Olen ajatellut lopettaa hiusten pesemisen kokonaan, koska hiukseni eivät likaannu erityisesti. Sen sijaan päänahka mietityttää. Moni on kertonut hyviä kokemuksia hiusten pesemättömyydestä/pelkällä vedellä huuhtelusta. Joku ammattilainen kuitenkin näytti, miten päänahkaan kertyy kaiken maailman töhnää ja likaa, jos ei pese.
Eli miten päänahkaa kannattaisi hoitaa? Tavallisella suihkunesteellä(ei sisällä parabeeneja) ei varmaan kannata pestä, koska ei varmaan tee hiuksille hyvää? Vai mitenkäkö?
Tällä hetkellä hiukseni ovat vain n. 3 cm, mutta joskus ovat olleet jopa 30 cm.
Miten päänahka kannattaisi pestä?
10
202
Vastaukset
- informantti antti
Itse oon pessyt nyt pari kuukautta lähestulkoon pelkällä vedellä. pari kertaa todella laimennetulla shampoolla, lähes vesilitkulla.
Mä oon pitänyt taukoa ketokonatsoli-shampoosta, se aiheutti mulle mielettömän päänahan kutinan ku käytin kai(?) liian tiheään tahtiin sitä.
Luulin päänahan kutinan johtuvan hiustenlähdöstä mutta se olikin toi ketokonatsoli mikä sen aiheutti - loppui kutina kuin seinään kun lopetin sen käytön.
Aion sitä kyllä käyttää jatkossakin, mutta varmaan tämän kuun vielä menen ilman. Näköjään sen kanssa se käyttötiheys on mulla max. kerran viikossa.
Jos on muita joita päänahan kutina vaivaa ja käytätte kyseistä shampoota (esim. nizoral) niin kokeilkaapa olla jonkin aikaa ilman.
Muistaakseni siinä pullossa luki mulla suositus että 2krt / viikko maksimissaan mutta mulle sekin oli kai sitten liikaa...
Pidän ihan lyhyttä hiusmallia ja käyn joka päivä suihkussa joten ei mulla ainakaan pelkkä vesipesu ole mitään vahinkoa tehnyt (ehkä pitemmillä hiuksillä voisi huomata sitten jos rasvoittuu tai alkaa haista tai jotain). - o69o
Ketjun aloittaja ei kerro kärsiikö hän hiustenlähdöstä...
Olen jostain lukenut että dht kertyy juuri päänahan rasva/talikerrokseen eli
se kannattaisi koettaa saada pois ja samalla aukaista tukkeutuneita huokosia. Itse käytän vanhaa "helsinki formula" polysorbate 80 ainetta tähän.- naakka5
Kysymys 0690:lle - mitä on tämä helsinki formula polysorbate 80?
Haluaisin päästä eroon päänahan rasva- ja talikerrostumasta, joka ei normaali shampoopesulla hievahdakaan.
Minulla on toisaalla terveys-osiossa kysymys, mistä löytää lääkerikkiä ja salisyylihappoa, jotta voisi itse tehdä aquanlan-perusvoiteen kanssa ko töhnän poistovoiteen (ohje löytyi duodecim terveyskirjaston sivustolta hilseen kohdalta). Mutta nyt kelpaa mikä tahansa tepsivä aine.
- o69o
http://polysorbate.info
Löytyy esim pieni tuoksukauppa nettimyymälästä 60ml 5.90€
Tiivistettynä se on sorbitoli johdannainen jota käytetään monissa ruokaaineissa kuten jäätelössä etc..
Suomalainen professori llona Purola keksi helsinki formula
tuotteen hiustenlähtöön jossa juuri polysorbate on vaikuttavana
aineena.- Ei löydy
Eihän tuota voi edes tilata mistään EU:sta.
- o69o
http://pieni.tuoksukauppa.net/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=751i
Sorry se olikin 2.90€ /pullo
itse sekoitan sitä välillä veteen välillä tavalliseen votkaan/etyylialkoholiin 50/50.
Olen vasta kuukauden kokeillut niin en pysty sanomaan auttaako mutta
puhtaammalta tuntuu ainakin,ja hinta ei ole esteenä.
Jos tali tai rasva on oikein piukassa vois koettaa ensin pehmittää sitä
emu-öljyllä.- Riittoisaa?
Riittääkö tuo 60ml mihinkään? Ulkomailla näkyy myytävän jopa litran ja 5 litran pulloissa. Eikö voi paljaltaan laittaa jos jättää yöksi päänahkaan?
- dsdsds
Eiköhän siellä päänahassa kuulukkin olla luonnollisesti rasvaa...
- o69o
Rasvaa kyllä muttei härskiintynyttä kovettunutta talia,mikä estää
hiustupen normaalin toiminnan.
Ostappa ensin pullo tai pari,niin huomaat miksi se on hyvä sekoittaa,
ja laimentaa se on vaikeakäyttöistä muuten,mitenkään vaarallista se ei ole
vaikka suoraan syötynä,normaali ihminen saa polysorbate 80 noin 10-100mg ruuan mukana joka päivä eli minäkin olen sitä syönyt varmaan kymmenisen kiloa tähän ikään.
Mulle riittää 60ml pullo 2-3 viikossa käytettynä 50/50 sekoitettuna kuukauden.
Itse levitän sitä 20-30 minuutiksi ennen hiustenpesua. - tero nuppi
Sun pääs muistuttaa isäs terskaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka722449- 671435
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww811291EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje111182- 79895
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19890- 54763
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta98736Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe28722- 30686