Ei seuraamuksia!

vaan ei Suomessa

Ministerit saavat näköjään tehdä ihan mitä rikoksia tahansa, eivät he joudu vastuuseen. Pimeää työtä voi ministerikin teettää, silti pysyy pääministerin luottamus. Mikä Suomen kansaa vaivaa? Muissa maissa olisi ministeri jo itse ymmärtänyt erota. Kohta koko hallitus ja kansanedustajat ovat pelkkiä rikollisia! Vaikka vankilaan joutuu, ei menetä ministerin/kansanedustajan paikkaa! Luota tässä nyt sitten eduskuntaan ja hallitukseen!
Tähän pitäisi tulla EU:lta direktiivi. Jos on rötöksiä tehty, ulos eduskunnasta/hallituksesta. Tosin taitavat joka maassa olla samanlaisia, mutta yleensä kun jäävät kiinni, eroavat!

21

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskity nyt vaan Kätilö-opiston yksityiskohtiin.
      Turha on taas jankuttaa maamme tavoista ja yleisistä syistä.

H.

• llllllllllllllllll

• llllllllllllllllll kirjoitti:

Keskity sinä nyt vain, väkisin, jatkamaan tuota ketjua.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11324003

"lllllllllll"

Aikasti harva päivähän minä.
        Joskus vaan kätilö-opiston jutut ovat hauskempia, näin vanhanakin.
        Varsinkin kun niistä jankutetaan useammin kuin Perjantaisin.
        Harmi vaan, että tämä aloitus on kuitenkin tylsempi.
        H.

• hunksi, hunkis
        hunksz kirjoitti:

"lllllllllll"

Aikasti harva päivähän minä.
        Joskus vaan kätilö-opiston jutut ovat hauskempia, näin vanhanakin.
        Varsinkin kun niistä jankutetaan useammin kuin Perjantaisin.
        Harmi vaan, että tämä aloitus on kuitenkin tylsempi.
        H.

Jaaha, hunksi taitaakin olla kokomuuslainen, kun ottaa nokkiinsa kun arvostelin Kataista. Ja olenko liian nuori, en muista mitä kätilöopistolla tapahtui. Jotain kaikua herättää kuitenkin. Siis joko liian nuori, tai siihen aikaan viis veisasin mitä Suomessa tapahtuu

• hunksi, hunkis kirjoitti:

Jaaha, hunksi taitaakin olla kokomuuslainen, kun ottaa nokkiinsa kun arvostelin Kataista. Ja olenko liian nuori, en muista mitä kätilöopistolla tapahtui. Jotain kaikua herättää kuitenkin. Siis joko liian nuori, tai siihen aikaan viis veisasin mitä Suomessa tapahtuu

"hunksi, hunkis"

Eipä ole mainitsemasi nimimerkki-viitaus Kokoomuslainen.
        Hän on syvästi ajatteleva, viisas mies.
        Ei Dersu Uzala, vaan Persu Demari.

Häntä ei koskaan häiritse, jos jotakuta arvostellaan, hän antaa vain viisasta opastusta.

H.

• sitroen.
        hunksz kirjoitti:

"hunksi, hunkis"

Eipä ole mainitsemasi nimimerkki-viitaus Kokoomuslainen.
        Hän on syvästi ajatteleva, viisas mies.
        Ei Dersu Uzala, vaan Persu Demari.

Häntä ei koskaan häiritse, jos jotakuta arvostellaan, hän antaa vain viisasta opastusta.

H.

Mitenpä olisi se rouva Sauramon kavallusjuttu 60-luvun alusta? Muistelisitko sitäkin? Ja mille palkalle pääsi linnassa istuessaan ja miten Poliisi suojeli häntä kiusallisia kyseleviltä reporttereilta linnareissun jälkeen?
        Sattui vain tuossa asiasta kertova lehti löytymään.
        Eli aina on menty samojen rikollisryhmien pillin mukaan.

Ja Kyllikki Saartakaan sitten ei murhattu?
        Ainakaan ketään ei tuomittu ja tämähän nykylogiikan mukaan ei todista murhaa tapahtuneen.

• demeter

Kärpäsestä härkänen ? Jo toinen aloitus aiheesta....

• Mietitäänpäs ihan oikeesti. Onko k u k a a n meistä koskaan yrittänyt tai jopa onnistunut hiukan fiilaamaan verottajaa linssiin? Että on tuosta lonkalta pistänyt pienen tai joskus vähän suuremmankin setelin "palkkioksi" tehdystä palveuksesta ilman verokarhun vaivaamista? Tai jotain siihen verrattavaa? - Ei-ei-ei! Eihän me! Koko Suomen kansa on takajaloillaan ja lukee haukkana iltapäivälehtien uutisia vilpillisestä ministeristä ...

Siispä tosiaan naurattaa kun tuolla muualla (tietysti esim. Euroopassa, euro-maissakin) tällainen on nimenomaan tapa eikä poikkeus. Oikein tosi-iso tapa tosi-isoin lukemin. Nähty on, ja juttuja kuultu, luettu ja katsottu.

Meidän perusrehellinen kansa kipittää jossain kaukana hännillä näissä tsembaloissa. Kunnioitettavaa, todella! Pienen ihmisen tekosista ei meillä edes mojovaa uutista saa - edellyttäen että osaa olla lukemisessaan edes hiukan kriittinen.

Kyllä on pieniä silakat joulukaloiksi. Niinkuin nyt tämäkin Hautala-juttu. Varsinkin kun asiasta ollaan huseeraamassa Suurta Uutista, ja niiiiin puhtaan kaulan kanssa. Varsinaista ulkokultaisuutta, jos nyt Isosta Kirjasta ilmaus otettaisiin.

Rehellisyys kunniaan, mutta: Suhteellisuudentajua, ihmiset.

• k/k

Kun kohtalo leikkiä lyö,arvaa hymyilyttikö kun huomasin Hautalan istuvan harmaantyön komiteassa.
        Ehkä se haki tuntumaa asiaan.

• satanen pimeästi

Olen sitä mieltä, että mitä ministerit ja kansanedustajat "saavat" tehdä, saavat myös tavalliset kansalaiset! Joten ei mitään tuomioita tavalliselle pulliaiselle jos teettää pimeitä hommia! Ja paljon muuta

• sitroen.
        satanen pimeästi kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että mitä ministerit ja kansanedustajat "saavat" tehdä, saavat myös tavalliset kansalaiset! Joten ei mitään tuomioita tavalliselle pulliaiselle jos teettää pimeitä hommia! Ja paljon muuta

Saihan tuota joskus nuorempana silloin tällöin korjailla tuttujen autoja. Talkoilla. Yksi tosin osti palkkioksi Korkenkorvapullon, mutta vero siitäkin oli jo hinnassa. Joku on saattanut ihan kiittääkin, en ole aivan varma. Viime vuosikymmeninä ei ole tarvinnut jeesata ketään.
        Itse en ole kellään mitään teettänyt paitsi yhden pienen sähkökytkennän yli 20 v sitten. Muuten ollut pakko itse nyhrätä osasi tai ei.

• k/k kirjoitti:

Kun kohtalo leikkiä lyö,arvaa hymyilyttikö kun huomasin Hautalan istuvan harmaantyön komiteassa.
        Ehkä se haki tuntumaa asiaan.

Ihan selkeä uskottavuusongelma, totta kai. Jossain näin maininnan että Hautala luuli/kuvitteli homman tekijän olevan veronsa ja ennakkonsa maksava yrittäjä...

Vanha tuttu urheilija - jolle sattui kaikenlaista - ja kehui joskus 80-luvulla pistävänsä aina vimosen päälle korvausvaatimukset vakuutusyhtiöön. Naureskeli sellaisille jotka eivät älynneet lisätä korvausvaatimuksia "omasta päästä". Sittemmin hän haki ja pääsi suureen vakuutusyhtiöön töihin, ja on siellä näemmä pärjäillyt oikein hyvin, tulotaso (verotietojen mukaan) ainakin on kuulemma melkoinen.

Tuli mieleen että toimiikohan homma myös toisinpäin? Kun minun käsitykseni on että vakuutusyhtiöissä oikein kilpaillaan siitä että edes täysin oikeutettuja ja lakiinkin perustuvia korvauksia ei makseta? Esimerkiksi jos kirjoittaa matkavakuutuksen korvaushakemukseen että oli matkalla "yhdessä" NN:n kanssa niin sanan olisi pitänyt korvauksen saamiseksi olla "kahdestaan". Ja sitä rataa. Esimerkkini on todellisesta tapauksesta. Siis varsinaista hiustenhalkomista ja asiakkaan linssiin viilausta.

Mutta tähän aiheeseen:
        Olen minäkin muutaman kympin eläissäni maksanut ohi kirjanpidon kun sukulaistäti on avittanut vaikkapa siivouksessa. Nyt kun tunnustin niin saanen synninpäästön? Ainakin meinaan jatkaa samaan malliin ;-/

• pika-Nelli

En tiedä, taas tätä kuohaamista. Samaan aikaan kun tapahtuu vaikka sun mitä, tehdään jostain ovesta ja siivouskäynnistä mediahirviö.
      Missä luuhaa suhteellisuudentaju, vai onko taas jokin salaliitto, tehdään kärpäsestä härkänen, huiii!!
      Eiköhän lähes jokainen ole vaikkapa antanut muutaman kympin naapurille, joka on auttanut jossain hommassa, johon on apua tarvinnut.

Perusrehelliseksi itseni lasken, eikä tietenkään edustajiemme ole hyvä näyttää huonoa esimerkkiä.
      Mutta järki käteen, ja jotain realiteettia kehiin

• lillukanvarret

Hyökkäys henkilöä vastaan. Hyvät veljet pitäneet huolta nuorisosäätiö rötöstelijöistä, pikku tuomioilla pääsevät pälkähästä kokoomusäijät, rapparit huolehtivat, ettei pahasti käy. Heidillä voi olla eri juttu. Ja samaan aikaan lähdetään taas rahoittamaan EU -maata pulasta, Kyprosta, sadoilla miljoonilla. Olipa tuossa keskiviikkona mielenkiintoinen ohjelma TV2:lla venäläisestä yhteiskunnan rahojen varastamisesta ja sen pesemisestä Kyproksen pankeissa. Pöyristyttävää nykypäivän toimintaa. Ja suomalaiset, me senkun maksamme, maksamme. Korotetaan taas ALV -veroa, jokainen osallistuu Kyproksen pelastamiseen ja mikä maa seuraavaksi? Italia ja Berluskoonin bunga-bunga hippelöt sievine tyttölöineen?

• sitroen.

Kuuluu yhtenä osana U$raelin vetämään Uuteen Maailmanjärjestykseen, missä pieni tyrannieliitti hallitsee loppuja noin puolta miljardia orjaa.
        Muuta ihmiskuntaa ei sitten olekaan enää.

• jotta kun ja sit
    • kummallista, kuka -

kuka uskoo tarinaa ,,,, ei kukaan,,,

pikkusen naurattaa,
      eikö Hautala ole kymmenien vuosien aikana siivouttanu kuin ainoastaan 1 yhdenkerran,
      niinhän hän sanoi että vain yks kerta oli kun siivosi, HAH HAH HAAAAAA,,
      ei mene vakuuttele täydestä,
      hän on istunu p a s k a t u n k i o n päällä koko ikänsä ja varmaan nytki kun yhdenkerran on vain siivouttanu kämppänsä,,,

• ....................

Monen ministerin takaa löytyy varmasti yhtäsuntoista hämärää puuhaa jos oikein aletaan tonkimaan niitten tekoja,
      nämä forttumin hallituksessa istuvat kansanedustajat ja entiset misiterit on myös epäilyttäviä , he ovat voineet olla päättämässä itselleen yhtä sun toista etuuksia ja palkioita,
      esm. Brax onkohan hänellä kaikki jauhot puhtaita,
      Hautalan kaikki pimeät touhut eivät varmaankaan ole kaikki tulleet esille,
      olisi hyvä tietää hänen sidonnaisuuksista eri firmoihin,
      jokatapauksessa luotto on menny täydellisesti Hautalaan, kumma jos jos saa istua ministerin paikalla vielä,
      Kataiselta puuttuu selkeästi terve harkintakyky, samoin Ville Niinistö vaikuttaa hölmöltä hyväksyessään Hautalan touhut,
      suomi on nyt hunsvottien käsissä,
      ennen oli toisin oli rehellisyyttä ja jämäkkyyttä kuten aikoinaan Kekkosen aikoihin,,
      samaa ei nykyää ole,
      nykyään on vain omaneden tavaottelijoita ja hyödyn itselleen kerääjiä , kansan mielipiteet on sivuseikka ,,
      miljaardeja viedään etelän hunsvottivaltioille, samalla nämä päättäjät varmasti itse hyötyy jotenkin siitä touhusta, muuten ei ymmärrä niitten tyhmää touhua,,
      mutta kotimaan investointeihin ei löydy rahaa,,
      politiikka on hölmöjen touhua nykyään,,

• Minä muistan!

Muutoin totta, mutta ei se peli ennenkään sen rehellisempää ole ollut.

• ?..

"Muissa maissa olisi ministeri jo itse ymmärtänyt erota."

Sanooko nimi Berlusconi sinulle mitään?

• Kr. Pennonen

Taviksen tajuttavissa! Ko. tapauksen pystyy jokainen hahmottamaan.
      Sisällöltään ymmärrettävä ja summaltaan sopii jokaisen perhebudjetin raameihin.

Monimutkaisemmin suunnitellut ja paljon mittavammin toteutetut rötöstelyt lippasevat taviksen hilseen yli joten ne eivät aiheuta vastaavaa tunnekuohua.

Asiassa on hieman samaa kuin pankkikriisimme ajoissa jolloin eduskunta riiteli 2-viikkoa pilkkiluvasta kun valtio velkaantui saman aikaisesti 5:n miljardin markan viikkovauhtia. Tärkeysjärjestys!?

En ole lukenut Hautalan haastatteluja mutta vaikuttaisi luontevalta, että ko. episodi on mennyt sen kummemmin ajattelematta,muiden asioiden ohessa.
      En jaksa uskoa Hautalan tarkoituksella, säästömielessä, toimineen tapahtuneen mukaisesti.

Minä en ole koskaan ollut ministeri enkä korkeassa yhteiskunnallisessa asemassa joten voin tunnustaa rötöstelleeni paljon pahemmin.

Ollessani kaksilapsisen perheen yksinhuoltajana 70-luvulla minua vitutti tulovero%:ni 47,5 ( kokonaisveroaste, ei marginaali ) niin paljon, että aina mahdollisuuksien puitteissa toimin Hautalan tavoin.

Talon rakentamisen timpuripalkat pimeinä.
      Muurareiden palkat itse keitettynä pontikkana.
      Ulkovarasto autokatos nousivat pelkällä pontikalla.
      Korkean sokkelin rappauksen maksoin itse valmistamallani pontikkapannulla.
      Yms.

Vähimmilläänkin maksoin auton ruostesuojauksen ilman liikevaihtoveroa. Ja paljon muuta.
      Auton moottorin osien koneistus ilman kuittia kossu ja minttuviinapullot.

Jos silloin olisi ollut yhteisverotusmenettely niin sapetukseni olisi ollut lievempää ja olisin kokenut sen oikeudenmukaiseksi mutta käytössä oleva verotustapa potuttaa tälläkin hetkellä!

Tämän perkeleen verotuksen vuoksi lopetin töissä käymisenkin etuajassa!

Viimeiset vuodet olen ollut esimerkillisen rehellinen ja tunnollinen!
      Vaihtoehdot puuttuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2431
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      347
      2047
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1902
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1723
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1508
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1029
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      890
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      875
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      828
    Aihe