lohkolämmitin rikki?

fsder23

Vaikka auto on ollut tarpeeksi pitkään roikassa, niin silti auto on hidas käynnistymään, tosin aina on lähtenyt käyntiin.

9

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autnet

voihan se vastus olla rikki,mikset testaa sillähän se selviää,tai voi olla akkukin huono,tai jotain muuta hämminkiä

• fewfewfe423

ok. tänään oli korjaamolla ja se olikin rikki, korjattiin. kiitos vastauksesta.

• turhaa paskaa

Miten voi olla niin kiire että pieni viive auton käynnistymisessä on mahdoton ongelma. jos lähtee käyntiin niin silloin asia kunnossa.

• mäntille tietoa

Lämmitetty moottori käynnistyy helpommin, kuluu vähämmän, on taloudellisempi, auto lämpiää nopeammin, siinä dorkalle muutama kaikkien tuntemat hyvät syyt lämmittää auto ennen ajoon lähtöä ja vielä kun käyttää sisätilanlämmitintä niin sitten vasta mukava lähteä liikkeelle.

• turhaa paskaa
        mäntille tietoa kirjoitti:

Lämmitetty moottori käynnistyy helpommin, kuluu vähämmän, on taloudellisempi, auto lämpiää nopeammin, siinä dorkalle muutama kaikkien tuntemat hyvät syyt lämmittää auto ennen ajoon lähtöä ja vielä kun käyttää sisätilanlämmitintä niin sitten vasta mukava lähteä liikkeelle.

No ei ainakaan minulla ole ollut koskaan ongelmia moottorin käynnistymisen tai kulumisen kanssa vaikkei lämmityspaikkaa olekaan. aina on käymään lähtenyt jos muuten ollut kunnossa, tosin kaikkein ankarimmilla pakkasilla ei ole aina ensimmäinen käynnistys riittänyt.

on saattanut joutua kaksi tai kolme kertaakin hehkuttamaan ja starttaamaan kunnes on lähtenyt. en tee asiasta ongelmaa. aikaa menee ehkä minuutin verran enemmän kuin muuten jos pitää useamman kerran käynnistää.

tätä on kuitenkin sattunut harvoin ettei ensimmäinen käynnistys riittäisi. ei ole myöskään koskaan moottori niin paljon kuluut ettei se olisi kestänyt n. 150tkm ajoa mitä auto minulla yleensä on.

alkaa se auto sitten lämmetä kun moottori käy, jättää pihalle käymään vaikka puoleksi tunniksi kovemmalla pakkasella. muutenkin hyvä antaa käydä ennen ajoonlähtöä kylmäkäynnistyksen jälkeen ja samalla lämpiää.

• essonbaarin metodit
        turhaa paskaa kirjoitti:

No ei ainakaan minulla ole ollut koskaan ongelmia moottorin käynnistymisen tai kulumisen kanssa vaikkei lämmityspaikkaa olekaan. aina on käymään lähtenyt jos muuten ollut kunnossa, tosin kaikkein ankarimmilla pakkasilla ei ole aina ensimmäinen käynnistys riittänyt.

on saattanut joutua kaksi tai kolme kertaakin hehkuttamaan ja starttaamaan kunnes on lähtenyt. en tee asiasta ongelmaa. aikaa menee ehkä minuutin verran enemmän kuin muuten jos pitää useamman kerran käynnistää.

tätä on kuitenkin sattunut harvoin ettei ensimmäinen käynnistys riittäisi. ei ole myöskään koskaan moottori niin paljon kuluut ettei se olisi kestänyt n. 150tkm ajoa mitä auto minulla yleensä on.

alkaa se auto sitten lämmetä kun moottori käy, jättää pihalle käymään vaikka puoleksi tunniksi kovemmalla pakkasella. muutenkin hyvä antaa käydä ennen ajoonlähtöä kylmäkäynnistyksen jälkeen ja samalla lämpiää.

Essonbaarista kajahti.

Työttömällä on aikaa odotella auton lämpenemistä ja samallahan se käynnistys hoituu, kun joutuu käymään pihalla röökillä. Kovastihan tuntuu tupakointi ja köyhyyskin korreloivan...

Eipä nää modernit autot kovin kaksisesti tyhmäkäynnillä lämpene. Joten pitää tosiaa odotella pitkään = puoli tuntia? ja siinä menee sitten varmaan litra bensaa ennen kuin pääsee edes liikkeelle, mutta eihän se yhtään haittaa, että keskikulutus on tällä metodilla pätkäajossa 20 l/100 km. Ei, kun ei ole laskupäätä ja "raha vaan häviää jonnekin".

Paljon mukavampaa on lähteä liikkeelle autolla, missä on lohko sisätilanlämmittimet. Ai niin, mutta sullahan ei ole tolppapaikkaa, kun asut vuokralla ... mikä taas johtuu em. laskutaidon ja muutenkin ällin puutteesta.

• ihan kuutamolla
        turhaa paskaa kirjoitti:

tämä "turhaa paskaa" poikahan on ihan nero ja isänmaan toivo. Missä näitä järjettömiä pässinpäitä synnytetään?? Veikkaan Pohjanmaata.

• ddjdjdj
        turhaa paskaa kirjoitti:

Mun mielestä esilämmitetyllä autolla kivempi lähteä liikkeelle, piuha vaan irti, hypätä lämpimään autoon ja baanalle. Sun tapa on käydä käynnistämässä puol tuntia ennen lähtöä on melko vaivalloinen.

• eipä tavitse

hyppiä aamulla laittamaan autoa lämmitykseen sisätilalämmittimen,kun laittaa ajastimella toimivan taulun tallinsa seinään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2235
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1838
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1383
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe