aivan varma. Joku ennemmin ja toinen vähän myöhemmin. Joku kenellä rautainen kunto ja geeniperimä hyvä ja on pois paljon siitä asunnosta selviää hyvinkin pitkään. Mutta onko se asumista jos sieltä pitää pois olla pitkiä aikoja.
        Joka tapauksessa olkaa paljon ulkona, liikkukaa paljon ja syökää tervellisesti. Lopettakaa tupakanpoltto ja viinaa maltillisesti niin kyllähän silloin voi paremmin kestää ympäristömyrkkyjäkin ja jotenkin pärjäilee myrkytetyssä sisäilmastossa.
        En ole mikään asiantuntija. Tässä maassa on helvetisti "asiantuntijoita" mutta todellisia osaajia erittäin harvassa. Kysy lisää niin vastaan. Jollen osaa vastata niin soittelen niille jotka todella asioista tietävät kuten M S-S (professori) tutkinut paljon mm. PHMG ja PHMB mikä tulisi kieltää myös ja heti kohta.

"Pitääkö talon olla ali- vai ylipaineistettu? Kumpi olisi parempi sisäilman kannalta?"

Tuohon en osaa sanoa mitään varmaa. Jos ensin ylipaineinen niin asunnon kosteus sauna- ja pyykinpesupäivinä kuusihenkisessä perheessä ylimääräinen kosteus panattelee rakenteisiin. Muutaman vuoden päästä kun korjataan "ilmastointia" alipaineiseksi vaikka niin homeet ja kastuneiden- ja homehtuneiden rakennusmateriaalien myrkylliset kaasut ja höyryt pääsevät sisäilmastoon ja aiheuttaa "herkille" oireita sekä vakaviakin sairasteluja. Näin maalaisjärjellä kun ajattelen. Mutta homekoirahan se silloin on hätiin kutsuttava jos ei tikalla heittämällä homehtunut paikka löydy viidellä ekalla tikalla.

Tuossa perusteluni ilmastointikoneiden suodattimista "filtterit".

Kovia toksiineita löytynyt. Toksiini=myrkky.

Lainaus alkaa:
        Huonekohtainen ilmastointi, jossa korvausilmaventtiili FRESH 80 suodattimessa oli mikrobeja seuraavasti.
        Mesofiiliset sienet (cfu=kpl/g) 2 % mallasuutealusta, koko pitoisuus 520 000
        lajeja mm, Trichoterma, Cladosporium, Penicillium, Alternaria,Aereobasidium, Exophiala
        Mesofiiliset bakteerit (cfu/g) TGH-alusta, koko pitoisuus 90 000.
        Mahtaakohan tällaisen suodattimen läpi virrannut ilma olla terveydelle haitallista?Ilmaa tuli, joten se ei ollut tukossa. Voisikohan joku asiantuntija vastata.
        Lainaus loppu.

Lisää on tuolla osiolla: Kannattaa vaikka lukea.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10885763

Tää on vastaus nimimerkille pullostatullu. Kysy lisää niin etsin sulle oikeita rehellisiä vastauksia kysymyksiisi, ei siinä mitään reilu peli vai mitä...

• keuhkopuoli varis

Tsemppiä sulle.Meitä sairastuneita (sisäilmasta) on muitakin.Oletko ajatellut että vosit vielä kuitenkin hakeutua työnantajasi vakuutuksen rahoittamana työkokeiluun? Jos työ vie terveyttäsi niin luulisi sinulla tuohon olevan mahdollisuus.itsekin olen menossa eri työnantajalle työkokeiluun ja minulle maksetaan vakuutuksen kautta palkkaa.Teen ensin 4h ja siiten katsotaan pystynkö astmani takia pidempään työaikaan.ÄLÄ luovuta! Olethan Heli ry:N jäsen? Voimaa tulevaan.

• Mitä apua tuosta

"Olethan Heli ry:N jäsen?"

• keuhkopuoli varis

No tietoa ja apua jotta duunarin oikeus totteutuu.Vertaistuki ei ole koskaan huono asia kun meitä sairaita on! Että semmoista apua.Jokainen tekee valintansa itse mutta miksi ei voisi tuoda esille ko liiton nimeä?

• Todellista apua siis

Montako se liitto on pelastanut tai parantanut niistä jotka ovat kaiken, terveytensä lisäksi, menettäneet syyttömänä kosteus- ja homevaurioisessa rakennuksessa toisten tekemien virheiden vuoksi. Onko jotain faktaa lyödä pöytään.

600 000 - 800 000 on altistunut jo useamman vuoden "homeille" asiantuntijoiden arvion mukaan. Uskon, että on nykyisin kyse jopa miljoonasta. Tuhansia sairastuu pahoin. Montako tuo liitto on pelastanut ja parantanut "vertaistuella" anna jotain lukuja.

Puheet on puheita, jotain tekoja nyt aletaan pikkuhiljaa odottamaan oikeusturvamme ja vakuutusturvamme parantamiseksi. STM, TTL, THL, Valvira, Tukes, AVI:t ja vastaavat verovaroin pyörivät porukat.

Ihmisoikeutta on poljettu vuosikaudet lokaan vähättelemällä ja vääristelemällä ja jopa pimittämällä kosteusvaurio ja homevaurio-ongelmia...

Kuka suojelee petollisia toimia kuten, "Ensin homedesinfiointi ja sen jälkeen näytteiden otot" ja näiden jälkeen terveysmiehet sanoo, että ei terveyshaittaa vaikka myrkyllisessä sisäilmastossa kakarat sairastuu pahoin ja vanhemmat keikkuu kuoleman rajamailla. Tässä teille totuuksia oikeaa vertaistukea "vanhan" elämänkokemuksista viimeiseltä kolmelta vuodelta.

Vertaistuet ja homehtuneiden rakennusten asukkaiden "kesätapahtumat" on ihan OK tiettyyn pisteeseen asti, mutta porukkaa on helvetisti ketkä tarvitsevat muutakin kuin "vertaistukkee".

Tälläkin "vertaistukipalstalla" pyörii paljon tyhjänpäiväisiä vähättelijöitä paskan jauhajia vittuilemassa jos joku yrittää sanoa totuuksia niistä asioista minkä vuoksi kosteus- ja homevaurioisessa rakennuksessa terveytensä on oikeasti menettänyt.

Terveitten vittuilu sairastuneille on valitettavasti osa tätä "vertaistukea".
        Mutta takaisin annan täydeltä laidalta valehtelijoille, se on kuule "tuunarin" kansalaisoikeus viimeisen päälle ja siitä pidän kiinni loppuun asti.

• keuhkopuoli varis

Katkera ja pisteliäs sävy vaikka hyvää asiaa kirjoitellaan.Ehkä on paras että tuollaisen luonteen omaava pysyykin poissa ko tapahtumista.Tai käytää energiansa isojen tahojen haukkumiseen mutta oletko siitä hyötynyt?Konkeettisesti?

• 666+69+13=748

Toistaiseksi kaikki energia on mennyt siihen, kun olen yrittänyt pitää huolen, ettei petikaveri ja jälkikasvu joudu kokemaan samanlaista homekusetusta. Homepäiväkodissa, homekoulussa ja homevuokra-asunnossa. Tähän ei ole apua mulle tullut edes ASTE:ry joten omilla tässä on vaan mentävä ja uskottava omaan tekemiseen.
      Vertaistukiporukalta alkoi melko varhaisessa vaiheessa tulemaan homevittuilua kun neuvoja täältäkin aloin kyselemään. Kylymä totuus selvisi siis siitä miten suomalainen suhtautuu pohjimmiltaan naapurinsa ja lähinmäisensä surkeaan kohtaloon homekatastrofin aikana. Valitettavasti useilla "vastustajillani" on ollut parasta iloa se vahingonilo, mutta ei se mua kyllä yllättänyt.

En ole katkera vaan suomeksi sanoen vittuuntunut jatkuvaan paskan jauhantaan sekä vähättelyyn mistä ei ole mitään hyötyä yhdellekään homeisiin- ja myrkkyihin sairastuneelle nyt eikä tulevaisuudessa senkään vertaa.

En hauku ketään vaan kerron mikä on järjestelmän heikkous. Mitä on ollut oikein vastuuntunto homeongelman ympärillä niillä kenelle se kuuluu (siis vastuu). Mitä olen kokenut homebisneksen kautta jopa petollisten näytteidenottojen osalta. Enkä ole ainoa (petoksia kokenut) vaan yksi harvoista joka näistä asioista kertoo rehellisesti

Selvitäkseen homekatastrofista edes jotenkin on vain ehdoton rehellisyys se oikea tie mitä meinaan talsia. Vääristelijät ja valehtelijat tunnistan aika nopeasti tällä hetkellä.

Yllätys kylläkin oli se, että viranomaisten ja terveysmiesten välinpitämättömyys oli enempi sääntö kuin poikkeus. Mutta mennään etteenpäin. Ei jäädä paikalleen polkemaan.
      Homesairaiden "kesätapahtumiin" hakeudun kun en pysty itsestäni enkä jälkipolvista huolta enää kantamaan.

Voinhan minäkin "vertaistukea" teitä jokaista ei siinä mitään:

"Voi voi, tsemppiä sulle, yritä kestää, voimia, pärjäile, pikaista paranemista, lähde pois siitä asunnosta, heitä kamat pois jos raskit, mene Lappiin jned." Mutta ketä tämä sitten auttaa. Ei anakaan ketään kosteusvauriorakennusten myrkyille- ja homeille sairastunutta eikä yhtään yksihuoltajaa kenen pikkuvesseli on terveytensä syyttömänä menettänyt homepäiväkodissa mikä on vuosien homepaskaväännön jälkeen päätetty vihdoinkin purkaa.
      Tsemppiä kuitennii kaikille.

• Kuitennii tsemppiä
    • Homemies5000

No. Tänään pääsen jutteleemaan työterveyshoitajan kanssa ja ens viikolla psykologia ja lääkäriä. Jotain mun täytyy keksiä tähän. Ei jaksa olla flunssasen oloinen ja kipeänä jatkuvasti.

Kiitos kumminkin niille jotka minua ymmärtää tässä asiassa.

Meinaan yli 2 vuotta oman terveytensä kanssa taistelua on pitkä aika kenelle tahansa...nyt vaan on tullut mitta täyteen. En vaan enää halua riskeerata terveyteni kanssa kun selvästi voin paremmin kun kotona olen.

Mulla on taas monta viikkoa menny pipariksi kun ei ole jaksanut treeneissä käydä.
      Ei työntekemisen kuulu vaikeuttaa normaalia arkea näin paljon. Jumalauta. Mulla on muutakin elämää kuin töissä oleminen. Tai oikeastaan viimeaikoina ei ole ollut kun ei vaan jaksa. Ja myönnän että tämä syö henkisesti miestä.

Uskon edelleen että suomen masennustilastot johtuvat pitkälti sisäilmaongelmien aiheuttamista oireista. Tottakai kun ihminen oirelee fyysisesti se vaikuttaa myös mieleen. Varsinkin jos syytä ei löydetä...

Itseäni on onneksi tutkittu ja otettu toistaiseksi tosissaan. Mulle on moni sanonut että "älä ota masennusmerkintää papereihin". No, valitettavasti mulla on keinot lopussa. En mä vaan voi pois töistä jäädäkään, jokainen normaali työssäkäyvä ja laskuja itse maksava sen tajuaa. On lainaa ja velkaa. On asumiskuluja ja muuta mitä pitää maksaa. Ja myönnän ihan rehellisesti, käsi rinnan päällä että kyllä tässä henkisesti aika finaalissa on. Olkoot sitten heikkoutta. En minä häpeä ainakaan.

Haluaisinpa vaan että pystyis jokaisen joka näitä oireita ym. vaivoja vähättelee niin laittaa kokemaan saman ja katsoa kuinka kauan nuppi pysyy kasassa ja kuinka "sä vaan kuvittelet, ei sul mitää oo. jos sä vaan nukut ja syöt huonosti?".

Tässä on kahden vuoden aikana koitettu kaikkea. Elämäntapanikin on parantunut, eikä se huono juttu ole tietty. Huono juttu on se että sekään ei vointia parantanut.

Voimia kaikille teille jotka näistä ongelmista joudutte tai olette joutuneet kärsimään.

• Homemies5000

Terkkarilla käyty. Naurattaa koko homma jo.

"No jos sä nyt vaan koittaisit pienessä flunssassakin siellä töissä olla" Miksi pitäisi? Miksi pitäisi terveytensä riskeerata vielä enemmän jossain läpimädässä työpaikassa?

"Taistele vaan sitä väsymystä vastaan. Päätä ettet nuku" Voi kun voisinkin päättää. Tämä väsymys on niin lamaannuttavaa että vaikka rehkin fyysisestikin niin voin nukahtaa. Totaalinen uupumus.

"Jos se vaan siitä vetoisuudesta johtuu että olet kipeä?" Juu. Ikkuna on ollut jo aika kauankin kiinni.

"No joskus ihmiset vaan sairastelee enemmän" Kas kas kummaa kun en ole koskaan sairastellut näin paljoa ja kierre alkoi sen jälkeen kun tulin tänne töihin.

Taistelen tuulimyllyjä vastaan. Miksi ne ei vaan irtisano mua?! Miksi?

• 5+7

Näitä terveysihmisiä varten helvetissä on varmasti ihan oma osasto.

• Jättihuiijaus

Olin jo lapsena allerginen maatalon "päästöille" kaikkine eläinpölyineen. Huomasin muualla voivani paremmin. Nyt 50 vuotta myöhemmin olen edelleen "muualla" ja voin kohtuullisesti.
      Kalliiksi tuli, talo annettiin vanhan tavan mukaan sille, joka jäi taloon.
      Muutama ammatinvaihtokin on pitänyt tehdä.

Kosteusremonttien jälkeen uusitut katotkin kohta vuotavat, kun hajautetun organisaation jäsenet eivät muka ymmärrä toisiaan. Näistä rikoksista kannatan kuolemanrangaistusta.

• Ei ie ei
    • Kaksi vaihtoehtoa:

-Sinnittele työpaikallasi ja menetät terveytesi.
      -Tai otat ritolat työpaikaltasi ja hoidat itsesi kuntoon:

*Kvht. -altistuneen oiretesti.
      Tämä sivu on päivitetty 03 joulukuu 2012

>>>>>>>>>>>Huomioi ensin tämä:
      Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
      1. Pyrit kvht-altisteettomiin tiloihin jolloin kvht-altistumisen oireista häviää noin puolet, eli jäljelle jää noin 20-oiretta.
      2. Syöt riittävästi ja riittävän kauan po tärkeimpiä bakteereita. Jäljelle jää noin 0….5 oiretta joka on normaali/terve tila.
      a. Mikäli oireilu jämähtää paikoilleen noin 10-osuman seudulle niin, joko et ole saanut po bakteereita riittävästi, tai
      b. Kvht-altistut edelleen tietämättäsi koska kvht-gogktailit eivät välttämättä haise!
      Syy siihen miksi rivilääkärit leimaavat kvht-altistuneen mielenvikaiseksi selviää testistä. Jatkuu...........
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

Mhb opastus:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

• Viduiqs täälläkin

http://www.kangasniemen-kunnallislehti.fi/

On jo mennyt ja kohta tehtävä korjauskin menee. Mitään ei tehdä toisin kuin ennen.
      Vuorivillaa ja kosteussulkuja - v-tuiks menee ja varmasti.
      Rakenne sellaiseksi ettei kumpaakaan tarvita - pkle.

• Miljoonan vahinko

sadan euron säästöllä!!

..........jatkuu. Epäonnistunut kosteusvaurio remontti:
      Eräs miljoonia markkoja maksanut rakennus valmistui 1990-luvulla. Kaikki meni muutaman vuoden hyvin, kunnes 2000-luvun alussa rakennuksessa oleskelevat henkilöt alkoivat oireilemaan kosteusvauriohomeiden vuoksi, joten rakennus peruskorjattiin reilun miljoonan markan arvosta. Mutta kehoituksestani huolimatta vesi kiertoisen lämmityksen kiertovesipumppuja ja käyttövesi kiertopumppuja eivät suostuneet vaihtamaan paluu-linjasta lähtevään-linjaan vesi vuotojen ehkäisemiseksi. Nyt ovat taas muutaman vuoden ihmetelleet, mistä vesi pääsee rakenteisiin, kun taas samat kohdat rakennuksesta ovat kosteusvauriohomeessa.
      >>>>>>On pakko sanoa: Vain sadan euron tähden!
      Tekstin tarkkoja aikoja, paikkoja, eikä nimiä mainita tunnistettavuuden estämiseksi.
      Ja edelleenkin kiertovesipumppu on suurin mystinen syy vesivuotoihin rakenteissa!
      >>>>>>Lisäys 25.12.2012:
      Ovat vaihtaneet jo kaikki kiertovesipumput paluu-linjasta lähtevään-linjaan, mutta tämä ei tietenkään poista niitä jo sattuneita vesivuotoja rakenteisiin! Jatkuu.........
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kv-kosteusvauriot-mista-johtuu/#Epaonnistunut_kosteusvaurio_remontti_

• Homemies5000

Sairaslomaakaan ei heru vaikka olen testin mukaan jo keskivaiheilla masennukseni kanssa.

Pitänee mennä kunnaliselle puolelle. Työterveyslääkäri tarjosi vain mielialalääkkeit uupumukseen.

Että näin meillä :) Kun ihminen ajetaan henkisesti loppuun niin minkäs teet.

En voi tästä enää minnekään valittaakaan. Saan oireita ihan koko talosta. En pelkästään työhuoneestani.

• Homemies5000

Minulta ei edelleenkään ole otettu mitään vasta-aine testejä..ja siihen vaan sanotaan että "ei ne sitä ongelmaa poista jos sulla vasta-aineita veressä on".

En ymmärrä miksi ihmistä joka selvästi oireilee työpaikalla pakotetaan olemaan töissä?

Olen henkisesti loppu, fyysisesti sinnittelen.

Onko tämä sitä työuran pidentämistä?

• Altistunut
        Homemies5000 kirjoitti:

Minulta ei edelleenkään ole otettu mitään vasta-aine testejä..ja siihen vaan sanotaan että "ei ne sitä ongelmaa poista jos sulla vasta-aineita veressä on".

En ymmärrä miksi ihmistä joka selvästi oireilee työpaikalla pakotetaan olemaan töissä?

Olen henkisesti loppu, fyysisesti sinnittelen.

Onko tämä sitä työuran pidentämistä?

Tarinasi kuulostaa kaikin puolin tutulle. Toivottavasti saat apua kunnalliselta puolelta.
        Tsemppiä!

• kokeilija

Miksi sinä et ehdota työkokeilua eri firmassa? saisit vakuutusyhtiöltä kuntotusrahaa siltä ajalta.(mahdollisesti)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      115
      1887
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1362
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1307
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      53
      1049
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      982
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      936
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      847
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      844
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      822
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe