Tässä kun omiani pohdin...kuka on/keitä ovat ne itseenne ja elämäänne eniten vaikuttaneet ihmiset ?
heitämpä kysymyksen...
10
120
Vastaukset
- lottamari<3
Vaikuttaneet? Millä tavalla vaikuttaneet? Itse en osaa sanoa onko eniten vaikuttanut kukaan. Jokainen kohtaamani ja elämässäni ollut ihminen on jollain tavalla vaikuttanut.
- 12+6=18
"Jokainen kohtaamani ja elämässäni ollut ihminen on jollain tavalla vaikuttanut."
niin kyllä...mutta joku kaiketi vaikuttanut enemmän kuin toinen...
vaikuttanut siihen, millaisia meistä on tullut...mitä mistäkin/ihmisenä olemiseen liittyen ajattelemme...niin hyvässä kuin pahassa...
kenelle kohtaamistamme ihmisistä olemme erityisesti kiitollisia, onko joku, ihminen/asia, josta ajattelemme, että hän on "pilannut" elämäni...jos niin ajattelemme...niin kenen on vastuu...siitä elämä on mennyt pilalle...
Tässä kohtaa tuli mieleen Ännäni muinoinen lausahdus, että netti on pilannut hänen elämänsä...
noh...itseäni ja omaa elämääni ajatellen, varmaan äiti/lapsuus on ollut se eniten vaikuttava tekijä...niin hyvässä kuin pahassakin...jos ei muuten...niin sitkeä olen...Tarpeen muuttumiseen loi avioliitto...oli ikäänkuin pakko...
kiitollinen olen ystävälleni...joka on toiminut useasti vuosien saatossa kuuntelijana ja valanut minuun uskoa silloinkin kun olen luullut että oli viimeinen korsi joka kamelin selän katkaisee...
Kiitollinen myös muutamalle muulle ihmiselle, jotka ovat auttaneet silloin, kun kun eniten konkreettista apua tarvitsin...
Mitä taas tuohon Ännä suhteeseeni tulee miksi täällä kirjoitan...niin se tietyllä lailla näytti minulle yhdenlaisen kuvan maailmasta ja tietynlaisesta ihmisestä...aiheutti enemmänkin pohdintaa...ihmisenä olemisesta...myös omalta kohdaltani...
Lapset ny rajasin tästä pois...syystä että rakastan heitä, että pelkästään sen vuoksi ovat varmaan omalta osaltaan vaikuttaneet minuun/elämääni...
mutta tässä kohtaa/tällä hetkellä minusta tuntuu siltä, että olen itse itseeni ja omaan elämääni/valintoihini eniten vaikuttava henkilö...riippumatta noista mainitsemistani taustavaikuttajista...ja mitenkään väheksymättä niitä muita jotka enemmän tai vähemmän ovat osa elämääni... - lottamari<3
12+6=18 kirjoitti:
"Jokainen kohtaamani ja elämässäni ollut ihminen on jollain tavalla vaikuttanut."
niin kyllä...mutta joku kaiketi vaikuttanut enemmän kuin toinen...
vaikuttanut siihen, millaisia meistä on tullut...mitä mistäkin/ihmisenä olemiseen liittyen ajattelemme...niin hyvässä kuin pahassa...
kenelle kohtaamistamme ihmisistä olemme erityisesti kiitollisia, onko joku, ihminen/asia, josta ajattelemme, että hän on "pilannut" elämäni...jos niin ajattelemme...niin kenen on vastuu...siitä elämä on mennyt pilalle...
Tässä kohtaa tuli mieleen Ännäni muinoinen lausahdus, että netti on pilannut hänen elämänsä...
noh...itseäni ja omaa elämääni ajatellen, varmaan äiti/lapsuus on ollut se eniten vaikuttava tekijä...niin hyvässä kuin pahassakin...jos ei muuten...niin sitkeä olen...Tarpeen muuttumiseen loi avioliitto...oli ikäänkuin pakko...
kiitollinen olen ystävälleni...joka on toiminut useasti vuosien saatossa kuuntelijana ja valanut minuun uskoa silloinkin kun olen luullut että oli viimeinen korsi joka kamelin selän katkaisee...
Kiitollinen myös muutamalle muulle ihmiselle, jotka ovat auttaneet silloin, kun kun eniten konkreettista apua tarvitsin...
Mitä taas tuohon Ännä suhteeseeni tulee miksi täällä kirjoitan...niin se tietyllä lailla näytti minulle yhdenlaisen kuvan maailmasta ja tietynlaisesta ihmisestä...aiheutti enemmänkin pohdintaa...ihmisenä olemisesta...myös omalta kohdaltani...
Lapset ny rajasin tästä pois...syystä että rakastan heitä, että pelkästään sen vuoksi ovat varmaan omalta osaltaan vaikuttaneet minuun/elämääni...
mutta tässä kohtaa/tällä hetkellä minusta tuntuu siltä, että olen itse itseeni ja omaan elämääni/valintoihini eniten vaikuttava henkilö...riippumatta noista mainitsemistani taustavaikuttajista...ja mitenkään väheksymättä niitä muita jotka enemmän tai vähemmän ovat osa elämääni...Äidin ja isän rooli on tietysti ollut se lapsuuden aikana tärkein ja sisarusten, jotka ovat läheisesti kuuluneet ja alusta asti olleet mukana elämän alkumetreiltä. Exä opetti luonteenpiirteen erilaisuutta siten, että en enää katso ja ajattele ihmisistä niin mustavalkoisesti ja ymmärrän nyt paremmin kohtaamiani ihmisiä. Itse olen mielestäni kuitenkin se kaikkein eniten omaan elämääni vaikuttanut, kun olen tehnyt päätöksiä, joista on ollut tietynlaisia seurauksia.
Nykyinen kumppani on varmasti nyt se, joka on vaikuttanut eniten siihen uskoon ja vahvistanut sitä, että olemassa todellakin on ihania rakastavia ja sielultaan kauniita ihmisiä, jotka ovat epäitsekkäitä ja tunteiltaan aitoja, näyttänyt, mitä oikea rakkaus on. - 8+7=15
lottamari<3 kirjoitti:
Äidin ja isän rooli on tietysti ollut se lapsuuden aikana tärkein ja sisarusten, jotka ovat läheisesti kuuluneet ja alusta asti olleet mukana elämän alkumetreiltä. Exä opetti luonteenpiirteen erilaisuutta siten, että en enää katso ja ajattele ihmisistä niin mustavalkoisesti ja ymmärrän nyt paremmin kohtaamiani ihmisiä. Itse olen mielestäni kuitenkin se kaikkein eniten omaan elämääni vaikuttanut, kun olen tehnyt päätöksiä, joista on ollut tietynlaisia seurauksia.
Nykyinen kumppani on varmasti nyt se, joka on vaikuttanut eniten siihen uskoon ja vahvistanut sitä, että olemassa todellakin on ihania rakastavia ja sielultaan kauniita ihmisiä, jotka ovat epäitsekkäitä ja tunteiltaan aitoja, näyttänyt, mitä oikea rakkaus on."että olemassa todellakin on ihania rakastavia ja sielultaan kauniita ihmisiä, jotka ovat epäitsekkäitä ja tunteiltaan aitoja, näyttänyt, mitä oikea rakkaus on."
Niin...yhteen sanaan kyllä tuossa sinun ajatuksessasi tartun...ja se on tuo epäitsekäs...syystä, että minäkin olen luullut/pitänyt epäitsekkyyttä ns. "hyvän" ihmisen mittarina...
Sivistyssanakirja antaa sanalle epäitsekäs synonyymeiksi...pyyteetön, uhrautuva, aulis, jalo, altruistinen...
En tiedä...nykyään kannatan parisuhteessani enemmänkin sitä, että molemmat oltaisiin ns. terveellä tavalla itsekkäitä...vaikka mieluusti toista joskus palveleekin ilahduttaakseen häntä...tai suostuu ns. kompromisseihin...
mutta joo...ehkä olen päätynyt tähän ajatteluun...omista syistäni...koska olen ollut liiankin epäitsekäs...ja tavallaan ikäänkuin sivuttanut itseni/omat tarpeeni ...keskittymällä pelkästään toiseen...
mutta en toki kannusta ketään sellaiseen itsekkyteen, että jättäisi toisen tarpeet/tunteet tyystin huomiotta...että jonkinlainen kultainen keskitie lie olemassa...tuon itsekkyyden/epäitsekkyyden suhteen... - lottamari<3
8+7=15 kirjoitti:
"että olemassa todellakin on ihania rakastavia ja sielultaan kauniita ihmisiä, jotka ovat epäitsekkäitä ja tunteiltaan aitoja, näyttänyt, mitä oikea rakkaus on."
Niin...yhteen sanaan kyllä tuossa sinun ajatuksessasi tartun...ja se on tuo epäitsekäs...syystä, että minäkin olen luullut/pitänyt epäitsekkyyttä ns. "hyvän" ihmisen mittarina...
Sivistyssanakirja antaa sanalle epäitsekäs synonyymeiksi...pyyteetön, uhrautuva, aulis, jalo, altruistinen...
En tiedä...nykyään kannatan parisuhteessani enemmänkin sitä, että molemmat oltaisiin ns. terveellä tavalla itsekkäitä...vaikka mieluusti toista joskus palveleekin ilahduttaakseen häntä...tai suostuu ns. kompromisseihin...
mutta joo...ehkä olen päätynyt tähän ajatteluun...omista syistäni...koska olen ollut liiankin epäitsekäs...ja tavallaan ikäänkuin sivuttanut itseni/omat tarpeeni ...keskittymällä pelkästään toiseen...
mutta en toki kannusta ketään sellaiseen itsekkyteen, että jättäisi toisen tarpeet/tunteet tyystin huomiotta...että jonkinlainen kultainen keskitie lie olemassa...tuon itsekkyyden/epäitsekkyyden suhteen...no juu, onhan luonnehäiröisen ja normaalin tunneälyn omaavan ihmisen välillä huima ero. Ei tarvitse olla hyvä ihminen ollakseen oikealla tavalla empaattinen ja epäitsekäs ja myötäelävä. Riittää kun on tunneälyltään normaali, ainakin minulle, sillä kyllä ihmiselle on tärkeä tulla nähdyksi ja kuulluksi muunakin kuin esineenä.
Terve itsekkyys toimii juuri epäitsekkäällä tavalla aina. Se lähtee siitä ajatuksesta, että haluaa toisella olevan asiat yhtä hyvin kuin itsellä ja siksi haluaa toiselle hyvää. Se ei tarkoita jatkuvaa palvelemista, itsensä laiminlyömistä, toisen edun edelle asettamista aina ja joka paikassa, vaan tasavertaista käytöstä molempiin suuntiin. - 6+7=13
lottamari<3 kirjoitti:
no juu, onhan luonnehäiröisen ja normaalin tunneälyn omaavan ihmisen välillä huima ero. Ei tarvitse olla hyvä ihminen ollakseen oikealla tavalla empaattinen ja epäitsekäs ja myötäelävä. Riittää kun on tunneälyltään normaali, ainakin minulle, sillä kyllä ihmiselle on tärkeä tulla nähdyksi ja kuulluksi muunakin kuin esineenä.
Terve itsekkyys toimii juuri epäitsekkäällä tavalla aina. Se lähtee siitä ajatuksesta, että haluaa toisella olevan asiat yhtä hyvin kuin itsellä ja siksi haluaa toiselle hyvää. Se ei tarkoita jatkuvaa palvelemista, itsensä laiminlyömistä, toisen edun edelle asettamista aina ja joka paikassa, vaan tasavertaista käytöstä molempiin suuntiin."Terve itsekkyys toimii juuri epäitsekkäällä tavalla aina. Se lähtee siitä ajatuksesta, että haluaa toisella olevan asiat yhtä hyvin kuin itsellä ja siksi haluaa toiselle hyvää. Se ei tarkoita jatkuvaa palvelemista, itsensä laiminlyömistä, toisen edun edelle asettamista aina ja joka paikassa, vaan tasavertaista käytöstä molempiin suuntiin."
niin ei ollut tarkoitus mitätöidä ajatustasi, vaikka tartuin tuohon sanaan...kuten kerroin tein sen omista syistäni...koska luulen, että on muitakin kaltaisiani ihmisiä varsinkin naisia ...heitä jotka ikäänkuin uhrautuvat...toisen vuoksi...
jotenkin sitä vaan usein mielletään itsekkyys pelkästään huonoksi ominaisuudeksi ja epäitsekkyys ns. hyväksi ominaisuudeksi....ilman että ajateltaisiin asiaa tarkemmin...
vaikka jo ison kirjankin elämäntapaohjeissa terve itsekkyys huomioidaan...rakasta lähimmäistä niinkuin i t s e ä s i...kohtele toista niinkuin toivoisit i t s e ä si kohdeltavan...
- mir88
Äiti ja isäpuoli olivat tärkeimmät seuraavaksi ukki mummo ja opettajat. erityisesti englannin opettajat
- huono,huono
kaikkein eniten elämääni vaikuttanut ihminen on exäni. Kukaan ei ole koskaan loukannut minua yhtä paljon kuin hän.
Hän opetti kuinka pahalta tuntuu kun petetään sekä ihmisarvo viedään kaikilla järjettömmillä valheilla. - 17+2=19
"Kukaan ei ole koskaan loukannut minua yhtä paljon kuin hän."
Niin...exä on sinuun eniten vaikuttanut ihminen pahassa...mutta mietis kenen kanssa olet kokenut tähän astisen elämäsi parhaimmat hetket...tai ketä kohtaan koet kiittollisuutta...kuka on ollut tukenasi vaikeina aikoina...ketä elämäsi ihmistä muistat aina lämmöllä...- 19+10=29
"kaikkein eniten elämääni vaikuttanut ihminen on exäni"
Niin joskus voi olla niinkin, että sama exä on ollut vaikuttamassa niihinkin hetkiin, jotka ollaan koettu elämän onnellisimmaksi...
ymmärrän kyllä, että jos asia on tuore...niin tuo ehkei tule mieleen...mutta ajan kuluessa, pettymyksen kivun laantuessa hiljalleen...voi ehkä tuohon ajatukseen yhtyä...kaikesta huolimatta...
Itseäni ajatellen...elämäni tärkeimmät/pyhimmät/arvoikkammat hetket olen kokenut lasteni synnyttyä...ja heidän olemassaolostaan...olen kiitollinen...sille eksälle...joka ikinen päivä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847