Makuupussin limit;

Hei !

Makuupusseissa ilmaistaan erilaisia lämpöarvoja.

Extreme merkitsee jotakin ääriolosuhdetta jossa ihminen jo jäätyy pian
Limit on ns. mukavuslämpöarvo jossa ihmisen pitäisi nukkua mukavasti
Comfort on jotakin sellaista mitä keskimäärin voi ajatella

Limit arvot lasketaan naisille ja miehille eri tavoin ja ilmoitetaan eri tavoin.
On laadittu joku EU standardi miten nämä tulee mitata että on kaikilla yhtenevät.
Kannatta etsiä tarkempaa tietoa asiaan verkosta.

Minun asiani on nyt se että olen miettinyt millä grammaanviilaaja voi parantaa makuupussin lämpöarvoja?
Sisäpussi voi tehdä 4-5 astetta, mutta painaa sekin.

Fleece on kevyt ja tosi lämmin materiaali, ja sellaista kannattaa varata mukaan makuupussiin yöksi että myös huonoon päivään urheilukerrasto, ns. lämpökerrasto. Näillä pelata myös pussin sisällä.
Lisäksi markkinoilla on avaruushuopia jotka voi kääräistä pussin päälle.

Nämä ratkaisut olen itse toteittanut jos makuupussinkin suhteen pitää grammoja viilata eli kantaa mukana-

http://jarinhotelli.blogspot.com

yst. t. Jari Laurila

4

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljo mehässä

      suosittelen varaamaan mukaan litran jaloviinaa ja ennen nukkumaan menoa juomaan n 2-3dl niin huomaat kuinka ylimääräisen lämmikkeen tarve yllättäen poistuu, toimii joka kerta!

      • Hei. kiitos.

        En kiusaa itseäni pienillä alkoholimäärillä. Liian tuttu mies kiusattavaksi jos alkaa itseään kiusaamaan.

        Elämässä on aina juotu tai oltu juomatta.

        Kun tulee ikää keski-ikään, vaikka olisi maraton kunnossa ei jaksa samalla tavalla kuin nuorempana ko. aineita millään konstilla, ja siksi en pidä itselläni mahdollisena ja toivottuna minkäänlaista alkoholimäärää.

        yst. t. Jari Laurila


    • ASADDFHGJJ

      Hommaa riippumatto ja laavukangas , hiukan painavampi makuupussi kaveriksi.
      http://ukhammocks.co.uk/shop/article_4/Woodsman-X-hammock-(single).html?sessid=SeLmlVXPQsNO3LGcDaFdgmrmwcdrw7HbTxp68fWHBXN6Z3Roe8xUrkivtyCMzQAQ&shop_param=cid=2&aid=4&
      tuossa riippari, samalta valmistajalta voit tilata laavukankaan silnyonista mittojen mukaan.
      jos mieluummin yövyt teltassa, niin edes tuo ultrakevyt riippumatto oleiluun:
      http://ukhammocks.co.uk/shop/article_62/EDC-Hammock.html?sessid=SeLmlVXPQsNO3LGcDaFdgmrmwcdrw7HbTxp68fWHBXN6Z3Roe8xUrkivtyCMzQAQ&shop_param=cid=2&aid=62&

    • hoi hoiiii

      Eikö se nyt ole ihan sama onko ne grammat makuupussissa vai villahousuissa, yhtä paljon se gramma painaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe