VIHKOTALLIT

Siirula

elikkä täs topas vois olla kaikenlaista keskustelua vihkotalleistaa :))) Itelllä on varmaan parisenkymmentä :P

13

459

Vastaukset

• Mitä ne semmoset on?

• Enni3413, vihkotallit ovat ilmeisesti tehty näin: valitaan joku isommanpuoleinen vihko, ja kirjoitetaan sinne ylös tallin esittely, piirretään hevoset ja kaikki tällainen, mitä virtuaalitallinkin sivuilla lukee. Sitten kaverit kirjoittavat kanssasi hoitotarinoita ja piirtävät kuvia. Ja jos vaikka joku heppa muuttaa niin paperia päälle / sivu irti tai vain teksti, että hevonen on muuttanut pois tallista.
      Niin minä asian tekisin, jos tallin tekisin. Vaan kun kaveripiiriin kuuluu muutama kolme vuotta nuorempi, niin kiva sitä olis niien tarinoita lukea, kun kieliopissakin ihan eri tasoa.

Sitä minä en ymmärrä, että jollakin on paeisenkymmentä vihkotallia/virtuaalitallia. Miettipääkä ihmiset tätä: lähes kaikilla virtuaalihevosharrastajilla on nyt tai ollut joskus jonkinsorttinen virtuaalitalli. Ja joillakin on useita! Jos vaikka olisi 100 harrastajaa, 100 tallia joista jokaisella 20 hevosta - tarkoittaa sitä, että jokaisella pitäisi olla 20 hoitsua. Ja kirjoittaa niille monta kertaa kuussa.

Mä heitänkin pienimuotoisen haasteen - yhdistäkää voimianne, siis yhdistäkää omat tallit, ja jos on vaan yksi, niin kaverin kanssa. Ja laitatte niille hepoille, mistä päätätte luopua, oman sivun tallille, jotta ihmiset voivat sieltä niitä kysyä itselleen. Ei pikseliponien taivas välttämättä ole paras ratkaisu.

• Mä Vaan... kirjoitti:

Enni3413, vihkotallit ovat ilmeisesti tehty näin: valitaan joku isommanpuoleinen vihko, ja kirjoitetaan sinne ylös tallin esittely, piirretään hevoset ja kaikki tällainen, mitä virtuaalitallinkin sivuilla lukee. Sitten kaverit kirjoittavat kanssasi hoitotarinoita ja piirtävät kuvia. Ja jos vaikka joku heppa muuttaa niin paperia päälle / sivu irti tai vain teksti, että hevonen on muuttanut pois tallista.
      Niin minä asian tekisin, jos tallin tekisin. Vaan kun kaveripiiriin kuuluu muutama kolme vuotta nuorempi, niin kiva sitä olis niien tarinoita lukea, kun kieliopissakin ihan eri tasoa.

Sitä minä en ymmärrä, että jollakin on paeisenkymmentä vihkotallia/virtuaalitallia. Miettipääkä ihmiset tätä: lähes kaikilla virtuaalihevosharrastajilla on nyt tai ollut joskus jonkinsorttinen virtuaalitalli. Ja joillakin on useita! Jos vaikka olisi 100 harrastajaa, 100 tallia joista jokaisella 20 hevosta - tarkoittaa sitä, että jokaisella pitäisi olla 20 hoitsua. Ja kirjoittaa niille monta kertaa kuussa.

Mä heitänkin pienimuotoisen haasteen - yhdistäkää voimianne, siis yhdistäkää omat tallit, ja jos on vaan yksi, niin kaverin kanssa. Ja laitatte niille hepoille, mistä päätätte luopua, oman sivun tallille, jotta ihmiset voivat sieltä niitä kysyä itselleen. Ei pikseliponien taivas välttämättä ole paras ratkaisu.

Mä Vaan..., vihkotalli voi olla myös kansiossa, joka helpoittaa hevosten myymistä ja aika harvalla tietämälläni vihkotallilla on piirretyt kuvat tai hoitajatoimintaa. Yleensä kuvat ovat tulostettuja, esimerkiksi sukupostista. Omilla vihkotalleillani on lähinnä kasvatustoimintaa ja hevosia kisaan vihkotallit-foorumilla.

• Mullakin on vihkotalli:) Sen nimi on KuusamolaXDXDXD

• Mullakin on tosi monta vihkotallia,mutta tässä niistä tärkeimmät:
    Antonian Talli
    Kristan Talli
    TaikaRanta(ps.vihkotallitaikaranta.shinybook.fi)
    Mulla on myös vihkokenneli Sadora

Kaikissa talleissa on tunteja. Sadorassa koirat ovat kisa-ja kasvatis koiria. Antonian tallin vihko on sellanen kohtalaisen paksu hevospäiväkirja,jossa on lukko. Kristan Talli on ohuessa hevoskuvaisessa vihkossa. TaikaRanta vähän saman tyylisessä,ja Sadora on TOSI paksussa turkoosi harmaassa vihkossa. Mulla itellä myyminen tapahtuu niin,että otan kuvan,annan sen ostajalle,ja ostaja laittaa omaan vihkoonsa sen kuvan,ja tiedot. Itse pyyhin (kirjotan usein lyijykynällä) tiedot omasta vihkosta. Mutta harvoin myyn niin vähän vaikee antaa vinkkejä.

• Itellä on kansiossa, niin myyn hepan vaan niin että otan paperin irti, laitan ostajalle tiedot ja hän saa itse päättää kuvan kunhan se on mahdollisimman samanlainen kuin entinen =) Jos myyn varsan nkin ostaja voi päättää luonteeen ja kuvat jne.
      Ja pidän suokkisiittola Mörkökorpea, tutummin Mörkistä :)

• Mulla on varmaan vähän outo vihko talli tai en tarkelleen edes tiedä millainen sen pitäisi olla :D mutta omani on sellainen missä on lehdestä leikattuja ihmisten kuvia (henkilökunta ja ratasastajat) sitten olen piirtänyt itse maastot ja raviradat satula huone ja talli piha sitten hevosille oma aukeama ja yksäreille oma sivu :D

• Itelläni on! Se on kristallikruunun talli

• vihkotallini hevoset ja ponit:
    Ribella Ripsa(Ruunikko)
    Don Diego Toni (Rautias)
    Savanna Savana(Rautias)
    Las Vegas Lassi (Ruunikko)
    Fuuga Ukko (Rautias)
    Mirella Mirkku (Kimo)
    Lady Lousiana Ansu (Kirjava)
    Caritha Carita (Kirjava)
    Zamba Laya Sami (Kimo)
    Xanadu Akka (Kirjava)
    Sessiina Ina (Ruunikko)
    Zeldja Princess Zelda(Rautias)
    Roller Rölli (Rautias)
    Ali Baba Pappa (Ruunikko)
    Vencoli Venny (Rautias)
    hevoset on siis Puoliverisii ja ponit SuomenPienhevosii!

• Suomenhevoset:
      Säihke (Säihkyvä) Lippe (TotoLippe) Fanta (Fantasia)
      Lumotar (Lumotar) Veera (Veeruska)
      Puoliverihevoset:
      Kuura (Luna) Nelly (Nell) Saaga (Saga) Ginny (Orgin) Bambi (Bambi) Cerry (Cherish)
      Eestinponit:
      Hiiva (Hiiva Hulda) Anki (Anki Staar) Kali (Saare Kali)Ella (Elana Rus) Tova ( Tovankova Sov)
      Saksanratsuponit:
      Pave (Pavelboy Vi) Venla (Signe Ventura) Sasu (Oh Savannah) Leidi (Leidi Gaga) Turbo (Ultra Prenium) Curry (Cuminoff Sugar)
      Suomenhevoset:
      Linda (TuroLinda) Ulla (Ulana) Minni (Minerva) Rellu (Regina) Lorutär (Lorutär)
      Puoliverihevoset:
      Merry (Mercury) Kiira (Liv) Viola (Vioola) Oona (Rexona) Shari (Sharlotta) Cassu (Casanova)
      Tinkerit:
      Tequila (Divfa)
      mun vihkotallin uusia asukkaita.

• Mulla on vihkotalli

• Joo, minä oon itse asiassa tekemässä vihkotallia tällä hetkellä, koska vanha innostus heräsi uudestaan. Nimestä en vielä tiedä, mutta haluaisin kovasti tietää, onko tää harrastus vielä kuinka aktiivinen. Netin perusteella ei näyttäisi olevan, mutta ehkä kaikki harrastelijat piileskelee omissa nurkissaan. Oon sitä vanhempaa puolta, joka harrasti lapsuudessaan vihkotalleja ja haluaisi nostalgiamielessä poimia tuon harrastuksen uudestaan käsille.

• Onko enää ollenkaan jonkinmoista vihkotalli foorumia?

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Iranilainen kansanedustaja lupaa 3 miljoonan dollarin palkkion

Trumpin tappajalle. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfa37fd0-332c-4304-8dc6-3f7024244907
    Maailman menoa
    97
    3809
  2. Luisteluvalmentaja Mirjami Penttinen

Valmentaa nuoria kannustavasti ja tasa-arvoisesti.
    15
    1834
  3. MURHA hämeenlinnassa

Keskustassa, maanantain ja tiistain välisenä yönä??!! Kertokaa heti lisää........
    Hämeenlinna
    70
    1611