Onko kaverini ok ??

anoreksia(ko)

Olen huolissani eräästä kaveristani. Olen kaverini on 12 ja itse täytän kuukauden päästä 13. En tiedä onko kaverillani mahdollisesti jokin syömishäiriä. Jos hän syö koulussa yhden leivän valittaa koko seuraavan tunnin että on ihan täynnä.

Ei syö koulussa paljoo mitään, sano aina vaan että kyllä mä kotona syön. i juok kuulemma aamupalalla mitään. Eikä myöskään koulussa lounaalla. Tämä kaveri aina vaan sanoo että kyllä mä kotona juon, kyllä mä kotona syön ja ihan tämmönen pikkujuttu. Hän laittaa ehkä vajaa puolikkaan teelusikallisin voita leivällä. Sit sanoo jos sille alkaa jotakin siitä voin määrästä puhumaan niin sanoo et kyllä mä kotona laitan enemmän voita leivän päälle.

Esimerkiksi ku oltiin menossa luokan kanssa uimahalliin, hän valitti monta edellistä päivää että mä en haluu mennä sinne. mua nolottaa. Mä oon niin lihava, ja tässä mahassa on ihan sikana läskiä.

Tämä kaverini on oikeasti laiha, vaikka väittää toisin. Jos vihjataa muutaman kaverin kanssa hänelle vähääkään jostain syömishäiriöstä hän alkaa heti valittamaan, ei mulla mitään anoreksiaa oo, etteks te voi uskoo !!

Osaisko joku neuvoa tilannettani tämän kaverin suhteen ??

5

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnaruissalo

Mulla oli ihan samanlainen tilanne kun olin 12 vuotias. En edes tiedä mistä laihduttaminen lähti, varmaan yläasteen pelko jne...en kans syöny ikinä koulussa, ajattelin et on siistii kun pystyy hallitteen een jotain, uimahalliin kans kun piti mennä niin sanoin et on menkat( vaikkei ollu koska nehän loppu kun painoo tiputti), lopulta rupesin pyörtyileen tunneilla koska en koulussa syöny ja ihmiset rupes kyseleen mikä on hätänä...ei mulla ollu silloin mitään hätää,se oli vaan hienoo et pysty kontrolloimaan kaikkee. jos mulla ei olis silloin ollu läheisiä niin olisin varmasti kuollu koska anoreksia on hirvee tauti eikä se kato paikkaa eikä ihmistä, joten jos oot huolissas ystävästäs niin tue sitä kaikin mahdollisin keinoin ja tottakai ilmota asiasta myös esim kouluterkalle koska ne jopa osaa hommansa. mä kamppailen viäkin tän saman paskasairauden kans enkä todellakaan toivo tätä kenellekään. Kaikkee hyvää teille:)

• lääkäri

Kaverisi kärsii tosennäköisesti peräpukamista

• Puhukaverisikanssa

Voi vittu XD

• anarex

Kuulostaa siltä, että taustalla saattaa oikeasti olla jonkinasteinen syömishäiriö, ainakin aluillaan oleva. Asiasta kannattaa yrittää puhua kaverin kanssa, mutta tiedän etteivät syömishäiriöt kuuntele muiden "et sä ole lihava"-puheita eivätkä aina itse tiedosta ongelmaansa. Terkkarin tai ko. kaverin vanhemmille kannattaa puhua tässä tapauksessa. Terkkaria voi pyytää ottaa yhteyttä vanhempiin, jos ei sitä itse halua tehdä. Tärkeintä on, ettei kaveria jätetä yksin, vaikka hän kuinka alkaisi sulkeutua ympäristöstään.

• idiootti sanon minä

Harvat ihmiset paranee anoreksiasta. siitä jää ikuiset arvet. se on hidas itsemurha. jos sun kaveri on sitä mieltä että haluaa kuolla laihuuden takia, niin hän on sairas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen