katkeruus tappaa minua

auringon lapsi

En enää erota todellisuutta unesta.. en jaksaa enää.. olen lopussa. Kaunis maailma kylmät ihmiset. En halua olla kylmä. Toivon että löytäisin ennen ku lennän pois joku joka saa minut uskomaan että maailmassa on myös ihania ihmisiä. Kiltteydeni takia minua on luultu tyhmäksi ja käytetty hyväksi. Se etten jaksa huomauttaa kaikesta ei tee minusta tyhmä. Olen katkera lähes kaikille maailman ihmisille. Välttelen katsekontakteja koska en halua jutella. Olen van niin täynnä ihmisiä etten yksinkertaisesti jaksa. Haluun päästä jonnekin missä aurinko paistaa taas.

15

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyödytön

      Kuulostaa helvetin tutulta. En keksi mitään viisasta kun olen yhtä pohjalla. Mutta et ole ainoa.

    • kymysysks

      Mistä pitäisi huomauttaa? Onko kaikki muiden syytä?

      • sivusta vaan

        Niiden äänekkäinpien huutelijoiden mielestä yleensä on.


    • ....................

      Terve, olen viime aikoina myös alkanut pohtimaan tätä "kiltteysongelmaani". Minua on käytetty hyväksi, koska olen halunnut miellyttää, minut on hylätty, koska olen ollut liian kiltti. Usein sanotaan, että naisille ei kelpaa kiltti mies, mutta minusta asia pätee toisinkin päin. Pitäisi olla itsekäs, kiukutteleva ja tuhmia puhuva "naikkonen", jotta olisi kiinnostava muuten kuin kaverimielessä. Ulkonäköni on kyllä ok ja kiinnostuneita miehiä on, mutta ilmeisesti sitten lähinnä pinnalliset k.päät minusta kiinnostuvat. Siis sellaiset moukat, jotka haluavat kuvailemani "naikkosen".

      Niin, olen varmaankin liian kiltti, mutta se ei oikeuta hyväksikäyttöä eikä tylyä kohtelua. Tiedän myös, että minussa olisi potentiaalia pistää ihminen matalaksi sanallisesti, mutta en ole vielä siihen sortunut.

      Onkohan niin, että ihmiset purkavat pahaa oloaan kilttiin ihmiseen, joka on vielä empaattinen ja reagoi toisen tunteisiin?

      • puu4

        Kiltti. Mulla on ollut yks kiltti, joka loppujen lopuksi päljastui huijariksi.
        Niin haavoittuvainen olevina, mutta manipuloiva ja koko ajan kutsunut itseäs "kilttiksi"
        Silmät hänellä on tosiaan olivat kiltteja. En luota enää kiltteihin ihmisiin. Hiljaisessa suossa elää piru


    • Septerra*

      Kyllä kiltti saa olla, mutta ei liian kiltti. Etteköhän te kiltitkin ihmiset osaa sanoa EI, tai päästää valkoisen valheen, jos se on tilanteessa tarpeellista.

    • puu4

      Mitä se kiltteys okeasti tarkoittaa? Pehmeä, hellä, nöyrä vai sellainen hiljaa, ettei koskaan saa selvä mitä oikeasti päässäs liikkuu? Kiltti voi olla myös ärsyttävä jos yrittää koko ajan mielyttää muita. ja toisaalta osaako kiltti pidä puola itsestäs edes, sanomatta kumpanista tai perheestä...""Kiltti" -outo käsite vähän niin kun luuton

      • aloittajatässä

        Minusta kiltti on sellainen ihminen joka ei halua loukata muita esim. Jos joku sanoo jtn ja ei itse sano siihen mitään koska pelkäää et satuttaa muita. Kiltti on sellanen joka ajattelee et muilla pitäis olla aina hyvä olla vaikka kuinka itse kärsisi. Kiltin maailmassa ainoa tavoite on pitää muita onnellisena... ihan ku en itse ole mitään vaaan muut ovat jtn arvokkaita timantteja. Tulee paha olo eikä pysty keskittyy jos sanoo toiselle jtn joka häiritsee ja toinen näyttää suuttuneelta... toivoisi saada ne sanat takaisin ja kaikki on hyvin sitten
        Haluan pitää joka ikistä onnellisena koska se on muute jollain tavalla minulta pois.. ja tiedätkö mikä sattuu eniten ? Se että tuntee että on yksin maailmassa vaikka on perhe ystäviä.. tunnen oloni yksinäiseksi, koska en oo koskaan oma itseäni. Minun pitää miellyttää näitä ihmisiä maailmassani muuten minulle suututaan ja se on minulta pois.. oon surullinen kokopäivän.. osaan olla onnelinen kun olen yksin ja usein pidän hauskaa yksin. Loppujen lopuksi kukaan ei rakasta minua jos en tee palvelusta. Ei minua haittaa ettei minusta pidetä vaan tunnen aina että olen paha ilkeä ihminen jos en miellytä muita.. en tiedä miten muut tulkitsee mikä on kilteys mutta minulle tyo on kilteys. Tässä maailmassa tehtäväni on olla kiltti kaikkille muuten kärsin todella ja itken päivät putkät ja se tappaa minua. En voi asialle odotan vain jtn.. joka päivä otan yksi askel onnellisuuteen. Haluan olla onnellinen teen mitä jotta olisin onnellinen ja unohtaa katkeruuteni.. koska loppupeleissä se ei hyödytä minua


      • Vanhaukko
        aloittajatässä kirjoitti:

        Minusta kiltti on sellainen ihminen joka ei halua loukata muita esim. Jos joku sanoo jtn ja ei itse sano siihen mitään koska pelkäää et satuttaa muita. Kiltti on sellanen joka ajattelee et muilla pitäis olla aina hyvä olla vaikka kuinka itse kärsisi. Kiltin maailmassa ainoa tavoite on pitää muita onnellisena... ihan ku en itse ole mitään vaaan muut ovat jtn arvokkaita timantteja. Tulee paha olo eikä pysty keskittyy jos sanoo toiselle jtn joka häiritsee ja toinen näyttää suuttuneelta... toivoisi saada ne sanat takaisin ja kaikki on hyvin sitten
        Haluan pitää joka ikistä onnellisena koska se on muute jollain tavalla minulta pois.. ja tiedätkö mikä sattuu eniten ? Se että tuntee että on yksin maailmassa vaikka on perhe ystäviä.. tunnen oloni yksinäiseksi, koska en oo koskaan oma itseäni. Minun pitää miellyttää näitä ihmisiä maailmassani muuten minulle suututaan ja se on minulta pois.. oon surullinen kokopäivän.. osaan olla onnelinen kun olen yksin ja usein pidän hauskaa yksin. Loppujen lopuksi kukaan ei rakasta minua jos en tee palvelusta. Ei minua haittaa ettei minusta pidetä vaan tunnen aina että olen paha ilkeä ihminen jos en miellytä muita.. en tiedä miten muut tulkitsee mikä on kilteys mutta minulle tyo on kilteys. Tässä maailmassa tehtäväni on olla kiltti kaikkille muuten kärsin todella ja itken päivät putkät ja se tappaa minua. En voi asialle odotan vain jtn.. joka päivä otan yksi askel onnellisuuteen. Haluan olla onnellinen teen mitä jotta olisin onnellinen ja unohtaa katkeruuteni.. koska loppupeleissä se ei hyödytä minua

        Kysymyshän kuuluu... Voiko tässä maailmassa olla onnellinen, jos avaa silmänsä ja katsoo ympärille... Kuka kuvittelee olevansa oikeutettu onneen, ei kukaan... Totuus lisää tuskaa


    • ookoos

      kaveri piirin vaihdos ne on kusipäitä kyllä niitä voi löytyä yllättävistä paikoista ulos vaan kaikki paskaporukka tule tänne

    • noinnain

      hirveätä ylimielistä marttyyrin kirjoittamaa tekstiä, se on oma vikasi jos olet antanut heidän pitää sinua tyhmänä tai käyttäneet hyväksi, sinä itse ohjaat elämääsi ei muut.

    • M a r y a

      Aloittaja sun pitää rueta arvostamaan itseäsi ja löytää oma itsesi ja omat tunteesi. Nyt elät vähän niin kuin muiden tunteista käsin. Jos toisilla on hyvä olla niin sinulla on, jos muilla on paha olla niin sinä yrität tehdä heille hyvän olon.
      Sinun on parasta lopettaa muitten miellyttäminen ja kuunnella omaa sisintäsi oikein syvältä. Miltä SINUSTA todella tuntuu? Mitä kaipaat, mitä haluaisit, mitä tunnet, mikä kyllästyttää, mitä et jaksa...
      Lähde vaikka luontoretkelle yksin ja keskity itseesi.

      Lue myös Tommy Hellstenin kirjoja "Virtahepo olohuoneessa" ja "Elämän lapsi".
      Minusta käytöksessäsi on läheisriippuvuuden piirteitä.
      Nyt sulla on mahdollisuus alkaa kasvaa ihmisenä ja toivon sulle rohkeutta sille matkalle!

    • kasvatuksesta

      Ehkä tunteesi johtuvat kasvatuksesta? Viestittiinkö sinulle, että et kelpaa jos et ole koko ajan kiltti? Uskallatko olla oma itsesi, vai seuraako siitä mielestäsi hylkääminen? Ei se kiltteys tosiaan tunnu hylkäämistä estävän, ehkä päinvastoin nykymaailmassa. Eikö ole mielenkiintoinen, jos ei ole itsekäs, ahnas, vähän paha ja v-mäinen...kiltteyshän ei ole ns, seksikästä...Väsyttää itseänikin se, että vaikka olen yrittänyt elää tasapainoista muut huomioivaa elämää, olen kuitenkin jäänyt yksin. Olen yrittänyt auttaakin sellaisia läheisiä ihmisiä joiden olen ajatellut sitä tarvitsevan, mutta kyllä siinäkin niin on käynyt, että avunanto on kai jäänyt huomaamatta tai se on ollut jopa vastenmielistä, koska niin aktiivisesti oat nämäkin ihmiset unohtaneet. Summa summarum: aina oma hyvinvointi etusijalle, ei muiden, sitä kuitenkaan väheksymättä!

      • entinen kiltti

        Surullista, että sulle on käynyt noin. Olen itsekin ollut aiemmin kiltti ja pohtinut sitä paljon. Siksi kiinnitin huomiota tuohon auttamiseen. Miten monet kerrat olen auttanut ihmisiä ja palkaksi on tullut lopulta haukut jossain muodossa. Se on johtunut arvostuksen puutteesta. Siksi en enää auta ketään, ellei pyydetä tai apua pidetään itsestäänselvänä (huomaa esim kiitoksen puuttumisesta). Ilmeisesti auttaminen tai autetuksi joutuminen synnyttää joissakin ihmisissä vihaa auttajaa kohtaan. Tällaisista ihmisistä kannattaa pysytellä kaukana. He eivät muutenkaan arvosta muita ihmisiä vaan puhuvat heistä usein pahaa.

        Hyvät uutiset ovat että olen saanut uusia ystäviä kaksi kappaletta. Vasta nyt olen huomannut mitä oikea ystävyys on. Aiemmin minulla ei edes ollut ystäviä.


    • uskoa huomiseen

      Voi kulta pieni! Sinun ei tarvitse pitää muita iloisina tai onnellisina eikä sinun myöskään tarvitse myöntyä kaikkeen mitä he pyytävät. Eikä myöskään sinun tarvitse olla heidän sylkykuppi johon he saavat purkaa huolensa ja pahuutensa sisältään.

      Ehkä olisi aiheellista antaa kaikkien noiden ihmisten olla omillaan. Ajan kanssa voit hyvin rauhallisesti alkaa puntaroimaan keiden kanssa voisit olla tekemisissä. Keiltä sinäkin saat tukea ja iloa omaan elämääsi.

      Keksi itsellesi harrastus jonka puitteissa voit tavat muita ja joiden kanssa voit keskustella siihen liittyvistä asioista, menemättä henkilökohtaisiin asioihin.

      Hyviä ihmisiä on olemassa, vie vain aikaa ja energiaa tutustua heihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe