Eli autoon pitäisi saada lisävalot.
Yhdellä kaverilla oliskin tarpeettomat ja hyvät, jotka saisin edullisesti.
Autoo tulee kyllä korjattua ja huollettua, mutta noista sähköistä en mitään tajua, eli olis parempi jos joku osaava laittaa ne.
Mistä kannattais tota asennusta alkaa kyseleen ja minkä verran se tulee maksaan?
Lisävalojen asennus tre
9
4200
Vastaukset
- isänmaan toivot
Autokorjamot tai autosähköliikkeet voisivat tulla kyseeseen.
En lähde ammatinharjoittajien puolesta hintoja arvaamaan, varsinkin kun ei minkäänlaisia tietoja työ laadusta, autosta ja valoista. - banaaniritari
Yleensä se on max tunnin homma. Eli luultavasti asennus on 60eurosta ylöspäin. Siihen pitää tietysti laskea päälle kaikki muu tarvittava valojen lisäksi, katkaisija, johdot, mutterit yms.
Mutta tuskin se yli satasen homma on, ellei johonkin veholle tai laakkoselle vie - Masenta
Tarvike liikkeistä saa valmiita johto ja rele paketteja. Helppo kytkeä itse. Niissä on yleensä kaavio matkassa.
- aloittaja345235
Joo olen katsellutkin että johtosarjat maksaa n. 10euroa.
Mutta en sähköistä tajua senkään vertaa että jaksaisin alkaa laittamaan, ellei sitten löytyis todella hyviä ohjeita, noi pakettien ohjeet ei vaan ole yleensä ihan niin hyviä mitä haluaisin - Masenta
aloittaja345235 kirjoitti:
Joo olen katsellutkin että johtosarjat maksaa n. 10euroa.
Mutta en sähköistä tajua senkään vertaa että jaksaisin alkaa laittamaan, ellei sitten löytyis todella hyviä ohjeita, noi pakettien ohjeet ei vaan ole yleensä ihan niin hyviä mitä haluaisinKyllä niillä onnistuu Rohkeesti vain asennuspuuhiin
- aloittaja93534588358
Masenta kirjoitti:
Kyllä niillä onnistuu Rohkeesti vain asennuspuuhiin
Tuli vähän katseltua niitä ohjeita.
Ja tulin siihen tulokseen että eiköhän se onnistuis. Mutta yks asia jäi vaivaan, eli haluan lisävalot toimiin normaalien pitkien kanssa (eli ei erillistä katkaisijaa)
Eli kytkenkö normaalisti ohjeiden mukaan, mutta katkaisijalle menevällä johdolla otetaankin heräte pitkiltä. Eli siitä laitetaan johto auton pitkien johtoihin kiinni? Oonko nyt ymmärtänyt oikein?
- Masenta
Heräte virta omilta pitkiltä. Jos haluat erillisen katkasian kytke se releen maajohdon väliin :) Helppo homma. Jollet halua reikiä puskuriin on kilpiteline oiva apu. Osta vain lisäksi itseporautuvia ruuveja varmistamaan kiinnitys. Tarkista kuitenki ettei kilven takana mene sähköjohtoja
- alottaja954858486846
Joo no kyllähän toi aika yksinkertaselta vaikuttaa.
Mutta mistä löydän sen johdon mistä saan otettua sen herätteen. Omassa autossa on sielä lampun vieressä aika ahdasta johtoviidakkoa
- Masenta
Sepä se haastellisin onki. Virtakynä tai pihdit avuksi. Näin ainakin itse katselin. Itse valitsin sen lampun missä oli enempi tilaa etsiä :)
Ja vielä tuosta valotelineestä jos käytät. Varo mahdollisia ilmanotto putkia myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539