Nimimerkki dhommi...

armoton idylli

on saanut lähes täydellisesti läpi sen, mitä ajaa; huomiota itselleen.
-mutta unohdetaan nyt typeryydet vähäksi aikaa, ja kuunnellaan kaikkien aikojen parhaalta yhtyeeltä versio kappaleesta Twist And Shout.
Beatles onnistui siinäkin hyvin, missä harvat onnistuivat; tekemään coverversiosta paremman, kuin mitä on alkuperäinen. Tietysti jotkut voisivat sanoa, ja ehkäpä oikeutetustikin, että ilman originaalia ei olisi coveriakaan...mutta siltikin ja siitä huolimatta, fabfourin tulkinta on paree...
j.k. juu, on toi dhommi kyl aivan out, ja kenties myös down...:)

19

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Concoirs

      Dhommin saama huomio:

      0 Vastausta 0 Lukukertaa

    • Lennonkusee

      Jos räkärock kiinnostaa, kyseessä on varmasti kohtalainen teos. Mitään musikaalista siinä ei tosin ole.

      • Concoirs

        Suositumpaa kuin Jeesus.


      • Eläköön riitasoinnut

    • .................

      The Beatles.
      Kyllä.

    • sisältö etusijalle

      Lämmin kiitos sinulle Pohjolafani. Olet siis sitä mieltä, että Beatles heitti kipaleen alkuperäistä paremmin. Et kuitenkaan tarjonnut mitään perusteluja väitteellesi.

      Jaksan uskoa vuosikymmenten kokemusten perusteella, että alkuperäisen puolestapuhujia löytyy runsaslukuinen joukko mustan musiikin ja yleensä afroamerikkalaisen rytmimusiikin harrastajien joukosta. Näille tahoille sillä "aidolla rokkimeiningillä" ei ole merkitystä: ainoa merkitsevä elementti on laulu- ja soittotaito, joka Isley Brothersilla hakkaa Beatlesin mennen tullen. Tämä selviää sinullekin ottamalla asiasta hieman tarkemmin selvää; lähinnä se onnistuu kuuntelemalla musiikkia monipuolisemmin kuin vain pelkällä "brittipopkorvalla". Sitä kautta saattaisi selvitä sekin, että klassisen vaahtoaja on myös musiikinkin asialla. Näin siitäkin huokimatta, että varmaan myös osaltaan huomiotakin kerjää.

    • 10 senttiä

      -en ole mikään Pekka Pohjola-fani; en omista yhtään hänen levyään, en tiedä juuri mitään muuta hänestä, kuin sen mitä suunnilleen kaikki muutkin...hän oli basisti, nopeasorminen,monissa yhtyeissä aikoinaan, Pressassa, Wigwamissa ym., kuoli muutama vuosi sitten.
      -tais olla joku Mats Hulden niminen Pekan kaveri, joka keksi yhden piisin nimeksi "Armoton Idylli"...en ole sitäkään kuullut...
      -joten anna lämpimät kiitoksesi vaikka naapurillesi, dhommitextaaja, ja koita edes hieman "kasvaa"...
      j.k. perusteluja väitteelleni?...kuule, yritä nyt ihan aikuisten oikeesti käyttää harmaita aivosoluja hieman tehokkaammin, ja mieti tovin mikä on musiikin,taiteen ja muun senkaltaisen, varsinainen,aito olemus...eikös? Avaa mieltäsi hiukan ja huomaa, oivalla...ehkä sitten huomaat, kuinka järjetöntä on tuollalailla haukkua muita ihmisiä ja musiikintekijöitä, esim. The Beatlesia.

      • llkkkll1

        pekka ö kuten moni muu - löysi itsensä beatlesin avulla


    • sisältö etusijalle

      En ole Dhommi, mutta sinä et edelleenkään osaa perustella miksi pidät Beatlesin Twist and shout -versiota alkuperäistä parempana.

      • dgsdgsgsg

        Voi dhommi, kukapa edes muistaa Isley tai brian poole tai mitään muutakaan versiota.

        Isley versio svengaa, Beatles rokkaa täysillä ja Isley jää jalkoihin.
        Tässä tapauksessa riittää ihan se tunne selkörangassa.
        Ei tarvi vedota harmonioihin. Isley versiossa on soittimia enemmän, mutta Spectorkin vasta luo äänivalliaan.


    • -:)-

      Nauti musiikista, josta pidät.
      Ei siihen tarvitse etsiä perusteita.
      Ei todellakaan.
      Ota vastaan musiikin suoma hyvä olo, fiilis.
      Silloin ei tarvitse yrittää painaa alas muita.
      Aito hyvä fiilis ei tule dissaamalla muita.
      Onnea yrityksellesi!

      • live and let die

        Hear hear.

        Ole utelias kaikkeen uuteen,
        ota ilolla vastaan, mitä muut tarjoavat.
        Kaikesta ei tarvitse itse pitää,
        mutta muita ja heidän ilolleen
        voi antaa arvoa


    • soita kaveri...

      ...huudamme
      ...ja
      ...väännämme...
      ....................................twist and shout!

    • heiiii....

      -niin, ja tuo Beatlesin Twist And Shout on soitettu ja laulettu livenä studiossa...vuonna -63...! !
      -kova bändi! !.....on! !

    • kundi rannalta

      Beatles on ajatonta,joka sukupolvi löytää uudestaan parhaan yhtyeen.
      p.s. d-textaajalle on sit todellakin turha mitään vastata,kaveri ei tajua musaa oikealla tavalla,siksi kyselee täysiä järjettömyyksiä,vailla mitään substanssia. Olen kaikenlaista kokenut,mut tää kundi on kyl sekaisin...ei hyvä.

    • Dhommi´´

      "Olen kaikenlaista kokenut,mut tää kundi on kyl sekaisin...ei hyvä. "

      Rannan kundi on kieltämättä sekaisin kuin skitsofreninen alligaattori!

      Luulee että poppia voisi verrata esim. Mozartiin ja Händeliin. Se osoittaa että tämä Rannan kundi ei tajua mitään musiikista. Sitten se kirjoittaa "tajuta oikealla tavalla", ikään kuin hänellä - kouluttamattomalla, mitään soitinta osaamattomalla, mutufiiliksellä poppia kuuntelevalla - apinalla olisi jotakin valmiuksia kertoa Minulle, Dhommille, musiikkia koko ikäni vakavasti harrastaneelle pianistille jotain Pyhän Asian Nimeltä Musiikki tajuamisesta.

      Minä tiedän tasan tarkkaan, mistä musiikissa kysymys. Ja parempaa musiikkia - tai merkittävämpää ja perustavanlaatuisempaa - kuin J.S.Bach ei ole. Piste. Bach on kuin filosofiassa Platon.

      • Kiitos taas naurusta

        Et itse tajua sitä, mutta kirjoituksesi käyvät päivä päivältä naurettavammiksi :D


      • sgsgsggsgd
        Kiitos taas naurusta kirjoitti:

        Et itse tajua sitä, mutta kirjoituksesi käyvät päivä päivältä naurettavammiksi :D

        Luulenpa ettei kyseessä sittenkään ole turhautunut sibbehakija ja poispotkittu kanttori vaan joko piireihin åpyrkivä uuskäänynnäinen, joka löysi Bachin vanhoilla påivillään ja jka nyt soveltaa jyrki laulua, tai - en voi sanoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe