Maran hyvä englanti

anpiliivipöl

Kv-stara kirjoittaa instaan: Two hairdresser is almoust sufficient for me. Miten joku voi olla noin puupää? Eikö tuo onneton voisi pyytää jotain kaveriaan kääntämään tuherruksensa tai jättää suosiolla vieraat kielet väliin?

47

1136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Japanin suomenkieli

Suomalaisia on arvosteltu yleensä siitä, että suomalainen ei käytä ulkomaan kieliä, ellei ole varma että käyttää niitä täydellisesti.
      Sinänsä on oikein positiivista nähdä, että on myös suomalaisia jotka rohkeasti käyttävät ulkomaan kieliä, ja kieliä käyttämällä voi sanoa että "matkalla oppii ja harjaantuu lisää".
      Mikäli ei käytä kieliä ollenkaan ei myös ole odotettavissa että taidot karttuisivat.

Aivan kuin musiikissa ja urheilussakin, harjoitus voi tehdä mestarin.

Hienoa Martina, käytä vain rohkeasti vieraita kieliä virheistä välittämättä.

Olen itsekin asioinut mm. Japanilaisten asiakkaiden kanssa, jotka puhuivat "Suomea" kuin viimeistä päivää. Eri asia oli saiko mitään selvää mitä ne yrittivät sanoa.

Rohkeutta kuitenkin oli puhua "siansaksa" Suomea aivan suu vaahdossa.

• redlighton

Martina ei osaa edes suomen kielioppia joten englannin on jo liikaa pyydetty.

• Ylämummo kysyy
        redlighton kirjoitti:

Martina ei osaa edes suomen kielioppia joten englannin on jo liikaa pyydetty.

Onkos se Martina ylioppilas?

• redlighton
        Ylämummo kysyy kirjoitti:

Onkos se Martina ylioppilas?

Martsu on peruskoulun käynyt ja senkin huonolla menestyksellä . Ammattia sillä ei ole kun kaikki on jäänyt kesken, Sisustussuunnittelija opintojaan hehkutti viime vuonna, mutta nekin jäi puolitiehen.

• Puhua Suomea?

Miten "Suomea" puhutaan? Onko se yhtä helppoa kuin esim. Belgian, Sveitsin, Kanadan, Australian ja Yhdysvaltojen puhuminen?
        Jos et tiennyt, Suomi on maa ja suomi on kieli. Eikö olekin vaikeaa?

• Ei ylvästele

Kyllä kunnioitan Martinaa siitä, että rehellisesti näyttää millä "tasolla" on, eikä yritä esittää parempaa kuin onkaan.

Toiset ihmiset koittavat loistaa vaikka lainahöyhenillä, mutta siinä käy usein nolosti, kun totuus vääjäämättä lopulta paljastuu.

• redlighton

Kunnioitan Martinassa sitä, että hän yrittää viimeiseen asti luoda unelmiaan ja uskoo niihin, mutta kun lahjoja ei ole, olis parempi keskittyä kahteen pieneen lapseen ja jättää julkisuus kokonaan ja hankkia kunnon ammatti tulevaisuuden kannalta.

• rahaton ja varaton
        redlighton kirjoitti:

Kunnioitan Martinassa sitä, että hän yrittää viimeiseen asti luoda unelmiaan ja uskoo niihin, mutta kun lahjoja ei ole, olis parempi keskittyä kahteen pieneen lapseen ja jättää julkisuus kokonaan ja hankkia kunnon ammatti tulevaisuuden kannalta.

Ei hän tasoaan rehellisesti näytä vaan yrittää esittää jotain mitä ei ole. Kaikki kuitenkin näkevät asioiden todellisen laidan ja sen, mikä pohjimmiltaan hän on.

• yeah babe..
        rahaton ja varaton kirjoitti:

Ei hän tasoaan rehellisesti näytä vaan yrittää esittää jotain mitä ei ole. Kaikki kuitenkin näkevät asioiden todellisen laidan ja sen, mikä pohjimmiltaan hän on.

miksi pröystäillä design kamppeilla ja muulla "glamourilla",kun kaikki menee ulosottoon ja mistään ei makseta,ei edes veroja...Käsittämätöntä junttiutta ja suorastaan tyhmyyttä,mun mielestä.Pummin elämäntyylissä ei mielestäni ole mitään hienoa tai kadehdittavaa.Myötähäpeää ja sääliä lähinnä herättää....

• Mitä tarkoittaa?

Mitä tarkoittaa tuo termi "KV-Stara"

• redlighton

Luulen et "Kansainvälinen-Stara"

• Monia tasoja

Jossai viestiketjuissa ja FB:ssa voi kirjoitella vähä miten sattuu. Eihän se kuntokaan aina ole aivan kohdallaan.

Blogit ovat jo astetta vaativampia. Huolimattomalla tyylillä voi tavoitella nuorekasta otetta, mutta sekin pitäisi silloin hallita. Pelkkä väärinkirjoittaminen ei oikein anna toivottua vaikutusta, ennen ehkä vähän jälkeenjääneen.

Virallisemmat dokumentit, kuten firman nettisivut ja muut esitteet, eivät enää anna paljoakaan vapauksia. Eivät ainakaan, jos tahtoo antaa luotettavan ja ammattitaitoisen kuvan.

Noita kaikkia on kuitenkin helppo jälkeenkin editoida, mutta kaikkein nolointa olisi, jos sattuisi hakkuuttamaan nahkaansa ison tatuoinnin ja siihen tulisi kirjoitusvirhe.

• redlighton

Martinan kehnon englannin kielentaidon jo osoitti tatuointi : There were is mill, there is a road.

• Ammatietiikkaa
        redlighton kirjoitti:

Martinan kehnon englannin kielentaidon jo osoitti tatuointi : There were is mill, there is a road.

Eikö tatuoijakaan sitten korjannut. Sanoisin ennemmin että tatuoijan vika. Vähän pitäisi olla vastuuta ja asiakaspalveluhenkeä.
        Tatuoija on surkimus kun ei korjannut. Ammattitaidottomuutta. Tatuoija on vastuussa tuosta ilman muuta.

• lizardz
        Ammatietiikkaa kirjoitti:

Eikö tatuoijakaan sitten korjannut. Sanoisin ennemmin että tatuoijan vika. Vähän pitäisi olla vastuuta ja asiakaspalveluhenkeä.
        Tatuoija on surkimus kun ei korjannut. Ammattitaidottomuutta. Tatuoija on vastuussa tuosta ilman muuta.

no kyllä tatuoijallakin on vastuu, mutta asiakas hyväksyy sen ennen kuin ottaa. Joten älä syytä pelkästään tatuoijaa..molemmat idiootteja.

• Taustatietoa
        lizardz kirjoitti:

no kyllä tatuoijallakin on vastuu, mutta asiakas hyväksyy sen ennen kuin ottaa. Joten älä syytä pelkästään tatuoijaa..molemmat idiootteja.

Aikanaan Martina esitteli tatskansa Seiskassa ja kertoi itse suunnitelleensa sen. Matki Angelina Jolieta, jolla myös on tatskaa alavatsassaankin.

Angelinan mahatatska (Ei kaksinen sekään):
        http://www.tattoo-models.net/wp-content/uploads/2013/01/angelina-jolie-tattoos-cross-600x250.jpg

Martinan vastaava (silloisessa mallissaan):
        http://lusofin.com/blog/wp-content/uploads/2007/07/martina-tatuointi.jpg

• lizardz
        Taustatietoa kirjoitti:

Aikanaan Martina esitteli tatskansa Seiskassa ja kertoi itse suunnitelleensa sen. Matki Angelina Jolieta, jolla myös on tatskaa alavatsassaankin.

Angelinan mahatatska (Ei kaksinen sekään):
        http://www.tattoo-models.net/wp-content/uploads/2013/01/angelina-jolie-tattoos-cross-600x250.jpg

Martinan vastaava (silloisessa mallissaan):
        http://lusofin.com/blog/wp-content/uploads/2007/07/martina-tatuointi.jpg

Martinan tatuoinnissa piti olla:
        Where there's a will there's a way
        Mutta tuli näin :
        There were is mill, there is a road

• Kulmakas
        Ammatietiikkaa kirjoitti:

Ei tatuoijilla ole mitään englannin kielen koulutusta. Toki on vastuuttomia tatuoitsijoita, joita ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta jotkut ei vaan rehellisesti osaa. Peruskoulupohjalta niitäkin hommia pystyy tekemään.

Ei ole tosin parhaasta päästä tuo Martinan tatska muutenkaan, näyttää olevan sieltä täältä vähän vinossa. Ehkä ei ole edes ammattitatskaajan tekemä?

• äidinkieli hakusessa
        redlighton kirjoitti:

Vai "englannin kielentaidon" Hahhh ;D

• Kisan ilme

Yksi positiivinen esimerkki siitä, ettei kaikki koskaan voi mennä ihan poskelleen on Miss Helsingin kotisivun ylälaitaan kirjoitettu kilpailun virallinen motto:

"Beauty comes form the inside"

Jotenkin noinhan se siinä kisassa on esillä. Kauneus rakennetaan sinne sisään silikonista ja muista täytteistä, ja kasvot naamaroidaan botoxilla.

• Maratta paras

Minkä kaverin?

• Miss Kaasupullo

Mutta Kellä on Kalossi?

• 33+1

Onneton ALASTONMALLI VAIN JA SEKIN HUONO.

• mara nro:2

mitä tuo Two hairdresser is almoust sufficient for me. sitten meinaa?

• dgy

Ilman "almoust":n u-kirjainta lause tarkoittaa että 2 kampaajaa on lähes riittävästi minulle.

• atet245

rajua on miinustelu haha hihi :D

• uo-mies

Raju miinustelu tarkoittaa töitä koneella.

• kun sanat ei riitä

Yhden taidon Martina osaa, nyrkeillä puhumisen. Tuo näin julki itseään.

• töitä koneella

Mara ja Siideri hakkaavat tauotta miinuksia :DDD

• Mrtnaaaa

Heh, eihän näitä viestejä voi peukuttaa tai dissata - joku on poistanut sen ominaisuuden :- ) Kuka kummassa voi ajatella, että se on niin tärkeää...

• suositeltavaa

Jos ei mitään koulutusta jaksa aloittaa niin kävisi edes kansalaisopiston englanninkielenkurssin.

• Ei ole helppoa

Se ei vaan ole kansainvälisen brändin haltijalle niinkään helppoa.

Viikonlopun kestäneistä HVV-kursseista Martina kertoi ettei oikein osannut olla tavisten joukossa.

• Ei ole halppoa
        Ei ole helppoa kirjoitti:

Se ei vaan ole kansainvälisen brändin haltijalle niinkään helppoa.

Viikonlopun kestäneistä HVV-kursseista Martina kertoi ettei oikein osannut olla tavisten joukossa.

Ihme hommaa tuo miinustaminen.

Jos kirjaa lähes suoraan Martinan omaa blogitekstiä suhtautumisongalmasta, niin sekö on pahasti tehty?

• Eevenvonpeeter

Tyhmä ämmä.. Miten toi edes voi olla hyvä esimerkki jos ei osaa.. Eihän ne penskat tule myöskään pärjäämään jos äiti opettaa väärin..
      On kyllä harvinaisen typerin nainen minkä tiedän..

• PeterVonBagh

Korjattuna tekstisi:
        Tyhmä ämmä.. Miten hän voi olla edes hyvänä esimerkkinä, jos ei itse osaa.. Eihän penskatkaan tule pärjäämään jos äiti opettaa väärin.
        -On kyllä typerin nainen jonka tiedän..
        -On kaikista typerin nainen jonka tiedän..
        -Niistä naisista joita minä tiedän, Martina on harvinaisen typerä..

• V.E. tulkintaa
        PeterVonBagh kirjoitti:

Korjattuna tekstisi:
        Tyhmä ämmä.. Miten hän voi olla edes hyvänä esimerkkinä, jos ei itse osaa.. Eihän penskatkaan tule pärjäämään jos äiti opettaa väärin.

> -Niistä naisista joita minä tiedän, Martina on harvinaisen typerä..

Tietämäni naiset pitävät Martinaa harvinaisen typeränä.

??? :)

• V.E tulkinnalle
        V.E. tulkintaa kirjoitti:

> -Niistä naisista joita minä tiedän, Martina on harvinaisen typerä..

Tietämäni naiset pitävät Martinaa harvinaisen typeränä.

