Miten tällainen abortoidaan?
Olin aivan shokissa, kun menin neuvolaan aivan rutiinikäynnille ja mainitsin sitten samalla, että vatsa on ollut todella kipeä tässä muutaman viikon aikana. Päätettiin sitten katsoa ultralla ja huppistakeikkaa, siellähän oli lapsi!
Olen 7 viikolla raskaana ja raskaus on kohdun ulkoinen raskaus. Ei-toivottu niin sanotusti, koska minulle on kerrottu, että lapsen saaminen on mieheltä hyvin epätodennäköistä erään onnettomuuden seurauksena. Totuttelin siis ajatuksiin, että meille ei tule lapsia, ok.
Keskustelin lääkärin kanssa asiasta ja minulla olisi nyt aika perjantaina lääkärille uudelleen. Lääkäri kannatti aborttia, koska lapsen (ja minun) selviämisen todennäköisyydet ovat huonot.
Onko täällä ketään, jolle on käynyt samalla lailla ja miten tuo kohdun ulkoinen raskaus keskeytetään? Pelkään ja stressaan tilannetta jo nyt todella paljon kun en tiedä, miten raskaus keskeytetään. Lääkäri käski miettiä asiaa perjantaihin ja pakko sanoa etten muista, että oltaisiin liiemmälti käyty läpi vaihtoehtoja. Tosin taisin mennä hieman shokkiin tilanteesta, en nimittäin muista mm. kotiin menoa ollenkaan. Muistan vain soittaneeni miehelleni, että olen raskaana, mutta en hyvällä tavalla.
Kivut ovat pahentuneet ja syön niihin nyt kipulääkkeitä. Pitääkö tuota ennenkin syödä jotakin? Miten vaikea tuo ylipäätään on?
En ymmärrä miksi *piip* tämän piti nyt tulla sitten tällä tavalla, miksi tuo ei voinut olla normaali, kohdun sisäinen raskaus?!
Kohdun ulkoinen raskaus
7
2511
Vastaukset
- Tottakai keskeytys
Tuo nyt on ihan selvääkin selkeää, että kohdun ulkoinen raskaus keskeytetään, koska se on hengenvaarallinen tilanne.
Kirjoituksesi vaikutti provolta, koska kohdun ulkoinen raskaus abortoidaan päivystystapauksena, eikä naista kotiin pistetä miettimään yhtään mitään vaihtoehtoja.Sama tuli itsellä heti mieleen, kohdunulkoinen raskaus on ambulanssikyytiä vaativa kiireellinen tilanne. Eräs tuttava oli kuolla, munanjohdin repeytyy, tai yleensäkin se paikka mihin munasolu on kiinnittynyt. Sama se, mihin paikkaan, mihin sen ei kuulu kiinnittyä. Hirvittävät kivut, jotka pakottaa kiireelliseen hoitoon. Siinä ei mietitä yhtään. Ne, jotka sanoo, että tuosta voi selvitä ja raskauden viedä loppuun, ei varmaankaan tarkoita kohdunulkoista raskautta, vaan jotain muuta.
- kerronpa minäkin
Näin on. Itselläni epäiltiin kerran kohdun ulkoista raskautta ja lääkäri sanoi että keskeytys tehdään heti päivystys tapauksena. Että siinä ei mietitä koska henki on vaarassa.
- no riippuu
kai vähän missä ulkopuolella se kasvaa. Onhan niitäkin harvinaisia tapauksia joissa lapsi on selvinny kohdun ulkoisestakin raskaudesta.
http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Vaivat-ja-komplikaatiot/Kohdunulkoinen-ihmeraskaus-paattyi-onnellisesti/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=BVF12W30&T=2032841349 - 1+1
Lääkäri kannatti aborttia, koska lapsen (ja minun) selviämisen todennäköisyydet ovat huonot. " Oletko sitten tähän asti luullut että kohdunulkoista raskautta voitaisiin jatkaa??
"Lääkäri käski miettiä asiaa perjantaihin ja pakko sanoa etten muista, että oltaisiin liiemmälti käyty läpi vaihtoehtoja." Miettiä mitä?
Provo taitaa olla....
Miksi aikuinen käy neuvolassa rutiinikäynnillä? Missä neuvolassa?- huh huh
Tuota, itsekin jouduin käymään papassa vastoin omaa tahtoani aina kolmen vuoden välein o_O Syön pillereitä ja aina kolmen vuoden välein reseptiä ei enää uusita, ellen neuvolassa käy ihan tarkastuksessa ja aina siellä papa halutaan ottaa, vaikka minä olen eri mieltä asiasta.
En muuten tähän kommentoi, mutta 1 1 et taida olla kovin vanha vielä kun kyseistä käytöntöä et kerta ole kuullut?
- 1+1
Aha...käyn itse kerran vuodessa yksityisellä gynekologilla (itse asiassa käynyt tällä samalla viimeiset 12 vuotta), jolloin mm. otetaan PAPA-koe. En ole koskaan käynyt julkisella sektorilla gynekologilla, joten en tosiaankaan tietänyt sen puolen käytäntöjä, kiitos kun valaisit.
Ja ikää kyllä löytyy, ihan kokonaiset 39 v:)))
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445785
- 455295
- 483688
- 133643
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903181- 313126
- 592864
- 572720
- 532370
- 381824