Laajakaistan asennus

Noviisi

Eikö laajakaistaa pysty itse asentaa niin ei tarvitsisi odottaa asentajia. Mitä ne siinä oikeastaan tulee asentamaan. Eikö riitä että hakee paketin kaupasta, solmii laajakaista sopimuksen, iskee johdot kiinni ja laittaa tietokoneen asetukset ohjekirjan mukaisesti.

7

2332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TööT!!!!

      Ei todellakaan!!!

      Asennusmies ei todennäköisesti tule käymään lähelläkään kämppääsi. Asuntosi vaan liitetään ADSL-palveluntarjoajan verkkoon. Tapahtuu yleensaä talon sähkö/puhelinkeskuksessa. Ja jos palveluntarjoaja ei ole vallitseva operaattori alueella, käydään asiasta vielä operaattoreidenvälinen sananvaihto. Tuota se asennus on. Se, että itse laittaa piuhat kii, ei ole mitään asennusta. Toki senkin saa eri maksusta palveluntarjoajalta, jos ei itseltä parin piuhan laitto onnista.

      • Adsl

        ...tehdään kunnolla loppuun saakka, niin asentaja käy mittaamassa yhteyden siitä pistokkeesta, johon tietokone on tarkoitus liittää!


      • Laajakaista
        Adsl kirjoitti:

        ...tehdään kunnolla loppuun saakka, niin asentaja käy mittaamassa yhteyden siitä pistokkeesta, johon tietokone on tarkoitus liittää!

        olet oikeassa asentajan tulee vielä omalla koneella kokeilla että yhteys nettiin onnistuu.


      • ...........
        Laajakaista kirjoitti:

        olet oikeassa asentajan tulee vielä omalla koneella kokeilla että yhteys nettiin onnistuu.

        Eikä tuu välttämättä, jos otat avaimet käteen paketin, niin silloin asentaja tulee kotiisi ja mittaa yhteyden ja laittaa koneeseesi modeemin jne... ja määrittelee asetukset oikein ja testaa toimiiko koneellasi yhteys.

        Sisäistä modeemia ei kannata ostaa, vaan verkkokortti ja ulkoinen vaikka onkin hieman kalliimpa, jos koneessasi on ennestään verkkokortti niin asennus hoituu helposti, johdot kiinni ja muutaman asetuksen määritys tietokoneella.

        Nyt Soneral on tarjous avaimet käteen paketissa, olikos jotain 30? joka sisältää joko ulkoisen tai sisäisen modeemin valinnan mukaan, modeemin arvo on enemmän kuin toi 30? joten ilmanmuuta se kannattaa ottaa. Jos ISP:si on muu eikä tarjoa mitään modeemia jne... avaimet käteen paketista, niin sitä ei kannata ottaa.


      • käteen
        ........... kirjoitti:

        Eikä tuu välttämättä, jos otat avaimet käteen paketin, niin silloin asentaja tulee kotiisi ja mittaa yhteyden ja laittaa koneeseesi modeemin jne... ja määrittelee asetukset oikein ja testaa toimiiko koneellasi yhteys.

        Sisäistä modeemia ei kannata ostaa, vaan verkkokortti ja ulkoinen vaikka onkin hieman kalliimpa, jos koneessasi on ennestään verkkokortti niin asennus hoituu helposti, johdot kiinni ja muutaman asetuksen määritys tietokoneella.

        Nyt Soneral on tarjous avaimet käteen paketissa, olikos jotain 30? joka sisältää joko ulkoisen tai sisäisen modeemin valinnan mukaan, modeemin arvo on enemmän kuin toi 30? joten ilmanmuuta se kannattaa ottaa. Jos ISP:si on muu eikä tarjoa mitään modeemia jne... avaimet käteen paketista, niin sitä ei kannata ottaa.

        Mitenköhän me ollaan pärjätty soittosarja modeemi aikana jolloin kaikki piti asentaa itse kotopuolessa eikä kukaan tarjonnut avaimia käteen.
        Nyt ei osata mitään ja jos muistelee niin modeemin runkkaus saatto olla melkoista vääntöä.
        Aika hyvin myyty operaattorilta. Numerotahan ne vaan on ipt tai soittosarjat ;-)
        ps.soittakaa palvelun tarjoajillenne ja kysykää onkos kyseisestä linjasta liikahtanut bittikään. Itse asennuksessa asentaja voi bolettaa ett siellä se on ja toimii jos on vain käyny jakamossa kytkemässä.


      • tulla
        ........... kirjoitti:

        Eikä tuu välttämättä, jos otat avaimet käteen paketin, niin silloin asentaja tulee kotiisi ja mittaa yhteyden ja laittaa koneeseesi modeemin jne... ja määrittelee asetukset oikein ja testaa toimiiko koneellasi yhteys.

        Sisäistä modeemia ei kannata ostaa, vaan verkkokortti ja ulkoinen vaikka onkin hieman kalliimpa, jos koneessasi on ennestään verkkokortti niin asennus hoituu helposti, johdot kiinni ja muutaman asetuksen määritys tietokoneella.

        Nyt Soneral on tarjous avaimet käteen paketissa, olikos jotain 30? joka sisältää joko ulkoisen tai sisäisen modeemin valinnan mukaan, modeemin arvo on enemmän kuin toi 30? joten ilmanmuuta se kannattaa ottaa. Jos ISP:si on muu eikä tarjoa mitään modeemia jne... avaimet käteen paketista, niin sitä ei kannata ottaa.

        Mikäköhän se kaveri sitten oli joka soitteli ensin puhelimella että milloin sopisi tulla käymään. Sen jälkeen soitteli ovikelloa. Pisti omat laitteensa pistokkeeseen kiinni, vähän aikaa "tutkailtuaan" totesi: "toimii, voit kytkeä koneesi. Hyvät päivät jatkot"


      • telekommari
        käteen kirjoitti:

        Mitenköhän me ollaan pärjätty soittosarja modeemi aikana jolloin kaikki piti asentaa itse kotopuolessa eikä kukaan tarjonnut avaimia käteen.
        Nyt ei osata mitään ja jos muistelee niin modeemin runkkaus saatto olla melkoista vääntöä.
        Aika hyvin myyty operaattorilta. Numerotahan ne vaan on ipt tai soittosarjat ;-)
        ps.soittakaa palvelun tarjoajillenne ja kysykää onkos kyseisestä linjasta liikahtanut bittikään. Itse asennuksessa asentaja voi bolettaa ett siellä se on ja toimii jos on vain käyny jakamossa kytkemässä.

        Niin, perinteiset puhelinmodeemit käyttävät kodin piuhoja noin alueella 300-3400 Hz. "Sattumoisin" juuri ne taajuudet joilla puhetta on tarkoitus kuljettaa, eli ne taajuudet joita varten on piuhat valittu ja paikalleen vedetty jopa vuosikymmeniä sitten.

        Laajakaistayhteydet käyttävät oleellisesti korkeampia taajuuksia. Ei ole ollenkaan itsestään selvää että vanhat piuhat kantavat ylätaajuudet sen kummempia kikkailematta. Mm. tämän takia saattaa asentajaa kiinnostaa käydä piuhan siinä päässä missä asiakas on. Sama tietty koskee talon muitakin palikoita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe