Lexus 450 H 2008

Yksi tyytyväinen

Toin kuukausi sitten kyseisen pelin Saksasta, koska katsoin että hinnat Suomessa ovat liian kovat. Autoni maksoi kaikkine kuluineen karvan verran auki 35 000. Huoltokirjalla varustettu kolhimaton ja naarmuton vajaa 50 tuhatta ajettu Lexus oli sopivan hintainen, jos vertaa kahteen verrokkiin Nettiautossa. Toinen lokakuussa 2007 rekisteröity maksoi omaani pari tonnia enemmän, ja toinen täysin samanlainen 2008 mallinen lähes samoilla kilometreillä kymppitonnin enemmän. Varustetasot autoissa olivat samat.
Itse olen tyytyväinen hintaan.

30

2279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama.

      Auto oli siis GS

    • Lexus 9vuotta.

      Moro.

      Onko auto siis president paketilla eli mm. jalopuinen ohjauspyörä ja edellä ajavan mukaan säätyvä vakionopeudensäädin? Jos on niin miten tuo toimii käytännössä?

      Oletko jo kerennyt kulutusta seuraamaan?

      Kerro vähän miten kaupat sujuivat saksan maalla?

    • GS300-1998

      Onko facelift malli ja mikä varustelu?

      • sama.

        Ei ole facelift malli. Varustelu on Saksassa nimeltää Luxury. Ilmeisesti vastaa täällä President-mallia, koska en ole löytänyt muita varustepuutteita kuin älykkään vakionopeussäätimen. Mielenkiintoinen huomio on, että joidenkin varusteiden räätälöinti esim. autom. valojen syttyminen voidaan säätää vain huollossa. Itse asensin autoon päivävalot, ja haluaisin ajovalojen syttyvän hieman hämärämmässä.


      • GS 2001 saakka
        sama. kirjoitti:

        Ei ole facelift malli. Varustelu on Saksassa nimeltää Luxury. Ilmeisesti vastaa täällä President-mallia, koska en ole löytänyt muita varustepuutteita kuin älykkään vakionopeussäätimen. Mielenkiintoinen huomio on, että joidenkin varusteiden räätälöinti esim. autom. valojen syttyminen voidaan säätää vain huollossa. Itse asensin autoon päivävalot, ja haluaisin ajovalojen syttyvän hieman hämärämmässä.

        Jos ei ole facelift, niin silloin varmasti vamistetty vuoden 2007 puolella. Itselläni oli tammikuussa 2008 valmistettu ja facelift-malli. Muistaakseni jo loppuvuoden, ainakin joulukuu, ehkä samoin marraskuu, valmistus oli kokonaan facelift-mallia.


      • sama.
        GS 2001 saakka kirjoitti:

        Jos ei ole facelift, niin silloin varmasti vamistetty vuoden 2007 puolella. Itselläni oli tammikuussa 2008 valmistettu ja facelift-malli. Muistaakseni jo loppuvuoden, ainakin joulukuu, ehkä samoin marraskuu, valmistus oli kokonaan facelift-mallia.

        Tämä on ensirekisteröity heinäkuussa 2008. En tiedä mitä tarkoitat face lift-mallilla, mutta keulamaski on samanlainen kuin Suomessa 2008 rekisteröidyissä autoissa. Eli se alkuperäinen maski.


      • Is200.
        sama. kirjoitti:

        Tämä on ensirekisteröity heinäkuussa 2008. En tiedä mitä tarkoitat face lift-mallilla, mutta keulamaski on samanlainen kuin Suomessa 2008 rekisteröidyissä autoissa. Eli se alkuperäinen maski.

        Facelif mallin erottaa parhaiten siitä että ohjauspyörän malli muuttui erilaiseksi facelift mallissa. Lisäksi jos on jalopuinen ohjauspyörä, niin kyseessä on suurella todennäköisyydellä president malli. President mallissa ei ole vakiona älykästä vakionopeudensäädintä eikä kattoluukkua, ne oli otettava lisähintaan.


      • sama.
        Is200. kirjoitti:

        Facelif mallin erottaa parhaiten siitä että ohjauspyörän malli muuttui erilaiseksi facelift mallissa. Lisäksi jos on jalopuinen ohjauspyörä, niin kyseessä on suurella todennäköisyydellä president malli. President mallissa ei ole vakiona älykästä vakionopeudensäädintä eikä kattoluukkua, ne oli otettava lisähintaan.

        Tässä on jalopuuratti, tosin osa siitä on nahkaa. Kattoluukku lienee lisävaruste. En ole Lexus asiantuntija, mutta jossain vaiheessa maskin rivoitus muuttui erilaiseksi.


      • Anonyymi
        Is200. kirjoitti:

        Facelif mallin erottaa parhaiten siitä että ohjauspyörän malli muuttui erilaiseksi facelift mallissa. Lisäksi jos on jalopuinen ohjauspyörä, niin kyseessä on suurella todennäköisyydellä president malli. President mallissa ei ole vakiona älykästä vakionopeudensäädintä eikä kattoluukkua, ne oli otettava lisähintaan.

        Vähän vanha aihe mutta siis luxus ja presidentti mallien erohan on juuri nuo varusteet, eihän niissä muuten olisi mitään eroa. Presidentti malli eroaa siinä että on adaptiivinen vakkari, navigaattori, ehkä se rattikin erilainen, kattoluukku saattoi olla lisävaruste vai kuuluiko sekin presidentti varustetasoon.


    • töjökölli

      onko krominvärinen muovilista edessä ja takana, miten eroaa kamryystä?

    • sama.

      Säätyvää vakionopeussäädintä autossa ei ole. Saksassa se ei ilmeisesti kuulu mihinkään varusteversioon. Näitä autoja, joissa säädin on, ei ole monta kappaletta.
      Kulutus on kaupunkiajossa kympin hujakoilla eli tämän tehoiseksi automaattilaatikolla varustetuksi autoksi kulutus on maltillinen. Edellinen autoni oli polttomoottorin osalta samantehoinen, myös automaatilla. Alle 17 litran en koskaan päässyt. Maantiellä kulutus on pysytellyt talvirajoituksilla kahdeksan litran tuntumassa. Auto tuli Hannu Graulinin tuomana, kun viime hetkellä en päässyt itse hakemaan. Hannukin joutui tekemään kaksi matkaa, koska ensimmäisellä kerralla lumimyräkkä esti auton ajamisen Munchenistä lautalle. Itse olen tuonut yhden auton ja saksalainen joustavuus rekisteröintiasioissa oli erittäin hyvää tasoa. Asia hoitui hyvin kivuttomasti. Hybrideissä moottorijarrutus aiheuttaa hieman nykivämpää matka-ajoa johtuen jarrutuksen jälkeisestä kiihdytyksestä vakionopeussäätimellä ajettaessa. Tässä mallissa myös tavaratilan pienuus voi aiheutta joillekin ongelmia. Oma yksilöni on kattoluukulla varustettu, joita löytyi kolmannes tarjokkaista.

    • Hauska juttu

      Kävit sitten hakemassa saksasta käytetyn Toyotan? Tyhmä saa olla, mutta pitääkö siitä vielä julkisesti huudella.

      • L. Exus

        Kyllä moni käy hakemassa Saksasta käytetyn Toyotan, ei siinä mitään ihmeellistä ole eikä ainakaan mitään tyhmää. Ja sitä, joka hakee aidon Lexuksen, ei voi kuin kadehtia!
        Jos rahaa olisi niin, ettei tiedä mihin laittaa, niin hankkisin myös Lexuksen jotakin kautta. Mutta kun ei ole niin ajelen ....


    • lexusluksus

      Ei millään pahalla, mutta oletko ikinä ajanut toyotaa ja lexusta? Nimittäin kyllä noilla merkeillä on valtava ero. Verrataan vaikka ajomukavuutta. Ensinnäkin Lexus on paaaljon hiljaisempi kuin Toyota, Lexukset ovat yleensä myös aika tehokkaita. Esim. RX400h= sähkö polttomoottorin yhteislukema 271 hv! Ja polttoainekulutus sekalaisessa ajossa 9L. Ja kyllähän se Toyota on aika hyvä merkki. Nuo 2 edellistä Toyotaani on ollut hyviä, mutta nyt teki mieli vähän luksusta...

      • Ex- SC430

        Tuulilasin mukaan teho on 211 hv.
        Polttomoottorin ja sähkömoottorin tehoa ei lasketa suoraan yhteen.
        Silti Lexuksella on hienoja autoja.
        Auton pitää olla taka- tai neliveto.


    • Kokemusta on

      Oon ajanu tota autoa ja kun ottaa ratin käteen niin meno on samaa kun automaatti avensiksessa. Ohan ne nahkapenkit hinot mutta suomessa ihmiset pitää lexusta toyotana tai valtaosa luulee sitä korealaiseksi tai muuksi kalanpäiden autoksi. Mulle kerran sanottiin kun mulla oli rx400h vm2006 yhellä kioskilla että "onks toi hyundai"? Vtutti niin et vaihdoin auton pois. Suomessa lexuksen tietää vain harvat ja yleensä nekin jotka "tietää" luulee sitä kiiaksi tai muuksi halpos autoksi..se on tosi. Kun ajat volvolla,mersulla tai bemarilla niin tätä ongelmaa ei ole ja jälleenmyyntiarvokin on hiton hyvä. Mut meeppä lexusta vaihtamaan. Ei kaikki liikkeet ees ota sitä. Ja kokemusta on.

      • leka 07

        Mulle on aivan sama, mitä muut luulee, kunhan itse tietää, että kyseessä on luksusmerkki, joka kestää. Omassa tuttavapiirissä kyllä kaikki tietävät, että Lexus on kunnon merkki isolla alkukirjaimella. Kyl tuo Lexus eroaa ajettavuudellaan toyosta lähinnä siinä mielessä, että harvoin on tultu ajettua yhtä tehokasta ja reipasta toyotaa. Mutta kokemusta ei ole kuin Land Cruiserista ja Avensiksesta...


      • Lexus quality
        leka 07 kirjoitti:

        Mulle on aivan sama, mitä muut luulee, kunhan itse tietää, että kyseessä on luksusmerkki, joka kestää. Omassa tuttavapiirissä kyllä kaikki tietävät, että Lexus on kunnon merkki isolla alkukirjaimella. Kyl tuo Lexus eroaa ajettavuudellaan toyosta lähinnä siinä mielessä, että harvoin on tultu ajettua yhtä tehokasta ja reipasta toyotaa. Mutta kokemusta ei ole kuin Land Cruiserista ja Avensiksesta...

        Lexus on kyllä oikea luksus/premium merkki koska niissä on toimintavarmuus todella hyvä, eikä tarvitse kokoajan olla vaihtamassa tukivarsia tai ihmettelemässä sähkövikoja kuten Saksanseisojissa. Jos esim Mersu olisi oikeasti kestävä, eli kovalle hinnalle löytyisi katetta niin kyllä Mersukin kelpaisi.


      • Vähän mielikuvitusta

        Jaahas. Taas näitä lampaita ostan emarin tai mersun kun naapurillakin on enkä uskalla olla yksilöllinen kun mitähän ne muut ajattelee.
        Ihan sama millä ajan kunhan naapurit ja kylänmiehet LUULEE että mulla on hyvä auto vaikka olis mikä vanha romu. Samasta syystä lennän kerran vuodessa kanarialle pakettimatkalle jotta näkevät että kyllä täällä on millä mällätä.

        Vähän älykkäämmät ihmiset kuitenkin vähät välittää muiden mielipiteistä ja ajaa millä haluaa. Tästä syystä minä ajan GS 450h Lexuksella ja haistatan muiden mielipiteille pitkät.


    • Sestik

      Lexus on kallis toyota. Volvo on jo arvostettu merkki ja todellista luxusta. Volvo myös pitää arvonsa eikä tule yllätyksiä kun menee autoa vaihtamaan. Se on aina täälä suomessa kun ostat jonku erikoisen merkin kuten lexus, alfa romeo, jaguar tms samankaltaiset merkit..ohan ne ihan hyviä mutta kun arvostus on sillä tietyllä tasolla niin järkevämpää ajaa mersu,volvo, bemari autoilla.

    • 16veeh

      Volvo , Bemari ja audi, mersu?
      Miten tuo Volvo liittyy tuohon listaan? :D

    • Tosijuttuja autoista

      Volvo on premiumia niinkuin audi ja bmw..mersu tietysti onassa luokassaan. Lexus on kalanpäiden autoksi ihan hyvä. Ei vaan kukaan arvosta lexusta suomessa ja jälleenmyyntiarvo vaihdossa muuhun kuin seuraavaan lexukseen on todella huono ellei yksi huonoimmista. Vai luuletko että jos meet tota leksusta tarjoamaan bmw tai mersu liikkeeseen vaihdokiksi niin että ne sen ilomielin sinne ottaa? Ei varmaan ota autoa jota ei tunneta eikä ole helppo myydä eteenpäin. Ja tosiaan kokemusta on parin vuoden takaa isosta autoliikkestä..olin vaihtoautomyyjänä vuoden:)

      • Anonyymi

        Tässä oli palstan trollin PENTIN tunnustus katkeruutensa syistä Toyotaa ja Lexusta kohtaan. Oli vaihtoautomyyjänä ja sai potkut vuoden jälkeen todennäköisesti alisuorittamisen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli palstan trollin PENTIN tunnustus katkeruutensa syistä Toyotaa ja Lexusta kohtaan. Oli vaihtoautomyyjänä ja sai potkut vuoden jälkeen todennäköisesti alisuorittamisen takia.

        Tämä selvitti tosiaankin paljon troolin pari vuosikymmentä jatkunutta trollausta ja Tojon solvausta eri palstoilla. Mutta onhan se kieltämättä hauskaa seurattavaa kun epätoivoinen pelle yrittää rimpuilla itsensä aina nurkkaan ajaneena yksin kaikkia muita vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä selvitti tosiaankin paljon troolin pari vuosikymmentä jatkunutta trollausta ja Tojon solvausta eri palstoilla. Mutta onhan se kieltämättä hauskaa seurattavaa kun epätoivoinen pelle yrittää rimpuilla itsensä aina nurkkaan ajaneena yksin kaikkia muita vastaan.

        Oon ihmetelly itsekin kun yksi ainoa sekopää trollaa näillä palstoilla melkein vuorokaudet ympäri Tojoa ja Lexusta haukkuen mitä sairaimmilla jutuilla ja toisaalla kehuu ja selittelee Volkkari konsernin karmeita munauksia ja totaalista epäonnistumista kaikessa mitä tekee. Jostain luin että yli puoli miljoonaa viestiä on kirjoitellut. Ei ole mieleltään terveen touhua.


    • mikä?

      Mikä on lexsus,onko se venäläinen ladan uusi malli?

    • diisseli

      Tosijuttuja osin..
      Jälleenmyyntiarvokin pitää osittain paikkansa...
      Mutta... Volvo ei tod ole mikään premium auto :D
      Varustus?? Tehoja?? yms

      Volvo oli arvostettu viimeksi joskus 80 luvulla. herätys!

    • weeberi69

      Katsoin oikein volvon hintoja...
      Monta on premium merkkiä jos noinkin halvat siihen lasketaan.
      Joten kaikki wolkkarit yms lienee preemiumeja? :D

    • Anonyymi

      Ja kun vuosimallia katsoo, niin kohtahan se on jo "museoauto"! 🤣

      • Anonyymi

        Luotettavia vehkeitä vuosimallista riippumatta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe