Yksinäinen mies Kuopiosta.

Pete2013

On tämä elämä kyllä aika hankalaksi mennyt. Olen 37-vuotias mies ja asunut Kuopiossa n.7-vuotta ja minulla ei ole yhtään ainoaa ystävää koko kaupungissa, ei ole edes kenenkään puhelinnumeroa tästä kaupungista, että voisi laittaa vaikka viestä, että mitäpä kuuluu ja lähetkö käymään kahvilla. Lisäksi olen vielä työtön ja kärsin masennuksesta. Sosiaalisetsuhteet ovat tätä nykyä tyyliin kaupankassalla sanoa kiitos, en tarvitse kuittia. Ei ole päivällä minne mennä, että saisi edes muutaman sanan vaihtaa, joskus hyvin harvoin tulee kaupungilla vastaan vanhoja työkavereita joiden kanssa muutaman sanan saa vaihtaa, mutta se on hyvin harvinaista. En enää tiedä mitä tässä pitäisi tehdä? Alkaa olemaan kyllä hyvin väsynyt tähän yksinäisyyteen.

4

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

Ymmärrän sinua ja voin kyllä kuvitella, miltä tuollainen tuntuu. Johan tuollaisessa puhumistaitokin unohtuu. Hyvä on olla ihmissuhteita että saa jutella syvällisiä, muttta on jo jokaisella tarve vaihtaa vaikka muutama sana säästä ja päivän uutisista, mitä maalimalla on tapahtunut ym.
      Kyllä sinun pitäisi löytää jokin hekireikä tai porukka jossa käydä vaihtamassa ajauksia.
      Saatko mitään hoitoa tai terapiaa masennukseesi? Onko sinulla suuri suku ja lienet muuttanut Kuopioon jostain muualta.
      Sinun pitää miettiä jokin juttu, mikä kiinnostaa: harrastusporukka, jokin kokoontumispaikka missä tapaa ihmisiä. Ymmärrän että ei kaikki kapakoissakaan halua aikaansa viettää.
      Yksinäisenä itse olen ratkaissut ongelman juuri menemällä rohkeasti vain mieleisiini porukoihin. Hankalaahan se on päästä sisälle koska noissa porukoissakin on jo ne omat kuvionsa ja uusi kokee orpoutta, mutta kyllä siellä aina jonkun kanssa tutustuu, sitten voi jutella vaikka kaupungilla, vaihtaa kuulumisia ja ainakin moikata.
      Nytkin lähden tästä vapaaehtoisena kirppikselle ja tiedän takuuvarmasti että sinne tulee hekilöitä vain tapaamaan minua ja siellä säännöllisesti käyviä muutamia asiakkaita juomaan kupposen kahvia ja vaihtamaan kuulumisia.
      Olen ajatellut, että jos olisin eläkeellä niin voisin alkaa pitää jossain tuollaista porinakahviota. Tänä päivänä yksinäisyys ja sosiaalisten kontaktien vähyys on huutava ongelma kaikissa ikäluokissa ikäluokassa.
      Joku voi sanoa että se taitaa olla myös tämän kirjoittajan ongelma. Varmaan olisikin, mikäli en itse olisi niin aktiivinen ja pyrkisi juttuihin mukaan.

• masanteri1

Ymmärrän täysin mille sinusta tuntuu. Liikuntaa harrastan mutta ei siitä enää saa paljoa kiksejä kun yksin pitää treenata. Minullakin menee tohon tyyliin arkipäivät kun nyt ollu työttömänä. On minulla kyllä paljon kavereita muttakun ei heidän kanssa saa mitään mieleistä tekemistä. Tai sitten olen tämmönen mukavuuden haluinen ihminen. Tuntuu että kaikkee liittyy päihteet.

• jäbäääää

Sama homma ku edellinen,tykkään kans reenata mutta aina ei ole motivaatiota.ryyppääminen ei kiinnosta,mistä muuten kirjottelet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      87
      4684
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      72
      2121
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1182
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      51
      1044
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe