Volvon tarvikkeiden hankinta

Olen siirtynyt Volvon omistajaksi ja kysynkin mistä kannattaisi hankkia varaosia ja tarvikkeita?
Alkuperäisiä ja tarvikkeita näyttää olevan kovasti eri hinnoilla.
Kokeneet valistakaa mistä saisi riittävää laatua sopivalla hinnalla.
Koneeni on "vanha" TAMD31B.
Kiitän etukäteen:)

27

752

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhyu8

Minulla on vanha 41 ja ostan suodattimet autotarvikeliikkeestä.

• billlteemA

Us parta ja biltema

• A.Tami

Osanottoni!

• biiiiiiiiilteeeeeeem

Ai kui? Niin ja US Parts piti kirjoittamani.

• A.Tami
        biiiiiiiiilteeeeeeem kirjoitti:

Ai kui? Niin ja US Parts piti kirjoittamani.

No volvo?
        Ei koskaan mun veneeseeni!

• Reikä päässä

No itse ostan ihan Pentacentteristä. Nuo osien hinnat ovat kuitenkin niin pieni osa koko konkurssista joka veneilyyn liittyy. Eipähän tarvitse miettiä kulkeeko öljy suodattimen läpi... ja jos ei kulje, niin sitte vasta kalliiksi tulee.

• Reikä päässä

No itse ostan ihan Pentacentteristä. Nuo osien hinnat ovat kuitenkin niin pieni osa koko konkurssista joka veneilyyn liittyy. Eipähän tarvitse miettiä kulkeeko öljy suodattimen läpi... ja jos ei kulje, niin sitte vasta kalliiksi tulee.

• Tampio

Mikä vitun pentacentteri ? Koitin googlettaa eikä löytynyt ! Oliskohan se pencentra.fi

• P.Ässi
        Tampio kirjoitti:

Mikä vitun pentacentteri ? Koitin googlettaa eikä löytynyt ! Oliskohan se pencentra.fi

Pahoittelut tästä virheestä. Onneksi kuitenkin onnistuit löytämään oikean osoitteen.

• just tää

Volvo Penta Center , Hirvensalo

• drankenseilor

Täältä Volvon alkuperäiset ostan, ettei käy, niinkuin kaverille, kun purkkarin moottorin öljynsuodattimessa säästi.
        Heti käynnistyksen jälkeen lensi suodatin keulakajuuttaan asti ja öljyt paineella ympäriinsä. Kierre ei pitänyt.
        Tuli kallis säästö, kun koko sisustus piti kuurata.

• potkur1

Köyhästä tuntuu kalliilta. Itselläni veneilyssä on rahalle kohteita sen verran paljon että, jos säästän satasen suodattimissa, niin on se tervetullut satanen toiseen rahareikään. Suodatinvikaan en ole törmännyt edes huhupuheissa. Puhdas polttoaine, -öljy tai -ilma ei tuki suodatinta.
      Suodatinhaku-sanalla löytyy hakukone jolla löysin kaikki suodattimet tamd40-koneeseen. Kääntyi volvon räjäytyskuvista löytyvistä varaosanumeroista. Siipipyörät, termarit ja muut kuluvat perusosat voi hyvin hankkia tarvikkeina.
      Tietysti täytyy varmistaa että osa on varmasti sopiva ko. koneeseen. Jos poikkeaa alkuperäisestä niin on syytä varmistaa sopivuus ennen asennusta.
      Alkuperäis osilla varmistut sopivuudesta. Sen on varmasti helpompi tapa, kuin vastaavan etsiminen.

• täh häh mitäh
      • potkur1

Etsi suodattimen numerolla. Tarvikemoottoreita ei taida olla...

• potkur1
        potkur1 kirjoitti:

Etsi suodattimen numerolla. Tarvikemoottoreita ei taida olla...

Eli haet marinepartseuropen sivuilta moottorisi räjäytyskuvista suodattimen varaosanumeron ja kirjoitat tuon numeron suodatinhaun kenttään. Esim tamd40 koneen öljynsuodattimen varaosanro on 471034. Tämä kääntyy airfilin suodatinhaulla BAB-447. Ja on siis baldwinin suodatin. Väri on punainen ja siinä ei lue volvo.

• AQAD40
        potkur1 kirjoitti:

Eli haet marinepartseuropen sivuilta moottorisi räjäytyskuvista suodattimen varaosanumeron ja kirjoitat tuon numeron suodatinhaun kenttään. Esim tamd40 koneen öljynsuodattimen varaosanro on 471034. Tämä kääntyy airfilin suodatinhaulla BAB-447. Ja on siis baldwinin suodatin. Väri on punainen ja siinä ei lue volvo.

Kertokaas viisaat mistä löytyy ao. koneen kampikammion huohottimen suodatin muuten kuin alkuperäisvaraosana...

• potkur1
        AQAD40 kirjoitti:

Kertokaas viisaat mistä löytyy ao. koneen kampikammion huohottimen suodatin muuten kuin alkuperäisvaraosana...

Jos alkuperäinen on 843736, niin SF Filterin: SL 5808. Ainakin airfililtä löytyy. Tamd40:ssä sama ja on sopiva. Mä en tiedä onko niillä vähittäismyyntiä, mutta ainakin Ikh:n kautta voi tilata

• SIELTÄ MINÄ 007
        AQAD40 kirjoitti:

Kysele autotarvike liikkeistä. US Parts tuo maahan. suod. n:o WIX46106

• Jeps.
      Tein sitten vähän omaa selvitystäni kotomaassa ja ulkomailla.
      Alkuperäiset ovat kalliita Suomessa ja vähemmän kalliita ulkomailla, mutta jos tilaa esimerkiksi vähän huolto-osia ulkomailta, niin postituskulut syövät edun.
      Päädyin tarvikepuolelle ja MarinePartsEuropen tuotteisiin.
      Oli muuten surkeita webbisivuja, jos ei tiennyt tarkkaan mitä tilasi!!
      Mallia saisi ottaa yhdestä hollantilaisesta webbikaupasta.
      Ulapan aukeamista odottaen!

• Minä, LaD olen myös

Minä, LaD olen myös stallari, stallari, stallari ja hoen sitä stallari, stallari stallari aivan kaikkeen stallari, stallari... siis stallari

• Minä, LaD olen myös kirjoitti:

Minä, LaD olen myös stallari, stallari, stallari ja hoen sitä stallari, stallari stallari aivan kaikkeen stallari, stallari... siis stallari

Otetaan kaveri ihan rauhassa.
        Puheterapeutteja löytyy netin palvelusivuilta.
        Sauvakävely voi myös purkaa neitien paineita.
        Hymy.

• Motari vaan

V-P sivuilta varaosanumero ja sitten googlaamaan. Englannissa on useampi kauppa, joista löytyy -mutta ei yhdestä paikasta. Kun jaksat googlailla, niin sama osa löytyy 60-70% halvemmalla.

• 9+11=45 vai oliko?

Ainakin motonetistä löytyy volvon suodattimia suoraan hyllystä (pa ja öljy). Ilmansuodattimia löytyy Biltemasta.
      Vantaalla oleva maahantuoja tuo maahan suodattimia joita volvo itse käyttää ja valmistaa niitä volvon logoilla, minimi ostosa määrä on aina 1 loota. eli ölynsuodattimia tulee sitten se 10-12 kpl jne. samoin näitä kampikammion huohotin suodattimia. mutta jos ostaa esim venekehossa näitä kimpassa, säästö on huima. jo kolmeen pekkaan tuo satsi niin on ainakin varalla sitten veneessä jos tarvitsee.
      TAMD40 ja AQAD40 koneen öljynsuodatin on motonetin koodilla: 15-0393 tuon muistan ulkoa, ja viimeeksi siellä oli Bochia hyllyssä.

• soutaja5
      • gsujwsi

Ainakin 41'n kampikammion suodaatimen vaihtoväli on niin harva (vaihdetaan kun tihku öljyä), että Volvon oma on ok.

• veneilevä_vaari
        gsujwsi kirjoitti:

Ainakin 41'n kampikammion suodaatimen vaihtoväli on niin harva (vaihdetaan kun tihku öljyä), että Volvon oma on ok.

Minulla on AD41B joka on 22 v vanha. Kampikammion suodattimen vaihdan n. 3-4 vuoden välein. Silloinkin suodatin on yleensä vielä kuiva. Pa- ja öljysuotattimet kerran kaudessa. Ilmansuodattimen myös kerran kaudessa mikäli on likainen.

"fhyu8" kertoi ostavansa suodattimet autotarvikeliikkeestä. Mistä autotarvikeliikkeestä löytyy ilmansuodatin AD41B-moottoriin?

• puuvene2

Autotarvikeliikkeet DUELIN jälleenmyyjät !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe