Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nelivarvaskilpikonna

Moi2345

Hei! Voiko kilpikonna asua terraarion sijasta vaikka puoliksi leikatussa suuressa pahvilaatikossa ja jos vaikka laittaa lehtiä siihen pari kerrosta. Vai tarvitseeko kilppari ihan terraarion?

6

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaakasvatus

      Meillä oli kilppari joka eli ihan vapaana :)

    • kippari8

      En kyllä ihan paloturvallisuuden vuoksi laittaisi ainakaan pahviseen laatikkoon koska maakonna tarvitsee lämpölampun ja uv-valon (nostaakseen ruumiinlämpöään ja muodostaakseen vitamiinit elimistöönsä)

    • Tuatutatua

      Minun nelivarpaalla on ollut juuri tuollainen hasardi pahvilaatikko toimisto. Sillä oli siellä valot ja tarjoilin ruuan sille sinne. Se pääsi liikkumaan pahvilaatikosta vapaasti asunnon lattioilla. Yhtään paloturvallinenhan tuo systeemi ei ollut.

      Nykyään nelivarpaallani on terraario, mutta se on välillä pitkiäkin aikoja lattialla pyörimäässä.

    • Kokeilemalla löytyy

      Omasta kilpikonnastani olen huomannut, että kilpikonnat pitävät vapaudesta. Toisin sanoen, kilpikonnat eivät ole syntyneet terraarioeläimiksi. Kilpikonnani tykkää oleskella lattialla tyynyn takana ja ikkunaverhojen alla patterin vieressä. Terraario on hyvä olemassa jos itse lähtee pois kotoa. Ihmeekseni kilpikonnani hyväksyi Anttilasta ostamani pienen läpinäkyvän muovilaatikon. Paperia pohjalle ja vähän Nickos bästa Alspån puruja, ja tietysti omat pyyhkeet joiden alle voi mennä piiloon jos rupeaa nukuttamaan. Siellä konnani viihtyy ja pyytää itse pois sieltä kun haluaa takaisin lattialle.

    • Paras ratkaisu

      Miksi viestini poistettiin??? Taisin mainita valmistajat, ei ollut tarkoitus mainostaa. Kilpikonnat pitävät vapaudesta ja lattialla kulkemisesta. Itse pidän kilpikonnani jossakin laatikossa ainoastaan lähtiessäni pois kotoa. Ei tarvitse mielestäni ostaa kalliita terraarioita. Pahvi- ja läpinäkyvät muovilaatikot kelpaavat myös hyvin. Lämpölamput ja ruokapaikat pidän eri paikoissa. Kokeilemalla löytyy paras ratkaisu. Kilpikonnat ovat yksilöitä, kuten ihmisetkin. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

    • Nelivarpaan omistaja

      Kilpikonnalle paras vaihtoehto on terraario. Sinne saa parhaiten luotua "luonnolliset" olot. Tottakai sitte kilpparihuoneet, joissa on kaikki konnien tarpeet otettu huomioon on eri jutttu. Ja terraarion voi rakentaa edullisesti (esim. Vesivanerista) itsekin. Semmoinen on itseasiassa parempi vaihtoehto kuin lasinen terra, joka voi stressata konnaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1390
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1287
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1256
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1217
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe