Oletteko kuulleet?

Jadette

Miehelläni on töissä ionisaattori, jolla hän puhdista autoista hometta. Eli se laitetaan auton sisään ja annetaan vaikuttaa suljetussa autossa noin 12 tuntia ja sitten pois päältä, auto tuulettumaan jne... Sitä voi periaatteessa käyttää kotonakin huonekaluihin, mutta me ei olla uskallettu, koska asutaan rivitalossa, eikä oikein osata tukkia ilmanvaihtoa riittävän hyvin. Naapuriin ei missään tapauksessa saa päästä sitä otsonia. Se on hengenvaarallista. Itsekin sitten asuisimme poissa kotoa viikon verran... Mut halvempaa ois ku koko omaisuuden hävittäminen...

Siis oletteko kuulleet, tekeekö näitä otsonipuhdistuksia mikään firma tms... Jos johonkin rekankonttiin siirtäis omaisuuden, niin ei ois tuota naapuriongelmaa. Asunnossamme kun ei enää ole hometta, vain huonekaluissa, vaatteissa...

Alamme joka tapauksessa ottamaan asiasta selvää... Jos homma hoituu hyvin, pitää varmaan lisätä tuo firman työrepertuaariin...

9

4073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

      Luin jokin aika sitten laitteesta, joka oli kehitetty juuri tähän tarpeeseen tai jopa siihen, että homelähde on vielä vaikuttamassa. Laitetta käytettiin kuten tavallista ilmanpuhdistinta. Se oli aika kallis, mutta vuokraus oli mahdollista. Valitettavasti en muista missä juttu oli. Se saattoi olla Tekniikan Maailma tai TM Rakennusmaailma. Laite arvioitiin oikein hyväksi.

      • ITS-TEK

        Millähän tavalla ionisaattori POISTAA homeita?

        Käsittääkseni ionisaattorin muuttaa ilmassa leijuvien hiukkasten varausta siten, että ne tarttuvat pintoihin eivätkä enää leiju ilmassa.

        Otsonoinnilla puolestaan käsittääkseni poistetaan hajuja, esim. tilanteessa, jossa jotain erittäin inhottavaa on päässyt mädäntymään asuntoon...

        Oikaiskaa ihmeessa jos olen väärässä!

        Oikea tapa päästä homeesta eroon on poistaa ja uusia vioittunut rakenne ja ehkäistä uudelleen vaurioituminen. Purkualue on suojattava siten että pölyä ei pääse leviämään ympäröiviin tiloihin. Asiaa voi edesauttaa alipaineistamalla remonttitilan imemällä ilmaa tilasta ulos sopivan puhaltimen avulla. Tekstiileille riittänee tuuletus / pesu / imurointi.


      • Mattius I
        ITS-TEK kirjoitti:

        Millähän tavalla ionisaattori POISTAA homeita?

        Käsittääkseni ionisaattorin muuttaa ilmassa leijuvien hiukkasten varausta siten, että ne tarttuvat pintoihin eivätkä enää leiju ilmassa.

        Otsonoinnilla puolestaan käsittääkseni poistetaan hajuja, esim. tilanteessa, jossa jotain erittäin inhottavaa on päässyt mädäntymään asuntoon...

        Oikaiskaa ihmeessa jos olen väärässä!

        Oikea tapa päästä homeesta eroon on poistaa ja uusia vioittunut rakenne ja ehkäistä uudelleen vaurioituminen. Purkualue on suojattava siten että pölyä ei pääse leviämään ympäröiviin tiloihin. Asiaa voi edesauttaa alipaineistamalla remonttitilan imemällä ilmaa tilasta ulos sopivan puhaltimen avulla. Tekstiileille riittänee tuuletus / pesu / imurointi.

        Terve,

        kysyit ionisoinnista ilmanpuhdistuksessa. Ymmärrykseni ja kokemukseni mukaan se tarkoittaa kojeen läpi tulevan ilman käsittelyä kennoissa, joissa se saa esim. negatiivisen varauksen, jonka jälkeen ilmassa olevien partikkeleiden negatiivinen varaus tarttuu viereisen kennoston positiivisella varauksella oleviin pintoihin.

        Laite muodostaa otsonia, mikä on hapen karsinogeeninen yhdistelmä, joten esimerkiksi Elixair merkkistä ilmanpuhdistinta olisi syytä käyttää "kellokytkimellä ajastettuna"...

        Kokeilkaa ihmeessä ko. suomalaisen valmistajan kotisivuja, jos selviäisi paremmin yksityiskohtia...

        Siu!


    • tarja

      mistä tietää onko vaatteissa ym. hometta????

    • tämäkö
    • Apua saatavilla

      saat apua kun laitat ylläolevaan osoitteeseen sähköpostia ja kerrot homeongelmasta tarkemmin.
      Katso myös www.lateris.fi

    • todeksi todettu

      ei auta inonisaattori eikä otsonaattori tavaroihin, sohvat,petivaatteet ja muut itiöitä imevät eivät puhdistu.
      Jos 90 asteinen pesu ei auta vaatepuoleen, ne kannattaa heittää pois.
      Kovat huonekalut puhdistimme kloriittiliuoksella ja niistä lähti hajut.

    • ...

      Se korkeintaan tappaa elävät itiöt. Mutta kuolleet itiöt ovat yhtä haitallisia. Sen jälkeen pitää pestä moneen kertaan kaikki mahdollinen, ja esim. patjan sisälle et pääse.

    • !

      Tuskin kenellekään vähääkään asioita seuraavalla ihmisellä tulisi vuonna 2009 mieleen edes miettiä kotinsa otsonointia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1002
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      767
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      717
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      656
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe