Apua nopeasti Taistelukalat alkoivat kutemaan

Nyt tarvii jeesiä

Siirsin viikko sitten 1 uroksen ja 3 naarasta 60 litraiseen akvaarioon isommasta, koska siellä tarpeeksi asukkeja. Nyt taisto uros alkoi tekemään kuplapesää, ja en haluaisi tästä akvaariosta poikas allasta. Minulla on 20litran faunaboxi, ja siihen pieni lämmitin ja pieni suodatin muut tykötarpeet paitsi valaisin uupuu. Ajattelin jos olisin siis, siirtänyt tämän kutu parin sinne, ja ottanut vettä kypsästä akvaariosta, ja laittanut keittiön työtasolle, jossa tavallinen loiste putki. Kun kutu tapahtunut, naaras ensin pois, ja sitten uros. Kysymys siis, onko 20litran faunaboxi tähän tarkoitukseen ok?

Kudetus minulle uusi juttu.

1

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bettalover

      Kai se kutu onnistuu noin pienessäkin, mutta jälkikasvun hoitoon tarvitset joka tapauksessa lisätilaa, jos niitä poikasia jää paljonkin eloon. Taistot kun aloittavat nahistelun jo tosi nuorina ja kasvavat eri tahdissa, jolloin isommat pitää aina siirtää pois, että pienempien kasvupyrähdys alkaisi. Noin pieneen boksiin ei välttämättä tarvitse suodatintakaan, kun vaihdat varovasti vettä päivittäin/joka toinen päivä. Pikku poikaset tarvitsevat sitten ensimmäisinä päivinä likoeläimiä/kaupan nestemäistä ravintoa ja sitten atemiaa kasvaakseen. Googlettamalla löytyy hyvin tietoa ihan suomeksikin.

      Jos et siirrä kaloja pois nykyisestä altaasta, niin ei tarvitse huolehtia poikasista, munat päätyvät muihin suihin. Jatkoa ajatellen tuo 60-litrainen on kyllä aika pieni urokselle ja kolmelle naaraalle, elleivät satu olemaan tosi rauhallisia yksilöitä. Uros saattaa ajaa naiset henkihieveriin ja naikkoset keskenäänkin raadella toisiaan, kun tilaa on noin vähän.Kasveja ja piilopaikkoja täytyy ainakin olla runsaasti sopuisan yhteiselon takaamiseksi. Itselläni 4 naarasta eivät meinaa mahtua 160-litraisenkaan, ilman urosta, kun sattuvat olemaan kipakoita luonteita. Eli jos et saa reippaasti lisätilaa, niin en kudetusta ainakaan tarkoituksella suosittele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe