Kaivos myyty ausseille?

iiinmet

Pitääkö huhu paikkaansa?

26

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää inmet

      NIin on kuulemman myyty..

    • mainaari

      höpön löpinät.

      Australialainen First Quantum on saanut ostettua Inmetistä osake-enemmistön. Inmetti ei ole hävinnyt mihinkään, pääosan osakkeista vain omistaa hieman isompi kaivosyhtiö.

      • ja sitten,,,,,????

        Työt kai loppuu 5 vuoden sisällä.


      • höhheli

        omistaahan se sen sitten, äänivallan kautta


    • Onmet

      Se on hyvä harrastus ostaa kaivoksia mitkä loppuu 5 vuoden päästä?
      Tästä vois päätellä, että EIPÄ TAIDA LOPPUA

    • Daniel Finley

      Ee lope kaivos. Mina tiedan ettei tule loppuman. Uusi malmi loydettu ja rakennus alkaa kohta. Tulee yks isommissa kaivos mita europassa on.

      • luulen.

        Voi höpönassu Dan sinu on vedettu höplsta


    • muistokirjoitus

      Vaan se loppuu nyt, nimittäin hulvaton hulluttelu tutkimuskeskuksen tiimoilta.

      Australialaiset suuromistajat eivät välttämättä katso suopeasti Laguunan puoleen, sillä jo sen olemassa olon uhkakin vaarantaa heidän "ryöstölouhintansa" alueella.

      Australiaset suurpääomasijoittajat halauavat tahkota voittoa malmivaroilla, ja heidän toimintansa on ottaa kaikki mitä irti saavat. Tutustukaapa heidän jälkiinsä maailmalla? Aika ammottavaa jälkeä on tehty...ja jäljet ovat ikuiset.

      Ihan huvittavaa edes olettaa että Jukka Tikanmäki ( ja muut kardinaalit) pystyisivät kääntämään näiden anonyymisijoittajien mielet suopeaksi, kun hän ei pystynyt saamaan edes oman maan ministereitä saati tutkimuslaitoksia omimansa hankkeen taaakse.


      Parempi on myöntää, että paikallinen mies/nainen jämähtäneestä tuppukylästä, ei ole maailman luokan tavoitteiden kokoinen eikä mittainen tekijä.

      • MR. Inmet

        FQM on kyllä Kanadalainen firma. Toisekseen... mitä ryöstölouhintaa siellä meinataan tehdä ku entiset malmit kohta louhittu ja uutta ei ole eikä tule.


    • Laguuna tulee

      No nyt on tasakattokomppanialla loikka päällä. Aussit saatto ostaa kaivoksen osakkeita juuri Laguunan takia!

      Laguuna tulee, tule sinäkin!

      • Äyssit

        Höpö, aussieja ei kiinnosta Laguna. Selitä. Sillä kuilun vuokraamisellako tuoton meinaavat saada. Naurettavaa. Kauppa on loppusilaus laguunalle


      • Hirween hyvä.
        Äyssit kirjoitti:

        Höpö, aussieja ei kiinnosta Laguna. Selitä. Sillä kuilun vuokraamisellako tuoton meinaavat saada. Naurettavaa. Kauppa on loppusilaus laguunalle

        No jos Laguna tulee se varmasti kiinnostaa vaikka ketä,,,esim...........no ei nyt äkkiä tule mieleen mutta.. mminua ainakin.


    • first quantum

      Laguunoilla ja pyhäsalmen kaivoksen loppumisella tai jatkumisella ei ole mitään tekemistä oskekauppojen kanssa . Suuri austrralialainen kaivosyhtiö on vaan ostanut Inmet mining yhtiön. Inmetillä on muitakin ja suurempia kaivoksia maailmalla.Pyhäsalmen kaivos on vain osa (pieni mutta hyvin tuottava)yhtiötä.Kaupalla ei todellakaan ole mitään merkitystä Pyhäsalmen kaivoksen jatkumiseen tai loppumiseen siihen vaikuttaa ainoastaan malmivarojen loppuminen.Uusia malmioita ei ole löydetty turhaa puhua muuta.

    • käpy-eki

      joko pääsee käpyjä keräämään myynttiin? kuka ostaa? sillä ennen tienasin koulukirjat ja isälle moottorisahan

    • Myyty

      Pyhäsalmen kaivoksen omistaja vaihtuu.
      Kanadalainen kuparin suurtuottaja First Quantum Minerals ostaa kanadalaisen Inmet Mining Corp-kaivosyhtiön. Kauppahinta on n. 3,9 miljardia euroa.

      • vatq

        Hyvä, kerrankin faktatietoa!


    • Jatkuu, mutta kai jokainen tajuaa jotta on hyvä puhua että malmio loppuu, pysyy hinnat kohillaan.
      En ois tätä kirjoittanut, mutta tokkopa tätä palstaa suursijoittajat ja pörssipaskat lukee.

      Jos sulla ois kultakaivos tai mustien helmien viljelmä, niin tokkopa kehuisit jotta tätä on satoja tonneja ?
      Pitää viedä ne mustat helmet ja aina sanoo miten kallista on sukeltaa ja vähän näitä on.

      • Kaippa kaupunki on selvillä maisemoimisesta ja tarkastanut jotta sillä tilillä on riittävästi rahaa kokoajan. Jätealtaat jne..
        Ettei kävis niinkuin joissain maissa ryöstökaivannaisissa.
        Tuossa joku kirjoitti Ausseista ja on oikeassa asiassa.
        Myös Outokummun osuus maailman suurimmassa kuparikolossa Chilessä on raakaa katsottavaa, on kuin olisi kuussa.


      • kaippa lo
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Kaippa kaupunki on selvillä maisemoimisesta ja tarkastanut jotta sillä tilillä on riittävästi rahaa kokoajan. Jätealtaat jne..
        Ettei kävis niinkuin joissain maissa ryöstökaivannaisissa.
        Tuossa joku kirjoitti Ausseista ja on oikeassa asiassa.
        Myös Outokummun osuus maailman suurimmassa kuparikolossa Chilessä on raakaa katsottavaa, on kuin olisi kuussa.

        Kaippa kaupunki on tai ei ole mitään tekemistä kauppojen kanssa tai ei ole siihen puhevaltaa niin kuin ei toverilla lohvansuullakaan, siinä kun kapitalistit tekevät kauppoja ei artot tai muutkaan ole niitä päättämässä jospa ne kaivoksen nykyinen väki osaa hoitaa hommat parhainpäin, luulen kyllä ettei uusi omistaja ymmärrä koko lagunasta mitään se ei tuota kapitaalille tuohta


      • kaippa lo kirjoitti:

        Kaippa kaupunki on tai ei ole mitään tekemistä kauppojen kanssa tai ei ole siihen puhevaltaa niin kuin ei toverilla lohvansuullakaan, siinä kun kapitalistit tekevät kauppoja ei artot tai muutkaan ole niitä päättämässä jospa ne kaivoksen nykyinen väki osaa hoitaa hommat parhainpäin, luulen kyllä ettei uusi omistaja ymmärrä koko lagunasta mitään se ei tuota kapitaalille tuohta

        Toveri tietää mistä puhutaan.
        Mutta epäilen tuota maisemoinnin huolehtemista.
        On niin monesti jäänyt maailmalla tekemättä.
        Toveri muistaa varmaankin tuon Chilen touhun.

        Asser toverihan Raahessa pisti aikanaan perseet penkkiin Chiileläisten " Puolesta " muistakko ?

        Ootko muuten vasuri 123


      • arto.lohvansuu kirjoitti:

        Toveri tietää mistä puhutaan.
        Mutta epäilen tuota maisemoinnin huolehtemista.
        On niin monesti jäänyt maailmalla tekemättä.
        Toveri muistaa varmaankin tuon Chilen touhun.

        Asser toverihan Raahessa pisti aikanaan perseet penkkiin Chiileläisten " Puolesta " muistakko ?

        Ootko muuten vasuri 123

        Ai niin, kyllä valtuutettujen pitää tietää onko maisemointiin rahaa tapahtu mitä vain.


      • kaippa lo
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Ai niin, kyllä valtuutettujen pitää tietää onko maisemointiin rahaa tapahtu mitä vain.

        Eivätpä taija tietää, kun eivät älyä kysyä, mutta älä huolehi asiat on ok


      • kaippa lo kirjoitti:

        Eivätpä taija tietää, kun eivät älyä kysyä, mutta älä huolehi asiat on ok

        Ok


      • Inmet rokkaa!
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Kaippa kaupunki on selvillä maisemoimisesta ja tarkastanut jotta sillä tilillä on riittävästi rahaa kokoajan. Jätealtaat jne..
        Ettei kävis niinkuin joissain maissa ryöstökaivannaisissa.
        Tuossa joku kirjoitti Ausseista ja on oikeassa asiassa.
        Myös Outokummun osuus maailman suurimmassa kuparikolossa Chilessä on raakaa katsottavaa, on kuin olisi kuussa.

        First Quantum Minerals Ltd. is a Vancouver, British Columbia based mining and metals company whose principal activities include mineral exploration, development and mining

        Ei edelleenkään oo Australialainen yritys. Tuo Vancouver, brittiläinen kolumbia on Kanadassa. Ei siis Kolumbiassa niinku joku kiertokouluja käyny Pyhäsalminen kansanmies (huru-ukko) voi olettaa. Vai oliko talviolympialaiset ausseissa????!


      • Nojollaan
        Inmet rokkaa! kirjoitti:

        First Quantum Minerals Ltd. is a Vancouver, British Columbia based mining and metals company whose principal activities include mineral exploration, development and mining

        Ei edelleenkään oo Australialainen yritys. Tuo Vancouver, brittiläinen kolumbia on Kanadassa. Ei siis Kolumbiassa niinku joku kiertokouluja käyny Pyhäsalminen kansanmies (huru-ukko) voi olettaa. Vai oliko talviolympialaiset ausseissa????!

        Tuntuu erinomaiselta huijaukselta,että maailman suurimpiin kaivosyhtiöihin kuuluva firma
        haluaa pelkästä lopettamisen ilosta maksaa 3,9 miljardia € muutaman vuoden toiminnasta ja suorittaa ympäristölain edellyttämät lopettamistoimenpiteet.Asiassa täytyy olla jotain suurempaa jota emme tiedä.Tai sitten suomenkielisistä ympäristövelvotteista on ollut huono englanninkielinen käännös.Voidaan auttaa myös
        kituva kilpailija pois häiritsemästä markkinoita.


    • kuilun pohjalta

      pääläri työttömille tietoa: panaman hanke on ainut mikä kiinnostaa first quantumia. ei tämä ruotasen maaperä...pakatkaa laukut ja muuttakaa haapajärvelle tai etelä amerikkaan...pöljät....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe