Kyllä nyt tulee, niin että putket kohisee. Varaaja 500L ja lämmöt jo 50C.
Ah aurinkolämpöä
13
252
Vastaukset
- Ilmastahottia
lämpöä tullut hyvin jo kuukauden, vastuskin jo sähkövastuskin jo sammutettu. Uudestaan päälle yleensä lokakuussa.
- lämpöä tulee.
Vedin verhot ikkunoista, olkkarin lämpö nousi klo 8.00 ja 13.00 välisenä aikana 3 astetta, ei maksanut mitään.
- Lämm intaä
Avasin myös verhot, hyvin lämmitti mutta myös suihkuvedet lämmitti aurinko :)
- eljii
Näköjään hyvä teknikkojen opetus 50-luvun alussa. Rakennusmestari-isäni suunnitteli tämän talon taitavasti: Räystäs sopivasti ikkunaan nähden niin että nyt maaliskuussa matalalla paistava aurinko lämmittää mukavasti. Kesällä sitten räystäs jättää ikkunan kivasti varjoon
- Tonix
Vesiämpäri siihen aurinkoon lämpeemään olohuoneen lattialle,kai sillä jo munat huiluttaa töistä tullessa:). Aloittaja,kaljonko sulla on keräimiä katolla?
- tonix
..siis paljonko..
- Ah aurinkolämpöä
tonix kirjoitti:
..siis paljonko..
60 Kpl tyhjiöputkikeräimiä.
- Aurinkhoine
Ah aurinkolämpöä kirjoitti:
60 Kpl tyhjiöputkikeräimiä.
Mulla 3 tasokeräintä ;). Taas tulee lämpöä hyvin.
- then
Todella loistavia vinkkejä mutta tietääkö ketään oikeaa laskukaavaa kun olis vielä mahdollista asentaa takkaan leivinuunin holvin katon yläpuolelle ns kierukka. sinne ajattelin asentaa kupari levyn ja johon juottaa kupari putken kiinni. levy ala olisi 0,5m2 ja vaikka 22mm putkea juottaa ja sitä mahtuis sinne noin 10 metriä. tällä hetkellä 2700kg kiviä pitää lämpöä melkeen 2 vuorokautta ja holvin katossa lämmöt nousee 400 tai aavistuksen alle.
Lisäksi ajattelin ottaa vielä rinnalle tyhjiö keräimiä mutta yks asia kerrallaan.- minävaantaasen
älä heti tulipesän päälle hyvä immeinen, vaan vasta yläkanavan päälle 10mm villaa ja siihen 'pehmeästi' sivuille 15mm ja yläpuolelle pehmeämpi kivivilla ja 5mm tyhjää. lämmöt nousee 120c max. ja normaalipoltolla 60-70c joten 10m kanavalla (lämmönvaihtimeksi oikea vaihdin eikä mitään putkipelleä) saavutat tulo esim. 20-40c ja lähtö 45-60c on sopiva, varaajaksi 600L jottei keitä jos muitakin lämmönlähteitä samaan pyttyyn (esim aurinko).
- lämpöpuhkuOikein
Työhuoneeni ikkuna on itään eli päivällä ei aurinko lämmitä mutta onneksi on väliovi makuuhuoneeseen jonka ikkuna on etelään. Ilma vaan osoittautuu niin tahmeaksi että avoin ovi ei riitä tasoittamaan lämpöä huoneiden välillä.
Puhallin auttaa, välioven kynnyksellä se lattianrajassa työntää työhuoneen viileää ilmaa makuuhuoneeseen, josta sitten hiljakseen tulee lämpimämpää ilmaa
(Eka ajatukseni/ajattelemattomuuteni oli puhaltaa makkarin lämmintä ilmaa työhuoneeseen. Mutta liikkuva ilma tuntuu viileämmältä kuin paikallaan pysyvä) - SuomiSolar
Mikä keräin toi Regulus on? Onko hyvä?
- SolarSuomi
"REGULUS aurinkokeräimet valmistetaan eurooppalaisessa huippumodernissa tehtaassa korkealaatuisista raaka-aineista ja komponeneteista.
Normaaleissa käyttöolosuhteissa ne kestävät jopa vuosikymmeniä."
Eli todella hyvät!
Vakavammin, kannattaa tarkistaa http://www.solixi.com/index.cfm?sivu=92 sivut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483