Olen käyttänyt ketiapiinia aikoinaan, lopetin käytön omasta tahdostani aikoja sitten, tämä kyseinen ketipinor on kammottava neurolepti -lääke ja voin vain varoittaa kaikkia tästä hirveästä myrkystä, itselläni oli ennen ketipinoria hyvä sydän yms. ketipinorin tultua kuvioihin sydämeni tekee välillä kammottavia rytminyrjähdyksiä, hengenahdistus on vain lisääntynyt ja välillä joudun ihan hönkimään happea , koska tuntuu etten välillä saa sitä, lisäksi kun käytin tuota myrkkyä olo oli hyvin voimaton, kouristuksia oli lähes koko ajan, päänsärkyä, sydämen rytmi oli outo, välillä tuntui että kaatuisi kun huimasi niin paljon... ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ KETIPINORIA!
Ketipinorista..
17
2328
Vastaukset
- hgtded
Sääli vaan että jotkut pakotetaan ottamaan sitä tai muuta vastaavaa. Paha maailma.
- minä taasen
olen ottanut sitä nyt jonkin aikaa ja olen pitkästä aikaa tipahtanut takaisin samaan todellisuuteen muiden ihmisten kanssa. Vaikka heti tokana iltana tuli migreeni, niin kärsin siitä mieluummin kuin jatkuvasta ahdistuksesta ja harhaisesta olosta. Saapa nähdä toki, mitä pidemmällä aikavälillä, niitä vaikutuksia minäkin pelkään. Olen vain sitä vastaan, että näillä palstoilla aina haukutaan näitä lääkkeitä ja sitten sellaisetkaan, joille aidosti tuo avun, niin ei uskalla kokeilla. Usein varmaan aloitetaan liian suurilla annoksilla, kyseessä kuitenkin tosi voimakkaat lääkkeet.
- kierrän kaukaa
En käytä en, lopetin sen käytön kolmen kuukauden jälkeen. Olen ollut ilman lääkettä puolivuotta.
Nyt olen taas täyspäinen ja elämä tuntuu mukavalle.
Tosin psyk.polilla valehtelen lääkettä syöväni.. muutoin voisin joutua pakkohoitoon. - Vastaanämpyilijä
Hirvee lääke. Joskus söin uniongelmiin. Minulle tuli rytmihäiriöt, hengenahdistus, passiivisuus, lihaskivut... Lopetin noin vuosi sitten, mieluummin vaikka valvon yöt. Olen vastaan kaikkia näitä uuden ajan lääkkeitä, näppärä keino manipuloida aivoja jotta oltaisiin lauhkeita lampaita yhteiskunnassa. Kun ilmaisin asian näin aikoinaan terapeutilleni ja lääkärilleni, lensin samantien ulos hoidoista vaikka kaikki oli vielä kesken.
- Psyk. sarjamurhaajat
Lisää Ketipinorista
Muita neuroleptien haittavaikutuksia:
1. Osa neuroleptien haittavaikutuksista ilmenee parin viikon sisällä lääkityksen aloittamisesta, mutta toiset haittavaikutukset saattavat ilmetä vasta kuukausia tai vuosia lääkityksen aloittamisen jälkeen.[5]
2. Neuroleptien korkea-annoksinen, pitkäkestoinen käyttö voi aiheuttaa pysyviä vahinkoja aivojen tunne-elämää ja älyllisiä toimintoja sääteleville osille[6]. Tämän johdosta niiden käyttö tulisi rajoittaa lyhimpään tarpeelliseen määrään ja aikaan, sekä ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.
3. Neuroleptien säännöllinen pitkäaikaiskäyttö voi johtaa myös tardiiviin dyskinesiaan, joka ilmenee useimmiten suun ja kielen, joskus myös vartalon lihasten matomaisina pakkoliikkeinä, kasvojen nykimisenä tai vapinana.[5][7]Tardiivi dyskinesia on sitä yleisempää, mitä pidempään lääkitystä on käytetty. Oireyhtymä korjautuu hyvin hitaasti lääkityksen lopettamisen jälkeen ja jää usein pysyväksi. [7][6].
4. Neuroleptit voivat aiheuttaa haittavaikutuksia myös motoriikan, aineenvaihdunnan, immuunipuolustusjärjestelmän ja sydän-verisuonielimistön alueilla. [8]
5. Neuroleptit lamaavat autonomista hermostoa mikä voi johtaa mm. ummetukseen ja suun kuivumiseen. Neuroleptit aiheuttavat usein myös väsymystä. Monet neuroleptit lihottavat ja ne voivat aiheuttaa vakavia, kuolemaanjohtavia sydänhäiriöitä.
6. Neuroleptien aiheuttamiin neurologisiin haittavaikutuksiin kuuluvat epileptiset kohtaukset ja kognitiiviset häiriöt, kuten muistin ja ajatustoimintojen heikkeneminen[9][10].
7. Neuroleptit voivat aiheuttaa myös kiihtyneisyyttä, hallusinaatiota, sekavuutta ja näköhäiriöitä[11][10]. Neuroleptien käyttö lisää merkittävästi vanhusten kaatumistapaturmia[12][13][14]. Lisäksi neuroleptien on todettu nopeuttavan dementiaa[3].
8. Neuroleptit saattavat aiheuttaa ekstrapyramidaalioireita, jotka ilmenevät kaulan, niskan, silmien ja vartalon lihasten kivuliaina kouristuksina, pakonomaisena motorisena levottomuutena, lepovapinana, köpöttävänä kävelynä, motoriikan hidastumisena, lihasjäykkyytenä tai kasvojen ilmeettömyytenä.[7] Neuroleptit saattavat aiheuttaa epileptisia kouristuskohtauksia myös ei-epileptikoille[15].
9. Neuroleptien pitkäaikaiskäyttö voi johtaa kyvyttömyyteen kokea nautintoa. Lisäksi neuroleptit aiheuttavat usein sukupuolitoimintojen häiriöitä.[9]
10. Neuroleptien käyttö johtaa joskus pahanlaatuiseen neuroleptioireyhtymään. Neuroleptioireyhtymä kehittyy yleensä lääkityksen muutoksen jälkeen vuorokauden tai muutaman viikon kuluttua. Yleisimpiä oireita ovat vaikea lihasjäykkyys, vapina, kuume, vireyden heikkeneminen ja autonomisen hermoston toiminnan häiriöt.[16]
11.Epätyypilliset neuroleptit, erityisesti olantsapiini, aiheuttavat perinteisiä neuroleptejä enemmän painon nousua.lähde?
12. Neuroleptien käyttö lyhentää huomattavasti käyttäjiensä elinikää kohonneen itsemurhariskin ja keskushermoston toimintahäiriöiden aiheuttamien sairauksien takia.
13. Neuroleptien säännöllinen pitkäaikaiskäyttö voi johtaa aivojen koon pienemiseen muutamassa vuodessa 10%:lla (http://fi.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottinen_l%C3%A4%C3%A4ke)
Lukekaa lisää sivustoilta aiheesta. Kommentoikaa!!! Onko kenellekään sattunut vastaavaa??? *ituttaa!!!!! Miettikää kaksi kertaa, onko vaiva niin suuri, että muu terveys kannattaa altistaa tällaisille haittavaikutuksille, jotka jäävät pysyviksi??!!! - Psyk. sarjamurhaajat
Että näin turvallista on käyttää neuroleptejä! Älkää missään nimessä jatkako lääkitystä vaikka lääkärit mitä sanoisivat! SSRI, SNRI, MAO-ESTÄJÄT on myös lopetettava heti!
- Kidutettu.
Psykiatrit ovat itsekkäitä ja manipuloivia ''ammattihenkilöitä'', jotka tietysti tietävät perinpohjin kaiken mistä mikin ''häiriö'' johtuu, ja nämä ''häiriöt'' tulevat alunperin psykiatrien sairastamalta vakavalta ja vaaralliselta sairauldeta nimeltä: psykiatria. Psykiatrismi on kuoleman tiedettä, luottamukseni tähän ammattikuntaan on 0%, sen tarkoituksena on manipuloida ja alistaa ihmisiä uskomaan heidän keksimiään ''häiriöitä''.
Lähtekäämme siis kaikki alistetut potilaat vapauteen, vapauteen luottamasta näihin henkilöihin, jääkää hyvästi! - bdgnfhmgm
Tuota kutsutaan paranoidiseksi skitsofreniaksi.
- Kokemuksia.
Psykiatrisen hoidon tarkoituksena on tappaa ihminen hitaasti ja kivuliaasti/ kiduttaa pitkään, tuottaen hänelle mahdollisimman paljon sekä henkistä että fyysistä kärsimystä, josta psykiatrit saavat paljon nautintoa. Lukita ihminen osastolle/huoneeseen ja rajoittaa hänen toimintaansa mahdollisimman paljon ja estää häntä elämästä, lääkitä säännöllisesti joko neurolepteillä, SSRI-, SNRI-, MAO-ESTÄJILLÄ... ja mielellään uuden polven lääkkeillä, jotta saadaan tuloksia kirjaan minkälaisia vaikutuksia näillä uusilla keksinnöillä on ollut, me tämän ajan alistetut potilaat toimimme koe-kaniineina näille uusille lääkkeille jotkut jopa tietämättään.. Psykiatrit keksivät uusia keinoja aivopestä meitä ja rajoittavat sairaalassa elämäämme paljon, psykiatrien tehtävänä on alistaa ja hallita meitä , lukita osastolle jopa viikonlopuksi, koko hoitokunta saa nautintoa tästä, kun saavat estää meitä elämästä. Psykiatrisella osastolla harjoitetaan ilkivaltaa, henkistä väkivaltaa ja joskus jopa fyysistä väkivaltaa esim. tilanne jossa potilas ei suostu päivittäin ottamaan hermomyrkkyjä käydään häneen käsiksi ja piikitetään VÄKIVALLALLA häneen jostain kohdasta hermomyrkky, joskus suljetaan potilas/potilaita eristyshuoneeseen hoitokunta marssii ja käyvät käsiksi potilaaseen raahaavat hänet VÄKISIN yläkerran tyhjiin selleihin, portaiden edessä on vielä lukittu portti mikä korostaa eristämisen väkivaltaa, välillä hälytyskello alkaa huutamaan, ja hoitajat juoksevat huoneeseen jossa tarkoituksena on tuottaa tälle potilaalle fyysistä väkivaltaa, laittamalla hänelle lepositeet, kiinnipito tai jotain muuta kuritusta, näissä sairaaloissa tuotetaan potilaille henkisiä/fyysisiä traumoja, psykiatrit tietysti kieltävät kaiken että hoito on täysin asiallista ja asianmukaista eikä väkivaltaa harjoiteta, nämä traumat eivät poistu koskaan mielestä vaan ne tulevat uniin ja piinaavat mieltä läpi elämän.
Terveisin. traumatisoitunut, alistettu psykiatrinen potilas. - Kahtiajako
Sairaaloissa hoidetaan lääkärin määräämien lääkkeiden sivuvaikutuksia, ei itse potilasta. Se on hoitajille ahdistavaa, kun eivät saa suhdetta itse ihmiseen. Siitä johtuu osittain heidän käytöksensä. Lääkärille taas lääkkeillä muutettu potilas on arkipäivää ja normaalia, eivät he tunne muita.
Tämä ei tietysti koska kaikkia potilaita, mutta he, jotka hyötyvät lääkkeistä , joille ne sopivat, heillä ei sitten olekaan mitään ongelmia. - Tuttu juttu mullekki
Mulla oli sama juttu.
Olin osastolla ja mulle määrättiin Ketipinoria unettomuuden hoitoon.
Otettuani moista myrkkyä aloin nähdä kunnon harhoja ensimmäistä kertaa elämässäni. Samoten sydän meinasi hakata itsensä rinnasta ulos.
Makasin sängyssä käppyrällä tuskissani ja hoitaja tuli kysymään mikä mua vaivaa. Sanoin että tuo lääke ei passaa mulle, näen harhoja ja ahdistus ja pulssi vain kiihtyy. Hoitaja tokaisi siihen, että ei, Ketipinor poistaa harhoja ja alentaa verenpainetta. Että tämä nyt johtuu jostain muusta. Annosta lisättiin sillä seurauksella, että pökerryin sairaalan käytävälle. Ja lopetin lääkkeensyönnin itse vaikka hoitohenkilökunta tulkitsi sen niin, etten ota apua vastaan.
Heidän mielestään oireeni eivät johtuneet millään tavalla Ketipinorista.
Vuosien jälkeen lääkäri myönsi mulle, että on tullu uusia tutkimustuloksia, että Ketipinor saattaa joillakin provosoida oireita. Minä olen yksi niistä, mutta minua ei uskottu ja tieteellisillä tutkimuksilla on niille viisaille suurempi painoarvo kuin potilaan kertomalla.
Pitäkää oma päänne, älkää alentuko koekaniiniksi!- 14+15
"Minä olen yksi niistä, mutta minua ei uskottu ja tieteellisillä tutkimuksilla on niille viisaille suurempi painoarvo kuin potilaan kertomalla."
Näin on myös kohdallani! Välttäkää psykiatriakeskus Artesia Helsingin Mikonkadulla jossa ent. psykiatrian polin ylilääkäri tekee kollegoineen lääkekokeiluja! Lahdelma, Heikkinen jne. Tammisto-Lappalainen Femeda määrää ketiapiinia (psyk.poliklinikan psyk.erik.lkäri, tutkinto vanhentunut vuonna keppi ja kivi) pelkästään mas. oirestoon ja hoitaa potilaitaan julkisella yht. 20 min/vuosi! koska on niin kiire! yksityisklinikalle?)
- kiinnostaisi
En kyllä ymmärä miksi suostutte syömään teille määrättyjä lääkkeitä?! Itse en ole koskaan suostunut eikä niitä ole väkisin minulle myöskään syötetty.
Mitkä ovat ne syyt jotka ovat johtaneet lääkkeiden pakkosyöttöön? Kuinka olette käyttäytyneet ja miksi, jotta teille on PAKKOSYÖTETTY lääkkeitä?
Asiallisia vastauksia kiitos.- asiallinen vastaus
Itse olin psykoottisesti masentunut ja todella peloissani tilanteestani, kuvittelin tuolloin että psykiatrisessa sairaalassa saisin parhaan avun kummalliseen olooni.
Tuossa tilanteessa olisin syönyt vaikka kiviä että saan normaali oloni takaisin.
En tiennyt neuroleptien olevan tuollaista myrkkyä, muutaman kuukauden syömisen jälkeen lopetin lääkkeiden syömisen.
Psyk.polilla minulle ei annettu lupaa lääkkeiden lopettamiseen vaikka sitä pyysin useaan otteeseen. Uhkailtiin injektiolääkkeillä, jos en suun kautta niitä ottaisi.
Lääkäri ja hoitava taho ei tiedä minun lopettaneen lääkitystä, olen yli vuotta ollut ilman lääkkeitä ja voin hyvin. - kiinnostaisi
asiallinen vastaus kirjoitti:
Itse olin psykoottisesti masentunut ja todella peloissani tilanteestani, kuvittelin tuolloin että psykiatrisessa sairaalassa saisin parhaan avun kummalliseen olooni.
Tuossa tilanteessa olisin syönyt vaikka kiviä että saan normaali oloni takaisin.
En tiennyt neuroleptien olevan tuollaista myrkkyä, muutaman kuukauden syömisen jälkeen lopetin lääkkeiden syömisen.
Psyk.polilla minulle ei annettu lupaa lääkkeiden lopettamiseen vaikka sitä pyysin useaan otteeseen. Uhkailtiin injektiolääkkeillä, jos en suun kautta niitä ottaisi.
Lääkäri ja hoitava taho ei tiedä minun lopettaneen lääkitystä, olen yli vuotta ollut ilman lääkkeitä ja voin hyvin.Hieno päätös lopettaa lääkitys, jos tuntee voivansa ilman sitä paremmin kuin lääkityksen alaisena. Ymmärrän pelkosi itsekin samankaltaista kokeneena. Jos joskus jaksat, tee Lääninhallitukselle kantalu psykiatrian poliklinikan uhkailuista, potilasasiamies voi sinua siinä auttaa. Tsemppiä jatkoon.
- ketipinorpois
Itse söin myös ketipinoria, kerroin haittavaikutuksista ja ettei sovi. ei annettu lopettaa, joten lopetin omakätisesti. siitä vasta haloo nousikin. osastolle sen takia, mutta hengissä selvittiin. paljon parempi olo lopetettuani ketipinorit.
- Vaffankulo
Mikko mitä teet kun elämä on pilalla lopullisesti eikä junan alle pääse
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p646225Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813896Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242851- 232400
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452282Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61709Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy851332- 341291
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201266