Samsung smart tv

Epätietoinen1

Pitääkö paikkansa että 2012 vuoden Samsungeissa suosikki kanavat ovat tv-guidessa nimi eikä numero järjestyksessä? Tv-kanavat ovat siis numerojärjestyksessä.

15

2460

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tajua mitään.

Mitä tarkoitat ? Meillä on Samsungin Smart, enkä silti ymmärrä mitään sinun kysymyksestä.

• Epätietoinen1

Tarkoitan sitä että jos käytät kanavavalikkoa tv tai kaikki niin kanavat on tv-guidessa numero järjestyksessä allekkain, (vanhemmissa telkkareissa oli näin) mutta jos käytät kanavavalikkoa suosikit niin tv-guidessa kanavat on allekkain nimijärjestyksessä (aakkosjärjestys). Järjestyksen voi tietysti vaihtaa asetuksista mutta silloin myös itse tv-kanavat menee nimijärjestykseen esim. selatessa program napilla kanavia. Toivottavasti kysymys selvisi.

• Heips Epätietoinen1

Testailin tossa myymälässä tätä ja näyttäisi Guide -valikon alle menevän aina numerojärjestyksessä kanavat.. Eli siis kanavapaikan mukaan. On sitten suosikkilista tai ei. Jos taas katsellessa valitaan erikseen "Channel list" eli pieni lisäikkuna tuohon ruudun reunaan, on suosikkilistan kanavat siinä järjestyksessä johon ne on suosikkilistalle lisätty.

Koekaniinina oli tämä malli:
      http://www.expert.fi/Tuotteet/Kuva/Taulutelevisiot/Samsung-UE55ES6565

Eli ainakin kutossarjan smartit toimii tällä logiikalla. Pääsääntöisesti tuo softa on kuitenkin samaa muissakin mallisarjoissa eli uskoisin tämän olevan sama kaikissa Samsungin vuoden 2012 malleissa.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa.

Terveisin,
      Tiiariina Expertiltä
      www.expert.fi

• HuonoOloVenytyksistä

Hei, Experttiin!

Saako Samsungin telkkarin näyttämään tv-ohjelmat alkuperäisen lähetyn kuvasuhteen mukaisesti? Siis onko sellaista yksittäistä kuvasuhdevalintaa (esim. nimellä ALKUPERÄINEN), joka näyttäisi 4:3:na tulevan ohjelman vääristymättä ja venyttämättä alkuperäisen muotoisena 4:3:na (siis jää vähän mustaa reunoille) ja samalla asetuksella myös 16:9 näkyisi vääristymättä 16:9:nä (tuo täyttää koko näytön)?

Tähän mennessä on kaikissa kokeilemissani Samsungeissa ollut niin, että pitää käydä valikoista muuttamassa kuvasuhdevalinta tv-ohjelman mukaiseksi, eikä mitään oikealla tavalla toimivaa asetusta ole löytynyt. :-(

• samsunkki
        HuonoOloVenytyksistä kirjoitti:

Hei, Experttiin!

Saako Samsungin telkkarin näyttämään tv-ohjelmat alkuperäisen lähetyn kuvasuhteen mukaisesti? Siis onko sellaista yksittäistä kuvasuhdevalintaa (esim. nimellä ALKUPERÄINEN), joka näyttäisi 4:3:na tulevan ohjelman vääristymättä ja venyttämättä alkuperäisen muotoisena 4:3:na (siis jää vähän mustaa reunoille) ja samalla asetuksella myös 16:9 näkyisi vääristymättä 16:9:nä (tuo täyttää koko näytön)?

Tähän mennessä on kaikissa kokeilemissani Samsungeissa ollut niin, että pitää käydä valikoista muuttamassa kuvasuhdevalinta tv-ohjelman mukaiseksi, eikä mitään oikealla tavalla toimivaa asetusta ole löytynyt. :-(

No, minäpä vastaan samoin kuten keskustelussa TV Full HD - Ei älytv:
        Näillä säädöillä näkyy minun Samsungissa oikein:
        Valitse menusta näytön säätö -> kuvakoko: autom. leveys
        Näyttökoko -> 4:3
        Nuo menun kohdat saattavat olla hieman eri nimisiä riippuen töllön mallista,
        mutta eiköhän vastaavat löydy.

• Tuo on testattava!
        samsunkki kirjoitti:

No, minäpä vastaan samoin kuten keskustelussa TV Full HD - Ei älytv:
        Näillä säädöillä näkyy minun Samsungissa oikein:
        Valitse menusta näytön säätö -> kuvakoko: autom. leveys
        Näyttökoko -> 4:3
        Nuo menun kohdat saattavat olla hieman eri nimisiä riippuen töllön mallista,
        mutta eiköhän vastaavat löydy.

Kiitos tiedosta!

Mutta hassua ja ikävää, kun Expertissä ollut Samsungin edustaja ei toissa syksynä osannut neuvoa tuota vaan alkoikin sitten puolustella Samsungia, että tuo kuvasuhteiden toimimattomuus ei olisi ongelma heidän asiakkailleen eikä edes hänelle itselleen. Hänkin oli huomannut, ettei toimi hänen älytelevisiossaan, oli kuulemma joku viimeisin malli kotona... :-o

Olin etsinyt asiasta tietoa myös Samsungin keskustelufoorumeilta ja löytämäni ohje oli ollut, että asetus pitää vaihtaa manuaalisesti tarvittaessa. Koska toimivaa ohjetta ei ollut löytynyt, olen ostanut itse ja saanut alun perin Samsungia miettineet kaveritkin ostamaan muita merkkejä ihan tuosta syystä.

Mutta jos tuo toimii, niin tietysti hyvä juttu. Ikävää silti, että pitää käyttää kahta eri asetusta, joita molempia harva arvaa kokeilla, joten kuvasuhteet jäävät automaatti-asetukselle. Mutta asiaan pettyneet voivat sitten saada kuitenkin homman toimimaan omissa jo ostetuissa televisioissaan, jos tuo kuvasuhdeasetus toimii kaikissa malleissa. Voin itse testata noita asetuksia ensi viikolla kyläpaikassa, jossa on muutama eri ikäinen Samsungin televisio.

• samsunkki
        Tuo on testattava! kirjoitti:

Kiitos tiedosta!

Mutta hassua ja ikävää, kun Expertissä ollut Samsungin edustaja ei toissa syksynä osannut neuvoa tuota vaan alkoikin sitten puolustella Samsungia, että tuo kuvasuhteiden toimimattomuus ei olisi ongelma heidän asiakkailleen eikä edes hänelle itselleen. Hänkin oli huomannut, ettei toimi hänen älytelevisiossaan, oli kuulemma joku viimeisin malli kotona... :-o

Olin etsinyt asiasta tietoa myös Samsungin keskustelufoorumeilta ja löytämäni ohje oli ollut, että asetus pitää vaihtaa manuaalisesti tarvittaessa. Koska toimivaa ohjetta ei ollut löytynyt, olen ostanut itse ja saanut alun perin Samsungia miettineet kaveritkin ostamaan muita merkkejä ihan tuosta syystä.

Mutta jos tuo toimii, niin tietysti hyvä juttu. Ikävää silti, että pitää käyttää kahta eri asetusta, joita molempia harva arvaa kokeilla, joten kuvasuhteet jäävät automaatti-asetukselle. Mutta asiaan pettyneet voivat sitten saada kuitenkin homman toimimaan omissa jo ostetuissa televisioissaan, jos tuo kuvasuhdeasetus toimii kaikissa malleissa. Voin itse testata noita asetuksia ensi viikolla kyläpaikassa, jossa on muutama eri ikäinen Samsungin televisio.

No, eihän ne myyjät eikä edustajatkaan välttämättä kaikkea tiedä. Ovat vain töissä.
        Itselläni on Sampan malli ES5505 eli ei mikään uutuus vaan perus Smart-TV.
        TM:n testeissäkin on käytetty kertomiani asetuksia.

• töllön virittäjä
        Tuo on testattava! kirjoitti:

Kiitos tiedosta!

Nimimerkki: Tuo on testattava!
        Miten kävi testien kanssa?

• Epätietoinen1

Kiitos vastauksesta Tiiariina Expertiltä. Itsellä on malli 6575 jossa tosiaan suosikeissa tv-guide on nimijärjestyksessä eikä numerojärjestyksessä jota ihmettelin suuresti. Samsungin tuen mukaan suosikeissa tv-guide kuuluu olla nimijärjestyksessä joten kaikilla joilla on numerojärjestyksessä on jotain vikaa??? Miten muilla Samsungin omistajilla on?

• bugia pukkaa.

Ei oo Samsunkis kuvasuhdevalintaa "Alkuperäinen" , LG toosis on. LG toosis on muutenkin paljon vähemmän niinsanottuja "Käyttöbukeja". Naurattaa tuo samsungin tekstiteeveen toiminta, ei voi tyhmempää olla. Mutta suurin samsung bugi on tuo kanavien autohaku, joka toimii vaikka toosa on sammutettuna, ja voi hävittää tai sekoittaa kaikki kanavat. Sitten on vielä paljon lisää muita.

• ue40es6305uxxe

ovat prkl nimijärjestyksessä suosikit oppaassa, joka on niin hankala
      kuin vain olla voi -- enkä saanut mitenkään muutettua numerojärjestykseen

ja mitenniin "kuuluu" olla näin -- tää on kyllä tosi huono näin.

jos kaikki kanavat listaa, niin ne on numerojärjestyksessä...

... tuo vaihtokin oli kanavalistojen välillä hankala löytää, "ch list":stä
      kun asetti niin sitten meni myös oppaaseen/guideen.

saisivat päivittää softan niin että tuo toimisi järkevästi, eli numerojärjestyksessä
      kanavat (tai sitten käyttäjän valitsemä järjestys, aika hanurista on tää nimijärjestys..

samsung-töllön merkki nimimerkissä.

• Wille W

Moi. Mun Samsung Smart TV sai eilen ihme vian. Se vaihtaa itse kanavat nopealla vauhdilla ja vaikka mitä teen niin ei lopeta Palautin tehdassäädöt mutta ongelma ei loppunut. Netflixt toimii kunnolla mutta TV:tä en voi katsoa. Onko expertin väellä tähän mitään ratkaisua TV on n 2 v vanha

• 123e

Kokeile peittää infrapunasensori. Onnistuuko kanavanvaihto TV:ssä olevista näppäimistä? Toimiko automaattinen viritys normaalisti tehdasasetusten palautuksen yhteydessä?

• Kunnollinen reset

Oletko tehnyt perus-resetin eli tv:n sähköjohto pois seinästä hetkeksi ja sitten käynnistys. Kun tv:t ja digiboksit sammutetaan kaukosäätimellä, niin vastaanotin jää päälle eikä siten resetoidu kokonaan käynnistyksessä.

Joillekin televisioille energiansäästölamput aiheuttavat sekoilua. Kodin elektroniikka on kovin häiriöaltista, sillä laitteiden häiriösuojauksessa on säästetty eikä näihin keskinäisiin häiriöihin ole kiinnitetty huomiota.

• Anonyymi

Jotenki tuntuu lyhytnäköiseltä ja absurdilta ajatukselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5479
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      93
      4317
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      374
      2562
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      71
      1078
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1028
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      843
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      816
    8. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      803
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      779
    Aihe