Kepulaisen juoma?

Kepusta jysähtää

Näin perjantai-iltane me alkoholia käyttävät ryhdymme juopottelemaan. Ei kovasti mutta hiukan. Minä juon tölkin Lapin kultaa, ja elokuvan hyösteeksi vähän kossua, sen verran että vähän tuiteriin tulee.

Näin leppoisissa tunnelmissa mietiskelen: mikähän on kepulin lempijuoma? Kossuvissy? Sahti? Taskulämmin smirnoff? Ei kai vain äietelä likööri?

12

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mvv

kansallisjuoma on keskiolut.

• Kalttenbrunner

pääasiassa maito, mutta kun nyt on ryyppäämään ratkettu, niin minä suosittelen kirkasta viinaa! Niin ja tietysti aamulla sitten "tunturipurojen raikkautta".

Mitä Demarit ottaaa?

• Dosentti

Kepulin kossu.
      Se on elläinliäkärin, koleme vuotta sitten kuolleen, lehmälle miäräämää pirutuu johon on sekoitettu nuorelta trattorikauppiaalta petkutettua rio tinttoa (anto sen ku kepuli sano saaneensa vanhalta kauppiaalta mietintäjuomaksi nääs, ku miätitään trattorikauppoja). Sitten viälä lisätään aluetukirahhoilla (jita lantalaiset tyhmmyyksissään maksoo) ostettua puolukkamehhuu, kun ei kerenny ite marjastaan ku piti vahtii ettei kesämökkiläiset uistele järvellä ja käy meitin hillapaikoilla.
      Sitten siinä muorin kans kattellaan tjäreporin esitteitä ja suunnitellaan mihin tänävuonna mennään lommaileen kahex viikox, ku kunta ny kustantaa sen komittajan jolla voi teettää navettaan taas vuosisiivouksen ja on siitä muutenkin hyvä apu ku sitä voi sitten syyttää kaikista elukoiden vuoden aikana saamista sirauksista. Ai ni lomalle pittää ottaa uuninpankolta työtön pekkapoika mukkaan, muutonhan se karjakko senkin vikittelee ja pyrkii naimisiin ja sitte se pyrkii vielä jaolle tilan rahoista. Pitäs muuten saada EU:lta rahhaa pekankin matkaa varten....
      Sitten myöhhemmin saunan jälkkeen ku asetutaan tanaan ni kyllä se mieltä ilahuttaa aatella etä rahhoo tulloo lantalaisilta tälläkin aikaa, vaikka kyllä me ollaan kova työ tehty et me se on ansaittu.

• ei saanut

tuon kummempaa selevänäkkään aikaiseksi.

• alkoholisti

Kun te alkoholia käyttävät alatte juopotella, muistakaa, että teistä noin puoli miljoonaa kärsii alkoholismista.

Olen ollut raittiina jo useita vuosia ja elämäni on muuttunut täysin ja vain siksi, että ymmärsin eka ryypyn olevan liikaa...

En halua moralisoida enkä viedä kenenkään iloa, mutta muistuttaisin kuitenkin, että ihminen voi nauttia ja elää täysipainoista elämää ilman alkoholia.

• Kepusta jysähtää

Alkoholi on viisasten juoma. Mutta kyllähän Jeesuskin jo nautti viiniä, eikö? Alkoholi antaa hetkeksi hyvän olon tunteen, joka auttaa rentotumaan. Kova ryyppääminen on mielestäni ihan eri juttu, se ei rentouta vaan vie tajun kankaalle.

Ymmärrän aika pitkälle alkoholisteja, sillä viinanhimoakin olen joskus elämässäni kokenut, nuorena. Mutta vanhemmiten sellainen on jäänyt. Näin keski-iässä ei kerta kaikkiaan jaksa juoda kovin paljon.

• Kepusta jysähtää
        Kepusta jysähtää kirjoitti:

Alkoholi on viisasten juoma. Mutta kyllähän Jeesuskin jo nautti viiniä, eikö? Alkoholi antaa hetkeksi hyvän olon tunteen, joka auttaa rentotumaan. Kova ryyppääminen on mielestäni ihan eri juttu, se ei rentouta vaan vie tajun kankaalle.

Ymmärrän aika pitkälle alkoholisteja, sillä viinanhimoakin olen joskus elämässäni kokenut, nuorena. Mutta vanhemmiten sellainen on jäänyt. Näin keski-iässä ei kerta kaikkiaan jaksa juoda kovin paljon.

Niin tosiaan, heräsin tänään ennen seitsemää virkeänä. Join eilen sen tölkin olutta ja jonkun kossupaukun elokuvaa katsoessa.

• alkoholisti
        Kepusta jysähtää kirjoitti:

Niin tosiaan, heräsin tänään ennen seitsemää virkeänä. Join eilen sen tölkin olutta ja jonkun kossupaukun elokuvaa katsoessa.

Olet onnenpekka, koska osaat käyttää alkoholia kohtuudella. Toki alkoholismissa ei mitata juodun määrää. Suhde aineeseen on merkitsevä eikä se kuinka paljon. Kovasta juomarista toki tulee ajan pitkään alkoholisti, koska aine tekee tehtävänsä.

Mukavaa viikonloppua sinulle kepusta jysähtää. Minulla uhkaa tulla taas kiva raitis viikonloppu. -Jo yli viisitoista vuotta päivä kerrallaan raittiina...

• Kepusta jysähtää
        alkoholisti kirjoitti:

Olet onnenpekka, koska osaat käyttää alkoholia kohtuudella. Toki alkoholismissa ei mitata juodun määrää. Suhde aineeseen on merkitsevä eikä se kuinka paljon. Kovasta juomarista toki tulee ajan pitkään alkoholisti, koska aine tekee tehtävänsä.

Mukavaa viikonloppua sinulle kepusta jysähtää. Minulla uhkaa tulla taas kiva raitis viikonloppu. -Jo yli viisitoista vuotta päivä kerrallaan raittiina...

On aivan hyvä elää ilman viinaa. Ehkä minäkin joskus lopetan kokonaan, kunhan vielä lisää viisastun.

• Huvittunut

Kepulainen vetää vain kotipolttoista.

Navetan vintillä on aina ponupannu kiehumassa.

Kepulainen ei osta mitään sellaista kaupasta, johon kepulainen ei saa tukiaisia.

:)))

• Jooo

Keskusta on turvallinen ja paras.

• Joopa
        Jooo kirjoitti:

Keskusta on turvallinen ja paras.

Joo, kaupungissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2150
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      180
      1931
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1352
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      972
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      919
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      859
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      845
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      802
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      701
    Aihe