Kylvin elämänlangan siemeniä ohjeiden mukaan nyt maaliskuussa jo ja aikamoisia roitakkeita ovat taimet...
Voiko elämänlangat uudelleenistuttaa eli koulia sirkkalehtiä myöten? Mistään ei tunnu löytyvän tätä tietoa...
Elämänlangan kouliminen
11
4272
Vastaukset
- Eedenistä itään
Elämänlanka on aikamoinen rikkakasvi. Elämänlangalla on vahvat ja häijyt juuret, eli kai se kestää koulimisen.
- Eedenistä itään
Jatkoa, istuttele ne elämänlnagat joko koko ruukullinen taimia tai muutaman taimen paakku isompaan ruukkuun. Eli, älä erottele taimia yksikseen.
- hulluhortonomi1
Ööh? Miten tämä nyt liittyi siihen istutussyvyyteen koulimisvaiheessa??
- Eedenistä itään
hulluhortonomi1 kirjoitti:
Ööh? Miten tämä nyt liittyi siihen istutussyvyyteen koulimisvaiheessa??
Istuta ne elämänlangat samaan syvyyteen kuin olivat itäessään. Älä kouli vaan istuta aiemmin kuvaamallani tavalla isompiin ruukkuihin.
- latvo niitä
Voit myös latvoa niitä, siitä jätät vaikkapa kolmet alimmaiset lehdet ja pistät poikki, haarovat hyvin ja tulee tuuheita.
- Pioni
Minä täällä mietin, miten sen tappaisin, sillä joka kesäviikko taistelen naapurista meidän puolelle karanneen elämänlangan kanssa. Se levittäytyy nurmikolle, pensaisiin, kiipeilee aitaan, puihin, pensaisiin - ylipäätään tukehduttaa kaikki tielleen osuneen.
Mummolassa oli elämänlankaa, se kiipesi tuvan seinustalla kalastajalankoja pitkin räystääseen ja kukki ihastuttavin valkoisin kukin, eikä karkaillut mihinkään. Siksi luulenkin, että nyt on kyseessä kaksi eri kasvia. Kertokaa muut, jos tiedätte miksi tämä nykyinen "elämänlanka" on raivostuttava viholainen. Mummolasta en siis muista enää tarkkoja lehtimuotoja ja asentoja pysytäkseni määrittämään ja verailemaan nykyistä riesaa ja silloista kaunista köynnöskasvia.- hulluhortonomi1
Meillä on myös riesana entisen asukkaan istuttama "vale-elämänlanka" etupihalla. Sen valkoiset kukat ovat ihan nätit, mutta kun se pirulainen kuristaa kaikki muut kasvit ja monivuotisena rikkana uusiutuu joka vuosi, vaikka kuinka sitä koittaa kitkeä... Karhunköynnös-niminen se vissiin on.
Itse ajattelin vain isoihin kiviruukkuihin hiekkapihan päälle laittaa obeliskeja kiertämään nyt kylvämäni siniset ja lilat versiot. - Pioni
hulluhortonomi1 kirjoitti:
Meillä on myös riesana entisen asukkaan istuttama "vale-elämänlanka" etupihalla. Sen valkoiset kukat ovat ihan nätit, mutta kun se pirulainen kuristaa kaikki muut kasvit ja monivuotisena rikkana uusiutuu joka vuosi, vaikka kuinka sitä koittaa kitkeä... Karhunköynnös-niminen se vissiin on.
Itse ajattelin vain isoihin kiviruukkuihin hiekkapihan päälle laittaa obeliskeja kiertämään nyt kylvämäni siniset ja lilat versiot.Kiitos, pääsin ansiostasi Wikin kautta oikeille jäljille.
Sinä siis istutat mummolasta muistamaani elämänlankaa ja tämä riivattu meitä vaivaava on rikkaruoho. Tutkin kasviopillista eroa ja onhan siinä lehtimuoto erilainen.
Mielenkiintoinen tieto kasviheimosta: bataatti, jota mieluilen ensi kesäksi viljelypalstalle, kuuluu samaan kiertokasvien heimoon!
Onko kellään kokemusta kasvatuksesta?? - mustarastas
Pioni kirjoitti:
Kiitos, pääsin ansiostasi Wikin kautta oikeille jäljille.
Sinä siis istutat mummolasta muistamaani elämänlankaa ja tämä riivattu meitä vaivaava on rikkaruoho. Tutkin kasviopillista eroa ja onhan siinä lehtimuoto erilainen.
Mielenkiintoinen tieto kasviheimosta: bataatti, jota mieluilen ensi kesäksi viljelypalstalle, kuuluu samaan kiertokasvien heimoon!
Onko kellään kokemusta kasvatuksesta??Minulla on Se vaaleanpunakukkainen elämänlanka. Toinen istutettu seinän viereen betonirumpuun ja toinen isoon kukkaruukkuun, jonka upotin talveksi ruukkuineen maahan ja nostan sitten keväällä terassille. On pysynyt kurissa, vielä. Miten syvälle se työntää juuret? Täytyypä olla vielä tarkempana sen kanssa, ettei vaan ala vallata pihaa. Pois joutaisi, mutta tällä VI alueella ei ole hirveästi vaihtoehtoja, jos haluaa köynnöksiä...
- ipomoea purpurea
Ei kai kukaan kylvä ikuista harmia eli karhunköynnöstä, calystegia sepium ?
Kyseessä lie (yksivuotinen) aitoelämänlanka, ipomoea purpurea ?
Sitä on erilaisia ihania väriversioitakin.- Purppuraa
Molempia olen kasvattanut. Yksivuotista laitan joka kevät parvekkeelle, on kaunis, kova kukkimaan ja nopeakasvuinen. Monivuotinen, vaaleanpunainen karhunköynnös on omia aikojaan näivettynyt ja vähentynyt lähes olemattomiin täällä VI-vyöhykkeellä. Ei täällä pohjoisessa pääse riesaksi asti, hyvä kasvi siksi kun täällä ei menesty villiviini, kärhöt tai muut köynnökset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279