Hevonen????

Eläinrakas...

Oon koht 13-vuotias tyttö ja mä ja mun kaveri aiateltiin ostaa oma hevonen, siis yhteiseks... Mun kaverin vanhemmat suostu ja mun vanhempien mielestä mä voisin saada mutt ylläpito maksaa niin paljon. Mun kaverin luona on "talli" jos sitä rempattais vähän se oiss kiva talli hevoselle eikä tarttis maksaa tallipaikkaa hevoselle. Mutt eiks hevosii pitäss olla kaks ainaki??? eikä me ikinä saataiss kahta.
Ja joss hevonen maksaa noin 6000euroo vuodessa nii en ikinä saa sellast vaikk se pantass puoliks!!!! Eihän se muuten nii kallis oiss mutt ku tallipaikka on niin kallis. Eiks hevost voiss pitää ees osan vuodest mun kaverin luona?? laidunkin löytyss. Vai onks niit ihan pakko olla kaks? jos ei niin kuinka kauan se voiss olla yksin? Ajateltiin ostaa haflingeri tai islanninhevonen....

9

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asian_Tuntija

Kyllä hevosen voi ottaa esimerkiksi kerrostalasuntoon osaksi vuotta mainiosti asumaan,.

• eläinrakas....

Mutt haittaaks joss sill ei oo mitään kaverii??

• ihahhaaahaa

hintaa menee hevosen pitoon niin paljon kuin siihen haluaa upottaa , mutta ensimmäiseksi tulee hevosen laitosta mieleen yksi oleellinen asia , nimittäin monet laittavat hevosen yhtä hepposesti kuin kissan , hevosen pito ja oikea oppinen huolenpito ei ole yhtä helppoa kuin kissan pito , kannattaa sitoutua käymään joka päivä vuoden ajan jonkun talilla hoitamassa aamua iltaa heppaa sekä käy antamassa päivä heinät välillä sekä muut hommat , vuoden intensiivisen jakson jälkeen tiedää haluaako hevosen ja onko kykyä ja tahto tilaa

• eläinrakas...

Kiitos!!!

• eläinrakas...

siis haittaaks jos se on yksin??? :)

• Asian_tuntija

Kerrostalossa voit itse pitää sille seuraa, katselette tv.tä, pelaatte lautapelejä tai soittelette yhdessä vaikkapa kitaraa.

• Kasiro

Hevosia ei tarvi olla kahta joskin se olis toivottavaa. Hevonen osaa olla yksinkin ja on hevosia jotka eivät edes hyväksy toista hevosta lähelleen. Omassa tallissa ei tule niin kalliiksi kuin täyshoitotallissa mutta kuluja siinäkin on. Heinät, kaurat, suolakivi, kuivikkeet, varusteet ( suitset, satula, riimu naru, loimi harjat ym ) kengitys, el.läkäri, vesi ( kantovesi vai automaatti? ) talikko, lapio, kottikärry, ym, ym Kaikki maksaa. Tietysti siinä on kertaostoksia mutta on myös jatkuvia kuluja.
      Jos kaverisi tallista saa kunnollisen niin mikäs siinä mutta saatteko asiatuntevaa apua tarvittaessa? Koska apua tulette tarvitsemaan.

• miu8

On hevosia jotka sopeutuvat yksinkin olemaan, mutta issikka ei ole sellainen. Ja jos ei ole aikaisemmin ollut omaa hevosta olisi aluksi ainakin hyvä olla asiantuntevaa apua lähellä.

• Hyvät lapset!!! Ennenkuin ostatte , tai edes harkitsette ostavanne omaa/yhteistä hevosta, miettikää paria asiaa!!! eikö lähistöllä olisi ratsu- ravitallia, josta saisi hoitohevosen??? Sitä voisi harjailla, hoitaa, talutella, liikutella, kääriä jalkoja, letittää harjaa, häntää...Olette niin nuoria, että jos rahat ei riitä täysihoitotallin kustannuksiin, niin haluatteko oikeasti tuulessa ja tuiskussa mennä sen hepan luo ja vielä hoitaa, liikuttaa??? Hevonen tarvitsee sen täysimääräisen hoidon kuitenkin joka pv... Entä sitten kun kaverit juoksee into-pinkeenä poikien perässä, mitä te??? teillä on just se maailman paskasin poni, jonka karsinaki olis vielä siivottava...? Miettikää, ennen toimintaa!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      121
      8454
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      141
      5364
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      128
      3582
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2624
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      358
      1552
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1547
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      71
      1410
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe