Itsellääni on ollut pari vuotta masennusta ja nyt vasta hakeuduin 5 pvä sitten lääkärille tämän takia. Sain diagnoosin keskivaikea masennus. Sain masennuslääkityksen, jota olen syönyt nyt 5päivää. Irtisanoin itseni töistä reilu kuukausi sitten, kai masennuksen takia ja sen takia, että haluan elämältä jotain muuta. Nyt en ole töissä, enkä pysty ajattelemaankaan töihin menoa ja elelen säästörahoilla toistaiseksi. Mikäli tämä masennus ei lähdet tästä parantumaan ja en vielä kykene moneen kuukauteen töihin, niin mistä saan rahaa. Saako Kelalta masennuksen vuoksi rahaa elämiseen vai onko minun mahdollista saada toimeentulotukea? Mistä te, jotka joudutte tämän kamalan sairauden vuoksi olemaan pois töistä pidempään saatte rahaa vuokraa ja ruokaan? Haluaisin kyllä takaisin työelämään, mutta kun ei pysty tällä hetkellä tekemään muuta kuin makaamaan sohvalla vaikka kuinka haluaisi ryhdistäytyä. Toivon vaan kovasti, että nämä masennuslääkkeet alkavat parin viikon sisään vaikuttaa ja jaksan alkaa suunnittelemaan töiden etsimistä.
Mistä rahaa kun on työkyvytön
12
1522
Vastaukset
- Vähän ryhtiä nyt
Etkö tiedä että Kelalta saa sairauspäivärahaa? Otahan selvää pikimmiten ja laita paperit heti vetämään.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf?Open- ................
Onko sinulla lääkärintodistus?
- Vähän ryhtiä nyt
................ kirjoitti:
Onko sinulla lääkärintodistus?
En mä tarvii todistusta.
- Terapiatapaus
Huono homma kun irtisanouduit.
Joka tapauksessa menet takaisin lekurille ja kerrot olevasi työkyvytön. Jos sairauspäivärahaa ei tule, niin voit mennä sossuun. Myös vajaakuntoiseksi työttömäksi voi ilmoittautua. - köyhän rikas elämä
Mistäkö saamme rahaa vuokraan ja ruokaan? Eläkelaitoksilta Kela mukaan lukien ja asumistukea Kelalta.
Jos toimeentulominimi vuokran ja terveydenhoitomenojen jälkeen ei täyty, toimeentulotuki kattaa erotuksen. Minimi on yksin asuvalle ihmiselle 477,36 kuukaudessa. Tämä kattaa ruoan, matkat, vaatteet, puhelimen ym. - rewb webhwqhb
Perseestä saa rahaa kun osaa antaa ja ottaa oikein.
- tois.eläkkeellä
Jos aikoo hakea KELA:n sairauspäivärahaa niin kyllä se lääkärintodistus työkyvyttömyydestä pitää olla olemassa, samoin jos ilmoittautuu vajaakuntoiseksi työnhakijaksi.
AP: miksi irtisanoit itsesi???
- w-d.
Masennuksella ei oikein sairaslomaa irtoa kuin kaksi kuukautta alkuun kokemukseni mukaan. Lääkärintodistus tietty ratkaisee paljon siinäkin asiassa.
Jos ei Kela maksa sairaspäivärhaa, saat tosiaan työkkäriin sairaslomatodistuksen kiikuttamalla itsesi vajaakuntoiseksi työnhakijaksi. Ainoastaan vakava masennus otetaan kelassa vakavasti ja se on kyllä väärin. Itselläni masennus alkoi lievänä ja pyöritin lääkärintodisturumbaa kolme vuotta, ei sairaslomaa. Työkkäri maksoi elämisen. Se muutti masennukseni vakavaksi ja nyt kesällä pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle. - rgv rg
Sossuun vaan.
- Maroolofi
Joopa joo.
Itselläni on parantumaton fyysinen vamma, jonka takia mielestäni minun kuuluisi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Minulla on kyllä diagnosoitu keskivaikea masennus, mutta:
a) Masennus ei parane kotona lonkkaa vetämällä
b) Tiedän, mitkä asiat minua masentavat. Siihen ei auta lääkitys, vaan niiden asioiden korjaaminen. Jos niitä ei voi muuttaa, ne pitää hyväksyä.
Itse olen nyt joutunut elämään jo muutaman kuukauden pelkällä toimeentulotuella, eikä parempaa ole varmaan näköpiirissä. Työnhakijana en voi olla, kun en pysty kokoaikatyöhön, ja kuntouttavaan työtoimintaan ei ole päässyt. Olen kai liian vanha(30), Alle 25-vuotiaat ovat lienee etusijalla.
Lääkärille olen menossa, mutta mistään eläkkeistä en viitsi haaveilla, koska fyysisten vammojen takia ei kuulemma pääse. Masennukseen en taas viitsi vedota, koska se tuntuisi vähintään kornilta. - kji
Sossusta saa toimeentulotukea kun olet käyttänyt ensin kaiken omaisuutesi ja säästösi. Toki he edellyttävät kirjautumista työnhakijaksi olit kunnossa tai et. Luulisin, että et ole oikeutettu sairaspäivärahaan koska et ole työsuhteessa. Sairaana ei ole työnhakuvelvoitetta työkkärissä jos on sairaslomatodistus. Muutenhan sinun oletetaan olevan aktiivinen työnhakija.
- Maroolofi
Nää byrot on niin monimutkaisia, ja enen kaikkea absurdeja.
Tulis nyt vaan se kansalaispalkka eli perustulo, niin ei tarviis mitään toimeentulotukia tai sairauspäivärahoja anoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658