Kun on rakastanut kauan, tuntuu pelottavalta jatkaa ilman. Rakkaus on muodostunut jo osaksi omaa identiteettiä, eikä siksi täysin katoa. Tuntuu pahalta jatkaa ja jättää taakseen, vaikka ulkoisesti mikään ei muutu - kaksi erillään elävää ihmistä pysyvät erillään, mutta toisen heistä sielunmaisema muuttuu.
Kuka minä olen silloin kun en enää rakasta ja kaipaa? Kuka olen silloin kun en osaa enää kirjoittaa siitä - kun tunteet eivät enää polta aamuyöstä ja saa hapuilemaan paperinpalaa. Kuka olen silloin kun minulla ei ole edes tunteita lämmittämässä minua.
Ja se tyhjyys pelottaa enemmän kuin mikään muu. Pelkään että takerrun toisiin - mihin tahansa - täyttääkseni sen. Rakastanko silloin enää aidosti vai onko se vain tarvetta olla joku, jotain, jokin tunne?
http://youtu.be/Q3q2QHPfTmw
Hämmennyksen rajamailla
2
183
Vastaukset
- Elämä on
joskus kun liukkaalla jäällä kulkemista. Ei tiedä milloin pääsee perille, vai luistaako kaikki ojaan.
Ne vastoinkäymisetkin on jo alottaessa huomioitava, muistettava se ettei kaikki voi aina olla ikuista. Syystä tai toisesta kaikki kaunis ja se haavemaailma voikin olla finaalissa.
Ei siihen elämän jatkamiseen rohkeutta tarvita, pitää vain jatkaa niillä puitteilla mitkä voi rakentaa uudelleen, kenties paremmin ja varmemmin kuin se mennyt, sammunut rakkaussuhde.
Elämä ei ole kaikille tasapuolinen, se kohtelee kaltoin joitakin, mutta antaa toisille sen osan, mitä itselle olisi toivonut.- .745
"Elämä ei ole kaikille tasapuolinen, se kohtelee kaltoin joitakin, mutta antaa toisille sen osan, mitä itselle olisi toivonut."
Tuo on totta ja hyvin sanottu. Elämässä saattaa olla niin monin tavoin rikas, mutta silti tuntea itsensä osattomaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760