Kuinka nopeasti kasvaa n. 100cm tuija aurinkoisella paikalla, ja pajonko tarvitsee kastella jotta kasvaisi mahdollisimman nopeasti? Ja tarvitseeko kevätsuojauksen kun on tosiaan aurinkoiselle paikalle tulossa. Olen kuullut että voisi kasvaa jopa 50cm joten kyselisin siis neuvoa miten hoidetaan oikein. Kiitos!
Ja vielä jos jollakin on kokemusta isotuomipihlajasta - sopiiko "koristeelliseksi" yksittäispensaaksi?
kartiotuija brabant
1
703
Vastaukset
- tikkerperi
Tuijat menestyvät parhaiten tuoreessa ja kosteassa humuspitoisessa maassa. Maata voi parantaa puutarhaturpeella. Parhaiten tuijat viihtyvät puolivarjoisessa ja varjoisessa paikassa. Aurinkoinenkin paikka sopii, vaan maan pitää olla tuore. Aurinkoisella paikalla on tietenkin kevätsuojaus tarpeen. Kaipa tuija tuon puoli metriä vuodessa kasvaa, kunhan on ensin juurtunut ja asettunut. Muu hoito on sitä, että annetaan kasvaa rauhassa ja rikkaruohot kitketään juurelta.
Tuomipihlajoista istuttaisin ennemmin saskatoon marjatuomipihlajaa. Sopii koristeelliseksi yksittäispensaaksi ja siitä saa marjojakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249