Onko jollain TIETOA, saako auton pitää velkajärjestelyssä? Auto on n. 1000-1500 euron arvoinen. Olen työtön, mutta ilmoittanut työkkäriin, CV-nettiin, eri työvoimanvuokrausfirmoihin, joissa olen kirjoilla, että minulla on auto käytettävissä. Ja tiedoksi niille, jotka luulevat, ettei työtön voi päästä velkajärjestelyyn, että kyllä voi. Velkaneuvojalta saatu tieto. Kun työttömyyttä ei voida enää pitää väliaikaisena tilana, velkajärjestely on mahdollinen.
AUTO VELKAJÄRJESTELYSSÄ
16
4018
Vastaukset
- VelkaneuvojaHKI
Kyllä sinulta menee autokin tässä tapauksessa. Paras keino, jolla siis saat parhaan lopputuloksen on että myyt auton käteisellä ennen velkajärjestelyn alkua ja käytät rahat johonkin mukavaan. Olet sen ansainnut ja näin velkojat eivät pääse käsiksi autoon.
- jo järjestelyssä 2 v
Hauskaa ??? Olen velkajärjestelyssä ja sain pitää vanhan luuskani, juri työmatkojen takia! Älä usko kaikkea täältä. ihmisillä on sairaat ilot.
- Vj:n hakija
Kyllä yleensä noin halvan auton voi säilyttää velkajärjestelyssä mikäli sinulla on tarve autolle. Toisaalta velkajärjestelyssä elämiseen jäävä raha on niin pieni, että pystytkö maksamaan sillä auton kulut?
- zx11
Juu auto säilyy, varsinkin jos sitä tarvitaan esim. työmatkoihin. Sun tapauksessa auton arvo varmaan ratkaisee hyväksesi.
- VelkaneuvojaHKI
Ei todellakaan autoa saa pitää.
- velaton2015
VelkaneuvojaHKI kirjoitti:
Ei todellakaan autoa saa pitää.
Taas "asiantuntevaa" tekstiä mielenterveyspuolelta?
Mutta asiaan, saa pitää muutaman tonnin auton.
- järjestelyssä
itelläni alko velkajärjestely viime kesänä/syksynä ja oon saanu autoni pitää. auto on arvoltaan myös 1000-1500€. käyn töissä mutta koska tulot on melko pienet, en joudu maksamaan kahtena ensimmäisenä vuotena yhtään mitään, kolmantena vuotena vajaa 50€ kuussa!
- näin meillä
toki saat tuon arvoisen auton pitää,mutta siitä pitää esittää realistinen arvio paperi velkajärjestelyyn jos pääset. niin jouduin minäkin hakemaan autofirmalta lapun,paljonko auton oikea arvo on. sain pitää autoni joo, mutta siitä se ongelma vasta tulikin,kun velkaa oli edelleen jokusen tonnin velkajärjestelyn alkaessa.selvittäjä se leikki lääkäriä kun jouduin hankkiaan lääkärin todistuksia,miksi auton tarvitsen vammani vuoksi, selvittäjä kumosi lääkärintodistukset..jaa vaati autoani myyntiin, vaikka käräjäoikeus ei vaatinut. eikä velkaa siis otettu lainkaan velkajärjestelyyni. tappelin ja lopulta olisin haastanut selvittäjän käräjille autoni vuoksi,voitin tappelun ja maksoin ajan kanssa silloin auton pois velkajärjestelyn ulkopuolella,ja samalla velkajärjestelyäni. tiukkaa oli kaikki rahat menivät velkohin muttta lopulta voittajana selvisin koko roskasta
- 9+10
Kyllähän sitä nyt jonku tonnin räyskän saa pitää.
Hankalahan niistä on eroonkaan päästä. - Anonyymi
mä sain pitää mun 300 euron arvoisen auton koska tarvitsen sitä töissä .
- Anonyymi
Velkajärjestelylaki 5 § https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930057#L2P5 :
”Tulojen ja varallisuuden käyttäminen velkojen suoritukseksi
Velkajärjestelyssä velallisen on käytettävä velkojensa suoritukseksi kaikki ne tulot, joita hän ei tarvitse välttämättömiin elinkustannuksiinsa ja elatusvelvollisuudesta aiheutuviin menoihin (maksuvara).
Velallisen perusturvaan kuuluva varallisuus voidaan muuttaa rahaksi vain 15, 29 ja 33 §:ssä tarkoitetuissa tapauksissa. Perusturvaan kuuluvaan varallisuuteen luetaan velallisen omistusasunto, hänen ja hänen perheensä kohtuullinen asuntoirtaimisto ja kohtuullisen tarpeen mukaiset henkilökohtaiset tavarat sekä työvälineet ja niihin rinnastettavat esineet, joita velallinen tarvitsee toimeentulonsa turvaamiseen. Jos velallisella on muuta varallisuutta, se on aina käytettävä velkojen suoritukseksi.
Velallisen on luovuttava muusta kuin perusturvaansa kuuluvasta omaisuudesta, joka on luovutettu hänen hallintaansa osamaksu- tai vuokrausluottosopimuksen nojalla.” - Anonyymi
Ilman muut auton saa pitää varsinkin jos sitä tarvitsee työmatkoihin.Asia on täysin selvä.Ole huoleti asia suhteen.
- Anonyymi
Saako auton pitää, jos autoon on vain hallintaoikeus?
- Anonyymi
Sehän riippuu auton omistajasta.
- Anonyymi
Olen ymmärtänyt että velkajärjestelyssä voi pitää kodin ja auton järjestely kestää vain pidempään
- Anonyymi
Kunhan elinikäinen tila säilyy. Tosin se on kuitenkin ajallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227