>Kivoja hevos/poni rotuja

susi18

Joo elikkäs kertokaas teijä lemppari rotujanne !(: ja niitten hyvät ja huonot puolet vaikka onkin eri yksilöitä ko ite oon ottamassa kesäks (2013) ylläpitoon ponia/hevosta mut vielä en oo löytäny:( mut kertokaas(:

12

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipsuxx

      Todulla ei ole musta paljoa väliä kun kaikki on yksilöitä mutta isot pv:t ovat ihan huippu hevosia (tietenkin riippuu mihin tarkoitukseen) mutta pv:t ovat aika tosi monipuolisia hevosia :)

    • 4 + 7

      Kotleri.

    • katherine__

      oma lempparirotu on shettis. Tykkään pienistä poneista, joilla on luonnetta.
      Shettiksellä en tosin enää voi ratsastaa. Ratsastukseen paras on ihan puoliverinen, itse olen tykännyt trakehnereista ja muista täykkärityyppisistä puokeista.


      Ylläpitohevosia on tarjolla vähän. Varsinkaan jos kesähevosta haluat, ei ole pahemmin varaa rodun kanssaa nirsoilla. Jos hevosen haluaa, pitää ottaa se mitä tarjotana.

      • NVH<3

        Minun lempi rotu on Norjan vuonohevonen. Kyllä pidän myös ihan vain Vuonohevosista, mutta Norjan on parhaita! Niiden hyviä puolia on se, että niitä voi käyttää moniin tarkoituksiin, ne on kilttejä, ne pitävät ulkona olemisesta, ne viihtyvät myös hyvin pakkasessa, koska niille kasvaa paksu talvikarva, ne on kestäviä ja varmajalkaisia, ne ovat lempeitä ja kärsivällisiä, ne antaa virheet anteeksi, ne pitävät lapsista ja jos pelkää isoja hevosia, eikä voi enää ratsastaa esim. Shetuilla, on Norjan vuonohevonen juuri hyvän kokoinen siihen. Huonoja puolia on se että, ne sairastuvat helposti kaviokuumeeseen, jos ovat koko ajan ulkona ja ne ovat vasta kuusivuotiaina täysikasvuisia. Suosittelen Norjan vuonohevosta ylläpitoon, sillä jos ei ole tallia, käy hyvin pihatto.


    • vuonisfani

      Minä pidän eniten vuoniksista ja voisin sanoa samoin NHV

    • joopeli

      Ite tykkään new foresteista toosi paljon! En oo itekkään ihan varma miksi, mutta jotenkin aina vaan loksahtaa palaset kohdalle niiden kanssa!

    • Hevoshllu

      Suomenpienhevonen

    • Anonyymi

      1. Issikka
      2. Suomenhevonen
      3. KWPN
      4. Konik
      5. Curly

    • Anonyymi

      Gotlannin russ yleisistä poneista ja muista Exmoor , Dales, Fell ja Dartmoor sekä
      hevosista kaikki harvinaisuudet ja tietysti suomen oma hevosrotu.
      myös kaikki risteytykset on kivoja. hyviä puolia isoissa on että jaksaa monen kokoiset huonona se että vaikea päästä selkään tai selästä alas ja syö enemmän kuin tavallisen kokoinen. pitokin siis kalliimpaa. nimim.Chaos.

    • Anonyymi

      Wild exmoor on kiva poni .ei kokemusta oikeesti mutta kirjoista luettuna.konik, huzul, haffu ja issikka ei ole poneja. ne on pieniä hevosia.
      nimim. Question.

    • Anonyymi

      Eikä Wild Dartmoor sekään ole suomessa yleinen ponirotu. konik, Huzul, Zeimeituka , issikka, Haffu, Vuonis ja Falabella on heppoja.turha haukkua poneiksi!
      nimim. Night.

    • Anonyymi

      The Shetland on yleisin ponirotu. sen kanssa voi ajaa kärryillä jos ei voi ratsastaa . huonona puolena se, että sillä ei voi aikuiset ratsastaa ellei ole lyhytkasvuinen, niilläkin painorajoitus . kokonsa takia rajoittaa kenet voi selkään laittaa. isommilla poneilla sitä pulmaa ei ole.iso poni tai pienhevonen olisi parempi. nimim.Yesper.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe