kirjoituksiin menemättä jättäminen

apua4

Hei! Oon nyt tän kevään abi, ja suoritin tällä viikolla viimeisen pakollisen aineen äikän. Ens viikolla mulla olis vielä yks aine jäljellä (ylimääräinen), mutta aloin vaan miettimään, että voinko jättää menemättä sinne ilman seuraamuksia? jos jätän menemättä niin pääsenhän normaalisti ylioppilaaksi ja eihän siitä tule i: tä näkyviin todistukseen??

6

10157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7x7

Jos on ylimääräinen niin ei I näy torkassa. Mutta hyvä ihminen, kannattaa nyt käydä kokeilemassa! Vaikka et olisi lukenutkaan paljoa, niin mieleen voi tulla asioita. Ettei jäisi harmittamaan. Tiedän tapauksen, joka ei vaivautunut menemään abisyksyllä ylim. aineen kokeeseen (reaali), oli pientä pääkipua ja iskä maksanut kokeet, niin ei ollut omat rahat kiinni... Vaan aiheet olivat olleet kaverille juuri niitä "unelma-aiheita", että olisi varmasti helposti saanut E:n ja L:kin todella saavutettavissa. Opettajakin kirosi, että minkäs menit tekemään, kun pari esseeaihetta oli ollut kertaustunnilla käsittelyssä ja opettajan tärpeistä oli todella ollut hyötyä. Noh, kaveri uusi aineen abi-keväänä: silloin oikeasti kipeänä ja aiheet vaikeat hänelle. Ihan tarkkaan en muista, että tuliko sieltä juuri tasan M vai menikö pisteen päähän eli C, koska tästä on jo pari vuotta. Mutta voin kyllä sanoa, että ketutti kaveria, kun esim. Kk-hauissa lähtöpisteet jäivät kauas haaveksituista.

• 7x7

Jos kuitenkin päätät jättää väliin, niin ilmoita koululle, että tietävät sinun puuttuvan tarlkoituksella (eivät odota turhaa).

• saatat onnistua

Pääset ihan normaalisti ylioppilaaksi, vaikka et menisi ylimääräisen aineen kokeeseen. Todistuksessa asia ei näy mitenkään.

YTL kuitenkin katsoo sinun yrittäneen koetta kerran, joten jos myöhemmin haluat koetta yrittää uudelleen, sinulla on siis jo yksi yritys käytettynä. Suosittelen lämpimästi, että menet kokeeseen rennolla mielellä. Saatat onnistua.

• jokuuuuuuuuuuuuuuuuu

Tottakai voit jättää menemättä, jos aine on ylimääräinen. Pääset silti ylioppilaaksi. Eri asia on, että kannattaako jättää menemättä. Olet kuitenkin jo ilmoittautunut kokeeseen ja jos ei mitään painavaa syytä ole ("en jaksa" ei ole mikään syy), niin kannattaa todellakin mennä. Yksi päivä ei tee pahaa, voit lähteä sieltä kokeesta vaikka heti 12.00.

Enemmän sinne kokeen menemisestä on hyötyä kuin haittaa.

• joku..

Pari syytä mennä kokeisiin - huvitti tai ei:
      * kirjoitukset maksaa (maksaa ne sitten itse tai vanhempi tai joku muu...)
      * kirjoituskerta käytetty (laiskuus ei peruste sille ettei se olisi käytetty)
      * yrittäminen fiksu juttu (ylim. aineen kirj. koittaessa ei voi käydä kehnosti...)

• dsdaasdasdasd

Helpommalla pääsee jos meet istumaan sinne ja lähdet heti pois kun saa.
      Palauta paperit tyhjänä niin saat Improbaturin jota ei merkitä minnekään.

Turhia ongelmia hankkii kun ei mene, pitää erikseen selvitellä syyt miksei mennyt ja muuta paskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe