Koskikeskuksen nuoret.

Imrandom

Miksi ihmeessä Koskikeskuksella pyörii kasa noin 13-18 vuotiaita nuoria, istuu joko Mc'Donaldsissa tai linkosuon vieressä olevalla ns. tupakanpolttopaikalla? Miten he viihtyy siellä... joka päivä?

Vaimoni kanssa oltiin kerran Miamissa syömässä, kunnes me mietittiin pitkään että voitais vielä sen jälkeen käydä kahvilla linkosuolla. No siinä sitten mentiin ja ihmeteltiin kun istuskeltiin että miks ihmeessä meidän takaa kuuluu kauheeta meteliä (huutoa, kiroilua, yms.). Hah, katsottiin siinä sitten kun tupakanpolttopaikalta tuli liuta teinejä! Juuri niitä samoja kasvoja mitä oon hyvinkin ennen nähnyt. (itse käyn noin kaksi kertaa viikossa koskikeskuksella, fysioterapiassa).

Huhhuh, miten ne jaksaa... Itse ton ikäsenä olin jo töissä ja tein koulun eteen kaikkeni. Minkähänlaiset arvosanat niilläkin on..? Harrastuksia..? Anything?

43

2178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhgghfhfghgf

Viettävät kavereidensa kanssa aikaa todennäköisesti. Ei mielestäni mitenkään väärin. Voihan elämänsä omistaa koulutukselle ja työnteolle, mutta kaikki eivät näin halua tehdä ja mielestäni hyvä niin. Työ on ainoastaan elämistä varten eikä elämä työntekoa varten.

Itse en ainakaan ollut juurikaan töissä nuorena, vaan vasta koulun jälkeen. Koulussa ollessaan tekee kyllä ihan täyttä päivää, vaikka tunnit eivät olisikaan sitä perinteistä 40 tuntia viikossa. Ei puhettakaan, että olisin mennyt töihin tuhlaamaan niitä aikoja, jolloin vielä sain olla siitä vapaana.

• Surullista

Normaaleilla nuorilla on koulutyönsä lisäksi harrastuksia.

Nämä koskarin puntiksella olevat tupakoivat nuoret todennäköisesti löytävät itsensä sieltä sossun jonosta.
      Ja heidän vanhempiaan tuskin kiinnostaa lastensa tulevaisuus.

• JussiVirol

Ainahan nuoret on kokoontuneet yhteen ja norkoilleet jossain kioskin tai kaupan nurkilla. Suurin ero taitaa olla, että nykyään sotketaan ja säretään paikkoja paljon enemmän kuin mitä vielä esim. 80-luvulla tehtiin. Plus että ennen mentiin hieman aikaisemmin kotiin.

• mah-mut-vit

Suurin ero vissiin on, että ne notkuilevat nuoret nykyään on niitä muualta tulleita.

En vitsi enää Mäkkärissä käydä kun se on täynnä niitä.

• Haidtakkffdd
        mah-mut-vit kirjoitti:

Suurin ero vissiin on, että ne notkuilevat nuoret nykyään on niitä muualta tulleita.

En vitsi enää Mäkkärissä käydä kun se on täynnä niitä.

Mitä vittua? Painu vittuun Timo Soinin lellikki

• positiivistaasennett

Nuoret on vaan aktiivisia ja haluaa osallistua. Ehdotan että järjestämme nuorille Tampereella kansantanssi-kursseja. Siellä tytöt ja pojat voivat tutustua toisiinsa mukavan kanssakäymisen merkeissä ja saamme samalla hyvän ohjelmanumeron tulevan kesän kukkaisviikoille. Voin henkilökohtaisesti kuvata tapahtuman sitten videolle ja lisätä youtubeen koko Suomen ihasteltavaksi.

• Positiivinen Ihminen

Miksi välitätte mitä siitä missä teinit liikkuvat ja oleskelevat? Eikö se olisi ihan heidän oma asiansa missä he ovat ja mitä tekevät? Eikö henkilöllä itsellä ole elämää tai niinkään kun pitää vaivautua nuorten oleskeluun? Antaa lasten elää miten ne haluaa ja panostaa kouluu jos panostaa. Minkäs sille mahtaa jos heitä ei kiinnosta koulu lainkaan? Nyt ko sanoit tämän että itse teit silloin jo töitä nautitko sinä siitä oikeasti? Työnarkomaanin alku jos totta puhutaan, ja en loukkaa vaan kysyn ja annan mielipiteeni. Miettikää hetki omaa elämäänne ja sitten miettikää muitten elämää tehkääpä niin mutta se vaikuttaa olevan liian vaikeaa... Hyvät päivän jatkot

• Haluantietää

Oon aivan samaa mieltä tosta että jokaisen oma asia missä pyörii ja tottakai kaikki sinne menee, missä eniten "menoa" ja kavereita on. Ei siinä mitään, mutta jos tuolla kauppakeskuksillakin hengaa niin täytyyhän ne hyvät käytöstavat olla.. Mäkin voin sanoa että oon itsekin nähnyt kuinka nuo koskikeskuksen nuoret huutavat ja kiroilevat ja "tuuppivat" ihmisiä. Ovatko ne oikeasti asiakkaita vai mitä ne tekee siellä? Tämä asia mua on henkilökohtasesti kiinnostanut jo pitkään.

• -96 ääni puhuu

eihän tuossa omasta mielestäni ole mitään väärää koska olen huomannut että ei ole nuorille tarpeeksi paikkoja/tiloja joissa me nuoret voimme oleilla jos ei viihdy kotona. Henkilökohtaisesti vietän aikaani reeneissä ja uniikissa suurimmaksi osaksi, mutta ei ole todellakaan nuorten oma vika ettei ole tilaa nuorisolle tarpeeksi.

• koskariteini

hei kaikki! itse olen yksi koskarissa pyörivistä nuorista. olen 15v ysiluokalla ja keskiarvoni koulussa n. 8, eli ihan hyvä. joillain nuorista on toki (huomattavastikin) huonompi keskiarvo ja toisilla tietysti parempi. eli kukaan ei voi sanoa että kaikki koskarissa pyörivät nuoret olis tulevia sossussa jonottajia. tulin tänään lukemaan kotiin koska huomena on kokeet vaikka minua pyydettiin jäämään kaupungille. en kuitenkaan omista elämääni koululle mutta yritän silti sen, mitä jaksan, kuten moni muukin ikäiseni. puhumme usein tulevaisuudestamme. harrastan partiota ja kokonnutaan jokatoinen viikko porukan kanssa. myös moni kaverini koskarista harrastaa esim tanssia, jääkiekkoa ja käy salilla. itse olen koskarissa suurimman osan ajasta kun olen kaupungilla kavereiden kanssa eli n. 2-5 kertaa viikossa. mutta miksi? koskarissa näkee paljon kavereita ja siellä on juurikin se mäkkäri, jossa voi edullisesti käydä syömässä. talvella ulkona on kylmä ja koskarissa voi olla sisällä lämpösessä. kesällähän koskarissa ei niin pyöritä, kun ulkona on paljon kivempi olla. asun sen verran syrjässä keskustasta, ettei kotona voi vaan 'käydä' syömässä. harvoin olen juuri tämän takia kavereiden kanssa kotona, kun matka bussilla on yli puoli tuntia. mutta koskarissa liikkuu niin paljon nuoria ja myöskin tietty kavereita, että siellä on seuraa ja voi pitää hauskaa.. en kuitenkaan itse välitä paikkojen sotkemisesta ja huutamisesta. me nuoret ollaan kuitenkin kaikki niin erilaisia, esim. jotkut kaverini eivät ymmärrä yhtään mitä kivaa on olla esim. koskarissa suurin osa vapaa-ajasta. vanhempiani taas kiinnostaa tulevaisuuteni, mutta he myös ymmärtävät että minun täytyy nähdä kavereita. ymmärrän kuitenkin jotenkin miltä tämä touhu aikuisten silmistä näyttää, mutta nuoret ovat suurimmaksi osaksi tälläisiä.

• koskariteini

kuka oot? t: yksi koskariteineistä:)

• vuosia sitten

Etsin ainakin rakkautta, poikaystävää teininä ja uusia ihmisiä yksinäisenä. Muistan sen. Ja lämmintä tilaa, jossa voi katsoa menoa, olla. Lapsena muistan kun kaikki aikuiset vaan hermostuivat, kun pyysi että opeta matematiikkaa. Ei tullut insinööriä, jotain muuta. Aikuisena huomasin miten petollisia pojat olivat, ja miehet ovat.

Tampere on pieni paikka, ei iso city lopulta. Ei täällä niin kauheasti ole vaihtoehtoja nuorille. Kun ei aikuisillekaan. Ulkona pakkasta.

• toinenkoskariteini

Täällä myös yksi koskariteineistä. Olen todellakin erimieltä tuosta yleistyksestä, että melkein kaikki joutuisimme sossujonoon. Sekö että pyörii kavereidensa kanssa ostoskeskuksessa, tarkoittaa sitä että sinusta tulee sossupummi. Niinkuin tupakan poltto tai kiroileminenkaan. Johtopäätöksiä on niin kauhean vaikea tehdä kun näkee jonkun verran nuoria röökipaikalla. Kotonako sitä pitäisi olla päivät pitkät? Itse liikun paljon koskikeskuksessa vaikka käynkin töissä ja harrastan tanssia ja minulla on hyvät arvosanat. Ottakaa kiitos selvää ennenkuin yleistätte. Ja ulkona on todellakin kylmä.

• sivusta seuraaja

olen seurannut tätä jo niin kauan kun koskari valmistu !
      työttömät,sinkut ja ihmiset jotka eivät viihdy kotona ja heillä ei ole
      harrastuksia ovat tätä porukkaa !
      osa jo toisessa polvessa nyt !

huume valistustakin on ollu !

• ylpeäkotiäiti

Mutta kyllä se nyt vaan niinkin on, että jopa KOSKARIN INVA WC:SSÄKIN nykyään ryypätään.. Sitä en niinkun tajua. Kävin Subwayssa ja ajattelin käydä pesemässä kädet nopeasti siinä invoille tarkoitetussa wc:ssä niin kappas wc täynnä siideri/kalja/lonkerotölkkejä joku viinapullo..
      On kyllä mennyt vähän mahdottomaks. Jos mun lapset tollalailla pyörisi koskarissa, antaisin heti ainakin vuoden kotiarestia. Tupakkaa ja alkoholia en siedä! Ja jos niin kovasti wc:ssä haluaa ryypätä, niin siivotkaa EDES ne jälkenne. Enkä mä yleistä, mutta suurin osa nykynuorista nauttii alkoholista.. Vai olenko yksin tätä mieltä?
      Koittakaa nuoriso hommata itsellenne joku harrastus ja varmaan vanhempannekin tykkäisi jos välillä viettäisitte kotonakin aikaa?:) Enhän mä väärässä oo...

• uskova koskariteini

Sori nyt mutta mistä päättelit että me nuoret just oltas siel vessas käyty ryyppäämässä iha yhtä hyvi se on voinu olla vaikka joku vanha alkoholisti tai keskiikäinen nainen! Ja mä tunnen hyvin monelta paikkakunnanta paljon ikäluokkaani olevia (n.14-18v.) nuoria ja niistä vain muutama käy joskus baareissa (siis täysi-ikäisiä tietenkin) ja ala-ikäisistä kavereistani on 3 kerran maistanut alkoholia VANHENPIENSA PYYNÖSTÄ, jotta eivät saisi ensi kosketustaan alkoholiin jossain puskassa jota ystäväni eivät todellakaan tekisi. Ja minä esim. olen ns. koskariteini ja olen myös USKOVAINEN JA HYVÄ KOULUSSA JA MENOSSA LUKIOON JA SEN JÄLKEEN DIAKONIA AMMATTIKORKEAKOULUUN TAI OIKEUSTIETEELLISEEN YLIOPISTOON.Että ei me koskari teinit kaikki olla ihan toivottomia tapauksia joten älkää kohdelko meitä niin kuin olisimme kaikki tulevia sossupummeja. Ja minulla ja ystävilläni on myös muita harrastuksia, omani ovat vahvasti kaikki seurakunnan eri toimintoihin liittyviä ,kaikki viikonloppuni menee seurakunnan toiminnassa ja uskovat ystäväni ovat so best! Herran siunausta :)

• -96 likka

Itse en vietä aikaa koskarissa hengaillen, vaan yleensä jos sinne satun menemään, käyn joko syömässä tai ostamassa vaatteitta yms. Eiköhän kaikissa ostoskeskuksissa pyöri samanlaisia nuoria kuin meidänkin koskarissa. Itseäni nämä koskariteinit ei häritse, ja osa heistä on tuttujani, joihin on mukava törmärä kaupungilla. On sitten myös erikseen niitä, jotka käyttäytyvät erittäin huonosti julkisilla paikoilla, roskaavat, kiroilevat ja puhuvat kovaan ääneen jne.. Se on tietenkin häiritsevää.

Kyllähän Tampereelta löytyy toimintaa ja tapahtumia myös nuorille, mutta ketään ei niihin voida tietenkään pakottaa. En itsekkään harrasta mitään muuta kuin lenkkeilyä.

Ja minusta tuo yleistäminen on kyllä hirveää! Tiedän että nykyään on nuoria jotka käyttäytyvät huonosti julkisilla paikoilla, se on ihan totta, mutta ei aikuisissa ja vanhuksissakaan aina ole varaa kehua.

Oma kokemukseni; Olin hiihtolomalla menossa ystävälleni bussilla. Huomasin että bussiin oli tulossa paljon porukkaa ja ajattelin että voin aivan hyvin seistä jos istumapaikkoja ei riitä joten päästin muut menemään bussiin ennen minua. Takaviistossani seisoi mies (n. 50-60 vuotias) ja en sitten huomannut häntä ja tahattomasti menin hänen eteensä ja hän ärähti erittäin vihaisesti, että mene nyt sitten.

Eihän kaikki aikuisetkaan tuommoisia ole mutta on tyhmää että väitetään kaikkien koskarinuorten löytyvän sossun jonosta muutamien vuosien päästä. Varmasti tulevaisuudessakin siellä on porukkaa (toivottavasti tietysti vähemmän kuin nyt),mutta onhan siellä nytkin aikuisia.

Nuorien on saatava olla nuoria niin kauan kuin he sitä voivat olla!

Hyviä käytöstapoja kannattaisi meidän KAIKKIEN kuitenkin kerrata! :)

- Kiitos!

• nöyrä asenne

Tämäpä oli asiallinen kirjoitus.

• koskikeskus

Itse pyörin koskikeskuksessa todella paljon , kouluni menee todella hyvin ja panostan siihen ja ennen halveksin koskariteinejä , mutta kun on tutustunut hienoihin ihmisiin , ei minua kiinnosta missä pyöritään , tärkeintä että näen heitä :P

• Lololololl

Itse liikun koskikeskuksessa hyvin aktiivisesti. Minä käyttäydyn hyvin ja en ole epäkohtelias muita kohtaan siellä. Jos olette kuulleet että nuoret käyttäytyvät hyvin huonosti, niin älkää antako stereotypian vallata mieltänne ja mustamaalata kaikkia teinejä. Nykyajan vanhukset ja aikuiset ovat ageisteja ja haukkuu teinejä ja ovat hyvin epäkohteliaita teineille. Ulkona on kylmä, olen koskikeskuksessa siivosti ja ostan sieltä myytäviä tuotteita joten mikä on ongelma? Olemme me teinitkin yhtä tasa-arvoisia asiakkaita aikuistenkin kanssa. Jos teitä itseänne haittaa teinien länsäolo voitte itse vaihtaa kauppakeskustanne johonkin muuhun ettei tarvitse vikistä asiata kuin pikku ämmät. Saan myös hyviä arvosanoja koulusta ja harrastan muutenkin erinlaisia asioita. Joten eikö minulla kuluttajalla ole täysivaltainen oikeus viettää aikaani maksavana asiakkaana kauppakeskusessa jos haluan.

• ÄijäTT

Ei nuoret häiritsekään. Paitsi jos kiroilevat saatanan kovaa, roskaavat paikkoja kohtuuttomasti ja lojuvat portailla niin ettei ohi mahdu. Mutta näitä nuoria on todella vähän, muutama pilaa muiden maineen, suurin osa on tosi fiksuja. Sama se kyllä on aikuisten kanssa.

• ostariteini

Asun Koskarin lähellä ja olen kyllä huomannut että siellä pyörii teinejä. Tosin se ei häiritse mua ollenkaan.
      Olen yli 30 vee nainen ja teininä pyörin jatkuvasti iteskin kaupungilla ja nimen omaan jossain ostarin nurkassa (en asunut Tre:lla mutta pk-seudulla tai eräässä toisessa keskikokoisessa kaupungissa). Olin lähes joka päivä kaupungilla heti koulun jälkeen ja kotiin sitten illalla, ja viikonloput toki myös kaupungilla.

Ja sossupummia, deekua tai aineittenkäyttäjää minusta ei tullut vaan tällainen ihan tavis rouva.

Itse en polttanut teininä tupakkaa enkä pahemmin ryypiskellytkään. En mitenkään kannata alaikäisten alkoholinkäyttöä tai tupakointia, mutta ei se nyt pelkkä kaupungilla hengailu kenestäkään yhteiskuntakelvotonta tee!

• Nuoren äiti

Oma nuoreni on pyörinyt koskikeskuksessa paljonkin, nykyään ehkä vähemmän, mutta varmaan taas kevätaikaan tulee siellä pyörimään. Ja meitä vanhempia todellakin KIINNOSTAA erittäin paljon nuoremme tulevaisuus ja elämä. Kaikki eivät vain ole syntyneet kultalusikka suussa ja vaikeuksiakin on ollut eri syistä johtuen. Silti olemme KIINNOSTUNEITA nuoremme elämästä ja asioista sekä siitä, missä porukoissa hän liikkuu. LAKATKAA ahdasmieliset syyttelemästä vanhempia. Uskon, että suurin osa vanhemmista on aivan kunnnollisia ja tavallisia ihmisiä, vaikka lapsensa pyörivät koskarissa. Nuoret pyörivät siellä, missä näkevät muita nuoria. Ja Tampereella ei ole tarpeeksi tiloja nuorille vieläkään.

• MUTTA KUITENKIN

Kannattaisko laittaa niitä perinteisiä kylttejä:

JOS SINULLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ NIIN ÄLÄ TEE SITÄ TÄÄLLÄ!

Mäkkäriin ei tavisihminen viitsi enää mennä kun kämppä on täynnä näitä möliseviä teinejä.

• Mäkkärin tavis

Kyllä minä ainakin tavisihmisenä viitsin mennä mäkkäriin, vaikka siellä on kämppä täynnä niitä möliseviä teinejä. Niistä mölisevistä teineistä tulee joskus vielä aikuisia.

• ei paljoo pelota

itsehän en voinut pidätellä naurua missään kohdassa terveisin 18 vuotias jonka mielestä on naurettavaa että koskikeskus on ainoa paikka tampereelta jonne voi mennä

• ihkusidukkapissis

ite kans pyörin koskarissa melkein joka päivä ja olenkin 17 vuotias eli olen amiksessa jonka jälkeen aion mennä ammattitutkintoo ja siittä erikoisammattitutkintoon eli sossupummia ei tästä tyypistä tule! kannattaa ottaa asioista selvää ennenku rupee yleistämää ja huutavatko, kirooko, polttavatko ja juoko kaikki???... nnnoup se on aina porukasta kyse ja mä en ymmärrä ku aina joidenki siveydensipuleitten pitää tulla valittaa kuinka ne teki työtä ku ne oli nuoria... siittä tosiaankin on semmoset 20-40vuotta joten ajat on muuttunu ja tottakai "kaikki" nuoret sotkevat.. ite kyl tiän monta aikuista... nuoret juovat... eiköhä seki oo opittu vanhemmilta niinkuin polttaminenki??? nuoret eivät tee mitää... ite käyn kouluni 8-16 päivät jonka jälkeen käyn koskarissa moikkaan kavereita ja menen salille. en ehkä joka päivä mutta usein kyllä... ulkona on tosiaanki kylmä joten kuka täysijärkinen haluaa jossai pakkasessa seistä munat jäässä? sitten pakko kysyä näiltä siveydensipuleilta että eikö teillä ole enää mitää muuta tekemistä ku kytätä nuorison tekemistä? hankkikaa ny ees parempaa vahdittavaa niinkuin esim.... kerääkö koiranulkoiluttaja koiransa jätökset tai vaikkapa että montako neulasta lähimmässä kuusessa on. kiitos teille meikä kuittaa.

• ha ha ha

No etköhän sinäkin vielä maan pinnalle tipaha haaveista.

• Aikuinen!

Opettele kirjoittamaan isot alkukirjaimet ja käyttämään välimerkkejä ennenkuin tulet tänne uhoamaan.

• ymmärrettävää

Voisitko sinä aikuinen voisitko argumentoida tuon "uhoamisesi"??
      Ha ha ha taitaa olla katkera koska itse ei ikinä päässyt minnekkään tai on vielä niin nuori ettei tiedä koulusta mitään..

• ha ha ha

On tainnu ha ha ha kyllä kiertää tätä maata aikas paljon ja vähän maan rajojen ulkopuoltakin. Elämä opettaa.

• Maailman menoa

Ymmärrän, että nuoret kokoontuvat lämpimiin sisätiloihin ja se on ihan ok.
      Sen sijaan en ymmärrä kosken rannalla olevien tupakkapaikkojen sotkemista, törkeätä kielenkäyttöä yms.

Miten nämä törkynuoret kuvittelevat aikanaan työllistyvänsä, jos alkeellisetkin käytöstavat ovat hukassa?

• Määki oon pyöriny

Aina siäläon pyöriny. Ja aina tulee pyörimään. Nuoruus obn hei vaan kerran kurpat.

• Syöksylaskijoitakaik

Kumpi lie pahinta, norkoilla nuorena ostoskeskuksissa, keski-ikäisenä kotona TV:n ääressä, eläkeläisenä terveyskeskusten auloissa ??

• 12+16

Tuo on kyllä totta. Jokainen notkuu jossain,jotkut sohvalla ja toiset puiston penkillä. Jotkut roikkuvat töissä,mukamas tekevinään jotain hyödyllistä,vaikka oikeasti tekeekin varsin merkityksetöntä duunia.

Minusta olisi kamalaa jos nuoria ei näkyisi missään. Nykyään ei näe edes pikkulapsia talojen pihoilla. Missä he kaikki ovat? Ja vanhuksetkin ovat katoamassa katukuvasta.
        Jotenkin tuntuu,että nykyään ei siedetä yhtään mitään. Kaikki istuvat omissa karsinoissaan turvat kiinni ja arvostelevat muita.

Ei mulla muuta.

• Ex-koskariteini

Moi koskariteinit!

Asun koskarin vieressä ja käyn siellä päivittäin. Minua ette häiritse, kunhan ette kovaan ääneen riehu tai kiroile. Olen itsekin aikoinani hengannut koskarissa, ja just eilen naureskeltiin että vaikka koskari muuttuu, niin teinit ei sitä jätä.

Kyllä kauppakeskukseen kaikki mahtuu! Parasta olisi, jos koskari pystyisi lahjoittamaan nuorille jonkun ihan virallisen, avoimen hengailutilan jossa olisi esim istumatilaa ym.

Hengailkaa rauhassa teinit! Teksteistänne päätellen olette paljon fiksumpia, kuin mitä minun aikanani teinit olivat :)

• jee?

Onhan noita nuorisokahviloita jotka on varta vasten rakennettu ja rahoitettu jotta teinit voivat sinne mennä aikaansa viettämään ettei tarvitse kauppakeskuksessa maksavien asiakkaiden tiellä norkoilla.

• vcxxcvvcx

Itse en ole noita ylihintaisia kahveja koskaan ymmärtänyt. Juuri turhempaan ei voisi rahaansa tuhlata.

• mellu

Ei mua nuorison kauppakeskuksissa norkoilu ärsytä vaan se että he vievät keskustorin mäkkärissä maksavilta asiakkailta istumapaikat norkoilemalla siellä.Eilen illallakin kävin siellä poikani kanssa syömässä ja jälleen kerran oli kaikki pöydät näitä teinejä täynnä.Yksi heistä mussutti jotakin euron juustohamppurilaista ja muut puoli tusinaa istuvat katsomassa vieressä ja samaan aikaan muut maksavat asiakkaat pyörivät tarjottimineen etsimässä vapaata paikkaa.
      Sitten kun vartijat tulevat häätämään näitä tulevaisuudemme toivoja mäkkäristä niin vartijat saavat osakseen vaan kettuilua ja usein vasta poliisilla uhkailu saa teinit ehkä säkällä poistumaan paikalta.

• ItsekinSellainen

Pohjasakkaa, tulevaisuuden elättejä.

• yökkkkkkk

Nyt uudet kunniakansalaiset läähättävät teinien perään koskarissa. Alas on kauppakeskus vajonnut, onko enää laillistakaan meno?

• ei-riitä-ymmärrys

Joo. Samaa mieltä. Matu-ukoilla on varaa ja aikaa kyttäillä. Istuvat kaiken päivää Linkosuon kahvilassa. Tuttavani on töissä Koskarissa ja kertoi juuri saman minkä olen itse huomioinut. Lähtisivät nyt rakentamaan omaa maataan ja tekemään sinne kakaroita. Miten näitten ukkojen annetaan lusmuilla täällä? Kuka maksaa niiden älykännykät ja laskut ym.ym ? Ällöttää katella sitä kusetusta, kun Suomi-tyttö kihertää Ahmedin kainalossa. Miten tämä touhu on mahdollista? Kuinka kauan tämä saa jatkua?

• åoiutrew

Perusongelmahan tässäkin näyttää olevan se kun et itse saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2748
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1852
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1739
    4. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      52
      1705
    5. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      119
      1653
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1633
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      70
      1440
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1235
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1178
    10. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1137
    Aihe