??? :)

Eevenvonpeeterin tietämistä naisista (ne naiset jotka ovat Eevenvonpeeterin itsensä tietämiä, Martina muut naiset) Martina on hänen näkemyksensä mukaan harvinaisen typerä.

• Ammattietiikkaa
        V.E tulkinnalle kirjoitti:

Eevenvonpeeterin tietämistä naisista (ne naiset jotka ovat Eevenvonpeeterin itsensä tietämiä, Martina muut naiset) Martina on hänen näkemyksensä mukaan harvinaisen typerä.

Minun mielestääni Martina ei ole sen typerämpi kuin kukaan muukaan.
        Ihan hyvä ja yritteliäs tyttö.
        Olkoonkin että on tullut jonkun mitäänsanomattoman lestadiolaispiirien tukea nauttivan, nykyään alkoholiin taipuvaisen toisen julkisuuden henkilön kautta "tutuksi", ei se muuta sitä, että Martina tekee edelleen töitä aina siitä lähtöpisteestä alkaen johon milloinkin on päässyt. Menneet ovat menneitä, ja tästä jatketaan eteenpäin.
        Ammattilaismaista toimintaa, ja järjestelmällisen harkittua. Itse olen kovasti tyytyväinen ja iloinen Martinan puolesta, että jaksaa yrittää, eikä lannistu helpolla.
        Olisi minulle ihanteellinen Nainen. Ei siis nainen, vaan Nainen. :-)

• hnekilö
        Ammattietiikkaa kirjoitti:

Minun mielestääni Martina ei ole sen typerämpi kuin kukaan muukaan.
        Ihan hyvä ja yritteliäs tyttö.
        Olkoonkin että on tullut jonkun mitäänsanomattoman lestadiolaispiirien tukea nauttivan, nykyään alkoholiin taipuvaisen toisen julkisuuden henkilön kautta "tutuksi", ei se muuta sitä, että Martina tekee edelleen töitä aina siitä lähtöpisteestä alkaen johon milloinkin on päässyt. Menneet ovat menneitä, ja tästä jatketaan eteenpäin.
        Ammattilaismaista toimintaa, ja järjestelmällisen harkittua. Itse olen kovasti tyytyväinen ja iloinen Martinan puolesta, että jaksaa yrittää, eikä lannistu helpolla.
        Olisi minulle ihanteellinen Nainen. Ei siis nainen, vaan Nainen. :-)

Namskis on ulosottovelkainen ja sivistymätön koko kansan pelle.

• Nimimerkkitähän23456
        PeterVonBagh kirjoitti:

Korjattuna tekstisi:

Ja sinä olet harvinaisen ärsyttävä pilkunnussija :)
        Ja typerä,.ihan selkee tuo viesti tuola yläpuolella on.. Taidat olla martiinaturpahuuliviiksi2 tai joku suomivalas!! :D buahahah mee homo töihin!!

• Laestadious
        hnekilö kirjoitti:

Namskis on ulosottovelkainen ja sivistymätön koko kansan pelle.

Tarkotatko Namskiksella tota lestadiolaisten suojattia? Meinaan vaan et poju ei olis koskaan ilman laestadiusten suojelua tullut miksikään yrittäjänä.

• Ei ymmärrä
        Nimimerkkitähän23456 kirjoitti:

Ja sinä olet harvinaisen ärsyttävä pilkunnussija :)
        Ja typerä,.ihan selkee tuo viesti tuola yläpuolella on.. Taidat olla martiinaturpahuuliviiksi2 tai joku suomivalas!! :D buahahah mee homo töihin!!

Laittaisitko ketä keskustelijoista tarkoitat

• jatka vaan täysillä!

Viihdyttävintä on kyllä se, kun itse luulee olevana älykäs. Siitä tulee parhaat naurut :)

• Japanin suomenkieli

Täsmentäisitkö vielä kehotatko aloittajaa, vai jotakuta keskustelijaa jatkamaan... ?

• fdgsgfsdfgds
      • fdgsgfsdfgds

nop, ei leimmä vaan LIEMMÄ =D

• weer teer is mylly

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      132
      5381
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3862
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2480
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      38
      2044
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1753
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1704
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1640
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1608
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1463
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      38