kuinka onnistun oksentamaan taas?

auttakaamua

miten yleensä oksennatte? tarkotan perinteisellä "sormet kurkkuun" tekniikalla vai onko teillä jotain muita tapoja tai niksejä ? mä oon yrittäny oksentaa, ja oon onnistunukki siinä. mut se on hirveen työlästä.. viimeks istuin vessassa ja itkin tunnin ennen ku sain jotain suun kautta ulos. auttakaa mua :(

3

1627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • back to bulimia

      No eipä se mitään kvanttifysiikkaa ole.

      Juon paljon vettä ahmimisen aikana.
      Kun vatsa alkaa olemaan pullollaan juon vielä tuopillisen (puol litraa) vettä päälle ja hölskytän keskivartaloani (tiedän kuulostaa hauskalta mutta se toimii).

      Sitten laitan veden valumaan peittääkseni äänet naapureilta.. sitten kasta oikean käteni sormia lämpimässä vedessä ja asetun pöntön ääreen.. laitan ekaksi vessapaperi pönttöön estämään räiskymisen ja sitten sormet kurkkuun ja hula hei!

      Toi runsas veden nauttiminen ennen, jälkeen, ja mässäilyn aikana on tärkeä. Muuten on tosi vaikea saada mitään ulos.

      Sit ku oksentaa niin aluks tulee se vika vesituoppi ja sit alkaa tuleen tavaraa. se on hyvä jos syö vaikka ahmii suolaista, niin sitä ennen syö vaikka jonku suklaapatukan niin tietää mausta että milloin alkaa tulee vikatkin ulos, eli siis se mitä ekana söi tulee vikana ulos. toinen on jos syö jotain värikästä niin tietää missä mennään vatsalaukun tyhjennyksen suhteen ku näkee pönttössä sitä väriä. Englanninkielinen termi on "marker", eli tällainen merkkiväri systeemi siis.

      Aikansa kun tätä on tehnyt niin tulee niin helposti ulos että on vaikeampaa pitää ruokaa enää sisällään.

      Tänään olen ollut oksentamatta ja söin kaksi lautasellista ruokaa vieraillessani äitini luona, ja voi tätä turvotuksen määrää. Vatsa turpoaa kuin rantapallo nykysin jos ei oksenna. Samoin tänään huomasin ku istuma-asennossa alkoi sellainen polte tulla kurkkuun, ja kun röyhtäisin (vatsa täynnä ilmaa turvotessa) niin tuli ihan sellainen hapan oksennuksen maku suuhun. Samoin ku istuin ja laitoin saappaita jalkaani niin vihloi ihan tajuttomasti vatsaa varsinkin tosta oikealta puolelta.

      Yleensä mun ahmimis/oksennuskohtaukset sijoittuu ilta/yöaikaan ja monesti en vikoja ruokia enää oksenna. Seuraavana päivänä voi sitten olla vatsa ison näköinen niin juon aamulla pari kuppia kahvia ja suoli tyhjenee kyllä nopeasti ja olo paranee. Kutsun sitä "kofeiinityhjennykseksi". Lisäksi kofeiini kun kuivattaa niin myös neste poistuu.

      Nyt olen viime kuukaudet syönyt joka päivä, tosin oksentanut. Mutta ennen mulla oli monesti paastopäivä tai kaksi, joskus enemmänkin jolloin en syönyt mitään, join vain kahvia ja vitamiiniporetta ja vettä paljon. Sitten alkoi olla heikko olo ja nälkä ja sortui mässäilyyn -> syyllisyys -> oksennus -> rankaisu, eli paastoamista.

      Olin lähes vuoden oksentamatta. Vatsa turposi joka aterian jälkeen varsinkin aluksi. Lihoinkin sitten kun talvella ei tullut liikuttua ja en oksentanut ja sorruin ahmimaan kuitenkin. Keväällä aloin kävelemään paljon esim työmatkat jne ja aloin syömään kevyemmin ja hoikistuin kesäksi kivasti, ja sitten kesällä 2012 aloitin taas oksentamisen ku halusin yhä vaan hoikistua.

      Aloitin bulimisen käyttäytymiseni vuonna 2009 alkuvuodesta.

      Olin ylipainoinen vielä tuossa 2007, ja sitten elintapoja muuttamalla laihdutin joku varmaan 15-20kg tuohon 2009 mennessä.

      Sitten se alkoi, kai se jotenkin siitä sitten lähti toi hinku hoikistua. Monet sanoo ettei bulimikko laihdu mutta mä kyllä laihduin, tosin siinä tais olla paljon syynä myös noi paastopäivät.

      Vuodesta 2009 vuoden 2011 kesään asti paastomisen, ahmin ja oksensin hurjasti. Esimerkkeinä oli esim että saatoin tilata pizzeriasta kolme normaalikokoista pizzaa ja vetäistä ne parin tunnin aikana, oksentaen aina välillä. Rahaa siis tuollaiseen meni se yli 20 euroa, ja parin tunnin päästä oli jo nälkä. Sitten seurasi hirveä syyllisyys aina ja paastosin pari päivää. Sitten sama rumba uudestaan.

      2011 kesällä halusin lopettaa tämän touhun. Aloin syömään terveellisemmin, monipuolisemmin. Salaatteja, kanaa, hedelmiä, lihaa, täysjyväriisiä jne. enkä enää oksentanut niitä ulos.

      Tällöin huomasin kuinka vatsa alkoi temppuilemaan hirveästi! Kamala turvotus, vessassa ravaaminen, röyhtäily, ilmavaivat jne seurasivat joka ateriaa. Lisäksi suuhun tuli usein paha maku aivan yhtäkkiä ja muuta tuollaista.

      Menin kesän 2011 jälkeen terveysasemalle valittamaan oireistani ja multa otettiin hirveät määrät verikokeita, kaikki oli kunnossa. Ei keliakiaa, laktoosi-intoleranssia tai mitään mikä selittäisi vatsaoireet.

      Mulle tehtiin 2011 loppuvuodesta ylävatsan ultraääni (pelkäsin maksaa jne), kesällä 2012 kolonoskopia, eikä mitään löytynyt mikä selittäisi oireet.

      Eli kaitpa nämä vatsaoireet sitten bulimiasta johtuvat.

      No sitten tuossa viime kesän 2012 aloitin siis oksentamisen uudestaan ja nyt marraskuusta 2012 lähtien on taas ollut aikalailla päivittäistä mässäilyä ja oksentelua. Ihan mieletöntä menoa.

      Vuoden päivät olin siis silloin oksentamatta ja eipä tuntunut vatsa normalisoituvan, ehkä pahin turvotus vähän helpotti aterian jälkeen.

      Ja siis mä uskon että mä voin olla hyvinkin oksentamatta, mutta mulla on tosi paljon asioita päin peetä mun elämässä nyt, ollut pitkään.

      Kaikenlainen stressi ja masennus saavat mut käyttäytymään bulimisesti.

    • back to bulimia

      (viesti oli kuulemma liian pitkä joten tässä lopputeksti)

      Uskon kyllä kovasti että jos mun elämänlaatu paranis niin mun stressi ja masennus helpottuisi ja en enää tekisi tätä.

      Sitten olisin valmis toipumaan vaikkapa kaksi vuotta vatsan toimintakuntoon saamiksei. Tällä hetkellä ei ole mitään mikä mua sais lopettamaan.

      Syitä bulimiaani tällä hetkellä on siis paska elämänlaatu, tylsyys ja pelko lihomisesta.

      Tulipas pitkät tarinat mutta joskus on kiva kai kirjoittaa tarinaansa.

      Tarina ei välttämättä ole hyvin kirjoitettu eikä aikajärjestys ole looginen, kirjoitin tämän yhtäsoittoa näppäimet sauhuten joten antakaa anteeksi virheet ja kirjoitustyylini.

      Ikää mulla on 29v ja olen mies.

    • bul1

      hey! luin ite täält palstoja,kävin just kaverinkaa syömäs ja ahmin itteni ihan täyteen. heti kotiin tultuani alkaa riita poikaystäväni kanssa,semmonen stressi ja ahistus puski päälle... mun oli pakko päåstä oksentaan! oon ollut parisen kk oksentamatta mutta nyt tekee mieli,tosin en saanut juurikaan mitään ulos :p siks eksyin tänne kyseleen neuvoa,olen kadottanut "taitoni" (?) huomasin että oli aika samoja niksejä kuten mulla,tuo vatsan hölskyttelly,kraanan avaamienn ettei muut kuule ja tuo veden juonti! tässä itekkin kittaan jo 3tta tuoppi naamaan ja olo on ku isommallakin pallolla :( mut ahdistaa mun o pakko saada tää ruoka pois ja olo kevyemmäksi... itekllä on ollut bulimiaa josksu vuodesta 2002 ? abaut... eli n.10v... pitkä aika,jossain vaiheessa musitan kun lihosin yli parikyt kiloakin! olin n 90kg oli aivan liika minulle.... sitten sian laihdutettua itseni alle 60kg (58Kg) :) siitä olenm tosin taas muutaman kilon lisää saanut jotka ahdistaa minua VALTAVASTIKKIN! ...ja nyt ahdistaa taas sekin että aloitin tän touhun uudestaan vaikka olin jo hyvän alun saanut taukoa tähän touhuun...stressi se minuakin tähän ajaa ja pelko lihavuudesta. olin kyllä hyvin yllättynyt huomatessani että olet mies puolinen,niitä harvoin tapaan edes näillä palstoilla ... :) mut eipöä tuokaan sairas sukupuolta katso :\ onahn tää aika turhaa mutta koenmyös pakolliseksi tehdä ettei liho :\

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe