concerta ja tic oireet

tic11

Aloitan huomena concerta lääkkeen ensimmäistä kertaa ja 18mg viikon ajan jonka jälkeen 2 tablettia per pv. Minulla on tic oireita, ja tuoteselosteessa sanotaan että ne voivat pahentua. Onko kenelläkään kokemuksia concertasta ja tic oireista? Lääkärin kanssa keskustelin ja sain sellaisen kuvan että myös niiden pitäisi helpottua ko lääkityksellä, mutta sitten ihmettelin kun tuoteseloste sanoi muuta. Kokemuksia kaipailen??

2

2273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfhdf33

      Itselle tuli hieman tic-tyyppisiä oireita, myös taipumusta hampaiden yhteen puremiseen, mutta nämä oireet, samoin kuin muutkin haittavaikutukset katosivat kun söin lääkettä muutaman viikon.
      Vielä nykyäänkin, kun pidän lääkityksestä taukoja ja aloitan uudelleen, oireet palaavat hetkeksi, mutta katoavat aina kun hetken jatkaa syömistä. Ei siis kannata heti heittää pillereitä roskiin jos vähän käsi tärisee.

    • ADhdko

      Jos ADHD:si on vaikea ja et nää muuta keinoa nii en puolla enkä ole vastaan lääkityksen aloittamista, mutta jos pystyt elämään ADHD:n kanssa en suosittele todellakaan tuon myrkyn syömistä, söin sitä reilun vuoden noin 5 vuotta sitten, mielialani vaihteli helvetisti ja välillä tuli jopa tietokonepelille hermostuttua niin että seiniin tuli hakattua reikiä, eikä tälläistä tapahtunut ennen tai jälkeen lääkityksen, oman itsentä tutkiminen ja ongelman tiedostaminen ja sen kanssa eläminen ovat huomattavasti parantaneet poistaneet ongelmiani ADHD:n kanssa, ADHD lääkkeet eivät todellakaan ole ongelman parantaja ainakaan minun kohdallani.
      Katso ja nää miten parhaaksi koet, Itselläni Harrastukset, Kaverit ja esimerkiksi hyväkirja rauhoittaa ja helpottaa elämää todella paljon. ADHD:tani en edes ota huomioon koska olen oppinut elämään sen kanssa niin hyvin että kukaan ei sitä minusta usko/nää ellen itse asiasta satu mainitsemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe