Selkäkipuilu :( sairaslomalle?

niiskuneiti_2

Hei!
Nyt on menossa rv 17 ja alaselkäkivut on alkanut vaivaamaan.Kivut selkeästi voimistuu töissä ollessa,työni on aika fyysisesti kuormittavaa..lähihoitajan hommissa siis työskentelen.Työpäivän jälkeen vapaa-aika menee sohvalla tai sängyllä maaten.Tänään on aika lääkärille,ja nyt mietityttää,että kehtaanko jäädä sairaslomalle? Tuntuu,että olen luovuttaja.Pitäisikö sinnitellä töissä ja toivoa,että selkäkivut helpottavat? :/

6

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiskuneiti_2

Lisäystä vielä edelliseen: toivoisin siis kohtalotovereiden kokemuksia ja ajatuksia :)

• Susiekuuuu

Raskautta sulla on vieläpitkästi edessä, joten jos tuntuu, ettei selän takia jaksa, voihan sitä pyytää vaikka viikon parin pätkän slomaa. Selkä voisi sillä rauhoittua. Itse jouduin jäämään loppuajaksi silmälle selkäni takia (monenmoista ongelmaa rangassa) jostain 32 viikolta. Loppuajastahan ne yleensä kiihtyy nuo selkävaivat kun vatsa painaa ja vääntää kroppaa.

Voisi olla hyvä myös pyytää lääkäriltä lähete fysikaaliseen, tuossa vaiheessa voi vielä hyvin vahvistaa tilannetta sitä kautta, että selkä kestäisi paremmin loppuajan. Itse sain hyvät kotijumppaohjeet näin ja pärjäsin paremmin. Kaikki normaalit jumppaliikkeet kun ei ole sopivia raskaana oleville.

• Susiekuuuu
        Susiekuuuu kirjoitti:

Raskautta sulla on vieläpitkästi edessä, joten jos tuntuu, ettei selän takia jaksa, voihan sitä pyytää vaikka viikon parin pätkän slomaa. Selkä voisi sillä rauhoittua. Itse jouduin jäämään loppuajaksi silmälle selkäni takia (monenmoista ongelmaa rangassa) jostain 32 viikolta. Loppuajastahan ne yleensä kiihtyy nuo selkävaivat kun vatsa painaa ja vääntää kroppaa.

Voisi olla hyvä myös pyytää lääkäriltä lähete fysikaaliseen, tuossa vaiheessa voi vielä hyvin vahvistaa tilannetta sitä kautta, että selkä kestäisi paremmin loppuajan. Itse sain hyvät kotijumppaohjeet näin ja pärjäsin paremmin. Kaikki normaalit jumppaliikkeet kun ei ole sopivia raskaana oleville.

Siis en tietenkään jäämään silmälle, vaan SLOMALLE =D

• rv 22+0

Sairaslomassa ei ole mitään hävettävää, joten et ole luovuttaja! :) Vauvan ja sinun hyvinvointisi on nyt tärkeintä.

Mutta edellisen tavoin suosittelen pyytämään lähetettä fyssarille. Siitä olisi varmaan joka tapauksessa apua raskaudessasi pystyt sitten palaamaan vielä töihin tai et. Toisille on myös ollut apua tukivyöstä (niitä on erilaisia) selkäkivuissa. Vyö saattaa auttaa myös vatsakipuihin samalla, jos sellaisiakin on. Jotkut kaupungit lainaavat tukivöitä odottajille, joten asiasta kannattaa kysyä vaikka neuvolasta tai äitiyspolilta ennen kuin itse menee ja ostaa sellaisen.

Hyvää jatkoa odotukseesi ja vointiisi. :)

• -------------

Moikka. Itse olin ekassa raskaudessa viikolta 18 saikkarilla selän vuoksi ja nyt tokassa raskaudessa jäin viikolta 17 osasairikselle,saa nähä koska joutuu kokonaan pois töistä. Muista että siitä ei saa mitään lisäpointseja jos hampaat irvessä on töissä kipeän selän vuoksi! =)

• Alkukesästä.......

Mulla myös lähihoitajan työ ja vielä vanhainkodissa. Myös tuttu kertoi lähihoitajan työn päiväkodissa olevan raskasta. Mä jäin viikolla 17 saikulle, olin yhteensä 9vk poissa töistä kun eräs lääkäri suositteli että kannattaa mennä kokeilemaan työntekoa ettei vaan jatka suoraan saikkua. Toiset lääkärit kirjotteli vaan pitkiä saikkuja. eikä paljoo kyselty.

Nyt oon ollut muutaman päivän töissä, välillä oli jo vapaapäivä. Nyt käytän muutaman lomapäivän ja on pari vapaata. Ens viikolla ois 2 työpäivää tiedossa. Kiva ois töissä vielä käydä, mutta tunnen olevani täysi taakka työtovereille. Mulla on tosi kivat työkaverit mutta ei tää näinkään voi mennä että hoitelen siellä jotain helppoja ja työkaveri tekee kaikkia raskaita töitä ku ne ajattelee mun parasta. Pääsin melko helpolla mun työvuorot mutta silti selkää särkee, väsymys on ihan kauhee, jalat turvoksissa ja mahaan pistelee välillä.

Nyt oon viikolla 28 ja odotan kaksosia. Varmaan kohta taas saikkua hakemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      81
      4620
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      63
      2062
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1125
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe